×

Jogharmonizáló

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2006. április 14.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 98. számában (2006. április 14.)
A Nemzetközi Munkaügyi Hivatal Igazgató Tanácsa úgy döntött, hogy tekintettel egy Ajánlás célként kitűzött elfogadására, felvesz a Nemzetközi Munkaügyi Konferencia 95. ülésszakának (2006. június) napirendjére egy, a munkaviszonnyal kapcsolatos témát. Ha végigolvassuk, milyen tartalmú Ajánlást fontolgatnak Genfben, úgy vélhetjük, ha nem is kizárólag jogszabályba foglaltan, Magyarországon már minden teljesült a kívánalmakból. Papíron persze, hiszen a valóság mást mutat, a napi gyakorlatban nem a jogismeret hiánya vezet a színlelt szerződésekhez és a feketemunkához. Így némiképpen már előzetesen is szkeptikusak lehetünk a tekintetben, hogy mennyit segíthet egy kötelező erővel sem bíró Ajánlás – az egyébként támogatandó – igazságosabb globalizáció megteremtésében.

Az NMSZ Hivatala összeállított egy jelentést, amely több mint 60 olyan ILO-tagállam jogi szabályozását és gyakorlatát elemzi, amelyek különböző régiókat, különböző jogrendszereket és jogi hagyományokat képviselnek. A jelentés ezenkívül egy kérdőívet is tartalmazott, amelyet az Ajánlás előkészítéseként állítottak össze. A jelentést megküldték az ILO-tagállamok kormányainak.

A kormányokat arra kérték, hogy miután konzultációkat folytattak a legjelentősebb reprezentatív munkáltatói és munkavállalói szervezetekkel, válaszaikat legkésőbb 2005. július 1-jéig küldjék el a Hivatalnak, vagy legkésőbb 2005. augusztus 1-jéig, amennyiben a tagország szövetségi állam, vagy olyan állam, ahol a kérdőívet le kell fordítani a nemzeti nyelvre. Az említett konzultációk kötelezőek azoknál a tagállamoknál, amelyek ratifikálták a nemzetközi munkaügyi normák alkalmazásának előmozdítása érdekében folytatott tripartit tanácskozásokról szóló 144. sz. Egyezményt (1976).

Javaslat a munkaviszonyról szóló ajánlásra

Az Ajánlás azokkal az úgynevezett megfontolásokkal kezdődik, amelyek a Nemzetközi Munkaügyi Szervezetet a feltételezett Ajánlás elfogadására "serkentették". Néhány ezek közül:

A munkaviszony fontossága a nemzeti és nemzetközi munkaügyi normák alkalmazása és azoknak az elveknek a megvalósítása során, amelyeket a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet 1998-ban kiadott, a munka világára vonatkozó alapvető elvekről és jogokról szóló Nyilatkozata mondott ki.

A munkaviszony létesítésének mindenképpen fennálló nehézségei olyan helyzetben, amelyben az érintett felek kölcsönös jogai és kötelezettségei nem tisztázottak, ahol történt arra kísérlet, hogy a munkaviszonyt leplezzék, vagy ahol a jogi háttér, annak magyarázata, alkalmazása hiányos, illetve korlátozott.

A fent említett nehézségek egyre gyakrabban jelentkeznek, különösen a munkaerőpiacon és a munka megszervezésében jelentkező jelentős változások miatt.

Olyan helyzetekben, amelyekben a foglalkoztatott munkavállalók egy harmadik fél javára nyújtanak szolgáltatásokat, nehézséget okozhat annak meghatározása, ki a munkáltató, a munkavállalónak milyen jogai vannak, és ki a felelős e jogok biztosításáért.

A munkaviszony fennállásának meghatározása során felmerülő nehézségek komoly problémákat okozhatnak az érintett munkavállalóknak és családjaiknak, valamint tágabb értelemben vett környezetüknek, és negatívan befolyásolhatják a vállalkozások termelékenységét, illetve pénzügyi helyzetét.

A munkaviszony fenntartásának bizonytalansága elleni hatékony védelem megteremtése a tagállamok folyamatos tevékenységének a tárgya kell, hogy legyen a nemzeti adottságoknak megfelelő módon.

A munkaviszonyban álló munkavállalók védelmére szolgáló nemzeti politika

Az Ajánlás tervezete szerint megfelelő határidőn belül a tagállamoknak felül kell vizsgálniuk a nemzeti törvényeket és rendeleteket abból a célból, hogy hatékony védelmet biztosítsanak azon munkavállalók részére, akik munkaviszony keretében végeznek munkát. A munkaviszonyban álló munkavállalók részére nyújtott védelem természetét és terjedelmét a nemzeti jogszabályoknak és a gyakorlatnak kell meghatározniuk, figyelembe véve a vonatkozó nemzetközi munkaügyi normákat. A nemzeti politikának legalább azokat az intézkedéseket kell tartalmaznia, amelyek

– iránymutatást adnak az érintett személyeknek, különösen a munkáltatóknak és munkavállalóknak, a munkaviszony tényleges létrehozásához, valamint az alkalmazott és az önfoglalkoztató munkavállaló közötti különbségtételhez;

– felveszik a küzdelmet a leplezett munkaviszony ellen;

– bevezetik az olyan helyzetekben alkalmazható normákat, ahol az alkalmazott munkavállaló harmadik személy javára nyújt szolgáltatásokat, figyelemmel annak a pontos rögzítésére, hogy ki a munkáltató, a munkavállalónak milyen jogai vannak, és ki a felelős e jogok biztosításáért;

– tényleges hozzáférést biztosítanak az érintettek, különösen a munkáltatók és munkavállalók részére a munkaviszony fennállására és tartalmára vonatkozó viták lefolytatására szolgáló, megfelelő és gyors eljárásokhoz és mechanizmusokhoz; és

– biztosítják a munkaviszonyra vonatkozó törvényeknek és rendeleteknek való megfelelést és e szabályok hatékony alkalmazását.

A nemzeti politika kialakításában a tagoknak különös figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy egyenlő védelmet biztosítsanak azoknak a munkavállalóknak, akiket a munkaviszony fennállásának bizonytalansága különösen érint. E munkavállalói csoport magában foglalja a nőket, a fiatalokat, az idősebbeket, azokat, akik a feketegazdaságban vállalnak munkát, a migráns munkavállalókat, és általánosságban a leginkább kiszolgáltatott munkavállalókat.

A nemzeti politikát - ott, ahol ezek léteznek – a legjelentősebb reprezentatív munkáltatói és munkavállalói szervezetekkel együttműködve kell kialakítani és végrehajtani. A nemzeti politika nem érintheti a jogszerű polgári és kereskedelmi viszonyokat.

A munkaviszony fennállásának meghatározása

A munkaviszonyban álló munkavállalók védelmére szolgáló nemzeti politika kialakításának céljával, az ilyen viszony fennállásának meghatározása olyan tényeken kell, hogy alapuljon, amelyek a munkavégzéshez és a munkavállaló díjazásához kapcsolódnak, figyelmen kívül hagyva bármilyen ellentétes tartalmú szerződéses vagy más megállapodást, amelyet a felek kötöttek. A nemzeti politika kialakításának céljával a tagállamoknak világosan meg kell állapítaniuk azokat a körülményeket, amelyek alapján megállapítható a munkaviszony fennállása, például alárendeltség, függőségi viszony, vagy az a tény, hogy a munkát egy másik személy javára végezték. A tagállamoknak meg kell fontolniuk a munkaviszony fennállására utaló tényezők törvényeikben és rendeleteikben, vagy más módon történő meghatározásának lehetőségét. Ezek közé a tényezők közé tartozhatnak:

– az a tény, hogy a munka elvégzése: más személy utasításai alapján és ellenőrzése alatt történik; együtt jár a munkavállalónak a vállalkozás szervezetébe történő integrációjával; kizárólag vagy jellemzően más személy javára történik; kötelező jelleggel személyesen a munkavállaló által történik; bizonyos, a munkavégzésre igényt tartó személy által meghatározott vagy elfogadott munkaidőben vagy munkahelyen történik; meghatározott ideig tart és bizonyos folyamatossággal bír; vagy megkívánja a munkavállaló rendelkezésre állását;

– a munkavégzést igénylő személy előírása az eszközökre, anyagokra és a munkagépekre vonatkozóan;

– a munkavállaló részére időszakosan visszatérő díjazás fizetése; az a tény, hogy a díjazás a munkavállaló egyedüli vagy fő bevételi forrását jelenti; többek között az élelem, lakhatás vagy utazási költségtérítés formájában nyújtott díjazásra vonatkozó előírás;

– olyan jogosultságok elismerése, mint a heti pihenő és az éves szabadság;

– a munkavállaló által a munka elvégzése érdekében megtett utazásért a munkavégzésre igényt tartó személy által teljesített kifizetés; vagy a munkavállaló által vállalt pénzügyi kockázat hiánya.

A nemzeti politika keretei között a tagállamoknak ki kell alakítaniuk vagy fejleszteniük szükséges azokat a szolgáltatásokat, amelyek a munkáltatók és munkavállalók részére hatékony és gyors iránymutatást nyújtanak a munkaviszony tényleges létrehozásához, és az alkalmazott, illetve az önfoglalkoztató munkavállaló megkülönböztetéséhez.

Azzal a céllal, hogy előmozdítsák a munkaviszony létesítését, a tagállamoknak a nemzeti politika keretein belül az alábbiak lehetőségét kell megfontolniuk:

– annak engedélyezése, hogy a munkaviszony létesítésére különböző lehetőségek álljanak rendelkezésre;

– amennyiben egy vagy több releváns tényező megállapítható, jogi vélelem felállítása a munkaviszony fennállása mellett;

– olyan döntés meghozatala – ahol feltételek fennállnak, ott a legjelentősebb munkáltatói és munkavállalói érdekvédelmi szervezetekkel való konzultációt követően –, amely szerint bizonyos jellemzőkkel bíró munkavállalókat, általánosságban vagy egy meghatározott szektorban, vagy alkalmazottnak, vagy önfoglalkoztatónak kell tekinteni.

A munkaviszony fennállására és tartalmára vonatkozó vitákat olyan bíróságoknak vagy közvetítő szervezeteknek kell lefolytatni, amelyekhez a munkavállalók és a munkáltatók közvetlenül fordulhatnak. A hatóságnak intézkedéseket kell elfogadni a munkaviszonyra vonatkozó törvények és rendeletek, különösen a munkaügyi ellenőrzési szolgálat által előmozdított követésének és végrehajtásának biztosítására, tekintettel azokra a különböző szempontokra, amelyeket az ajánlástervezet megfontol. A tagállamoknak, a nemzeti politika részeként, növelniük kell a kollektív tárgyalások szerepét annak elősegítésében, hogy a munkaviszony lényege tisztázott legyen, ezáltal előmozdítva a munkaügyi jogszabályok végrehajtását.

Figyelemmel kísérés és végrehajtás – nemzetközi információcsere

A tagállamoknak ki kell alakítaniuk egy megfelelő mechanizmust, vagy fel kell használniuk egy már létezőt a munkaerőpiacon és a munka megszervezésében történt változások vizsgálatára, valamint a nemzeti politika keretében intézkedések elfogadására és végrehajtására vonatkozó javaslatok kidolgozására. Ahol ezek léteznek, ott a legjelentősebb reprezentatív munkáltatói és munkavállalói szervezeteket egyenrangú félként be kell vonni a munkaerőpiac és a munka megszervezésének vizsgálatába. Emellett, az említett szervezetekkel konzultációkat kell folytatni a vizsgálat során, olyan gyakran, amennyire ez szükséges, kutatási jelentések és szakmai tanulmányok alapján.

A tagállamoknak a lehető legszélesebb körben információt és statisztikai adatokat kell gyűjteniük, és kutatásokat kell végezniük nemzeti és ágazati szinten a munka világának mintáiban és struktúráiban lezajlott változásokról, figyelembe véve a férfiak és nők arányának megoszlását és más releváns tényezőket.

A Nemzetközi Munkaügyi Hivatalnak naprakész információkkal kell rendelkeznie, és összehasonlító tanulmányokat kell készítenie a munka világának mintáiban és struktúráiban világszerte lezajlott változásokról. Ennek célja, hogy:

– szélesítse a munkaviszony egyes formáira és a kapcsolódó változásokra vonatkozó ismereteket; továbbá

– segítse tagjait abban, hogy jobban értsék és elemezzék a munkaviszonnyal kapcsolatos jelenségeket, valamint megfelelő intézkedéseket fogadjanak el a munkavállalók védelme érdekében; és

– a jó gyakorlatokat elősegítsék nemzeti és nemzetközi szinten egyaránt egy igazságosabb globalizáció érdekében.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2006. április 14.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem