×

Magyar áruk versenye

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. augusztus 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 66. számában (2003. augusztus 15.)
A magyar áruk minőségét és kiválóságát hirdetve mind több hazai terméken jelennek meg mívesen cizellált védjegyek, pecsétek, tanúsítványok és diplomák. A kormányzati, illetve szakmai szervezetek és a civil közösségek pályázatokkal, díjakkal ösztönzik a minőségi, s ezáltal a versenyképes termékek előállítását. A hírverés célja, hogy – az árucikkek, a szolgáltatások és termelőszervezetek nemzetközi versenyében – kiemeljék a mieink különleges erényeit, jó tulajdonságait. A magyar termékek keresettsége egyszersmind a munkahelyek megőrzésének is feltétele.

Az első hazai és mindjárt rendkívül sikeres próbálkozás az 1960-as évek végén született. Az Országos Piackutató Intézet vezető szakemberei – felismerve a minőségjel szerepét a marketingben – meghirdették a Kiváló Áruk Fóruma versenyt, és eredményesen vezették be a köztudatba az emlékezetes, és egyes termékeken máig fel-felbukkanó háromszögletű KÁF-emblémát. Tették mindezt akkor, amikor a hazai piacon még nem vált igazán meghatározó követelménnyé a jó minőség, s a termékek jobbára reklám nélkül is elkeltek. Az intézet munkatársai azonban úgy gondolták, hogy a bővülő kínálatban a fogyasztók igényelnek valamilyen segítséget, fogódzót az eligazodáshoz.

Saját arculattal

A rendszerváltozás utáni első kísérletek érdemleges visszhang nélkül maradtak. Jóllehet az 1995-ben alakult Magyar Áruk Klubja Egyesület ma is fáradozik a magyar áruk népszerűsítése érdekében, de 1997-ben meghirdetett "Hajrá, Hazai!" elnevezésű programja csupán átmeneti sikert hozott. Miként nem talált kellő visszhangra a Liga Szakszervezet egy korábbi, "Vásárolj magyar terméket, és védd a munkahelyed" felhívása sem. A nemzetközi porondon is "magasan" jegyzett, márkás termékeink – mint a tokaji bor, az Unicum, a Pick szalámi és a herendi porcelán – 1999 óta a Hungaricum Klubba tömörülnek, bár jól megállnak a maguk lábán is. Mind több hazai termék igyekszik behozni az elmúlt évtizedek hátrányát – visszaadva ezzel a magyar áru rangját.

Ezt a folyamatot segítik a különböző, immár többnyire saját arculattal rendelkező akciók, pályázatok. Ilyen például a Magyar Termék Nagydíj, amit az idén már hatodszorra írt ki az Industorg Iparszervezési, Kereskedelemfejlesztési és Képviseleti Bt., a Magyar Export-Import Bank Rt., a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, a KERMI Minőség-ellenőrző és Szolgáltató Kft., valamint a Magyar Exporthitel Biztosító Rt. A május 30-ai jelentkezési határidőig az utóbbi évekhez hasonlóan ezúttal is csaknem kétszázan pályáztak, nagyvállalatok éppen úgy, mint kis- és középvállalkozások.

Anyagi támogatással

Önmagában a töretlen érdeklődés is igazolja, hogy a civil kezdeményezésként, Kiss Károlynénak, az Industorg Bt. ügyvivője ötlete alapján alapított díj viszonylag rövid idő alatt a kiváló magyar termékek megmérettetésének nyílt fórumává vált. Ehhez persze a Külügyminisztérium Kereskedelemfejlesztési Célelőirányzata, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, valamint a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Közhasznú Társaság (ITDH) erkölcsi és anyagi támogatása is kellett.

Az eltelt öt év során a gyártók megközelítően 600, általuk a hazai és a nemzetközi piacon versenyképesnek, kiemelkedőnek minősített termékkel, termékcsaláddal pályáztak az elismerésre. A Kiírók Tanácsa – nem vitatva egyikük kvalitásait sem – a 15-15 tagú szakmai zsűrik javaslata alapján összesen 60-nak ítélte oda a nagydíjat. Ezenkívül 97 termék érdemesült elismerő oklevélre, és tavaly először 14 kapott rangos emléklapot.

Jellemző a színvonalra, hogy 2002-ben többek között az Audi Hungária Kft. Pumpe-Düse kivitelű dízelmotorja, az Elekthermax Rt. egyik gázkonvektora, a Hollóházi Porcelán Rt. "Arcok" című Szász-kollekciója, illetve a Csabahús Kft. s a Kométa 99 Kft. egy vagy több készítménye nyerte el a nagydíjat.

Külpiaci érdeklődés

A pályázat kiírása során természetesen már a kezdet kezdetén felvetődött a kérdés, hogy az ezredforduló Magyarországán, a globalizáció korában valójában mi is nevezhető magyar terméknek, és az alapítók a vámtörvény meghatározását fogadták el. Eszerint a kiírók azokat az árukat tekintik magyar terméknek, amelyek itthon készülnek, és a teljes termelési értékük 51 százalékát a Magyarországon hozzáadott termelési érték teszi ki. A Magyar Termék Nagydíj pályázat sikere gazdasági eredményekben is mérhető.

Reprezentatív felmérések bizonyítják ugyanis, hogy a Magyar Termék Nagydíj pályázaton minősített termékek 10-15 százalékos forgalom- és exportnövekedést érnek el. Ez a gyártóknak több mint százmilliós árbevétel-emelkedést, a költségvetésnek a bevételek gyarapodását, a gazdaságnak új munkahelyeket jelent.

A földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter által 1998-ban alapított Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) cím bár "belevésődött" a köztudatba, de menedzselői, az FVM Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Kht. (AMC) vezetői ennek ismertségével mégsem elégedettek. Éppen ezért átfogó reklámkampányt indítottak, amelyet évente kétszer kívánnak megismételni.

Karöltve a kereskedőkkel

Kovács Barnabás ügyvezető igazgató szerint a védjegyes termékek száma mára elérte azt a nagyságrendet – 78 vállalat csaknem 200 árucikke viseli ezt az emblémát –, amelyet már nemcsak érdemes, hanem szükséges is széles körben népszerűsíteni. Kiváltképpen a hústermékek körében tapasztalható nagyfokú minőségi javulás, de igaz ez az élelmiszerek egész sorára is.

Különösen a nagy áruházláncok vezetőivel kívánnak szoros együttműködést kialakítani, bár erre nem nagyon kell kapacitálniuk a kereskedőket. Mint elmondják: a KMÉ védjegy biztonságot jelent a számukra, garanciát a minőségre, és arra, hogy utólag nem fognak reklamálni a vásárlók. Nem véletlen, hogy a termékek a populárisabb üzletek mellett a legszínvonalasabb láncok áruházaiban is megtalálhatók. És nem feltétlenül az exkluzív, a drága termékek, mi több: a nagyon drága portékák polcain.

Az AMC-nek ugyanis hangsúlyos törekvése, hogy a cégek, a termelők sokaságát segítse erkölcsi, és ezáltal gazdasági sikerhez. Ennek érdekében tudatosan határozták meg jelképes összegben a regisztrációs díjat, ezenfelül pedig az AMC fizeti a pályázóknak az összes "procedúrát", a minőségi bevizsgálásokat, az ellenőrzéseket. Mert ahhoz, hogy valamely termék elnyerje a KMÉ védjegyet, legalább egy paraméterében meg kell haladnia az élelmiszertörvény előírásait, és ezt hivatalosan bizonyítania kell.

Növekvő forgalom

A kulcsszó a KMÉ-nél is a minőség, a tartósan magas színvonal, amelynek – élelmiszerekről lévén szó – minden más terméknél nagyobb jelentősége van. Ezzel függ össze, hogy a cím nem örökre, hanem csupán három évre nyerhető el, és szándéktól függően újabb megmérettetéssel megújítható.

Ami a díj gazdasági jelentőségét illeti, egy tavalyi hatásvizsgálat szerint a reklámozott védjegyes termékek forgalma több mint 15 százalékkal, a védjegy ismertsége 30 százalékkal nőtt. Az igazgató szerint a védjegy – a minőség és a biztonság fenntartása mellett – ha nem is garantálja, de mindenképpen segíti a hazai gazdaság és élelmiszeripar talpon maradását, helyzetének megőrzését, erősítését a piacon. Erre különösen nagy szükség van napjainkban, amikor jól érzékelhető a magyar gazdálkodók félelme az uniós csatlakozás esetleges kedvezőtlen következményeitől. Sokan tartanak attól, hogy a magyar termékek hátrányba kerülnek a mutatós csomagolású és rendszerint jó minőségű nyugati árukkal szemben, és emiatt munkahelyek szűnhetnek meg. Holott a hazai élelmiszerek más nációbeli társaiknál gyakran jobbak, ízletesebbek.

Felvetődött, miszerint a "magyar" jelző miatt többek között ez a díj is ütközhet az áruk szabad mozgásának elvével, s esetleges vádként megfogalmazódhat a vásárlók országnévhez kötött befolyásolása. A társaságnál ezért azt tervezik, hogy a védjegyet még az idén bejegyeztetik az Európai Unió Spanyolországban lévő szakmai központjában. Ott majd kiderül, hogy van-e oka a félelemnek.

Szervezetek minősítése

Az üzleti kiválóság elismerésére hivatott Nemzeti Minőségi Díjat a gazdasági tárca kezdeményezésére 1996-ban a miniszterelnök alapította, az Európai Minőségi Díj modelljét követve. Ez az állami szerepvállalás mértékén túl abban is különbözik a többi hazai termékdíjtól, hogy nem egy áru vagy szolgáltatás minőségét, hanem egy szervezet tevékenységét, eredményeit díjazza. Az aspiránsok kis-, közepes és nagyméretű termelővállalati és szolgáltató kategóriában pályázhatnak.

A díj szervezését, a pályázatok kiírását, az értékelés tisztaságát a tárcák magas szintű képviselőjéből álló Nemzeti Minőségi Díj Bizottság felügyeli, a pályázati feltételeket pedig a Magyar Ipari és Kereskedelmi Minőségfejlesztési Központ dolgozta ki. Létrehozása találkozott a gazdaság szereplőinek várakozásával, állítja Kálmán Albert, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium minőségügyi osztályvezetője, és bizonyságul felhozza, hogy eddig több mint 70-en pályázták meg a címet, és elnyerésének feltételeit – mint mércét – több száz vállalkozásnál vezették be egyfajta önértékelésre.

Jelenleg összesen 25 cég birtokosa a Nemzeti Minőségi Díjnak, amit – rangjához méltóan – évről évre az Országházban a miniszterelnök vagy a kancelláriaminiszter nyújt át ünnepélyesen a nyerteseknek: a gazdaság és a közélet kiemelkedő személyiségei és a legszélesebb nyilvánosság előtt. A pályázók a független értékelők visszajelzései alapján objektív képet kapnak szervezetük főbb jellemzőiről és a továbbfejlesztés lehetőségeiről. Mindemellett a magas követelmények és a szoros pályázati határidők is elősegítik a teamekben való közös munkát. A pályázat elkészítése valódi kihívást, próbatételt jelent a vállalati közösségek számára.

Európai megmérettetés

A szakmai tevékenység helyes irányát bizonyítja, hogy az eddigi 25 győztesből 12 pályázott az európai díjra. Közülük 9 kapott elismerést, ebből 2 – a Westel 900 GSM Mobil Távközlési Rt. és a hódmezővásárhelyi német-magyar Burton-Apta Tűzállóanyag-gyártó Kft. – nyerte el az Európai Minőségi Fődíjat, illetve ennek megfelelőjét. Mindezzel Magyarország Európa legsikeresebben pályázó országai közé küzdötte fel magát. Úgyszintén a hazai termelőszféra eredményeinek nemzetközi elismerése, hogy ez ideig 20 magyar szakember – maga az osztályvezető is – nyert jogosultságot az európai minőségi pályázatok értékelésére.

A különböző díjakat, minősítéseket, elismeréseket a gazdasági tárca a vállalati versenyképesség javítása eszközének tekinti, és lehetőségei szerint támogatja – hangsúlyozza az osztályvezető. A minisztérium minden olyan kezdeményezést támogat, ami a piaci pozícióik megőrzéséhez, javításához segíti a cégeket. A díjak tényleges anyagi erővé válhatnak olyan gazdasági közegben, ahol értékelik a teljesítményt, a minőséget.

Ez a közeg szélesedik. Tavaly például a tárca kezdeményezésére a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara területi kamarái 15 megyében, ezen belül 3 régióban írtak ki pályázatokat helyi minőségi díjra. Az idei pályázatokat – dr. Molnár Lászlónak, az MKIK közgazdasági igazgatóhelyettesének tájékoztatása szerint – ezekben a hetekben teszik közzé, várhatóan már minden megyében. A tárca 850 ezer, az MKIK 500 ezer forint támogatást nyújt megyénként. A kamara elnöksége azért is üdvözli a kezdeményezést, mert a pályázatok alkalmat kínálnak a vezetők számára munkájuk, a vállalkozások egyfajta átvilágítására, és ez nagyon fontos – nem utolsósorban a sikeres uniós integráció érdekében.

Külföldre tekintve

A Kométa 99 Kft. az ország második legnagyobb sertésfeldolgozó vállalata. A 900 főt foglalkoztató társaságnál évente 400 ezer sertést dolgoznak fel, árbevételük 20 milliárd forint. A kaposvári nagyvállalat 12 terméke jogosult arra, hogy viselje a Kiváló Magyar Élelmiszer címet és emblémát, mini snack szalámija és prímsonka-családja pedig tavaly a Magyar Termék Nagydíjon lett befutó.

Noha a társaság eredményei nem feltétlenül igényelnék termékeik díjakkal, elismerésekkel történő népszerűsítését, mégis pályáznak. Sárközy Ildikó marketingigazgató szerint azért, hogy megméressék magukat, és nyerjenek.

Pályáztak másutt is: van "Foodapest újdonság díjuk", piaci sikertermékük, s elismerésük kereskedőktől, fogyasztóktól. A díjaktól – minden korábbi üzleti sikereik ellenére – azt várják, hogy tovább népszerűsítsék termékeiket, felhívják rájuk a figyelmet, jelezzék a vásárlóknak, hogy – levéve az üzletek hűtőpolcairól a Kométákat – különleges árut tartanak a kezükben. A különböző díjak azonban – tapasztalataik szerint – még nem eléggé ismertek a fogyasztók körében. Külföldön pedig még kevésbé ismertek, és esetenként a kereskedők is tájékozatlanok. Az igazgató németországi példákat idéz, mert mint mondja: ott a díjaknak tekintélyük van.

Bírálati szempontok

A Nemzeti Minőségi Díjat – a kisméretű termelők kategóriájában – 1998-ban nyerte el a mogyoródi Kapitány és Társai Napellenző- és Fémkészülék-gyártó Kft. A többi között a szervezet tevékenysége, ügyfélkapcsolata, saját dolgozókkal kialakított kapcsolata, eredményei; összesen kilenc különböző mutató alapján. A bírálóbizottság vizsgálta a cég jövőképét, gazdálkodását, társadalmi kapcsolatait, a vásárlói elégedettséget, illetve a partnerek tevékenységének és a piac igényeinek a követését.

Kapitány Attila ügyvezető igazgató pályázatuk indokaként a becsvágyat, másrészt a szembesülés szándékát említi. Mert a minőségben is lehet és kell fejlődni, és ehhez objektív mérce alapján jó tudni, hogy melyek azok a területek, ahol a szervezet gyengébben végzi a munkáját, illetve ahol korrekcióra van szükség. Ennek gazdasági vonatkozása is van.

Ami pedig magát a díjat illeti, a cím nem jár pénzzel. Azonban a szervezetet az elért színvonal megtartására készteti, és ez önmagában is haszon. Mindemellett levélpapírjaikon, prospektusaikon feltüntetik, hogy a díj birtokosai, az elismerésnek tehát arculatépítő értéke is van. Noha ennek hatása a gazdasági eredményekben közvetlenül nem mutatható ki, kedvezően befolyásolja a cég megítélését.

A Kapitány és Társai Kft. termékei egy részét exportálja. Azt látják, tapasztalják, hogy külföldön általában nagy becsülete van a minősítő pecséteknek, a diplomáknak, a díjat tanúsító logóknak. Ha üzletfeleik történetesen nem is tudják, hogy pontosan mit is fejez ki jelen esetben a védjegy, azt azért kikövetkeztetik, hogy ennél a kis magyar cégnél valamit akarnak, valamit tudnak.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. augusztus 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem