×

Tb-változások

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2006. szeptember 14.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 102. számában (2006. szeptember 14.)
Cikkünk a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény, valamint az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1998. évi LXVI. törvény (Eho-tv.) módosítását foglalja össze.

idén és jövőre

Járulékmértékek

Foglalkoztatót terhelő egészségbiztosítási járulék

A foglalkoztatót terhelő egészségbiztosítási járulék (11 százalék) 2006. szeptember 1-jétől két részre oszlik meg, természetbeni egészségbiztosítási járulékra (7 százalék) és pénzbeli egészségbiztosítási járulékra (4 százalék). 2007. január 1-jétől a társadalombiztosítási járulék mértéke nem változik (29 százalék), azon belül viszont a nyugdíj-biztosítási járulék 21, az egészségbiztosítási járulék 8 százalékra módosul. Ez utóbbi 5 százalék természetbeni egészségbiztosítási járulékra és 3 százalék pénzbeli egészségbiztosítási járulékra oszlik.

Biztosítottat terhelő egészségbiztosítási járulék

A biztosítottat terhelő egészségbiztosítási járulék mértéke 2006. szeptember 1-jétől 6 százalékra (amelyből 4 százalék természetbeni egészségbiztosítási járulék, 2 százalék pénzbeli egészségbiztosítási járulék), 2007. január 1-jétől 7 százalékra módosul (4 százalék természetbeni egészségbiztosítási járulék, 3 százalék pénzbeli egészségbiztosítási járulék).

Kiegészítő tevékenységet folytató egyéni és társas vállalkozók

A kiegészítő tevékenységet folytató egyéni és társas vállalkozók 5 százalékos balesetijárulék-fizetési kötelezettsége helyébe a 10 százalékos (2007. január 1-jétől 16 százalék) egészségügyi szolgáltatási járulékfizetési kötelezettség lép, amely felváltja a 39. § (2) bekezdésében meghatározott személy 11 százalékos egészségbiztosításijárulék-fizetési kötelezettségét is (15 százalék, 2007. január 1-jétől 16 százalék).

A központi költségvetés fizetési kötelezettségei

2007. január 1-jétől a központi költségvetés 11 százalék helyett 9 százalék természetbeni egészségbiztosítási járulékot fizet az alábbi személyek után:

– nyugdíjasok;

– gyermekgondozási segélyben, gyermekgondozási díjban részesülők;

– rendszeres szociális segélyben, időskorúak járadékában, ápolási díjban, gyermeknevelési támogatásban, álláskeresési juttatásban részesülők;

– középfokú nevelési-oktatási vagy felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulók;

– eltartott közeli hozzátartozók;

– a Magyar Köztársaság területén lakóhellyel rendelkező kiskorú magyar állampolgárok;

– személyes gondoskodást nyújtó, bentlakásos szociális intézményben elhelyezett személyek;

– fogvatartottak;

– szociálisan rászorulók;

– hajléktalanok.

A nyugdíjra jogosító szolgálati idő és nyugdíjalap szerzése céljából fizetendő járulék mértéke 26,5 százalékról 29,5 százalékra emelkedik.

Mezőgazdasági őstermelő

A módosítás következtében a mezőgazdasági termelést folytató magánszemély az uniós gyakorlatnak megfelelően tagjává válik a társadalombiztosítási rendszereknek. A Tbj-tv. fogalomrendszere kiegészül az őstermelő fogalmának meghatározásával: mezőgazdasági őstermelőn a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvényben meghatározott őstermelőt kell érteni, ha rendelkezik őstermelői igazolvánnyal.

Adóalap, adómérték

Amennyiben e tevékenységéből származó bevétele nem haladja meg a 7 millió forintot, a bevétel 20 százaléka számít adóalapnak, amely után 8,5 százalék nyugdíjjárulékot, valamint 5 százalék természetbeni egészségbiztosítási járulékot köteles fizetni. A 7 millió forint bevételbe nem számít bele a jogszabály vagy nemzetközi szerződés alapján folyósított támogatás. Amennyiben a bevétel a 7 millió forintot meghaladja, akkor a minimálbér után kell megfizetnie a járulékot az általános szabályok szerint. Vállalhatja magasabb összegű járulék megfizetését is (hasonlóan az evás egyéni vállalkozóhoz).

Biztosítotti kör

Biztosítottak azok a mezőgazdasági őstermelők, akik a már megszerzett szolgálati idővel együtt legalább 20 év szolgálati időt szerezhetnek, vagy egyéb jogcímen nem biztosítottak, vagy nem részesülnek saját jogú vagy özvegyi nyugdíjban, illetve a saját őstermelői igazolvány alapján tevékenykedő kiskorúak.

Bevallási, befizetési határidők

A járulékokat az adózás rendjéről szóló törvény szerinti adattartalommal, elektronikus úton, negyedévente a negyedévet követő hónap 12-éig köteles bevallani és megfizetni az adóhatóságnak.

Minimum-járulékalap mint új jogintézmény

A foglalkoztatónak a foglalkoztatottjaira, a társas vállalkozásnak a főállású tagjára, valamint a főállású egyéni vállalkozónak havonta 2006. szeptember 1-jétől 125 000, 2007. január 1-jétől 131 000 forint után kell megfizetnie a társadalombiztosítási járulékot. E főszabállyal szemben a tényleges jövedelem után kell megfizetni a társadalombiztosítási járulékot, ha a járulékalap nem éri el a minimum-járulékalapot, de ezt a foglalkoztató, az egyéni vállalkozó, a társas vállalkozás az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvényben előírt módon bejelenti (a 06T1031. számú nyomtatványon) az adóhatóságnak. Első alkalommal 2006. október 12-éig, utána akár havonta is.

Ha az egyéni vállalkozó vállalkozói kivétje vagy az átalányadó-alapja nem éri el a minimum-járulékalapot, és ezt bejelenti az adóhatóságnak, akkor a tényleges vállalkozói kivét, illetve átalányadó-alap, de legalább a minimálbér után köteles megfizetni a társadalombiztosítási járulékot.

Evás egyéni vállalkozó a járulékot legalább a minimálbér után köteles megfizetni, ha az adóhatóságnak bejelenti, hogy jövedelme nem éri el a minimum-járulékalapot.

A társas vállalkozás is legalább a minimálbér után köteles megfizetni a járulékot, ha a személyes közreműködés alapján kiosztott jövedelem elmarad a minimum-járulékalaptól, s ezt bejelenti az állami adóhatóságnak.

Ha a biztosított járulékalapot képező jövedelme nem éri el a minimum-járulékalapot, s a foglalkoztató ezt nem jelenti be az adóhatóságnak, az így előálló járulékkülönbözetet a foglalkoztatónak kell megfizetnie.

2006. szeptember 1-jétől az adóhatóság ellenőrizheti azt a foglalkoztatót, egyéni vállakozót, társas vállalkozást, amely a fenti bejelentést teszi abból a célból, hogy a cég valóban a bejelentésének megfelelően járt-e el.

Többes biztosítás

A több biztosítási jogviszonyban álló biztosított köteles valamennyi jogviszonya alapján fizetni a társadalombiztosítási járulékot, nyugdíjjárulékot (együttesen legfeljebb a járulékfizetési felső határig) és az egészségbiztosítási járulékot. Amennyiben az egyik jogviszonya alapján legalább heti 36 órában munkát végez, akkor a további jogviszonyaiban nem fizeti a 2 - 2007. január 1-jétől 3 – százalékos pénzbeli egészségbiztosítási járulékot.

Járulékalap

Amennyiben az egyéni vagy társas vállalkozó heti legalább 36 órában munkát végez, illetőleg közép- vagy felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatán folytat tanulmányokat, akkor a járulékfizetés alapja a ténylegesen elért jövedelem – evás egyéni vállalkozó esetében az egyszerűsített vállalkozói adóról szóló 2002. évi XLIII. törvényben meghatározott adóalap 4 százaléka.

Értesítési kötelezettség többes jogviszony esetén

Amennyiben a társas vállalkozó több gazdasági társaságban személyesen közreműködik tagként, csak a választása szerinti egyik ilyen jogviszonyában kell legalább a minimális járulékalap után járulékot fizetnie, a többiben a ténylegesen elért jövedelem után. Erről egy évre előre kell döntést hoznia, és erről valamennyi társas vállalkozását a tárgyév január 31-éig írásban értesítenie kell. Amennyiben év közben újabb társas vállalkozási jogviszonyt létesít, e társaságot is értesítenie kell a döntéséről. Ha év közben lesz több társaság tagja, vagy megszűnik azon jogviszonya, amelyet a járulékfizetésre választott, de fennáll a többes társas vállalkozói biztosítottsága, akkor újra döntenie kell a fenti kérdésben, és erről tájékoztatnia kell a többi vállalkozását a jogviszony keletkezését, illetve megszűnését követő 15 napon belül.

Nyugdíjas foglalkoztatott/vállalkozó

2006. szeptember 1-jétől a saját jogú nyugdíjas foglalkoztatott a járulékalapot képező jövedelme után természetbeni egészségbiztosítási járulékot (4 százalék) köteles fizetni. A saját jogú nyugdíjas alkalmazásának idejére 2006. augusztus 1-jétől szüneteltetheti a nyugellátását. A szüneteltetés ideje alatt pénzbeli egészségbiztosítási járulékot (2 százalék, 2007. január 1-jétől 3 százalék) is fizetnie kell. A szüneteltetés időtartamát a nyugdíjas határozza meg.

2006. szeptember 1-jétől megszűnik a kiegészítő tevékenységet folytató egyéni vagy társas vállalkozó balesetijárulék-fizetési kötelezettsége, amit 10 (2007. január 1-jétől 16) százalékos egészségügyi szolgáltatási járulék vált fel.

Külföldi

Amennyiben a természetes személy járulékalapot képező jövedelmet kap külföldi illetőségű jogi vagy természetes személytől, illetőleg külföldi illetőségű más személytől, a foglalkoztatót terhelő társadalombiztosítási járulékon felül a belföldi foglalkoztató átvállalhatja az egyéni járulékok (tagdíj) megfizetését, bevallását is. Ehhez szükséges egyrészről mindkét fél egybehangzó nyilatkozata, hogy a foglalkoztató végzi el a járulékok (tagdíj) levonását, megfizetését és bevallását, másrészről a biztosított nyilatkozata arról, hogy a kötelezettség teljesítéséhez szükséges valamennyi adatot a foglalkoztató rendelkezésére bocsátja. Ez a szabály 2006. január 1-jétől visszamenőlegesen alkalmazható, és ebben az esetben a foglalkoztató és a biztosított a kötelezettség teljesítéséért egyetemlegesen felelnek.

Magán-nyugdíjpénztári tagdíj

2007. január 1-jétől az APEH átveszi a magán-nyugdíjpénztári tagdíj fizetésével és bevallásával kapcsolatos feladatokat. Ezzel megvalósul a járulékbevallás és a magán-nyugdíjpénztári tagdíjbevallás integrációja, így a foglalkoztatók adminisztrációs terhei jelentősen csökkennek. A tagdíjat is az APEH-nek kell megfizetni pénztáranként megnyitott tagdíjbeszedési számlákra. Az APEH az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 31. § (2) bekezdése szerinti bevallás meghatározott adatait továbbítja a magánnyugdíjpénztárak (emellett az OEP és az ONYF) számára. Továbbra is a pénztárak feladata marad azonban a befizetett összegek jóváírása a tagok egyéni számláján.

Egészségügyi hozzájárulás

Amennyiben az ingatlan bérbeadásából származó jövedelem meghaladja az egymillió forintot, akkor a jövedelem teljes összege adóalapot képez, amelyet – a korábbi 4 százalék helyett – 14 százalék mértékű hozzájárulás-fizetési kötelezettség terhel, továbbá a fizetési felső határ – a korábbi 400 000 forintról – 450 000 forintra emelkedik.

Szűkíti a módosítás a mentességek körét, mert nemcsak a saját, hanem a bérbeadóval együtt élő közeli hozzátartozója (élettársa) vállalkozása részére bérbe adott ingatlan hasznosításából származó jövedelem sem tekinthető mentesnek az eho-fizetési kötelezettség alól.

Az eho-fizetési kötelezettség teljesítése érdekében a magánszemély nyilatkozik a kifizetőnek arról, hogy a más kifizetőtől vagy magánszemélytől is származó ingatlan bérbeadásából származó jövedelme a tárgyévben meghaladja az egymillió forintot.

Az egyéni vállalkozó az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (továbbiakban: Art.) 31. § (2) bekezdésének utalásával az 52. § (4) bekezdés p) pontja alapján köteles alkalmazni az új bevallási rendszert. Ennek megfelelően a százalékos eho-t havonta állapítja meg, fizeti meg és vallja be. A kiegészítő tevékenységet folytató egyéni vállalkozó a személyi jövedelemadóról benyújtott bevallásában vallja be, és a tárgyévet követő év január 12-éig fizeti meg. Mivel az egyéni vállalkozó az osztalékalap és az osztalékalap utáni adó megállapítására a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (Szja-tv.) szerint évente egyszer köteles, indokolt az eho-fizetési és -bevallási kötelezettség teljesítését is ilyen gyakorisággal előírni.

Az adó- és tb-összeállítást készítették:

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2006. szeptember 14.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem