×

Fejlesztési láz az irodapiacon

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2007. május 14.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 110. számában (2007. május 14.)
A fővárosban jelentősen bővült a modern irodaállomány tavaly, bár ezzel párhuzamosan – 2006 elejétől a végéig – 11-ről 13 százalékra kúszott fel a kihasználatlansági ráta. Ennek ellenére fejlesztés – és kereslet is – bőven van; várhatóan az idén és jövőre évente 400-500 ezer négyzetméterrel bővül az irodapiac. A bérlők kívánalmai immár a szolgáltatások tekintetében is magasabbak.

A tavalyi kiemelkedően jó év volt az irodapiacon, a beruházók sok új fejlesztésbe fogtak, és szép számmal zárultak le projektek Budapesten - foglalta össze a tapasztalatokat Kalaus Valter. A bérlőképviselettel foglalkozó Equis Kft. ügyvezető igazgatója szerint a folyamatban lévő beruházások számából jól látszik, hogy sorra nyílnak majd meg az irodaházak az idén és jövőre is. Mindennek hátterében a növekvő kereslet húzódik meg.

Összetorlódott fejlesztések

A fejlesztések "összetorlódásának" egyik oka, hogy a beruházók évekig próbálták visszatartani invesztícióikat, várva a jobb időzítést. Most már azonban nem lehetett tovább halogatni a startot, ez ugyanis túlságosan nagy veszteséget okozott volna számukra. Ezért egyszerre többen indították el projektjeiket. Időközben viszont változott az is, hogy a fejlesztők mikor vágnak bele a kivitelezésbe. Míg régen az volt a gyakorlat, hogy a bérbe adható terület 50-60 százalékát érintően legyen aláírt szerződés a bérbeadók és bérlők között, addig ma már 20-30 százalékra vonatkozó megállapodás esetén is hozzákezdenek az építkezéshez.

Dinamikusan fejlődik Dél-Buda, ahol a Science Park és az Infopark újabb ütemei gyarapítják a bérelhető állományt. A fejlesztők továbbra is bíznak a Váci út vonzerejében, ahol – rövid időn belül - féltucatnyi irodaházzal gyarapodik a kínálat. Az ügyvezető igazgató szerint azonban a Nyugati tértől Észak-Pest irányába vezető irodafolyosó lassan-lassan telítődik, s bár ez kétségkívül a főváros legvonzóbb irodaterülete volt az elmúlt évtizedben, ma már kevés a szabad terület, s inkább lakóövezetek épülhetnek. Már csak azért is, mert a tömegközlekedési kapacitás is véges. Az elmúlt öt-hat esztendőben több tízezerrel gyarapodott az itt dolgozók és a rendszeresen erre járók száma, kétséges tehát, hogy a további irodaházak által idevonzott többletforgalmat elbírná-e az útvonal.

A dinamikus fejlesztési láz ellenére is távolinak tűnik a fővárosi irodapiac telítettsége. Bécsben például négyszer-ötször akkora az irodaállomány, mint Budapesten, és korántsem lehet jelentős túlkínálatról beszélni. Kalaus Valter szerint nem túlzás, hogy előbb-utóbb nálunk is elérje az összterület ezt a mértéket, persze ez nem következik be egyik napról a másikra. Ugyanakkor jól érzékelhető, hogy a bővülésre igény van a potenciális bérlők részéről, amelyek különösen a minőségi ingatlanokat keresik. Elsősorban a jó elhelyezkedésű és korszerű infrastruktúrájú építményekre van kereslet a piacon, s ez nem változik a jövőben sem.

Bérleti díjak

Az árak tekintetében figyelemre méltó változás, hogy az utóbbi időben valamelyest összecsúsztak az "A" és a "B" kategóriás irodaházak bérleti díjai. Míg három-négy évvel ezelőtt 5-6 euróval volt olcsóbb a havi négyzetméterár a "másodosztályú" irodákban, ma alig 2-3 eurót lehet megtakarítani az alacsonyabb nívójúak esetében.

Az "A" kategóriás házak piacán – nagyjából egy-másfél éve – változatlan árszint uralkodik. Emelni nem tudnak a fejlesztők, ármérséklésre pedig azért nem lehet számítani, mert a megtérülési elvárásaikból nem tudnak vagy nem hajlandók engedni. Ezzel párhuzamosan viszont mind nagyobb teret hódítanak az egyéb szolgáltatások. Például ugyanazért az árért magasabb sztenderdet kínálnak az üzemeltetők, vagy éppen a díjmentes időszak meghosszabbításával igyekeznek magukhoz csábítani a cégeket. Mostanában nem ritka a három, négy vagy akár az öt hónapos fizetésmentesség, de lehetett már hallani hat-hét hónapos térítésmentességről is.

Nagyjából havi 12-13 eurós négyzetméteráron jó minőségű épületben lehet helyiségeket bérelni. Ezzel együtt vannak – és a későbbiekben is lesznek – olyan cégek, amelyek nem tudják vagy nem akarják megfizetni a két kategória közötti árkülönbséget, így továbbra is érdeklődés mutatkozik a "B" kategóriájú bérleményekre. Ez sokaknak azért is megfelelő, mert csupán háttérirodaként szeretnék használni, s emiatt nincs is szükségük korszerűbb környezetre.

Az "A" kategóriás épületekben átlagosan 13-16 euró egy négyzetméternyi terület bérleti díja havonta, ezenfelül pedig 3-4 eurót kell fizetni az üzemeltetésért. Ebből persze kedvezményeket érhet el a bérlő annak függvényében, hogy milyen hosszú időszakra írja alá a megállapodást, illetve mekkora területre tart igényt.

Szerződési konstrukciók

Legkönnyebben az előbérleti szerződésekkel lehet szert tenni engedményekre, az építkezés előtt vagy annak kezdeti fázisában ugyanis engedékenyebbek a fejlesztők. A kontraktusokat jellemzően öt évre kötik, legalábbis az új fejlesztések esetében, amelyeknél – a megtérülés miatt - igyekszik minél hosszabb távra bebiztosítani magát a beruházó. A másodgenerációs irodaházakban jobban elfogadott a hároméves megállapodás, de a bérbeadók rövidebb idejű elkötelezettség esetén is hajlandók aláírni az egyezséget.

Az elmúlt időben alapvetően nem módosultak az irodabérlési szokások, legfeljebb valamivel szofisztikáltabb lett az igény. Mára elengedhetetlenek bizonyos többletszolgáltatások, ugyanis a vevők egyre igényesebbek – foglalta össze Kalaus Valter. S ahogyan a magyarországi bérlői igények is egyre inkább hasonlítanak a fejlett országokban tapasztalhatókhoz, úgy a modern hazai irodaházak is mindjobban felzárkóznak nyugat-európai társaikhoz. A mostanában épült ingatlanok mind külsejüket, mind belsejüket tekintve megállnák helyüket a kontinens fejlettebb országaiban vagy a tengerentúlon, ami azért is fontos, mert bővül azon ügyfelek köre, amelyek számos országban tevékenykedve elvárják, hogy mindenütt a nekik megfelelő színvonalat kapják.

 

"Slágerterületek" az irodaépítésekhez

Szakemberek szerint a következő időszak slágerterülete egyértelműen a Hungária körgyűrű és környéke lesz. Egyfelől azért, mert ide is "elért" a város, azaz a belső területek telítődtek, s egyre kijjebb és kijjebb tolódnak a fejlesztések. Előnyös, hogy a külső körgyűrűt több ponton érintik a metróvonalak is, s ez a 4-es metró megépítését követően újabb közlekedési útvonallal bővül. Ráadásul az M0-s körgyűrű elkészülte után megszűnik a ma még gyakorta teljes káoszt okozó kamionforgalom is; mindez komolyan felértékeli e területet a fejlesztők és a potenciális bérlők körében egyaránt. Ehhez hozzájárulhatnak az infrastrukturális beruházások, például a Határ úton, a Haller úton, a Kőbányai úton, vagy a Soroksári út fejlesztése is.

Bővülő szolgáltatások

Szakemberek szerint a megnövekedett igények nem kizárólag az épülettel és annak műszaki állapotával kapcsolatosak, hanem a szolgáltatásokat illetően is. Pár évvel ezelőtt elegendő volt, ha egy közös portaszolgálatot kínált az üzemeltető, manapság viszont – a recepción kívül - alapkövetelmény a biztonsági szolgálat, a kávézó és az étterem is.

Mind több irodaház fejlesztője törekszik arra, hogy posta is működjön az épületben, ahol a legfontosabb ügyeiket elintézhetik a cégek. Előnyös ez azért is, mert az alkalmazottak magáncélra is igénybe vehetik a szolgáltatást: s ha ez a közelben van, akkor hamarabb visszatérnek a munkájukhoz.

Hasonló célból a fejlesztők arra is ügyelnek, hogy – ha lehetséges – legalább egy bank béreljen helyet magának az épületben, az ugyanis szép számmal csalogathatja oda a cégeket. Ezenkívül a bérlők jó része szívesen lát még papírboltot és virágüzletet az épületben, mint ahogyan fodrászat és szépségszalon is mind több modern irodaházban üzemel.

Ezzel a fejlesztők versenyelőnyre tehetnek szert, ami szakemberek szerint különösen fontos lesz egy olyan időszakban, amikor minden korábbinál gyorsabban gyarapszik a budapesti irodapiac.

Ennek előszele már tavaly is érzékelhető volt, hiszen 2006-ban, az év végére 12 százalékkal bővült a modern irodaterület a fővárosban. A fontosabb 2006-os átadások között megemlítendő például az IP West első és második üteme; ennek során 8200, illetve 7600 négyzetméterrel gyarapodott a kínálat.

Tavaly a legtöbb bérlő 500-600 négyzetméternyi területre tartott igényt, de akadtak ennél nagyobb tranzakciók is. A MÁV Cargo például 5400 négyzetméterre írt alá szerződést a Kinnarps Házban a Váci úton, a Budapesti Értéktőzsde pedig az Andrássy Centerben vett bérbe 2750 négyzetméternyi területet, ahol ez év március 19-étől tevékenykedik.

Természetesen nemcsak az új bérleti szerződések jellemezték az irodapiacot; sokan meghosszabbították korábbi megállapodásaikat. Az Ericsson Magyarország a jövőben is a Science Parkban marad – 10 500 négyzetméteren –, a Magyar Cetelem pedig ezután is a Margit Palace-ban tevékenykedik, amelynek fejlesztőjével 3600 négyzetméterről írt alá szerződést.

Ütemezett projektek

Túlkínálat évek óta nincs az irodapiacon, annak ellenére sincs, hogy 2005 és 2006 során valamelyest növekedett a kihasználatlansági ráta - szögezte le az Eston International vezérigazgatója, utalva arra, hogy míg a tavalyi év elején 11, az év végén 13 százalék volt e mutató a budapesti irodapiacon. Salamon Adorján a helyzet jellemzéseként elmondta: folyamatosan dőltek meg a bérbeadási rekordok, évről évre nagyobb összalapterületre köttettek szerződések.

Az irodapiacnak – a szakember szerint – az ad sajátos hullámzást, hogy az ingatlanfejlesztők egyszerre "ijednek meg", és lassítják le a beruházásaikat, illetve egyszerre lesznek bátrak, s nyomják meg a zöld gombot, beindítva az újabb és újabb projekteket.

Korábban, az irodapiaci trendekre vonatkozóan egyértelmű következtetéseket lehetett levonni az építési engedélyek számából és tartalmából, manapság azonban ez nincs így. A beruházók ugyanis rendszerint ütemezik a projekteket, vagyis a sok ezer négyzetméteres irodakomplexumot két, három vagy akár több részletben építik meg, ekképpen évekkel eltolódhat az átadás a terület egyik részén a másikhoz képest. Salamon Adorján szerint az ebből származó bizonytalanságok ellenére valószínűsíthető, hogy a következő két esztendőben – évente – 400-500 ezer négyzetméterrel bővülni fog a budapesti irodaállomány. Ez pedig azt is jelenti, hogy minden eddiginél dinamikusabb építkezések várhatók, viszont a kereslet is élénkülni fog.

Ezzel együtt élénkülő versenyre kell felkészülni. A fejlesztők igyekeznek majd elcsábítani, a jelenlegi bérbeadók pedig maradásra késztetni a bérlőket. Salamon Adorján szerint elképzelhető, hogy néhány százalékkal emelkedik a későbbiekben a kihasználatlansági mutató, tömeges üresedéstől azonban nem kell tartani.

Keresleti tényezők

Az irodapiac dinamikáját mindenekelőtt a keresleti oldal élénkülése fogja szinten tartani. Ennek hátterében több tényező áll, például a meglévő cégek növekedése. Bár sokat lehetett hallani a megszorító intézkedések kedvezőtlen hatásairól, az ingatlan-tanácsadó cég első embere felhívta a figyelmet arra, hogy a tavalyi pesszimista hangulatot követően év eleje óta emelkedik a gazdasági társaságok bizalmi indexe. Ha a cégeknek sikerül megvalósítani terveiket, akkor – jelenlegi székhelyüket kinőve – potenciális érdeklődőként jelenhetnek meg az irodapiacon.

Szintén növelheti a keresletet azok köre, akik ez idáig nem tudtak modern irodaházakba költözni. Mára azonban - megerősödve – korszerűbb és könnyebben megközelíthető hely után néznek. Bérlési esélyeiket növeli az is, hogy míg korábban – bizonytalan helyzetük miatt – a fejlesztők nem szívesen tárgyaltak velük, mostanra a sikeres cégeknek van olyan bonitásuk, hogy a bérbeadók örömmel aláírnak velük többéves megállapodásokat is. A potenciális bérlők harmadik csoportját az újonnan megalakuló cégek alkotják, amelyek vélhetően nem a túlságosan nagy alapterületek iránt érdeklődnek, de összességében nem lehet figyelmen kívül hagyni jelenlétüket.

Salamon Adorján tapasztalatai szerint továbbra is igen nagy az érdeklődés a Váci út iránt, s hasonlóképpen a déli zóna, a Lágymányosi híd mindkét oldala kitüntetett terület lesz a jövőben. Fejlesztési lehetőség itt bőven van, miként érdeklődő is a keresleti és a kínálati oldalon egyaránt. A Népliget és környéke szintén érdemleges fejlesztési terület. A buszpályaudvar szomszédságában már nagy lendülettel folyik az építkezés, s a szemközti oldalon szintén hamarosan megkezdődik egy nagyobb beruházás. A Skanska, a Trigránit, az AIG/Lincoln és a Biggeorge's egyaránt fejlődési lehetőséget lát e területben.

A következő időszakban nagy szerepet kap az irodapiacon a VIII. kerület is, hiszen a Futureal projektje keretében nem kizárólag lakásokkal, hanem irodákkal is gazdagodik a hosszú évtizedeken át lepusztultságáról ismert Józsefváros.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2007. május 14.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

9052 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 9052 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5375 olvasói kérdésre 5375 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

9052 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 9052 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

18 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5375 olvasói kérdéssel.

Egészségi alkalmatlanság – állásidőként elszámolva

Az Mt. 55. §-a (1) bekezdésének a) pontja határozza meg, hogy a munkavállaló a keresőképtelensége időtartamára vagy egyébként munkaköre ellátására egészségi okból való...

Tovább a teljes cikkhez

Letiltással kapcsolatos költségek viselése

Ha a munkáltató köteles teljesíteni a gyermektartásdíj levonását és átutalását munkavállalója munkabéréből, ő köteles viselni a banki tranzakcióból eredő költséget is?...

Tovább a teljes cikkhez

Magasabb alapbérű helyettesítő miatti bérkorrekció

Gyermekgondozási szabadságról visszatérő anyuka pozíciójában egyetlen ember dolgozik, akit sokkal magasabb bérrel vettek fel az anyuka helyettesítésére, mint a visszatérni készülő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói bérkorrekciós kötelezettség hiánya

Kötelező-e az Mt. 59. §-a szerinti bérkorrekció, ha a munkaviszony még a fizetés nélküli szabadság alatt megszűnik munkavállalói felmondás útján?

Tovább a teljes cikkhez

Bérjegyzék kiküldése elektronikusan

A kifizetett munkabér elszámolásáról a tárgyhónapot követő hónap tizedik napjáig írásbeli tájékoztatást („bérjegyzék”) kell adni a munkavállalónak. Egy egyházi...

Tovább a teljes cikkhez

„Kilométerpénz” – a munkába járás költségeinek megtérítése

A cégünk szeretne utazási költségtérítést adni a munkavállalóinak, akik saját gépjárművüket veszik igénybe munkába járás céljából. Mennyi a minimum összeg/km, amit adhatunk?...

Tovább a teljes cikkhez

Állampolgárságon alapuló különbségtétel a munkabérben

Az Mt. 12. §-ának (1) bekezdése szerint az egyenlő bánásmód értelmében, ha két munkavállaló egyenlő értékű munkát végez, akkor a díjazásukban nem tehető különbség valamely...

Tovább a teljes cikkhez

Jubileumi jutalom – a jogszerző idő

A határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony a „nők 40” év jogosultsági idővel igénybe vehető öregségi nyugdíjjal összefüggésben kerül megszüntetésre. A negyven év...

Tovább a teljes cikkhez

Igazoláskiállítási kötelezettség gyermekgondozási szabadság alatt

Köteles-e kiadni a munkáltató munkáltatói igazolást, ha az édesanya gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságon van? Megtagadhatja-e ezt a munkáltató? Ha...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói bérkorrekciós kötelezettség hiánya

Kötelező-e az Mt. 59. §-a szerinti bérkorrekció, ha a munkaviszony még a fizetés nélküli szabadság alatt megszűnik munkavállalói felmondás útján?

Tovább a teljes cikkhez

Bérjegyzék kiküldése elektronikusan

A kifizetett munkabér elszámolásáról a tárgyhónapot követő hónap tizedik napjáig írásbeli tájékoztatást („bérjegyzék”) kell adni a munkavállalónak. Egy egyházi...

Tovább a teljes cikkhez

„Kilométerpénz” – a munkába járás költségeinek megtérítése

A cégünk szeretne utazási költségtérítést adni a munkavállalóinak, akik saját gépjárművüket veszik igénybe munkába járás céljából. Mennyi a minimum összeg/km, amit adhatunk?...

Tovább a teljes cikkhez

Állampolgárságon alapuló különbségtétel a munkabérben

Az Mt. 12. §-ának (1) bekezdése szerint az egyenlő bánásmód értelmében, ha két munkavállaló egyenlő értékű munkát végez, akkor a díjazásukban nem tehető különbség valamely...

Tovább a teljes cikkhez

Jubileumi jutalom – a jogszerző idő

A határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony a „nők 40” év jogosultsági idővel igénybe vehető öregségi nyugdíjjal összefüggésben kerül megszüntetésre. A negyven év...

Tovább a teljes cikkhez

Igazoláskiállítási kötelezettség gyermekgondozási szabadság alatt

Köteles-e kiadni a munkáltató munkáltatói igazolást, ha az édesanya gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságon van? Megtagadhatja-e ezt a munkáltató? Ha...

Tovább a teljes cikkhez

Szülői és apasági szabadság ikrek esetén

Ikergyermekek esetén is csak 44 munkanap szülői szabadság jár, vagy szorozzuk a gyermekek számával? És az apasági szabadságot is szorozzuk?

Tovább a teljes cikkhez

Visszatérés után újbóli gyermekgondozási szabadság igénylése

Ha a GYES-ről visszatérő munkavállaló a megfelelő módon és határidőben jelzi a munkáltató felé, hogy vissza kíván térni az aktív állományba, és a felgyülemlett szabadnapok...

Tovább a teljes cikkhez

Napi 12 órás munkaidő túllépése

Bentlakásos szociális intézményben a gondozók munkaidőkeretben vannak beosztva napi 12 órára. Napi 12 óránál többre be lehet-e osztani a munkavállalót, ha egy másik gondozó...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5375 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 278-ik lapszám, amely az 5375-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

A költségvetési intézmények gazdálkodásának aktuális problémái, szabályai Megnézem

Számviteli problémák az intézményi gyakorlatban Megnézem

Szja és juttatások problémái Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem