×

Jogszabályfigyelő

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. szeptember 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 55. számában (2002. szeptember 15.)
Összeállításunkban azokat a lapzártát megelőző hónapban megjelent jogszabályokat ismertetjük, amelyek számot tarthatnak a munkaadók érdeklődésére.

Magán-nyugdíjpénztári tagdíj

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének elnöke irányelvet adott ki a magán-nyugdíjpénztári tagdíjbevallásokkal, az önellenőrzésekkel, a tagdíj, a pótlék, a bírság befizetésének a feldolgozásával és nyilvántartásával, a tagdíjbefizetések elszámolásával kapcsolatos magán-nyugdíjpénztári eljárásokról.

A Magyar Közlöny 2002/106-os számában megjelent irányelv szól – többek között

– az általános szabályok szerint teljesítendő tagdíjbevallások fogadásáról, feldolgozásáról,

– a papíralapú tagdíjbevallásról,

– a mágneses lemezen teljesített tagdíjbevallásról,

– a hibás bevallásokkal kapcsolatos eljárásról,

– a tagdíjbevallások analitikus könyveléséről, nyilvántartásáról,

– a magán-nyugdíjpénztári tagdíjbevallások önellenőrzésével és a magán-nyugdíjpénztári tagdíjbefizetések elszámolásával kapcsolatos eljárásokról,

– a pótlékokkal, bírságokkal kapcsolatban alkalmazott eljárásokról.

Havi rendszerességű bevallások (és befizetések)

A foglalkoztató a biztosított tárgyhónapban kifizetett (juttatott), járulékalapot képező jövedelme alapján levont és megállapított tagdíját a tárgyhónapot követő hónap 12. napjáig köteles bevallani és befizetni. A központosított illetmény-számfejtési rendszerbe tartozó központi költségvetési és a helyi önkormányzatok nettó finanszírozásában részt vevő szerveknek a tárgyhónapot követő hónap 20. napjáig kell bevallásaikat megküldeniük a magánnyugdíjpénztárnak, és ezzel egy időben teljesíteniük a befizetéseket.

Negyedévenként történő bevallások (és befizetések)

Az egyéni vállalkozó negyedévenként, a tárgynegyedévet követő hónap 12. napjáig vallja be és fizeti meg a saját magán-nyugdíjpénztári tagdíját az érintett magánnyugdíjpénztárnak. Amennyiben az egyéni vállalkozó tagdíjfizetési kötelezettsége megszűnik, a tagdíj bevallása és befizetése a kötelezettség megszűnését követő hó 12. napjáig esedékes.

Éves gyakoriságú bevallások (és befizetések)

Az egyéni vállalkozó a saját magán-nyugdíjpénztári tagdíját évente egyszer is bevallhatja, ha erről a tárgyév január 31-éig a magánnyugdíjpénztár részére írásban nyilatkozik, és a tagdíjat a minimálbér alapulvételével negyedévente, a tárgynegyedévet követő hónap 12. napjáig az érintett magánnyugdíjpénztárnak megfizeti.

[3/2002. (MK 106.) PSZÁF irányelv a magán-nyugdíjpénztári tagdíjbevallások, önellenőrzések és a tagdíj-, pótlék- és bírságbefizetések feldolgozására és nyilvántartására, a tagdíjbefizetések bevallás alapján történő elszámolására vonatkozó magán-nyugdíjpénztári eljárások kialakításáról]

Közalkalmazotti illetményemelés

2002 szeptemberétől a közalkalmazottak alapbére (illetménye) átlagosan 50 százalékkal emelkedik. Az illetményemelés túlnyomórészt a 10 fizetési osztályból és a 14 fizetési fokozatból álló illetménytábla által garantált illetményminimumok növekedése révén valósul meg.

(Tájékoztató a Közalkalmazottak Országos Munkaügyi Tanácsának 2002. július 15-i üléséről)

Számítógép előtti munka

Módosították a képernyő előtti munkavégzés minimális egészségügyi és biztonsági követelményekről szóló 50/1999. (XI. 3.) EüM rendeletet. A rendelet kiegészült a képernyős munkakör és a képernyő előtti munkavégzéshez éles látást biztosító szemüveg fogalmi meghatározásával. Eszerint képernyős munkakör az olyan munkakör, amely a munkavállaló napi munkaidejéből legalább négy órában képernyős munkahelyen képernyős eszköz használatát igényli, ideértve a képernyő figyelésével végzett munkát is.

2003. január 1-jétől a munkáltató köteles a munkavállalót szükség szerint, de legalább kétévente látásvizsgálatra küldeni. A munkavállaló ezen a vizsgálaton köteles részt venni. A vizsgálatot a foglalkozás-egészségügyi szolgáltatást nyújtó orvos végzi el, de indokolt esetben a munkavállalót elküldheti szemészeti szakvizsgálatra is. Ha az orvos megállapítja, hogy a munkavállalónak képernyő előtti éles látást biztosító szemüveg kell, a munkavállalót beutalja a szemészeti szakvizsgálatra. Az orvos akkor is beutalja a munkavállalót szemészeti szakvizsgálatra, ha fennállhatnak panaszokat okozó látórendszeri eltérések, vagy ha a munkavállalót olyan munkakörben foglalkoztatják, ahol a munkavégzése során váltakozva kell a különböző távolságban lévő tárgyakra fókuszálnia. Be kell utalni a munkavállalót az előzetes munkaköri alkalmassági vizsgálat során akkor is, ha ugyan nincs panasza, de korábban nem végzett képernyő előtti munkát.

A rendelet 2. számú mellékletében olvashatjuk a képernyő előtti munkavégzéssel kapcsolatban leggyakrabban panaszokat okozó látórendszeri eltéréseket. Ilyen a 45 év felettiek állandó kontaktlencse-viselése vagy a hypermetropia is.

[3/2002. (VIII. 30.) ESZCSM rendelet a képernyő előtti munkavégzés minimális egészségügyi és biztonsági követelményeiről szóló 50/1999. (XI. 3.) EüM rendelet módosításáról]

Szakképzés, szakmai vizsgák

A 7/1993. (XII. 30.) MüM rendelet kiegészül az Országos Képzési Jegyzékben szereplő szakképesítés megszerzésére irányuló felkészítéssel. Eszerint a felkészítés az iskolarendszeren kívüli szakképzésben a szakmai és vizsgakövetelmények kiadásától kezdődhet. Az iskolai rendszerű szakképzésben pedig a felkészítést – a központi programok (tantervek) kiadását követő tanévtől – azoknál a tanulóknál lehet megkezdeni, akik a szakiskolában a kilencedik évfolyamon, a szakközépiskolában pedig a tizenegyedik évfolyamon kezdték meg a tanulmányaikat.

Módosították a szakmai vizsgák szervezésére feljogosított intézményekről szóló 9/2000. (III. 14.) FVM rendeletet is.

A rendelet tartalmazza

– az iskolarendszeren kívüli szakmai vizsga szervezésére jogosult intézményeket,

– a szakképesítés megszerzésére irányuló szakmai vizsgákat,

– a jogszabályban meghatározott munkakör betöltésére jogosító szakképesítéseket,

– az egy munkakör betöltésére jogosító szakképesítéseket,

– azokat a szakképesítéseket, amelyekhez bejelentési kötelezettség járul.

A szakmai vizsgák szervezésére szóló jogosultság a rendelet alapján 2002. augusztus 1-jétől 2004. szeptember 30-áig érvényes.

[49/2002. (VII. 26.) OM rendelet a szakképzéssel kapcsolatos egyes oktatási miniszteri rendeletek módosításáról;

62/2002. (VIII. 1.) FVM rendelet a szakmai vizsgák szervezésére feljogosított intézményekről szóló 9/2000. (III. 14.) FVM rendelet módosításáról]

SAPARD-terv

A Magyar Közlöny 2002/108-as számában megjelent 72/2002. (VIII. 15.) FVM rendelet szabályozza a SAPARD-tervben meghatározott agrár- és vidékfejlesztési célok támogatási feltételeit. A SAPARD-terv keretében igényelhető támogatásokra pályázatot nyújthatnak be azok a természetes személyek, a Magyarországon bejegyzett és Magyarországon működő jogi személyek, jogi személyiség nélküli gazdasági társaságok, valamint társadalmi szervezetek, akik/amelyek jogosultak a SAPARD-tervben felsorolt intézkedésekben (támogatásokban) meghatározott tevékenységre. A beruházásokat Magyarországon kell megvalósítani. A rendelet pontosan meghatározza, hogy ki nem jogosult a támogatás igénybevételére (többek között pl. aki az engedélyköteles tevékenységek esetében nem rendelkezik jogerős és hatósági engedéllyel). A támogatások lebonyolítása a SAPARD Hivatal, valamint a regionális irodák hatáskörébe tartozik. A hivatal szaklapokban, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Értesítőben, valamint a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium internetes honlapján teszi közzé a támogatásokra vonatkozó pályázati felhívást. A rendeletben megtalálhatjuk a pályázatok elbírálására, a jogorvoslatokra, a támogatási szerződés megkötésére, a támogatások folyósítására, a támogatások rendeltetésszerű felhasználására vonatkozó szabályokat is.

[72/2002. (VIII. 15.) FVM rendelet a SAPARD-tervben meghatározott agrár- és vidékfejlesztési célok támogatásáról]

Alkalmi foglalkoztatás

Megváltozott a foglalkoztatást elősegítő támogatásokról, valamint a Munkaerőpiaci Alapból foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésére nyújtható támogatásról szóló 6/1996. (VII. 16.) MüM rendelet. A munkaadó támogatásként róhat le csökkentett mértékű közteherjegyet, ha az alkalmi munkavállalói könyvvel (AM-könyv) rendelkező személyt a munkaügyi központ kirendeltsége munkanélküliként nyilvántartja. A munkaadónak a munkanélküli foglalkoztatásáról nyilvántartást kell vezetnie, amelynek – az 1997. évi LXXIV. törvényben meghatározott adatokon túlmenően – tartalmaznia kell a munkavégzés időpontját, a foglalkoztatottat munkanélküliként nyilvántartó kirendeltség megnevezését, továbbá a munkavállaló arra vonatkozó nyilatkozatát, hogy munkanélküliként tartják nyilván. A munkaadónak ezenkívül a naptári évet követő január 15-éig a székhelye szerint illetékes kirendeltségnek adatot kell szolgáltatnia a munkanélküliek foglalkoztatásáról. A rendelet 2002. szeptember 1-jén lépett hatályba.

[1/2002. (VIII. 23.) FMM rendelet egyes miniszteri rendeletek módosításáról]

Piacfelügyelet

Az áruk és szolgáltatások biztonságosságáról és az ezzel kapcsolatos piacfelügyeleti eljárásról szóló 79/1998. (IV. 29.) Korm. rendelet új fejezettel, nevezetesen a vámáruk piacfelügyeleti ellenőrzésével egészült ki. Eszerint, ha a külföldről érkező áru nem rendelkezik a hazai termékbiztonsági előírásoknak megfelelő okmányokkal, engedélyekkel, vagy hiányzik róla az előírt megfelelőségi jelölés, akkor a vámhatóságnak haladéktalanul értesítenie kell a piacfelügyeleti hatóságot. Ha az okmányhiányos vámáru nem felel meg a hazai előírásoknak, akkor a piacfelügyeleti hatóság megtiltja az áru belföldi forgalomba hozatalát.

A rendelet csak 2003. január 1-jén fog hatályba lépni.

[168/2002. (VIII. 2.) Korm. rendelet az áruk és szolgáltatások biztonságáról és az ezzel kapcsolatos piacfelügyeleti eljárásról szóló 79/1998. (IV. 29.) Korm. rendelet módosításáról]

Megalakult az Országos Érdekegyeztető Tanács

A Magyar Közlöny 2002/108-as számából értesülhetünk arról, hogy a kormány és az érdek-képviseleti szervek – a munkaadói és munkavállalói oldal képviselői – aláírták az érdekegyeztetés megújításáról szóló megállapodást. Az Országos Érdekegyeztető Tanács 2002. július 26-ai alakuló ülésén kialakították az érdekegyeztetés intézményes kereteit. Eszerint a háromoldalú tárgyalások legátfogóbb fóruma – az Országos Munkaügyi Tanács jogutódjaként – az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT), amelynek hatáskörébe tartozik a munka világával kapcsolatos valamennyi kérdéskör (gazdaság, foglalkoztatás, jövedelmek alakulását befolyásoló adó, járulék stb.). Az OÉT feladatainak ellátását szakfórumok, szakbizottságok és munkacsoportok segítik.

(Tájékoztató az Országos Érdekegyeztető Tanács 2002. július 26-i alakuló üléséről)

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. szeptember 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

9124 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 9124 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5417 olvasói kérdésre 5417 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

9124 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 9124 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

18 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5417 olvasói kérdéssel.

Áthelyezés – köztisztviselőből közalkalmazott

Közös önkormányzati hivatalunk közszolgálati jogviszonyban álló köztisztviselője áthelyezéssel szeretne átmenni az önkormányzat fenntartásában lévő Kjt. hatálya alá tartozó...

Tovább a teljes cikkhez

Kék Kártya – a munkavégzés helyének határai

EU Kék Kártyával, magyar munkáltató által foglalkoztatott hongkongi állampolgár munkavállaló esetében a munkaszerződésben a munkavégzés helye korlátozott a tekintetben, hogy a...

Tovább a teljes cikkhez

Gyermekgondozási szabadság után – az édesanya munkahelye

Ha a munkaszerződés nem tartalmaz pontos munkavégzési helyet, csak annyit, hogy Magyarország területe vagy a cég összes telephelye, akkor egy gyermek gondozása céljából igénybe vett...

Tovább a teljes cikkhez

Elmaradt bérigény – ha „kimaradt” a keresetből

Egy munkaügyi peres eljárásban, ha a munkavállaló az Mt. 83. §-ának (1) bekezdése alapján a munkaviszony helyreállítását kéri, azonban nem terjeszt elő kereseti kérelmet arra, hogy...

Tovább a teljes cikkhez

Végrehajtás alól mentes munkabérrész – változás júliustól

Munkabérletiltásra vonatkozó, 2025. július 1-jétől hatályos változások szerint a levonásmentes munkabérrész emelkedik. A mentes összeg megállapításához részmunkaidős...

Tovább a teljes cikkhez

„Befagyott” jogszerző idők – a köznevelés munkavállalói

A Púétv. hatálya alatt a 132. § szerint munkaviszonyban foglalkoztatottak esetében a (7) bekezdés azt írja, hogy a Kjt. 2023. 12. 31. szerint hatályos rendelkezéseit kell alkalmazni. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Cafeteriajogosultság és a munkaviszony megszűnése

Jogszerű-e a munkáltató cafeteriaszabályzatában az a kikötés (és e kikötésre hivatkozással a tárgyévi cafeteriajuttatás teljes megvonása), miszerint a munkavállaló nem jogosult a...

Tovább a teljes cikkhez

Helyettesítési díjra való jogosultság közalkalmazottnak

A Kjt. hatálya alá tartozó intézmény esetében helyettesítési díj adható-e a közalkalmazott részére abban az esetben, ha azonos munkakörben dolgozó kollégát helyettesít a...

Tovább a teljes cikkhez

Téves besorolás korrekciója a közegészségügyben

A munkáltató téves besorolásra hivatkozva egyoldalúan csökkentette az egészségügyi dolgozók illetményét annak ellenére, hogy a munkavállalók jelezték, a munkaszerződés csak...

Tovább a teljes cikkhez

Elmaradt bérigény – ha „kimaradt” a keresetből

Egy munkaügyi peres eljárásban, ha a munkavállaló az Mt. 83. §-ának (1) bekezdése alapján a munkaviszony helyreállítását kéri, azonban nem terjeszt elő kereseti kérelmet arra, hogy...

Tovább a teljes cikkhez

Végrehajtás alól mentes munkabérrész – változás júliustól

Munkabérletiltásra vonatkozó, 2025. július 1-jétől hatályos változások szerint a levonásmentes munkabérrész emelkedik. A mentes összeg megállapításához részmunkaidős...

Tovább a teljes cikkhez

„Befagyott” jogszerző idők – a köznevelés munkavállalói

A Púétv. hatálya alatt a 132. § szerint munkaviszonyban foglalkoztatottak esetében a (7) bekezdés azt írja, hogy a Kjt. 2023. 12. 31. szerint hatályos rendelkezéseit kell alkalmazni. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Cafeteriajogosultság és a munkaviszony megszűnése

Jogszerű-e a munkáltató cafeteriaszabályzatában az a kikötés (és e kikötésre hivatkozással a tárgyévi cafeteriajuttatás teljes megvonása), miszerint a munkavállaló nem jogosult a...

Tovább a teljes cikkhez

Helyettesítési díjra való jogosultság közalkalmazottnak

A Kjt. hatálya alá tartozó intézmény esetében helyettesítési díj adható-e a közalkalmazott részére abban az esetben, ha azonos munkakörben dolgozó kollégát helyettesít a...

Tovább a teljes cikkhez

Téves besorolás korrekciója a közegészségügyben

A munkáltató téves besorolásra hivatkozva egyoldalúan csökkentette az egészségügyi dolgozók illetményét annak ellenére, hogy a munkavállalók jelezték, a munkaszerződés csak...

Tovább a teljes cikkhez

Munkanap-áthelyezés munkaszüneti nap miatt

Duális képzőhely foglalkoztat diákot. A foglalkoztatás kezdő dátuma 2025. május 12., tehát a diák május 2-án még nem volt állományban. A május 2-i áthelyezett pihenőnapot május...

Tovább a teljes cikkhez

Munkabér fizetése betéti társaság beltagjának

Betéti társaság öregségi nyugdíjas beltagja munkaviszonyban látja el a társaság vezetését. A kedvezőtlen piaci viszonyok miatt a betéti társaság a fő bevételt biztosító...

Tovább a teljes cikkhez

Munkanap-áthelyezés munkaszüneti nap miatt – és a keresőképtelenség

A munkavállaló kórházban volt április 27. és május 12. között, erre az időszakra betegszabadság került elszámolásra. Keresőképes lett május 13-án. Ebben az esetben a május 17....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5417 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 280-ik lapszám, amely az 5417-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

A költségvetési intézmények gazdálkodásának aktuális problémái, szabályai Megnézem

Számviteli problémák az intézményi gyakorlatban Megnézem

Szja és juttatások problémái Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem