×

Pályakezdő munkanélküliek

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. július 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 53. számában (2002. július 15.)
Az állástalanok számának mérséklődése ellenére a fiatal pályakezdők kilátásai nem javultak kellőképpen: a felsőfokú oktatási intézményekbe sikertelenül felvételiző diákok jelentős része nem talál magának megfelelő munkahelyet. Ha a fiatalnak szerencséje van, egy idő után álláshoz jut, ám hogy sorsa miként alakul, az a munkahelyi, illetve a pályakezdőket segítő, aktív támogatási lehetőségeken is múlik. A munkáltatók fontos szerepet vállalhatnak a fiatalok felkarolásában, annál is inkább, mert ehhez többféle támogatást igényelhetnek.

Tapasztalatok szerint a fiatalok igényei és a munkaerőpiac elvárásai ellentmondanak egymásnak. A munkaügyi központok számos szakmában hirdetnek álláslehetőséget, ám ezek – elsősorban az alacsony keresetek miatt – rendre betöltetlenül maradnak. A pályakezdők többsége – munkaerő-piaci tapasztalatok híján – még nem tudja felmérni a reális foglalkoztatási lehetőségeket, illetve a saját esélyeit.

Népszerűtlen szakmák

Minden időszakban, természetesen jelenleg is vannak slágerszakmák és kevésbé népszerűek. Mint Vida Ferencné, a Pest Megyei Munkaügyi Központ budaörsi kirendeltségének vezetője elmondta: egy időben például nagyon sokan jelentkeztek vagyonőrnek. Később azonban e foglalkozás iránt alábbhagyott az érdeklődés, mivel a cégek döntő hányada vállalkozói igazolvánnyal alkalmazza a biztonsági őröket: ezt pedig sokan nem vállalták. A biztosítási szakmában, a takarítóknál, valamint a varrónőknél hasonló a helyzet, azaz a munkáltatók egyre gyakrabban kérnek vállalkozói igazolványt – még a pályakezdőktől is.

Az általános iskolában végzett fiatalokat és a gimnáziumi érettségivel rendelkezőket elsősorban betanított munkára tudják kiközvetíteni. A munkáltatók azonban egyre gyakrabban kérnek olyan kezdőket, akik értenek a számítástechnikához, rendelkeznek idegennyelv-ismerettel, valamint jogosítvánnyal.

Egyébként Budaörsön jóval nagyobb a bejelentett álláskínálat – főként a kereskedelem, a logisztika és az építőipar területén –, mint a munkanélküliek száma. Míg azonban az előbbi két területen főként szakképzettekre van szükség, addig az építőiparban betanított munkásként tudják alkalmazni a nyolc általánost elvégzett fiatalokat. Ám ez utóbbi munkalehetőség nem kifejezetten népszerű a pályakezdő munkanélküliek körében. Mivel nincs kellő számú jelentkező, a Pest Megyei Munkaügyi Központ be sem tudja indítani az építőipari szakmákra szervezett tanfolyamait. A kereskedelemben működő munkáltatók viszont – a leggyakrabban a multinacionális bevásárlóközpontok – inkább az alapszakmák meglétéhez, mint a specializált szakvégzettséghez ragaszkodnak. Pest megyében ugyanakkor hiány mutatkozik egészségügyi dolgozókból, hiszen – a minimálbéres foglalkoztatás miatt – még a pályakezdő munkanélküliek sem szívesen mennek e területre. A szakemberek azt tapasztalják, hogy az egészségügyből lemorzsolódott munkavállalók elsősorban a bevásárlóközpontokban találják meg a számításaikat.

Az elmúlt években jelentősen változott a pályakezdőkkel való foglalkozás szabályozása. Egy 1996-os törvénymódosítás megszüntette a pályakezdők munkanélküli-segélyét, s ezzel egyidejűleg előtérbe helyezte az aktív eszközökkel történő támogatást. A törvény a pályakezdők fogalmát kiterjesztette az iskolákból lemorzsolódó, végzettség nélküli fiatalokra is, akik talán a leginkább rászorulnak a munkaügyi központok támogatására. Az ifjúsági kategóriába összevont két nagyobb korcsoport a 15-19 és a 20-24 évesek köre, akiknek azonban eltérő a helyzete. A legfontosabb különbség az, hogy a 15-19 évesek zöme (a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a 90 százalékuk) nincs jelen a munkaerőpiacon, mivel tanul. A 20-24 évesek csaknem 60 százaléka viszont már rendelkezik valamilyen munkatapasztalattal. A társadalom és a nemzetgazdaság egésze számára a legfiatalabb munkanélküli-réteg jelenti a legnagyobb veszteséget, hiszen ők kimaradnak a munka világából, s mivel egyéni életpályájuk kudarccal indul, így a további sorsuk is bizonytalanná válhat.

Fehér foltok

Pest megyében a legkritikusabb helyzet a megye északi részén, a váci kirendeltség térségében, a Nógrád megyével határos területen alakult ki. Valdáné Pató Klára statisztikai és elemzési osztályvezető adatai szerint 2000-hez viszonyítva az általános iskolai végzettségű regisztrált fiatal munkanélküliek száma növekedett (2000-ben 226-an voltak, 2001-ben 277-en), viszont csökkent a szakmunkás-szakiskolai végzettségűek aránya (2000-ben 259, 2001-ben 237 volt a számuk). Ugyancsak megfigyelhető némi növekedés a középiskolások (2000-ben 488, 2001-ben 525 fő) és a diplomás munkanélküliek körében (2000-ben 59, 2001-ben 70 személy). Az idén a tavalyihoz hasonló helyzetre számítanak.

Segítő programok

A pályakezdők elhelyezkedési programjának köszönhetően Pest megyében csak azok a fiatalok regisztráltatják magukat munkanélkülinek, akik valóban igénylik a foglalkoztatási szolgálat segítségét. Ha a munkaügyi kirendeltségeken nincs megfelelő munkaadói álláskínálat, akkor a megyei központ képzést ajánlhat fel.

Cseppentő Lászlótól, a Pest Megyei Munkaügyi Központ igazgatóhelyettesétől megtudtuk: ha a pályakezdő munkanélküli a saját foglalkoztatását úgy oldja meg, hogy maga is vállalkozóvá válik, akkor az ehhez szükséges ismeretek megszerzésének képzési költségét a munkaügyi központ fedezi. Ám a vállalkozáshoz szükséges indulótőkét többnyire egyáltalán nem, vagy csak nagyon kevesek tudják előteremteni. A szakmával rendelkező pályakezdők a kiegészítő jellegű képzéseket – például számítógép-kezelő, szoftverüzemeltető stb. – igyekeznek megcélozni, ma ugyanis informatikai, illetve nyelvismeret hiányában nagyon nehéz elhelyezkedni. A legnagyobb gonddal azok a pályakezdő munkanélküliek küszködnek, akiknek nyolc általános iskolai végzettségük vagy gimnáziumi érettségijük van: e fiatalok esetében a beiskolázás a legfontosabb. A Pest Megyei Munkaügyi Központnak azonban erre nincs külön képzési kerete, ez az összeg is a decentralizált alapot terheli.

A munkanélküliek, ezen belül a regisztrált pályakezdők képzésére évente mintegy 600 millió forintot fordítanak. 2001-ben 1073 fiatalt képeztek. A kirendeltségi közvetítők 908 pályakezdő munkanélkülit helyeztek el, közülük 375-en jutottak – különféle támogatások igénybevételével – első munkahelyhez. A "munkatapasztalat-szerzési támogatás" segítségével elhelyezett fiataloknak azonban csak alig több mint a fele dolgozik – a támogatás lejárta után is – az első munkáltatójánál. Az állástalanból lett munkavállaló rendes felmondással vagy közös megegyezéssel távozik, s mint már tapasztalattal rendelkező munkavállaló, jobb feltételekkel "adja el magát" a nyílt munkaerőpiacon.

Az Oktatási Minisztériumból származó (a Magyar Statisztikai Zsebkönyv 2001-es kiadására hivatkozott) adatok szerint tavaly nappali, esti, levelező tagozaton, illetve távoktatásban 118 800 fiatal végezte el a nyolc általánost, 88 900 érettségizett. (Ebből 38 ezer a gimnáziumi tanulók, 50 900 a szakközépiskolások aránya.) Felsőfokú (főiskolai, egyetemi) oklevelet 47 200 diák szerzett.

Minimálbéres keresetek

Szakértők véleménye szerint a nagy tömegeket foglalkoztató multinacionális cégek sajátos stratégiát alkalmaznak, és ezért ritkán kérik a munkaügyi központok segítségét. A külföldi befektetők a szerelősorokon elsősorban betanított munkaerőt igényelnek. A szakismeretnél általában sokkal fontosabb a dolgozók fegyelmezettsége, precizitása, formálhatósága, alkalmazkodóképessége. A pályakezdőket többnyire a mindenkori minimálbérrel veszik fel, amelyre különféle munkaköri és túlórapótlékok rakódnak. Ám ma már az sem ritka, hogy a segédmunkások bruttó 80-100 ezer forintot visznek haza havonta, a szakmunkások pedig olykor megkeresik a bruttó 150 ezer forintot is. A munkaerő kiválasztásánál a multinacionális cégek személyzeti vezetői – munkaadójukkal egyetértésben – saját felvételi tesztjeiket alkalmazzák. A hazai vállalkozói szektor – a külföldi tulajdonú cégekhez viszonyítva – jóval rosszabb körülményeket és szerényebb fizetést kínál a pályakezdő munkanélkülieknek.

A Fővárosi Munkaügyi Központ Ifjúsági Irodáján megközelítően évente ezer pályakezdő munkanélkülinek nyújtanak segítséget az elhelyezkedésben. Hasonlóak a számadatok, mint az agglomerációban. Amennyiben a fiatalnak nincs képesítése, akkor tanácsot adnak az első szakma kiválasztásához. Az idén a fizikai szakmák közül legalább harmincból válogathatnak a munkát keresők. A nem fizikai szakmák esetében is huszonkétféle közül lehet választani, elsősorban a gazdaság, az üzleti élet és az informatika területéről.

Változatos eszköztár

A támogatási formák sorában fontos az a konstrukció, amelyik a munkáltatót célozza meg. Azok igényelhetik, akik szakképzetlen, vagy meghatározott képesítéssel rendelkező pályakezdő munkanélküli alkalmazását vállalják minimum 360 napig, legalább napi négy órára. Ezzel kapcsolatos a "munkatapasztalat-szerzés támogatása" elnevezésű pályázati forma, amelynek keretében a munkáltató a pályakezdő munkanélküli részére járó munkabér 50-100 százalékát kaphatja meg. Amennyiben a munkaadó szakképzetlen pályakezdő fiatalt vesz fel, kérheti a kötelező minimálbér másfélszeresét, középfokú szakképzettségű munkanélküli fiatal alkalmazásakor a kötelező minimálbér kétszeresét, felsőfokú, azaz diplomás foglalkoztatásakor pedig a kötelező legkisebb bér két és félszeresét. A támogatás további feltétele, hogy a munkaadó olyan fiatal foglalkoztatását vállalja, aki legalább 90 napja nyilvántartott pályakezdő munkanélküli.

Locherer Zoltán vállalati kapcsolattartó elmondta, hogy létezik még az úgynevezett foglalkoztatási támogatás, amelyet akkor igényelhet a munkaadó, ha a szakmunkásképző iskola, szakiskola és speciális szakiskola befejezését követően a nála legalább egy tanéven keresztül gyakorlati képzésben részesült fiatal foglalkoztatását legkevesebb napi 6 órában vállalja. A támogatás – ezt 270 napig adhatják – feltétele továbbá, hogy a foglalkoztatás az igény benyújtásakor, illetve a diák szakképzettségének megszerzését követő 90 napon belül megkezdődjék. A Fővárosi Munkaügyi Központ ugyanakkor bértámogatást is folyósít a munkavállaló után legfeljebb egyéves időtartamra; az ezt igénybe vevő cégnek 50-100 százalékos juttatást adhat. Amennyiben a pályázó munkaadó a lakosság számára közfeladatot végez, a "közhasznú foglalkoztatás támogatása" keretében szintén pályázhat a foglalkoztatásból eredő közvetlen költségek legfeljebb 70 százalékára.

Utazási költségtérítési támogatásban részesülhet még az a munkaadó, aki a munkaügyi központ által legalább három hónapja regisztrált pályakezdő munkanélküli – nem lakóhelyen történő – foglalkoztatását vállalja. Ezt az összeget legfeljebb egy évre folyósítják, és – konkrét elbírálás alapján – az utazási költségek egy részét vagy teljes összegét fedezheti. A fővárosi cégek közül a 10 főt foglalkoztatók leggyakrabban a munkatapasztalat-szerzési konstrukció iránt érdeklődnek.

Kipótolt bérek

Az LLaden Consulting Kft. két éve jött létre, profilja a hazai és a külföldi pályázatok figyelése, azok elkészítése és menedzselése. A profitorientált társaság irodát működtet Brüsszelben, a magyar fővárosban, illetve vidéken: Miskolcon, Kaposváron, Székesfehérváron és Jászberényben. Dr. Luterán Zoltán cégvezető, tulajdonos elmondta: amikor eldöntötték, hogy milyen profilban tevékenykednek, akkor a munkaügyi központhoz fordultak segítségért, ahol több kvalifikált munkaerőt ajánlottak a társaságnak. A beérkező pályázatok kezeléséhez kifejezetten speciális végzettségű, első munkahelyes munkavállalókat kerestek. A másik két kolléganő a pályázatfigyelésbe és az önálló ügyintézésbe kapcsolódott be.

A felvett pályakezdő munkanélküliek közül van, aki alkalmazott középfokú közgazdasági végzettséggel rendelkezik, de olyan munkatárs is dolgozik, aki pénzügyi és számviteli főiskolán szerzett diplomát. A miskolci cégirodában közgazdasági egyetemi végzettségű munkanélküli fiatalt alkalmaznak, aki teljes joggal képviseli a társaság érdekeit. A fiatal munkanélküliek bérhozzájárulásához pályáztak és nyertek 80, illetve 60 százalékos támogatást. A társaságnál kifejezetten azért alkalmaznak női dolgozókat, mivel megbízhatóan és precízen végzik a munkájukat. A keresetük bruttó 130-180 ezer forint körül mozog. A cégvezetők támogatják az önképzést is: az új alkalmazottak valamennyien felsőfokú tanulmányokat folytatnak, és ehhez munkaidő-kedvezményt kapnak.

Saját forrásból

A zuglói Flag Rt. magyar tulajdonosi gárdával, hazai tőkével működik, 1990-ben alakult meg öt fővel, jelenleg negyven alkalmazottjuk van, közülük öten mérnökök. Üzleti kapcsolataik – az informatika területén – elsősorban a hardverértékesítésre terjednek ki. A részvénytársaságnak sajátos elvárásai vannak a leendő munkavállalóival szemben: a magas szintű szakmai ismeretek mellett a kulturált, ápolt megjelenést s a jó tárgyalóképességet is igénylik. Egyes munkakörökben szívesen alkalmaznak pályakezdő fiatalt is, s mint Katona Mária HR-vezető mondja: a Fővárosi Munkaügyi Központ segítségét is kérik, ha fiatal pályakezdő munkaerőt keresnek. A fizetés az egyéni teljesítmények alapján változik.

De vajon hogyan győződnek meg arról, hogy a fiatal mennyire alkalmas az informatikai pályára? Nos, a felvételi beszélgetések során kiderül, hogy a munkavállaló mennyire tájékozott az adott munkaterületről. Többszöri "interjú" után érzékelhető az is, hogy a leendő alkalmazott hamar beilleszkedik-e a közösségbe, vagy sem. Amikor felveszik az illetőt, néhány hónapig egy idősebb kolléga támogatja, aki a három hónapos próbaidő lejárta után véleményt mond arról, hogy a friss munkaerő mennyire felel meg a munkakörrel szemben támasztott követelményeknek, mennyire tud azonosulni a cég filozófiájával. Ma már több olyan, egykori pályakezdő dolgozik a Flag Rt. közösségében, aki korábban munkanélküliként került oda. A fiatalok számára fontos, hogy továbbképzésüket támogatják, igaz, a tanulmányi szerződések azt is biztosítják, hogy a részvénytársaság is profitáljon a megszerzett tudásból. A jövőkép, amelyet a fiatalok számára kínálnak, mindenképpen biztató. A cég még nem vett igénybe pályázati támogatást, a béreket maguk gazdálkodják ki.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. július 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem