×

Jogmagyarázó

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2006. július 17.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 101. számában (2006. július 17.)
A külföldiek magyarországi munkavégzéséről szóló sorozatunkban ezúttal az engedélyezéssel és az ellenőrzéssel foglalkozunk.

A munkavállalási engedély megkérése

A munkavállalási engedélyt a külföldit foglalkoztatni kívánó belföldi munkáltatónak kell megkérnie a foglalkoztatás helye szerint, illetve – ha a foglalkoztatás helye több megye területére terjed ki – a foglalkoztató székhelye szerint illetékes munkaügyi központtól.

A foglalkoztatónak a kérelem benyújtását megelőzően a külföldi által ellátandó tevékenységre vonatkozóan munkaerőigény-bejelentést kell tennie.

A kérelemhez csatolnia kell

– a külföldinek a tevékenység ellátásához szükséges jogszabályban meghatározott szakképzettségét, valamint a foglalkoztató munkaerőigényében megjelöltek szerinti alkalmasságát igazoló okiratok hiteles másolatát;

– a munkaköri egészségügyi alkalmasságának igazolását (amennyiben az okiratokat idegen nyelven állították ki, azok hiteles magyar fordítását is);

– a foglalkoztatói jogosultságot igazoló okirat hiteles másolatát (működési formától függően pl.: cégbírósági vagy bírósági végzés, cégkivonat, egyéni vállalkozói igazolvány, őstermelői igazolvány stb.);

– a munkaerő-piaci szempontok vizsgálata nélküli engedélykiadásra jogosító feltételek meglétét igazoló adatokat, okiratokat, illetve a kérelemben előadottak igazolását szolgáló iratokat.

A munkaügyi központ a kérelmét 30 napon belül elbírálja, és döntéséről értesíti a foglalkoztatót.

Ha engedélymentes foglalkoztatásról van szó, az engedélymentesség igazolását a foglalkoztató mellett a foglalkoztatott is kérelmezheti. Az igazolás iránti kérelmet a foglalkoztatás helye szerint illetékes munkaügyi központ bírálja el.

Idegenrendészeti szabályok

Tartózkodási vízum

A külföldiek beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2001. évi XXXIX. törvény szerint a külföldi az engedélyhez kötött munkavégzés vagy más jövedelemszerző tevékenység folytatása céljából csak tartózkodási vízummal utazhat be. A tartózkodási vízumot csak akkor adja ki az idegenrendészeti hatóság, ha a külföldi munkavégzését az illetékes munkaügyi hatóság már engedélyezte.

A tartózkodási vízum egyszeri vagy többszöri beutazásra és 90 napot meghaladó, de legfeljebb egy év időtartamú magyarországi tartózkodásra jogosít. Az ún. szezonális munkavállalás céljából kiadott tartózkodási vízum 12 hónapon belül legfeljebb 6 hónapos tartózkodásra jogosít.

Hivatalos célú vízum

Azok, akik mentesek a munkavállalási engedély beszerzése alól, munkavállalási vízum helyett hivatalos célú vízum alapján utazhatnak be.

Hivatalos célból kiállítható a vízum egyebek mellett a nemzetközi szerződés, illetve kulturális, oktatási, tudományos és egyéb rögzített célú nemzetközi együttműködés, valamint kormányszintű nemzetközi segélyprogram keretében tanulmányi, oktatási, tudományos célból beutazó személyek, továbbá a nemzetközi szerződés alapján Magyarországon működő tudományos, kulturális intézmények személyzete, illetve ezen intézmények tevékenységi körében beutazó személyek részére. Például a Magyar Köztársaság és más állam között létrejött megállapodás hatálya alá tartozó tevékenységet végző kutatók a Magyar Tudományos Akadémia által kiállított igazolás felmutatása alapján mentesülnek a munkavállalási engedély beszerzése és a munkavállalási vízum kérése alól.

EGT-állampolgárok

Az EGT-állampolgár vízum nélkül, érvényes útlevéllel vagy érvényes személyazonosító igazolvánnyal utazhat be, és 90 napot meghaladó tartózkodása is vízummentes (ekkor tartózkodási engedély kiadására van szükség), emellett letelepedési joga is van. Az EGT-állampolgár munkavállalónak, egyéni vállalkozónak, illetőleg önfoglalkoztatónak az a családtagja, aki harmadik ország állampolgára, szintén jogosult tartózkodásra.

Tartózkodási engedély

A tartózkodási engedély iránti kérelmet legkésőbb 15 nappal a vízummentesség lejárta előtt be kell nyújtani. Ha az EGT-állampolgár eleve munkavállalási, kutatási, jövedelemszerzési stb. céllal érkezik, akkor a beutazáskor kérelmeznie kell – pl. kutatók esetében – a hivatalos célú tartózkodási engedélyt, amelyet akár 90 napnál rövidebb időre is kiállítanak részére.

A tartózkodási engedély érvényességi ideje általában 5 év, amely meghosszabbítható. Határozott idejű munkavégzés vagy más jövedelemszerző tevékenység gyakorlására irányuló tartózkodás esetén a tartózkodási engedély érvényessége a munkavégzés, illetőleg a tevékenység gyakorlásának időtartamára korlátozható. Ez a rendelkezés a határozott idejű munkavégzés esetén akkor alkalmazható, ha a munkavégzés időtartama a tizenkét hónapot nem haladja meg. Azon EGT-tagállamok állampolgárai esetén, amelyekkel szemben Magyarország viszonosságot alkalmaz, a tartózkodási engedély érvényességi ideje a munkavállalási engedély érvényességi idejére, illetve a foglakoztatás időtartamára tekintettel korlátozható.

A harmadik ország állampolgárának minősülő családtag tartózkodási engedélyének érvényességi ideje megegyezik annak az EGT-állampolgár tartózkodási engedélyének érvényességi idejével, akinek jogán a családtag a tartózkodási engedélyt kapta. Ha az EGT-állampolgár meghalt, a családtag tartózkodási engedélyének érvényessége két év.

A tartózkodási engedély iránti kérelemhez a kérelmezőnek rendelkeznie kell érvényes útlevéllel, és az adatlap kitöltésén túl csatolni kell: a szükséges igazolásokat (pl. MTA igazolását), vagy a munkavállalási engedélyt, munkaszerződést, bérleti szerződést, tulajdoni lapot, szállásbejelentő lapot, az egészségbiztosítást igazoló okiratot. A nem EGT-országból érkezőknek emellett hatósági (ÁNTSZ által kiadott) orvosi igazolást, kereseti igazolást, adóigazolást kell bemutatniuk.

A foglalkoztató kötelezettségei

A külföldiek beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2001. évi XXXIX. törvény szerint a foglalkoztató a külföldi foglalkoztatását megelőzően köteles meggyőződni arról, hogy a külföldi rendelkezik érvényes, munkavállalás céljából kiadott tartózkodási vízummal vagy érvényes tartózkodási engedéllyel.

A foglalkoztató a külföldi munkavállalási engedélyhez kötött magyarországi munkavállalásának meghiúsulását, valamint a foglalkoztatás engedély érvényességi idején belüli megszűnését 5 napon belül köteles bejelenteni az illetékes megyei munkaügyi központnak, 3 munkanapon belül pedig az idegenrendészeti hatóságnak. A bejelentésnek tartalmaznia kell a külföldi adatait, a foglalkoztatás kezdő és befejező időpontját, a külföldi által ellátott munkakör megjelölését, valamint az engedély számát.

Engedélymentes foglalkoztatás esetén a foglalkoztatásra irányuló jogviszony megszűnésének bejelentése a foglalkoztatott külföldi állampolgárt terheli, az igazolást kiállító munkaügyi központ felé.

A külföldi foglalkoztatásának meghiúsulása, valamint megszűnése esetén a munkaügyi központ az engedélyt visszavonja.

A foglalkoztató az engedélyt köteles a foglalkoztatás időtartama alatt, valamint annak megszűnését követően 3 évig megőrizni, és a hatósági ellenőrzést végző szervnek felmutatni.

Ellenőrzés

A külföldiek magyarországi foglalkoztatását az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség és megyei felügyelőségei ellenőrzik.

A munkaügyi ellenőrzésről szóló 1996. évi LXXV. törvény (Met.) szerint a munkaügyi ellenőrzés kiterjed a külföldiek foglalkoztatására vonatkozó rendelkezések, illetőleg a munkaviszony létesítésével, megszűnésével, illetőleg megszüntetésével összefüggő bejelentési kötelezettségek megtartásának ellenőrzésére.

Engedély nélküli foglalkoztatásnak minősül, ha

– a foglalkoztató nem kért, illetve nem kapott munkavállalási engedélyt;

– a külföldi tevékenységét nem az engedélyben megjelölt foglalkoztatónál végzi,

– a foglalkoztató a külföldit nem az engedélyben megjelölt munkahelyen, illetve munkakörben foglalkoztatja.

Ezen túlmenően a felügyelőségek vizsgálják a munkavégzés tartalmát is, hogy az megfelel-e a jogszabályi előírásoknak, ellenőrzik pl.

– a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítéséhez szükséges jognyilatkozatok tartalmi és formai kellékeit,

– a munkáltató nyilvántartási kötelességeit,

– az egyenlő bánásmód követelményének megtartását,

– a nők, a fiatalkorúak és a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatásával kapcsolatos jogszabályok betartását,

– a munkaidőre, a pihenőidőre, a rendkívüli munkavégzésre, valamint a szabadságra vonatkozó, jogszabályban vagy kollektív szerződésben előírt rendelkezések megtartását,

– a jogszabályban vagy kollektív szerződésben megállapított munkabér összegére, valamint a munkabér védelmére vonatkozó rendelkezések betartását,

– a foglalkoztatásra irányuló jogviszony megszűnésével összefüggő igazolások kiállításának és kiadásának rendjét,

– a munkaerő-kölcsönzésre vonatkozó rendelkezések betartását,

– a teljesítménykövetelmény megállapítására lefolytatandó előzetes foglalkoztatói eljárás megtörténtét stb.

Szankciók

Az ellenőrzés jogkövetkezményeit több jogszabály is megállapítja. Ezek enyhébb fokozatai a következők: az engedély visszavonása; figyelemfelhívás; kötelezés a szabálytalanság megszüntetésére; a további foglalkoztatás megtiltása.

Pénzbüntetéssel járó szankciók

Büntetés fizetése

A munkaügyi felügyelő kötelezi a foglalkoztatót, hogy fizesse be a Munkaerő-piaci Alap foglalkoztatási alaprészébe az engedély nélkül alkalmazott külföldi részére a foglalkoztatás megkezdésétől az engedély nélküli foglalkoztatás megállapításáig kifizetett munkabér – alapesetben - kétszeresének, de legalább a minimálbér ötszörösének megfelelő összeget.

Ha három éven belül ismételten előfordul ilyen jogsértés, a munkabér ötszörösét, de legalább a minimálbér tízszeresét kell befizetnie. A befizetési kötelezettség a munkaadót az engedély nélkül foglalkoztatott személyenként és annyiszor terheli, ahányszor az engedély nélküli foglalkoztatást megállapítják.

Munkaügyi bírság

A munkaügyi felügyelő munkaügyi bírságot szabhat ki. Ennek mértéke 2006. január 1-jétől 20 millió forint lehet (legsúlyosabb esetben, ismételt, több munkavállalót érintő jogsértés esetén).

Szabálysértési eljárás

A munkaügyi felügyelő szabálysértési eljárást folytathat le. Az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. (XII. 28.) Korm. rendelet több szabálysértési tényállást is ismer a külföldiek foglalkoztatásával kapcsolatosan.

A "munkaviszony létesítésére, megszüntetésére és a munkabérre vonatkozó rendelkezések megszegése" nevű tényállás szerint az a munkáltató, aki a munkaviszonnyal összefüggő bejelentési és nyilvántartási kötelezettségekre vonatkozó rendelkezéseket megsérti, 100 000 forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

A "külföldi illegális foglalkoztatásának elősegítése" tényállás szerint aki – tehát nem csupán a foglalkoztató – közreműködik abban, hogy külföldit a külföldiek magyarországi foglalkoztatására vonatkozó rendelkezések megszegésével foglalkoztassanak, e foglalkoztatáshoz feltételeket biztosít, vagy ehhez anyagi eszközt bocsát rendelkezésre, szintén 100 000 forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

Kötelezés a szabályok betartására

Fekete- vagy szürke- (szerződéskötés nélküli vagy színlelt szerződéssel történő) foglalkoztatás esetén a munkaügyi felügyelő megállapítja a foglalkoztatásra irányuló jogviszonynak a munkába lépés napjától történő fennállását, és kötelezi a foglalkoztatót a foglalkoztatásra irányuló jogviszonyra vonatkozó szabályok betartására.

Közterhek megfizetése

Az elmulasztott társadalombiztosításijárulék-, illetve adófizetési kötelezettségeket teljesíteni kell, esetenként az adózás rendjéről szóló törvényben meghatározott további szankciókkal (pl. bírság) súlyosbítva.

Közrendvédelmi bírság

Az idegenrendészeti szabályok értelmében, ha a foglalkoztató nem ellenőrizte, hogy a külföldi rendelkezik-e érvényes, munkavállalás céljából kiadott tartózkodási vízummal vagy érvényes tartózkodási engedéllyel, a területi idegenrendészeti hatóság őt foglalkoztatottanként 500 000 forintig terjedő közrendvédelmi bírsággal sújthatja.

Kiutasítás

Ha vízum hiányában a külföldi kiutasítására kerül sor, ennek költségeit a kiutasított vagy – anyagi fedezet hiányában – a meghívó viseli. Ha a kiutazási kötelezettség azért nem teljesíthető, mert sem a kiutasított, sem a meghívó nem rendelkezik megfelelő anyagi fedezettel, a kiutaztatás költségét a kiutasítást elrendelő hatóság megelőlegezi. Ha a külföldi tartózkodása jogellenes, és foglalkoztatását nem engedélyezték, a megelőlegezett kiutaztatási költséget a foglalkoztató köteles megtéríteni.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2006. július 17.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem