×

Üdülés – csekkel

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2006. április 14.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 98. számában (2006. április 14.)
Hazánkban is teret hódított a hagyományos vállalati üdültetési formát felváltó üdülési csekk, amelynek eredeti tartalma mára jelentősen megváltozott, hiszen leginkább a szabadidő-utalvány szerepét tölti be. Ezzel együtt az elmúlt két-három évben növekedett a kibocsátott üdülési csekkek értéke és bővült az ezekkel ellentételezhető szolgáltatások köre. A kedvezményes, személyenként immár 62 500 forint értékű, adómentesen adható bonok forgalma az idén várhatóan meghaladja a 18,7 milliárd forintot. A csekkek – az étkezéssel egybekötött szálláson kívül – utazásra, benzinre, sőt a Forma-1-es versenyek, valamint az Utazás 2006. kiállítás és vásár belépőjegyeire is beválthatók.

Magyarországon is sikeresen startolt a francia mintára kidolgozott és 1998-ban bevezetett üdülési csekk rendszere, amelyről mára bebizonyosodott, hogy lényegesen olcsóbb és egyszerűbb megoldás, mint a vállalati üdülők fenntartása, amelyek ráadásul a cégek privatizálása után szinte mindenütt meg is szűntek. Ma már többnyire csak az olyan nagy állami társaságok működtetnek saját üdülőt, mint például a MÁV Rt. A munkáltatók inkább arra törekszenek, hogy támogatásokkal segítsék alkalmazottaik pihenését. Igaz, érdekeltségük az üdülési csekkhez kapcsolódó adó- és járulékmentesség miatt egyértelmű. Ugyanakkor az "üzlet" a munkavállalók számára is előnyös, hiszen többnyire a cég nem kér saját hozzájárulást, így a dolgozók a teljes üdülésicsekk-értéket ajándékba kapják, ami után sem adót, sem járulékot nem fizetnek. Az üdülési bon adókedvezménye személyre szóló juttatás, ezért a csekket csak a kedvezményezett használhatja fel, másvalakire nem ruházható át.

Élénkülő forgalom

A statisztikák azt jelzik, hogy bevezetése óta ugrásszerűen élénkült a cégek csekkvásárlási kedve. A konstrukció indulásakor, 1998-ban a vállalati támogatású bonok értéke 457 millió forint tett ki, tavaly viszont csaknem 12 milliárdos volt a keret, amelyből mintegy 8,5-9 milliárd forintnyit váltottak be.

Különösen 2003-tól érzékelhető a forgalom látványos növekedése – mondta lapunknak Karácsony Mihály, a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány (MNÜA) elnöke. Ekkor döntött ugyanis az Országgyűlés úgy, hogy az üdülési csekk adómentes felső határát a mindenkori egyhavi minimálbér összegére emeli. (Korábban csak a legkisebb bér 50 százalékáig terjedt ezt a kedvezmény.)

A múlt évben tovább nőtt a csekktulajdonosok száma is: míg az azt megelőző évben 291 ezren éltek vele, 2005-ben már mintegy ötszázezren. Az elfogadóhelyek száma az utóbbi négy évben megduplázódott, s a csekkel fizetett szolgáltatások értéke megnégyszereződött. Az idei tervek szerint az elfogadóhelyek forgalma meghaladja a 14 milliárd forintot.

A munkáltató az idén már alkalmazottja és annak közvetlen hozzátartozója számára is 62 500 forint összegig adományozhat üdülési csekket, amely a munkaadónak minden járuléktól mentes ráfordítást, a dolgozónak pedig adómentes nettó jövedelmet jelent. Ezzel – a személyi jövedelemadó szabályozásán keresztül – a kormány 2006-ban mintegy 18 milliárd forint adókedvezményt nyújt a munkavállalóknak, illetve az őket pihenésükben, fizikai és szellemi rekreációjukban segítő munkaadóknak – hangsúlyozta az alapítvány elnöke. Szerinte kiemelkedő eredményt értek el a csekkforgalomban az év elején, hiszen januárban 376 millió forintért adtak el bonokat, 65 százalékkal többet, mint 2004 hasonló időszakában.

Kölcsönös előnyök

E konstrukcióról maguk a munkaadók is úgy vélekednek, hogy jó érzés, ha adómentes juttatásként valami pluszt nyújthatnak dolgozóiknak, akkor is, ha a csekkek megvásárlása nehezen kigazdálkodható pluszköltséget jelent.

Mindazonáltal munkáltatói tapasztalat, hogy a dolgozók egy része a folyamatosan emelkedő éttermi és szállodai árak miatt nem is igényli e lehetőséget. Ezzel is magyarázható, hogy éppen azok nem élnek a kedvezménnyel, akik a legrászorultabbak, nevezetesen a gyengén keresők. Az egy éven belül több alkalommal is felhasználható csekket leginkább a jó fizetést nyújtó cégek vásárolják meg az amúgy is jól kereső alkalmazottaiknak.

Ugyanakkor viszont – várhatóan – megnövekszik az alacsony bért fizető vállalkozások csekkvásárlási kedve is, ugyanis tavaly óta az üdülési alapítvány pályázaton nyerhető támogatással nyújt számukra segítséget oly módon, hogy hozzáteszi a cégek befizetésével azonos összeget. A forrásra a versenyszférában a nemzetgazdasági átlag alatt fizető vállalkozások pályázhatnak.

Arról, hogy valójában mi motiválja a csekkvásárló társaságokat, illetve a költségvetési intézményeket, a munkáltatói szervezeteknél úgy nyilatkoztak: mind több munkaadó ismeri fel a kollégák regenerálódásának szükségességét. Ugyanakkor azt is érzékelik, hogy dolgozóik munkájának jutalmazásakor nem csupán a hagyományos módszerek – mint amilyen például a bérköltséget terhelő juttatás – alkalmazhatók, hanem jó eszköz az üdülési csekk is, amelynél a nettó vállalati költség megegyezik a munkavállalónak adott nettó jutalommal. Ennek odaítélésével tehát vállalati költség takarítható meg, miközben a dolgozó is jobban jár, mint a hagyományos megoldások esetében.

 

Törvényi szabályozás

Az üdülési csekk kizárólagos kibocsátója a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány (MNÜA), vásárlói pedig a magyar bejegyzésű cégek és költségvetési szervek, valamint az alapítvány által meghirdetett szociális pályázatok esetében maga az MNÜA. Kedvezményezettjei – vagyis felhasználói - kizárólag belföldi természetes magánszemélyek, azaz munkavállalók, nyugdíjasok és fogyatékkal élők lehetnek.

Mindezen feltételeket a mindenkor hatályos személyi jövedelemadóról szóló törvény egyes pontjai szabályozzák. E jogszabályba foglalt kedvezmények lényege, hogy a munkáltató minden munkavállalójának vásárolhat üdülési csekket, amely után a kedvezményezettnek nem kell személyi jövedelemadót fizetnie, a munkáltatót pedig nem terhelik a személyi juttatásoknál szokásos bérjárulékok (jelenleg 29-32 százalék).

A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány a kormány, valamint hat szakszervezeti konföderáció által 1992-ben létrehozott, közhasznú tevékenységet ellátó civil szervezet. Az alapítók célja az volt, hogy a munkavállalók, a szövetkezeti tagok, valamint a családtagjaik, a nyugdíjasok és más önálló jövedelemmel nem rendelkező személyek szociális célú, kedvezményes üdültetésben vehessenek részt. A jelenleg hatályos törvény szerint az alapítvány által kibocsátott üdülési csekk mind a gazdálkodó szervezetek, mind a belföldi magánszemélyek számára a minimálbér értékéig, az idén 62 500 forintig adható adómentesen.

Okos kompromisszum

Nyilvánvaló - hangsúlyozták –, hogy minden gazdálkodó szervezet érzékenyen vigyáz a bérköltségére és bértömegére. A keresetemelések kérdése minden évben visszatérő és kényes eleme a munkáltatók és a munkavállalók képviselői között zajló tárgyalásoknak. Az is egyértelmű, hogy az üdülési csekk e tekintetben mindkét fél számára elfogadható kompromisszumot jelent.

A tapasztalatok azonban azt mutatják: azokon a munkahelyeken, ahol a szakszervezetnek megfelelő súlya van, eredményesen képes közbenjárni a munkáltatónál, hogy minél több üdülési csekket vásároljon. Emellett a kifejezetten anyagi szempontok szerint mérlegelő cégvezetők többsége is felismeri, hogy ily módon tudja a "legolcsóbban" pénzhez juttatni alkalmazottját.

Az üdülési kedvezmény eredeti tartalma jelentősen megváltozott. 1998-tól – a csekkrendszer bevezetésétől – 2002-ig a bont csak azok a szállodák, panziók, gyógyszállók fogadhatták el, amelyekben a csekktulajdonos hosszabb-rövidebb ideig, szállással egybekötött módon kívánt pihenni. Napjainkban már közel háromezer szolgáltató vállalkozás fogadhatja el a bont fizetőeszközként. Ugyanakkor a szállodák, panziók, kempingek, ifjúsági szállások és a fizető-vendéglátás mellett ugyanezen elfogadóhelyeken a szállás nélküli éttermi szolgáltatásért is lehet üdülési csekkel fizetni. Igaz viszont az is: tavaly például a bonok többségét – mintegy 60 százalékát - szálláshelyeken váltották be.

Széles körű felhasználás

A visszajelzések szerint a legnépszerűbb üdülési célpont továbbra is a Balaton és Budapest, de sokan keresik fel hazánk kedvelt hegyvidéki üdülőhelyeit is, ahol a szolgáltatások a piaci árak ellenére megfizethetőek. Nem kétséges: ma már akár szabadidő-utalványnak is nevezhetnénk az üdülési bont, hiszen háromszáz utazási iroda belföldi programjait, a tömegközlekedési vállalatok helyközi menetjegyeit, államilag támogatott kulturális fesztiválok részvételi díjait, balatoni horgászengedélyeket, gyógyfürdő-szolgáltatásokat, valamint a Fővárosi Állat- és Növénykert belépőjegyeit is ki lehet egyenlíteni e speciális fizetőeszközzel.

Azt a szakemberek is elismerik, hogy e mindinkább közkedvelt támogatási forma nem csupán a jogszabályokban pontosan definiált csekk, hanem meghatározott üdülés, pihenés, fizikai és szellemi rekreáció, illetve egészségmegőrzés körében felhasználható, személyre szóló utalvány szerepét tölti be.

Tavaly tovább bővült a közkedveltté váló bon felhasználhatósága. A Balaton térségében horgászjegyek megvásárlására, valamint a balatoni hajójáratokon, az üdülési célú utazáskor a MÁV Rt. és a Volán Vállalat távolsági járatain viteldíj megfizetésére, illetve a szálláshoz nem kapcsolódó fürdőszolgáltatások költségei esetében a tb-térítés összegén felüli díj megfizetésére is lehet fordítani. AMol Rt. és a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány képviselőinek együttműködési megállapodása alapján február óta a Mol töltőállomásai is beváltják a csekket: kétszer ötezer forint összeghatárig ily módon üzemanyag vásárolható.

Ez utóbbi lehetőséget a szállodák kifogásolják, szerintük ugyanis ezzel nem kifejezetten a belföldi turizmus fellendítését érik el. A szállodák attól tartanak, hogy a mostani tankolási lehetőség nyomán jelentősen csökken majd a hotelek csekkből származó forgalma. Az érintettek jelenleg is tárgyalnak, miközben az üdülési alapítványnál már egy másik olajcég, a Shell is érdeklődik a lehetőség iránt.

Pályázati lehetőség

Újdonság, hogy az idén a Forma-1-es Magyar Nagydíjra is vásárolható belépő üdülési csekkel. Az MNÜA-nál ugyanis célszerűnek látták, hogy a futam minél több magyar számára nyújthasson kikapcsolódási lehetőséget.

Nemzetközi tendencia ugyanis, hogy amíg az F1-es versenyek televíziós nézettsége évről évre emelkedik, addig a helyszíneken csökken az érdeklődők száma. Magyarországon az utóbbi években stagnált a nézőszám a mogyoródi eseményen. Bár tavaly mintegy 70 ezren váltottak – borsos árú – jegyet, közülük azonban csak mintegy 15 ezer lehetett a magyar rajongók száma. Karácsony Mihálytól megtudtuk: a csekk felhasználhatóságának bővítését célzó szervezőmunka nem állt meg, várhatóan még az idén számos új kedvezmény lát majd napvilágot. A kuratóriumi elnök azonban a konkrét elképzelésekről még korainak tartotta a tájékoztatást.

Az MNÜA – a munkáltatók számára adókedvezmény formájában nyújtott közvetett segítség mellett – pályázat útján támogatja a szociálisan rászorultak üdülését is. Idén azok részesülhetnek támogatásban, akiknek nyugdíja a havi 74100, illetőleg munkavállalók esetében havi keresetük a 85 ezer forintot nem haladja meg. Az ez évre rendelkezésre álló 2,3 milliárd forintos keretet – ez mintegy 2,7 milliárd forint összegű üdülési csekket jelent – a pályázati feltételeknek megfelelő pályázók között osztják fel, ekképpen közel százezer szociálisan rászorult személy számára nyújthatnak támogatást pihenésük megszervezéséhez.

Az e területen végbement jelentős fejlődést mutatja, hogy 2002-ben még csak évi 60 millió forint jutott erre a célra, s ily módon összesen 5700-an jutottak támogatáshoz.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2006. április 14.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem