×

Tanulás egy életen át

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. augusztus 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 54. számában (2002. augusztus 15.)
A tanulás az egész világon a figyelem középpontjába került, és a felnőttek képzésére is kiterjed. A felgyorsult technológiai fejlődés eredményeként aktív életünk során többször is pályamódosításra, szakmaváltásra kell felkészülnünk. Ehhez alapvető feltétel a szakmai tudás és a képességek állandó fejlesztése. A felnőttképzésről a múlt év decemberében elfogadott törvény célja elsősorban az, hogy az alkotmányban biztosított tanuláshoz való jog az állampolgárok egész élete során érvényesüljön az iskolarendszerben és azon kívül is. Célja a törvénynek az is, hogy a felnőttkori tanuláshoz és képzéshez való hozzáférés szabályozott lehetőségei a társadalom minden tagja számára bővüljenek, vagyis az állam teremtse meg a felnőttképzés jogszabályi kereteit, működtesse az intézményrendszerét, és biztosítsa a finanszírozási hátterét. Azt is szeretné elérni a törvény, hogy bizonyos – és eddig munkához nem jutott vagy éppen pályát változtató – felnőttek eredményesen tudjanak (újra) bekapcsolódni a munkába.

Az elmúlt tíz év során Európa-szerte fokozatosan teret hódított az egész életen át tartó tanulás eszméje. Ennek hazai lecsapódásaként is értékelhető a múlt év végén elfogadott törvény a felnőttképzésről, amely szorosan kapcsolódik az Európai Unió e témakörben kiadott memorandumaihoz. A felnőttképzés szabályozására más országokban lényegében két modellt látunk. Néhány országban kerettörvényként vezették be a felnőttképzésről szóló jogszabályt, amely így bizonyos tekintetben az oktatás valamennyi területét érinti. Másutt ilyen törvényt csak az iskolarendszeren kívüli képzés szabályozására alkalmazzák. Hosszú viták során érlelődött ki az a koncepció, amelynek alapján kerettörvény megalkotására tett javaslatot az előző kormány. A törvény lehetővé teszi a felnőttképzés rendszerének szabályozott működését, és biztosítja az állampolgárok számára az oktatás minőségét. Így a jogszabályi struktúrában az Országgyűlés a már megalkotott oktatási szaktörvények mellett, azokkal összhangban alkothatta meg a felnőttképzésről szóló törvényt. E jogszabály négy fő részre osztható. Meghatározza a felnőttképzéssel összefüggő fogalmakat, a felnőttek, mint a képzési szolgáltatást igénybe vevők fogyasztóvédelmi garanciáit, létrehozza annak akkreditációs rendszerét, megteremti a felnőttképzés finanszírozási formáit és lehetőségeit, végül kialakítja a működtetéséhez szükséges szakmai hátteret.

A törvény szerint a tankötelezettségüket teljesített felnőttek vehetnek részt a felnőttképzésben, a képzés lehet iskolarendszeren kívül, rendszeresen, egy éven belül ismétlődően vagy legalább 30 napon keresztül folyamatosan végzett szakmai, nyelvi vagy éppen általános képzés, amelyet bárki végezhet, aki nyilvántartási kötelezettségének eleget tett.

A minőség garantálása

Mindezek alapján a törvény hatálya alá tartoznak a szakközépiskolában iskolarendszeren kívül végzett, az Országos Képzési Jegyzékben szereplő képzések, a nyelviskolák által tartott tanfolyamok, a népfőiskolák általános képzései, a felnőttképzési vállalkozások tanfolyamai, a civil kezdeményezésű életvitel-tanfolyamok és a felsőoktatási intézményekben nem hallgatói jogviszonyban végzett képzések is. A törvény alkalmas arra, hogy a képzési szolgáltatások területén a fogyasztóvédelem meghatározó eszközének is tekintsük.

A törvény az állampolgárok számára biztosítja, hogy a képzési rendszer minden pontján tudható legyen: az adott képzés milyen szakmai tartalommal, milyen minőségben, milyen finanszírozási konstrukció mellett, a munkaerőpiacon milyen lehetőségeket biztosító képzést nyújt a felnőttek számára. A törvény egyik legjelentősebb pontja az, hogy létrehozta a képzési szerződést. E polgári jogi szerződés garantálja, hogy mind a szolgáltatást nyújtó, mind az azt igénybe vevő világosan lássa, mit vállal, vagyis mit köteles nyújtani a felnőtteknek, a felnőtt pedig tudja, mit várhat az adott képzéstől, szolgáltatástól. További fogyasztóvédelmi elem a képzőintézményekről és a képzésekről szóló információ nyilvánossága.

A kötelező nyilvántartási rendszerből – mint ahogyan ez a cégnyilvántartásban is megvan – információkat kaphatunk a képzésekről, az állami elismerésekről, az intézmény jogosítványairól. Az intézményakkreditáció révén a képzésben részt vevők biztosak lehetnek abban, hogy az akkreditált intézmény megfelelő háttérrel, megfelelő infrastruktúrával és oktatói állománnyal rendelkezik az adott képzés végzéséhez. A programakkreditáció révén az adott képzés – egy általános szakmai szűrőrendszeren megvizsgálva – a programban lefektetett ígéreteket teljesíti, vagyis például alkalmas egy adott vizsgára való felkészítésre. A felnőtt kérheti a szolgáltatótól azt, hogy előzetes tudásszintfelmérés alapján állapítsák meg, milyen képzési szintre kell őt beiskolázni. A szolgáltatók esetében a törvény lehetővé teszi szakmai tanácsadó testület működését, amely közvetlen kapcsolatot tart a képzőintézmény és a munkaerőpiac között, és a képzés szakmai tartalmának fejlesztésében is közreműködik.

A Felnőttképzési Vállalkozások Szövetsége a törvényről

Szilágyi Antal elnök a szövetség megalakulásának 10. évfordulója alkalmából rendezett jubileumi konferencián elmondta: a 150 kisebb-nagyobb céget tömörítő szervezet az új felnőttképzési törvény szabta keretek között azért küzd, hogy az állami tanintézményekkel és átképző központokkal egyenlő esélyeket teremtsen az iskolarendszeren kívüli vállalkozások számára.

A szövetség elnöke úgy véli, hogy a felnőttképzést akkor lehet reális alapokra helyezni, ha több kutatás, fórum és az érintettekkel folytatott érdemi konzultáció előzi meg a szabályok kialakítását. A szövetség legfontosabb feladatai közé tartozik a fogyasztóvédelem javítása, és egy új, minőségpolitikai irány kidolgozása.

A Felnőttképzési Vállalkozások Szövetségét 1992-ben 42 cégvezető alapította azzal a céllal, hogy etikai kódex és minősítési rendszer kidolgozásával, önkorlátozó módon próbáljon rendet tenni az akkor még törvényileg nem szabályozott, vállalkozási alapon működő felnőttképzési rendszerben.

Finanszírozási kérdések

A felnőttképzés területén az állam egyre szélesebb körben vállalja a finanszírozást. Az eddigi rendszerek mellett – mint a munkaerő-piaci képzések finanszírozása, a szakképzési hozzájárulás, a saját munkavállaló képzésének támogatása – új elemként jelenik meg a rendszerben jövőre a felnőttképzés normatív finanszírozása és a személyijövedelemadó-kedvezmény. Normatív finanszírozást olyan területeken érdemes bevezetni, ahol világosan meghatározható a jogosultság és az intézményi kör, amely azt igénybe veheti. Így a törvény két jól körülhatárolható társadalmi csoportban írja elő a normatív finanszírozást, ezek a szakképzettséggel még nem rendelkező és a fogyatékos felnőttek csoportjai, amelyek jókora hátránnyal indulnak a munkaerőpiacon, és képzésük alapvető társadalmi érdek. A normatív támogatás keretszámait a mindenkori költségvetési törvény szabta limitek között az oktatási miniszter határozza meg. A személyijövedelemadó-kedvezmény esetében az erről szóló törvény fog rendelkezni arról, hogy pontosan mely képzések és milyen személyek részesülhetnek adókedvezményben.

Nyilvánvaló, hogy az állam csak olyan képzésekben engedi a befizetett adók felhasználását, amelyek minősége garantált. A törvény előírja, hogy ezen forrásokat csak akkreditált intézményekben lehet felhasználni. Ezért a jogszabály részletezi a felnőttképzés működtetésének, minőségbiztosításának rendszerét, szakmai hátterét. A felnőttképzés rendszerének szakmai irányítása az oktatási miniszter feladata. A miniszter tanácsadó testülete az országos felnőttképzési tanács, amely szakmai döntés-előkészítő testület, tagjai a felnőttképzésben érdekelt szervezetek képviselői.

Szakmai fejlesztés

A felnőttképzéssel kapcsolatos szakmai fejlesztést, a programok összehangolását a nemzeti felnőttképzési intézet végzi majd. A kötelező nyilvántartás rendszerét az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont mint hatóság működteti, és ez végzi a hatósági ellenőrzési feladatokat is. A felnőttképzési akkreditációs testület feladata az intézményi és programakkreditáció lefolytatása és a szakmai ellenőrzés rendszerének működtetése. A rendszer egyes szereplői világosan elkülönülő feladatokat látnak el. A felnőttképzésről szóló törvény, az alkotók reménye szerint, jelentős hatással lesz a magyar képzési rendszer alakulására, a képzési szolgáltatást igénybe vevők jogbiztonságának javítására.

Az élethosszig tartó tanulás keretében az állampolgárok képesek lesznek tudásuk folyamatos megújítására, ezzel teljesülhet a piac azon igénye is, hogy az iskolarendszerben magas színvonalon kiképzett szakemberek tudása ne avuljon el. Az a cél, hogy a korábban megszerzett tudás minél nagyobb mértékben legyen beszámítható, beépíthető a későbbi tanulmányok során. Ezért a felnőttképzési programok akkreditációját végző szervezet együttműködik a felsőoktatási programok tartalmát és minőségét kontrolláló Magyar Akkreditációs Bizottsággal. A törvény ösztönzi azt is, hogy a felnőttképzési programok a már meglévő felsőoktatási és szakképzési, illetve regionális átképzőközpontok kapacitásainak kihasználásával történjenek, ezért nem hoz létre új, párhuzamos képzési struktúrát. Ez egyrészt jótékony hatással lehet az intézményekben zajló képzések piacérzékenységére, másrészt támogatja az infrastrukturális fejlesztések célszerű és ésszerű koncentrációját.

A törvényjavaslat előkészítése során széles körű társadalmi és szakmai egyeztetést folytatott a kormány. Az Országos Munkaügyi Tanács, a Munkaerő-piaci Alap Irányító Testülete, az Országos Szakképzési Tanács, a Felnőttképzési Vállalkozások Szövetsége és számos más fórum véleményezte a tervezetet. A szakmai javaslatok jelentős része beépült a törvénybe.

Uniós figyelmeztetés

A magyar felnőttképzési törvény megalkotását az OECD-országok humánerőforrás-politikájának elmúlt évtizedbeli tapasztalatai, valamint a felnőttképzéssel foglalkozó jogszabályai is indokolták. Az egész életen át tartó tanulás olyan általános követelménnyé vált mindenütt, amely beépült az Európai Unió, sőt már a csatlakozásra váró országok némelyikének oktatás- és foglalkoztatáspolitikájába egyaránt. Így a hazai átfogó humánerőforrás-fejlesztő stratégia kialakítása több okból sem késlekedhet. Az Unióban a 2000. évtől a strukturális alapok által támogatott három fő cél egyike a humánerőforrás-fejlesztés, amelyre öt év alatt mintegy 60 milliárd eurót szán az Európai Szociális Alap. Az Európai Bizottság által kiadott országjelentések évről évre visszatérő fordulata azonban az a figyelmeztetés, amely szerint az oktatásügy egészének a színvonalát csupán a szektor tartós alulfinanszírozottsága, a pedagógusok kirívóan alacsony bérezése veszélyezteti. Az 1993-ban elfogadott törvények – a szakképzési, a közoktatási és a felsőoktatási törvény – már szinkronban vannak az európai uniós kívánalmakkal. Az egyedüli adósság, a felnőttképzés szabályozásával teljessé vált a jogszabályi háttér. Ezzel erősebbé vált az oktatás és a munka világa közötti kapcsolat, és meghonosodhatnak az esélyteremtés irányába mutató formák, speciális programok.

Egymillió felnőtt tanuló

A foglalkoztatási és munkaügyi miniszter a felnőttképzésbe bevontak létszámát háromszorosára kívánja növelni a következő néhány évben. Az emberierőforrás-fejlesztési program szerint érvényre kell juttatni Magyarországon is az egész életen át tartó tanulás intézményeit. Ma 300 ezer ember képzésére van kapacitás a felnőttképzés rendszerében, holott körülbelül nyolcszázezret-egymilliót kellene képzésben részesíteni évente – mondta Kiss Péter, a foglalkoztatási tárca vezetője. Ez nemcsak technikai, hanem komoly pénzügyi feladat is.

A miniszter elképzelése szerint a felnőttképzés feltételeinek javításához a munkaadói és a munkavállalói érdekképviseletekkel közösen dolgoznak ki javaslatokat. Szeretnék elérni, hogy az ilyen jellegű képzésben a munkaidő alatt is részt vehessenek a dolgozók, illetve ne terheljék őket a képzési költségek. Így nem jelentene egzisztenciális gondot számukra, hogy a munkaerőpiacon keresett, a további foglalkoztatásukhoz nélkülözhetetlen képzettséghez jussanak. A képzési irányok, módok meghatározásánál az eddigieknél jobban figyelembe kívánják venni a munkáltatók speciális igényeit.

A tárca pozitív diszkriminációt alkalmaz majd a munkaerőpiacon hátrányos helyzetű csoportoknál. A jelenleg inaktívak számottevő részének lehetne ismét munkalehetőséget ajánlani. Amennyiben így többen vállalnának részt a közterhekből, ezzel tovább lehetne csökkenteni az adókat, járulékokat, újabb ösztönzést adva a munkáltatóknak a foglalkoztatás további bővítéséhez.

A miniszter elmondta: az évtized végéig foglalkoztatottakat tekintve 700-900 ezres létszámbővítésre van szükség a 70 százalékos foglalkoztatási ráta eléréséhez, amely már gyakorlatilag a teljes foglalkoztatottságot jelentené. A következő négy évben ebből 300-400 ezres munkahelybővítést kívánnak megvalósítani – mondta Kiss Péter.

A miniszter szerint fontos szerep jut e cél teljesítése során a nem tipikus foglalkoztatási formák tipikussá tételének: ilyen a részmunkaidős foglalkoztatás, a távmunka, az otthon végezhető munka. Több dolgozó osztozhatna a munkaidőalapon, ha a keresetek vásárlóértékének növelésével a részmunkaidős alkalmazással is elegendő pénzt lehetne keresni.

Az új kormány ezért a személyijövedelemadó-terhek csökkentésével is növelni kívánja majd a keresetek vásárlóerejét. A járulékterhek mérséklése során elsőként a fix összegű egészségügyi hozzájárulást kívánják csökkenteni, majd megszüntetni. Mindez lehetőséget ad a munkaadóknak a foglalkoztatás bővítésére.

A minisztérium tervei között szerepel annak elérése is, hogy a Munkaerő-piaci Alapot ne terheljék a nem oda tartozó kiadások. Így távlatilag szóba kerülhet egy régóta kifogásolt elvonási forma, a munkaadói, munkavállalói szolidaritási járulék csökkentése is.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. augusztus 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem