×

Támogatott munkavállalók

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. január 2.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 59. számában (2003. január 2.)
Az elkövetkezendő évek egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a jelenleg igen alacsonynak tekinthető foglalkoztatási szint némiképp közelítsen az Európai Unió átlagához. A decemberben módosított foglalkoztatási törvényben olyan változásokat fogadott el a parlament, amelyek eredményeképpen – a szaktárca várakozásai szerint – javulni fog e mutatószám. Ugyanakkor a kormányzat az egész életen átívelő tanulás elvét is megpróbálja tettekre váltani, mégpedig a felnőttképzés támogatásával. Egyelőre azonban az érintettek – munkaügyi kutatók és szakértők, munkaadói és munkavállalói szervezetek – óvatosak annak megítélésében, hogy a változásokkal milyen eredmények érhetők el.

A hazai foglalkoztatási szint emelésével nem kis feladatot vállalt magára a kormányzat, hiszen jelenleg e ráta Magyarországon – a 15-64 éves korosztályban, 3,86 millió munkavállalót számlálva – 56,6 százalék. Ezt szándékozik a kormány a következő 3-3,5 évben 60-63 százalék közöttire, majd pedig az évtized végére 70 százalékra emelni. Tehát a következő nyolc évben mintegy egymillió fővel – 25 százalékkal – kellene bővíteni a foglalkoztatottak számát.

Atipikus formák

E cél eléréséhez a munkaerő-kínálat adott, hiszen a jelenleg inaktívnak nevezett csoportok bőséges tartalékot jelentenek a munkaerőpiacon. Ugyanakkor a keresletet a munkaadóknak nyújtott kedvezményekkel, illetve gazdaságélénkítő támogatásokkal próbálja a kormány – ha kis lépésekben is, de – megteremteni. Nyilvánvaló, hogy a fejlett technológiát alkalmazó ágazatokban kevéssé lehet számítani a foglalkoztatás jelentős növelésére, azonban a szolgáltatószektorban erre nagyobb lehetőség kínálkozik. Hasonlóképpen az úgynevezett atipikus foglalkoztatási formák elterjesztésétől is várható javulás.

A szolgáltatószektorokban egyébként már ma is a foglalkoztatottak csaknem 60 százaléka dolgozik. Ám olyan új tevékenységi területeken is érdemes a foglalkoztatást "feltornászni", mint például a szociális ellátás, a háztartási szolgáltatások, az egyéb kisegítő, profitteremtésre alkalmatlan munkák – vélik kormányzati körökben.

A foglalkoztatás bővítését szolgálja – mint az egyik eszköz – a törvényben meghatározott, háromlépcsős ellátórendszer kialakítása is. Ebben új elem lesz, hogy 2003. július elsejétől életbe lép az úgynevezett álláskeresést ösztönző juttatás. Ezzel újabb időszakra – kortól függően hat, illetve kilenc hónapra – anyagi támogatásban részesülnek az állástalanok.

Megtakarított segélyek

Az álláskeresési támogatásnak – a szándékok szerint – kétféle hatása lesz. Egyrészt a munkanélküli nem veszíti el kapcsolatát a munkaügyi központtal, s regisztrált marad, másrészt pedig a pénzügyi támogatás ösztönzőleg hathat az álláskeresésre. Szakszervezeti javaslatra bekerült a törvénybe az a további kedvezmény is, hogy az elhelyezkedés időpontjától függetlenül a hatodik, illetve a kilencedik hónap végéig kifizetik a juttatást. Bár ez pazarlásnak, olyan kifizetésnek tűnhet, amely mögött nincs munka, azonban mind a kormány, mind a szakszervezetek azt remélik, hogy a fizetést kiegészítő támogatás elhelyezkedésre ösztönzi az érintetteket.

A Foglalkoztatási és Munkaügyi Minisztérium adatai szerint az új ellátás bevezetését követően – ez év július elseje után az év végéig – mintegy 35-40 ezer ember veszi majd igénybe e lehetőséget, ami – a 2002 végéig működött kétlépcsős ellátási rendszerhez viszonyítva – mintegy 3,2 milliárd forint többletkiadást jelent a Munkaerő-piaci Alapból (MPA). Ugyanakkor a szociális segélyezés tekintetében – éppen az új ellátás miatt – 1,1 milliárd forint megtakarítás várható.

Az első teljes évben – 2004-ben – várhatóan szinten marad a rendszerbe belépők és a kilépők átlaga, azaz 35-40 ezer emberrel lehet számolni az év folyamán. Noha az MPA többletkiadása 12-14 milliárd forint lesz, ugyanakkor a szociális segélyezés lecsökkenése miatt 7 milliárd forint megtakarítás várható. Mint ezzel kapcsolatban a minisztérium szakértője a munkaadói félelmekre reagálva jelezte: a százmilliárdokkal gazdálkodó alap számára a néhány milliárdos többletkiadás nem okoz majd egyensúlyromlást.

Képzési kedvezmények

A foglalkoztatás bővítése érdekében új szemlélet meghonosítására törekszik a kormány a felnőttképzésben is, amikor az egész életen átívelő tanulás elvét megpróbálja gyakorlati lépésekre váltani. Ezt segíti a 2001 decemberében elfogadott felnőttképzési törvény, illetve az ennek nyomán kiépített intézményrendszer. Az irányító szervek sorában létrejött az Országos Felnőttképzési Tanács, a Felnőttképzési Akkreditáló Testület, valamint a Nemzeti Felnőttképzési Intézet.

Jelenleg 2600 felnőttképzési intézményt – egyebek mellett regionális munkaerő-fejlesztő központokat, nonprofit szervezeteket, gazdasági társaságokat, munkaadókat – tartanak nyilván, amelyek között mintegy 300 iskola is található. A kormány elképzelései szerint a választási ciklus végéig évi nyolcszázezer-egymillió felnőtt embert vonnak be a különböző képzések különböző formáiba. A programok kidolgozásában és megvalósításában a munkaadói szervezetek s a kamarák is segítenek.

A felnőttképzéshez kapcsolódóan jelentős lépésként értelmezhető a foglalkoztatási törvényben biztosított anyagi támogatás azok számára, akik a család eltartása mellett vállalkoznak önmaguk képzésére, átképzésére. A törvény szerint ugyanis a megemelt keresetpótló támogatás annak a munkanélkülinek adható, aki heti 25 órás képzésen, átképzésen vesz részt, ám családjában legalább három – egyedül élőknél két – eltartott van.

Lassan terjed a távmunka

Bár a korábbi kormányok már próbálkoztak az úgynevezett atipikus foglalkoztatási formák elterjesztésével – hiszen a távmunka és a részmunka népszerűsítése évekkel ezelőtt kezdetét vette –, ez idáig csak szerény eredmények születtek. Noha a munkavállalók érdeklődtek e technikák iránt, ám a munkaadók – főként a magas bérterhek miatt – kevéssé. Most változás várható, hiszen a távmunka elterjesztéséért az Informatikai és Hírközlési Minisztérium, valamint a munkaügyi tárca 2002. szeptember 4-én megállapodást kötött, és forrásokat is átcsoportosítottak e területre.

Nemzetközi összehasonlításban egyébként Magyarország jelentősen elmarad a többi fejlett országtól a távmunka terén. Számszerűsítve: míg az EU átlagában az aktív népesség mintegy 5 százalékát foglalkoztatják ebben a formában, addig nálunk ez az arány néhány ezrelék. Pedig erre lenne igényük a munkavállalóknak. Jelzi ezt, hogy néhány évvel ezelőtt a kormányzat által létrehozott Távmunka Koordinációs Közhasznú Társaság mintegy tízezer jelentkezőt regisztrált, akiket érdekelt volna e munkalehetőség.

A munkavállalók érdeklődése ellenére a cégek számára nem vonzó e lehetőség, csupán néhány próbálkozásról lehet tudni. Ezek között talán a legjelentősebb a Matáv Rt.-nél meghirdetett 250 fős projekt.

A távmunka iránti érdektelenségnek több oka is van, amelyek közül talán elsőként lehet említeni az infrastrukturális háttér, a számítógép és az internet-hozzáférés szűkösségét, sok esetben hiányát. Mindezen körülmények viszont a jelenlegi feladatokat is kijelölik. Ezek szerint a távmunkához szükséges infrastruktúra megteremtését a kormányzat stratégiai célként kezeli.

A távmunka elterjesztése szempontjából hatékony megoldást jelenthet az úgynevezett közösségi elérési helyek – teleházak, internetkávézók, könyvtárak, kultúrházak stb. – támogatása. Ezek fenntartása és újak létesítése érdekében több állami és önkormányzati program is indult, illetve indul a jövőben. Mint Simon Gábor országgyűlési képviselő, az MSZP informatikai szakpolitikusa mondta: az a cél, hogy öt év alatt 100 ezer új munkahely jöjjön létre e területen.

Ehhez persze szükség van – pályázati úton nyújtott – adókedvezményekre, hitelekre, vissza- és vissza nem térítendő támogatásokra. E lehetőségek megteremtésével párhuzamosan a távmunka szabályozási környezetének kialakításán is dolgoznak már az érintett szaktárcáknál.

A részmunkaidő népszerűsítése szintén kevés sikert hozott. Ennek oka – a kutatók szerint – egyrészt az, hogy Magyarországon a kétkeresős családmodell a jellemző, mivel egy fizetésből a családoknak csak csekély hányada tud megélni. Másrészt viszont – a járulékrendszer miatt – a munkaadók sem érdekeltek a 4-6 órás foglalkoztatásban. E körülmények miatt Magyarországon ma még csekély a részmunkaidőben foglalkoztatottak száma. Bár pontos adatok nincsenek, e kört a munkavállalók néhány százalékára teszik a szakemberek. A részmunka elterjesztésére egyelőre a szaktárcánál sincs kikristályosodott álláspont, ennek kidolgozására, a tennivalók összefoglalására ez év első felében kerülhet sor.

Késésben a rendeletek

A foglalkoztatási törvény módosítása miatt a Munkaerő-piaci Alap szerkezetének módosítása is szükségessé vált. Eszerint kettévált a szakképzési alaprész, s egy része az ifjúság képzésének finanszírozására az Oktatási Minisztériumhoz került, míg a másik a felnőttképzés finanszírozására létrejött felnőttképzési keret. Ez utóbbi az idén várhatóan mintegy 6 milliárd forinttal gazdálkodhat.

A foglalkoztatáspolitikai célok elérésében fontos, de nem elégséges a vonatkozó törvény korrekciója. Mivel a napi gyakorlat során még számos kérdés felmerülhet, ezért a munkaadói szervezetek kívánatosnak tartják, hogy a törvényt kiegészítő végrehajtási utasítások, a gyakorlati tennivalókat részleteiben szabályozó rendeletek mihamarabb elkészüljenek. E munka előkészítése már megkezdődött a szaktárcánál, ám e jogszabályok megjelenésére csak az év első felében lehet számítani. Noha a háttérmunka már kezdetét vette, azonban a részletekről még nem tudnak tájékoztatást adni a szaktárcánál.

Mindenesetre a munkahelykeresést ösztönző támogatás megítélése nem egyértelmű a kutatói körökben. Elsősorban is azért, mert az elmúlt években nem volt olyan adatgyűjtés, amely megmutatná: milyen okokra vezethető vissza, hogy valaki a segélyezési idő alatt nem tudott, vagy csak hosszabb idő után tudott elhelyezkedni. E nélkül pedig nehéz megmondani, hogy mi lehet a probléma kezelését leginkább szolgáló eszköz – vélekednek a szakemberek.

Egyéni motiváció

Némely szakértő úgy vélekedik, hogy az új támogatási lehetőség csak elodázza, de nem oldja meg az állástalanok alapvető problémáit. Vélelmezhető ugyanakkor az is, hogy a tartósan munkanélküliek számára ez a változás nem hoz kézzelfogható eredményt.

Kovács Zsuzsa, a Jobcenter Online Személyzeti Tanácsadó Kft. marketing- és PR-vezetője viszont úgy véli: az állástalanoknak minden anyagi és erkölcsi segítség fontos, hiszen ebben a nehéz élethelyzetben olyan gondokkal kell szembenézniük, amikkel korábban nem találkoztak. Főként igaz ez az ötven év körüli – és korosabb – munkavállalókra, akiket igen gyakran az első, több évtizede meglévő munkahelyükről küldtek el.

Az álláskeresés támogatása egyébként egyeseknél jó eszköz, másoknál viszont nem ez a leghatékonyabb. A munkanélkülieknek van olyan rétege – a középkorúak, illetve az érettségivel vagy valamilyen diplomával rendelkező fiatalok –, akik mindent megtesznek azért, hogy megfelelő állást találjanak. Az ő számukra ez a lehetőség nagy segítséget jelent majd. Igaz viszont: olyanok is vannak, akik nem eléggé motiváltak, s akik a támogatás ellenére sem törekszenek az álláshely felkutatására.

Vállalati várakozások

A kormány foglalkoztatásbővítési terveit némiképp alátámasztja az idei, első félévi rövid távú munkaerő-piaci prognózis, amely szerint a cégvezetők többsége közepesnek ítéli a magyar gazdaság állapotát. Csökkent azoknak a száma, akik jónak, s azoknak a száma is, akik gyengének tartották gazdaságunkat. Ugyanakkor egyre több az olyan vezető, aki a gazdaság további javulására számít, s bár a stagnálást prognosztizálók aránya még mindig magas, ez csökkenő tendenciát mutat.

Az erősödő optimizmus szinte minden gazdasági ágra jellemző. A beruházási kedv, illetve a megrendelések alakulása hasonló, mint egy évvel korábban volt, ám a feldolgozóiparban és a kereskedelemben tevékenykedő vezetők a megrendelések növekedésében bíznak.

A megkérdezettek válaszai alapján az első félévben mintegy 35-40 ezer új foglalkoztatottal lehet számolni a gazdaság különböző ágaiban – főként a feldolgozóiparban –, s várható, hogy több lesz a létszámot növelő, mint az azt csökkentő cégek aránya. A munkaerő-kereslet csaknem felét a 300 főnél több dolgozót foglalkoztató cégeknél jelezték, ugyanakkor bővítésre lehet számítani az 51 főnél kevesebb alkalmazottal működő cégeknél is.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. január 2.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem