×

Munkaügyi ellenőrzés

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. november 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 93. számában (2005. november 15.)
A munkaügyi ellenőrzésről szóló törvény tervezete – amelyről várhatóan novemberben szavaz a parlament – egyértelműen hátrányos a munkaadók számára, indokolatlan terheket ró majd a cégekre. Avállalkozások szakmai érdekképviseletei szerint a munkaügyi ellenőrzés alapvető hibája, hogy szabályozása túl általános, nincsenek konkrét, stratégiai célok. Ilyen prioritás lehetne a feketemunka elleni küzdelem, az esélyegyenlőség megteremtése vagy a minimálbért elérő kifizetések megkövetelése.

A munkaügyi ellenőrzésről szóló törvény megérett arra, hogy új jogszabály váltsa fel, a módosításokkal ugyanis már nem lehet változtatni a szemléletén. Azonban jelenlegi filozófiáján a parlamentnek benyújtott változat sem segít, sőt talán még tovább ront a helyzeten – tolmácsolta a munkaadói oldal véleményét Geiger Tiborné, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) vezető szakértője.

Küzdelem a feketemunka ellen

A munkaadók megértik, hogy ilyen tartalmú törvényre szükség van, sőt: a jogszabály fontos a törvényesen működő munkaadóknak. A mostani módosítást azonban nem tudják elfogadni, hiszen ez nem sokat segít a kialakult helyzeten. A beterjesztett javaslat egyértelműen munkaadó-ellenes, több eleme miatt is elfogadhatatlan az oldal számára. A kormány azonban a határozott kritika ellenére is benyújtotta a parlamentnek a tervezetet.

Alapvető probléma, hogy a törvény túlságosan általános, pedig kívánatos lenne, ha egyes társadalmi, gazdasági szempontból fontos területekre koncentrálna, és ott fejtené ki hatását a jelenleginél szigorúbban. E célok egyike a feketemunka elleni fellépés lehetne, amit az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) munkaadói oldala támogatni tudna – mondta Geiger Tiborné. Az oldal által képviselt cégeknek ugyanis elemi érdekük a törvénytelenül működő vállalkozások elleni fellépés, s ezzel is a versenyegyenlőség megteremtése. Bár ez már hosszú évek óta kormányzati cél, mégsem érzékelhető kellően a munkaügyi ellenőrzések során.

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) ügyvezető igazgatója, Csomor Gábor úgy látja, bár a kormánynak minden jogi eszközt fel kellene használnia a feketemunka mérséklésére, ez a törvény nem erről szól, hiszen a törvényalkotó csupán az alkalmazotti körben bővíti és szigorítja az ellenőrzéseket. A VOSZ ügyvezetője szerint e korrekcióval a kormány éppen az ellenkező hatást éri majd el, mint amit szeretne. Az a veszély ugyanis, hogy a legális foglalkoztatókon „csattan az ostor”, azt eredményezheti, hogy a cégek egyre kevesebb alkalmazottat foglalkoztatnak majd, és egyre többen átkerülnek a fekete, illetve a szürke zónába. Ugyanakkor -a törvénymódosítás mellett – éppen a magas közterhekkel készteti a kormány a munkáltatókat arra, hogy megtalálják a jogszabályok kikerülésének kiskapuit.

Munkaszerződés nélkül

A módosítás meghiúsíthatja a kormányzatnak a munkahelyteremtéssel kapcsolatos szándékait is - véli a VOSZ ügyvezetője. A cégeknek ugyanis egyre kisebb érdekük fűződik ahhoz, hogy álláshelyeket teremtsenek. Ehelyett várhatóan egyre jobban elterjed az alvállalkozók bevonásának gyakorlata.

Az ellenőrök az idei első fél évben csaknem 5300 olyan dolgozót találtak, akiket munkaszerződés nélkül foglalkoztattak, s 443 olyan munkavállaló került a látókörükbe, aki átminősített munkaszerződéssel tevékenykedett. A munkaadók továbbra is megfontolandónak tartják azt a javaslatukat, hogy a feketemunka esetében ne csak a munkáltató kapjon büntetést. Kívánatos lenne -még ha csak jelképesen is –, hogy az illegálisan tevékenykedő is kapjon büntetést - vélik a munkaadói oldalon.

Hasonlóképpen fontos társadalmi célt szolgálna az esélyegyenlőség megteremtése, a diszkrimináció elleni fellépés a munkahelyeken. Ez azonban szinte nem is jelenik meg a munkaügyi ellenőrök munkájában. Ezt mutatja, hogy a csaknem 18-19 ezer intézkedésből mindössze 13 érintette a hátrányos megkülönböztetés tilalmának megszegését. A legfrissebb, első féléves adatok szerint például életkor miatti hátrányos megkülönböztetést három esetben találtak az ellenőrök, míg az etnikai hovatartozás szerinti megkülönböztetésre egyetlen esetben sem bukkantak rá. Nemek közötti megkülönböztetést is csupán egy alkalommal találtak az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség (OMMF) munkatársai az ellenőrzés során.

Minimálbér kifizetése

Mindezeken túl kiemelt cél lehetne a teljesítménykövetelmények meghatározásával a minimálbér betartatásának vizsgálata – mondta Geiger Tiborné –, hiszen azt a munkaadói oldal képviselői is elismerik, hogy számos olyan cég van, amely ezt az előírást megszegi. A kormány a Munka Törvénykönyvének módosításával kíván ennek gátat vetni, holott ha valami nem jól működik, akkor azt ellenőrzéssel és nem törvénymódosítással kell megszüntetni. Idén az első hat hónapban a munkabér összegére vonatkozó szabályok megsértése miatt csupán 2300 esetben intézkedtek az ellenőrök.

A kormány a munkaadók javaslataiból kizárólag egy tanácsadó testület létrehozására vonatkozó felvetésüket fogadta el. E grémium segíti majd az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség munkáját. A törvényjavaslat szerint a Munkaügyi Ellenőrzést Támogató Tanács – amelynek tagjai az OÉT három oldalának delegáltjai lennének – mások mellett konzultálna a munkaügyi ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokról, közreműködne a készülő jogszabályok véleményezésében, s javaslatot tenne az OMMF éves munkaprogramjára.

Mindez azonban kevés - vélekedik az MGYOSZ szakértője –, hiszen más fontos javaslatokat elvetett a kormány. Amunkaadók álláspontja szerint túlzottak a háromszorosára emelt büntetési tételek, amelyek a kis cégek számára komoly pénzügyi gondokat jelenthetnek a jövőben. Ugyancsak aggályos a módosításnak azon része, amely lehetővé teszi, hogy akár már egy munkavállaló esetében elkövetett munkaadói tévedést is büntessen az OMMF.

Helyszíni bírság

A munkaadók megpróbálták elérni, hogy a büntetést – ha meg is emeli a kormány az összegét – csak meghatározott létszám felett lehessen kiróni. Példaként az 5-10 fős vállalkozásokat említette Geiger Tiborné. Efoglalkoztatóknál már egyetlen dolgozóval kapcsolatos munkaügyi figyelmetlenség is komoly anyagi következményekkel járhat.

Csomor Gábor a büntetési tételek ilyen mértékű emelését elfogadhatatlannak tartja, hiszen – mint mondta - ezt sem az infláció, sem más ok nem indokolja. Ráadásul maga a rendszer ösztönzi az ellenőröket a minél több és minél magasabb büntetések kiszabására. Antalffy Gábor, a kiskereskedők érdek-képviseleti szervezetének (KISOSZ) ügyvezető elnöke szerint a helyszíni bírság lehetősége még tovább rontja a munkaadók helyzetét.

A munkáltatói szervezetek képviselői úgy látják, a módosítás sokba fog kerülni a munkaadóknak közvetlenül is és közvetetten is, hiszen már az ellenőrzést is a munkaadók által befizetett pénzből finanszírozza a kormány.

A munkáltatók azt is sérelmezték a vitában, hogy a kabinet a munkaügyi ellenőrzést a Munkaerő-piaci Alapból finanszírozza, pedig ez állami feladat, vagyis a központi költségvetésből kellene működtetni az OMMF-t – állítják. Ugyancsak kemény kritikákat váltott ki az az elképzelés, amely szerint a befolyt bírság negyven százalékát megtarthatja az OMMF. Ekképpen – vélik a munkaadók – a hivatal a minél magasabb öszszegű büntetés kiszabásában érdekelt.

Adminisztrációs terhek

Antalffy Gábor szerint e módosítás azon a korábbi rossz gyakorlaton sem korrigál, amely szerint az ellenőrök nagy hangsúlyt helyeznek az adminisztráció, a „papírok ellenőrzésére”. Pedig az adminisztrációs teher egyre nő, főként az adózáshoz kapcsolódóan. Ez utóbbi esetében hiába van lehetőség az elektronikus bevallásra, hiszen – például – a KISOSZ tagjai, de a szervezeten kívüli más kisebb vállalkozások sem tudják megteremteni ennek számítástechnikai hátterét. A KISOSZ becslései szerint a kisvállalkozások 35-40 százaléka nem rendelkezik internetes hozzáféréssel.

Geiger Tiborné és Csomor Gábor -hasonlóan a KISOSZ által képviselt véleményhez - egyaránt aggályosnak látják, hogy a munkaügyi ellenőrök számos esetben csak az adminisztrációra figyelnek, illetve erre helyeznek hangsúlyt. „A formai, alaki hibák büntetése a könnyebb feladat, míg a feketefoglalkoztatás szinte utolérhetetlen” – fogalmaz Csomor Gábor. Az OMMF legfrissebb adatai szerint az első fél évben a csaknem 4700 foglalkoztatáshoz kapcsolódó intézkedésből 223 esetben kellett alaki hiba miatt lépéseket tenni.

A KISOSZ tapasztalatai szerint az ellenőrök az olyan szabálytalanságok miatt, mint például a jelenléti ív hiányossága, a szabadságos blokk nem előírás szerinti vezetése vagy a műszakpótlék nem megfelelő dokumentálása, komoly büntetéseket szabnak ki még akkor is, ha e vétségek miatt a dolgozókat nem éri kár. Pedig mindez nem szándékos szabályszegés. Csupán arról van szó, hogy vállalkozásoknál nincs elegendő és kellően képzett adminisztrátor.

Ellenőrzési tapasztalatok

Az idén, az első hat hónapban 11 471 munkáltatónál 12 475 telephelyet ellenőriztek az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség szakemberei, s ezzel közel 424 ezer munkavállaló foglalkoztatását tekintették át. Az ellenőrzés eredményeképpen kiderült, hogy közel 142 ezer dolgozót foglalkoztattak szabálytalanul 9441 munkaadónál. A tavalyi év hasonló időszakához képest a vétséget elkövető munkáltatók száma 4,6 százalékkal volt kevesebb, s mintegy 7 százalékkal csökkent a szabályszegéssel érintett munkavállalók száma is.

A munkaügyi bírságok száma idén január és június között – a tavalyi első fél évhez viszonyítva – 5,4 százalékkal emelkedett, és 7 százalékkal több bírságot szabtak ki az ellenőrök. Ez utóbbi a 2004. első félévi 1,18 milliárdról 1,26 milliárd forintra emelkedett.

 

Munkaügyi ellenőrzés (2005. I. félév)

Ellenőrzött telephelyek száma

12 475

Ellenőrzésben érintett munkavállalói létszám

423 848

 

Szabályszegést elkövetett gazdálkodók száma

9 441

 

Szabályszegésben érintett munkavállalók száma

141 866

 

Intézkedések (2005. I. félév)

Intézkedés tárgya

Intézkedések száma

Szabálytalanságban érintett létszám

A foglalkoztatási jogviszony létesítéséhez szükséges jognyilatkozatok

 

 

 alakszerűségére vonatkozó rendeletek megsértése

4722

26 914

A munkaviszony bejelentésével kapcsolatos kötelezettség megszegése

2800

16 679

A foglalkoztatásra irányuló jogviszony megszűnésével összefüggő igazolások

 

 

 kiállításának és kiadásának elmulasztása

848

6 276

A hátrányos megkülönböztetés tilalmának megszegése

13

42

A külföldiek foglalkoztatására vonatkozó rendelkezések megszegése

584

1 599

A munkabér összegére, valamint a munkabér védelmére vonatkozó rendelkezések megszegése

2228

28 156

A munkaidőre, pihenőidőre, a rendkívüli munkavégzésre, a szabadságra,

 

 

 a készenlétre és az ügyeletre vonatkozó jogszabályban előírt szabályok megszegése

3738

42 763

A munkáltató nyilvántartási kötelezettségének megszegése

2334

15 783

A munkanélküli-ellátások melletti foglalkoztatás feltételeire vonatkozó jogszabályok megszegése

19

34

A nők, fiatalkorúak és megváltozott munkaképességűek, valamint

 

 

 gyermekkorúak foglalkoztatásával kapcsolatos szabályok megszegése

26

99

Munkaerő-kölcsönzés szabályainak megszegése

79

1 379

A szakszervezettel kapcsolatos előírások megszegése

7

504

Gépjárművezetők foglalkoztatására vonatkozó speciális szabályok megszegése

396

1 578

Az Európai Üzemi Tanács létrehozásával kapcsolatos munkáltatói kötelezettségek megszegése

1

60

A munkaviszony bejelentésével (EMMA) kapcsolatos egyéb kötelezettség megszegése

316

2 092

EMMA-rendszerbe történő bejelentés elmulasztása

348

2 040 

 

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. november 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem