×

Külföldiek egészségügyi ellátása

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. július 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 53. számában (2002. július 15.)
A betegség nem nézi az útlevelet, így a hazánkban dolgozó külföldieknek is szükségük lehet egészségügyi ellátásra. Cikkünkben a vendégmunkások társadalombiztosítási helyzetét vázoljuk.

Sürgősségi egészségügyi ellátás

Az egészségügyről szóló törvény szerint a Magyarország területén sürgősségi ellátásra szoruló nem magyar állampolgárt haladéktalanul el kell látni, az orvosi segítségre szoruló nem magyar állampolgáron pedig ugyanolyan feltételek mellett kell elvégezni a beavatkozást, mint a magyar állampolgárokon. A törvény alkalmazásában magyar állampolgárságú az a személy, aki magyar állampolgárságú, vagy az illetékes hatóság által kiadott, a Magyar Köztársaság területére érvényes letelepedési engedéllyel rendelkezik, valamint a menekültnek minősülő személy. Mindenki más külföldinek minősül.

Sürgősségi ellátásra akkor szorul a beteg, ha egészségügyi ellátás hiányában közvetlen életveszélybe kerülne, illetve súlyos vagy maradandó egészségkárosodást szenvedne.

Az egészségügyi ellátás a beteg adott egészségi állapotához kapcsolódó egészségügyi szolgáltatások összessége. Egészségügyi szolgáltatás minden olyan tevékenység, amelynek célja az egészség megőrzése, a megbetegedések megelőzése, korai felismerése, megállapítása, gyógykezelése, életveszély elhárítása, a megbetegedés következtében kialakult állapot javítása vagy a további állapotromlás megelőzése céljából a beteg vizsgálatára és kezelésére, gondozására, ápolására, mentésére és a betegszállításra, egészségügyi rehabilitációjára, a fájdalom és a szenvedés csökkentésére, s mindezek érdekében a beteg vizsgálati anyagainak feldolgozására irányul.

A Magyarországon tartózkodó nem magyar állampolgár egészségügyi ellátása nemzetközi egyezmény vagy viszonosság alapján történik. Egyezmény, illetve viszonosság hiányában a nem magyar állampolgár is a magyar jogszabályok alapján, az azokban meghatározott feltételekkel vehet igénybe egészségügyi ellátást.

Szociálpolitikai egyezmények

A magyar állam több nemzetközi szociálpolitikai egyezményt kötött, az ezek hatálya alá tartozó külföldi állampolgárokra a magyar társadalombiztosítási törvény rendelkezéseit kell alkalmazni, az adott egyezmény szabályainak figyelembevételével. Az egyezményekben részes államok polgárai a másik államban ugyanolyan elbánásban részesülnek, mint saját hazájukban (például egy német-magyar korlátolt felelősségű társaság német alkalmazottját vagy tagját ugyanúgy biztosítottnak kell tekinteni, mint a magyar alkalmazottat vagy tagot). Ilyen egyezményt Bulgáriával, Csehországgal, Szlovákiával, Horvátországgal, Lengyelországgal, Romániával, Ukrajnával, Oroszországgal, Macedóniával, Moldáviával, Szlovéniával, a FÁK országaival, Svájccal és Németországgal kötöttünk.

Az egyezmények hatálya nemcsak az egészségügyi ellátásra, hanem a társadalombiztosítás pénzbeli ellátásaira és a nyugdíjra is kiterjed.

Biztosítottak és nem biztosítottak

A Magyarországon tartózkodó külföldieket társadalombiztosítási szempontból két csoportra oszthatjuk. Az egyikbe azok tartoznak, akiket teljes körű biztosítottnak ismer el a hatályos magyar jogi szabályozás. Ilyenek azok a személyek, akik alkalmazottként vagy gazdasági társaság tagjaként, egyéni vállalkozóként dolgoznak Magyarországon, és az adott ország és Magyarország között szociálpolitikai egyezmény van érvényben, illetve a magyar munkáltatóknál munkavállalási engedély birtokában munkaviszonyban foglalkoztatott külföldi személyek. A szociálpolitikai egyezmények hatálya az eltartott hozzátartozókra is kiterjed.

A másik körbe tartoznak azok a külföldiek, akik a magyar jogszabályok alapján nem minősülnek biztosítottnak, ám magyarországi ellátásuk érdekében megállapodást köthetnek egészségügyi ellátásra, illetve nyugellátásra. A társadalombiztosítási törvény (1997. évi LXXX. törvény) szerint nem terjed ki a biztosítás:

– a külföldi állam diplomáciai képviselőjére, a képviselet személyzetének külföldi állampolgárságú tagjára, a diplomáciai mentességet élvező nemzetközi szerv külföldi állampolgárságú képviselőjére (munkatársára), a diplomáciai mentességet élvező nemzetközi szerv külföldi állampolgárságú alkalmazottjára, valamint az említett személyek Magyarországon tartózkodó külföldi állampolgárságú alkalmazottjára, továbbá a Magyarországon tartózkodó, velük együttélő külföldi állampolgárságú házastársára és gyermekére;

– a külföldi munkáltató által Magyarországon foglalkoztatott külföldinek minősülő személyre;

– a külföldi részvétellel működő gazdasági társaságnak, a külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepének, valamint a külföldi székhelyű vállalkozás kereskedelmi, bank- és biztosítóintézeti képviseletének Magyarországon foglalkoztatott arra a természetes személy munkavállalójára (tagjára, foglalkoztatottjára), aki külföldinek minősül.

Devizakülföldinek minősül az a személy, akinek nincs az illetékes magyar hatóság által kiadott érvényes személyi igazolványa, illetve azzal a jogszabály értelmében nem is köteles rendelkezni.

Megállapodás egészségügyi ellátásra

Azok a külföldiek, akik nem minősülnek biztosítottnak, továbbá a huzamos tartózkodási engedéllyel rendelkező külföldi állampolgárok megállapodást köthetnek saját, valamint a velük együtt élő gyermekük egészségügyi szolgáltatásának biztosítására. A házastárs egészségügyi ellátására különmegállapodást kell kötni.

A megállapodás alapján fizetendő havi járulék a minimálbér 75 százaléka, a kiskorú gyermekek után pedig a minimálbér 30 százaléka. A hazánkban nappali tagozaton tanulmányokat folytató külföldi diákok is a minimálbér 30 százalékának megfelelő havi összegű egészségbiztosítási járulék megfizetésével köthetnek megállapodást. A megállapodás megkötésekor az ezt megelőző hónap első napján érvényes minimálbért veszik figyelembe. Amennyiben a minimálbér összege emelkedik, a megállapodásban meghatározott összeg a változást követő hónap első napjától automatikusan módosul.

Csak a megállapodás megkötését követő hónap első napjától kezdődő hatállyal, az első hónapra esedékes járulék egyidejű befizetése mellett lehet megkötni a megállapodást. Ezt követően a járulékot havonta előre, a tárgyhónapot közvetlenül megelőző hónap 12-éig kell megfizetni. A befizetés elmulasztása a megállapodás megszűnését vonja maga után. Az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság a megállapodás megszűnéséig áll fenn.

Az egészségügyi ellátás – a sürgősségi ellátás kivételével – akkor jár, ha a külföldi személy a szolgáltatás igénybevétele előtt legalább 6 hónapon át fizetett járulékot. A megállapodás megkötését követő hónap első napjától kezdődően korlátozás nélkül jár viszont az egészségügyi szolgáltatás, amennyiben a szerződő fél a megállapodás megkötésekor előre befizeti a hathavi járulékot. A jogosultságot a megállapodást kötő egészségbiztosítási pénztár által kiadott igazolással, illetve annak érvényesítésével kell igazolni.

A megállapodás megkötéséhez csatolni kell:

– diplomáciai testület tagjának vagy hozzátartozójának a diplomataigazolványt,

– diákoknak iskolalátogatási igazolványt és tartózkodási engedélyt,

– külföldi munkáltató által Magyarországon foglalkoztatott külföldinek minősülő személynek a munkavállalási engedélyt, a munkáltatói igazolást, a tartózkodási engedélyt,

– külföldi részvétellel működő gazdasági társaság, a külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepének, valamint a külföldi székhelyű vállalkozás kereskedelmi, bank- és biztosítóintézeti képviseletének Magyarországon foglalkoztatott munkavállalójának, tagjának társasági szerződést, tartózkodási engedélyt, alkalmazottnál munkáltatói igazolást.

Megállapodás nyugdíjra jogosító szolgálati időre

A Magyarországon lakóhellyel rendelkező, biztosítási kötelezettséggel járó jogviszonyban nem álló külföldi a lakóhelye szerint illetékes egészségbiztosítási pénztárral nyugdíjra jogosító szolgálati idő és nyugdíjalapot képező jövedelem megszerzésére is köthet megállapodást. 2001-ben 28 százalékos, 2002-ben 26 százalékos nyugdíj-biztosítási és nyugdíjjárulékot kell fizetnie, kivéve ha magán-nyugdíjpénztári tag, mert ekkor a fizetendő járulék csökken a pénztárhoz fizetett tagdíj összegével.

A járulék alapja a megállapodást kötő személy által meghatározott jövedelem, legfeljebb azonban a megállapodás megkötésekor érvényes járulékfizetési felső határ (2001-ben napi 6020 Ft, 2002-ben napi 6490 Ft) napi összegének figyelembevételével az egyes hónapokra számított összeg, de legalább a megállapodás megkötése napján érvényes minimálbér.

Amennyiben a megállapodást a minimálbér vagy a járulékfizetési felső határ összegének figyelembevételével kötik meg, annak változása esetén a megállapodás alapján fizetendő nyugdíj-biztosítási és nyugdíjjárulékot a változást követő hónap 12-éig kell a módosított összeg alapján megfizetni. Ez vonatkozik arra az esetre is, ha a megállapodást kötő személy módosítja az általa megjelölt jövedelmét.

Járulékfizetés

Amennyiben a munkáltató olyan külföldi személyt foglalkoztat Magyarországon, akire a fentiek alapján nem terjed ki a biztosítási kötelezettség, nem köteles utána társadalombiztosítási járulékot és egészségügyi hozzájárulást fizetni, illetve a dolgozó béréből nem vonhat le egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékot, valamint magán-nyugdíjpénztári tagdíjat sem.

A munkáltató átvállalhatja külföldi munkavállalójától a fentiekben meghatározott egészségügyi ellátásra, illetve nyugdíjra jogosító megállapodásokkal járó havi terhek megfizetését.

Egészségügyi hozzájárulás

Az 1999/48. APEH iránymutatás szerint a külföldi állampolgárok után az alábbiak szerint kell egészségügyi hozzájárulást fizetni:

Főszabályként

– a külföldi állam diplomáciai képviseletének devizajogszabályok szerinti külföldi állampolgárságú képviselője, munkatársa,

– a diplomáciai mentességet élvező nemzetközi szerv külföldi állampolgárságú alkalmazottai, továbbá

– a külföldi munkáltató által Magyarországon foglalkoztatott külföldinek minősülő személyek után

nem kell egészségügyi hozzájárulást fizetni.

Ettől eltérően a tételes egészségügyi hozzájárulást (2001-ben 4200 Ft/hó, 2002-ben 4500 Ft/hó) a külföldi részvétellel működő gazdasági társaság, külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepe, valamint a külföldi székhelyű vállalkozás kereskedelmi, bank- és biztosítóintézete által foglalkoztatott külföldi állampolgár után is meg kell fizetni, ha a foglalkoztatásra például munkaviszony, tagi jogviszony keretében kerül sor, annak ellenére, hogy a tagok részére kiosztott jövedelem után járulékfizetési kötelezettség nem állapítható meg.

Mindez nem értelmezhető a magyar munkáltatónál munkavállalási engedély birtokában, munkaviszonyban álló személyekre, mivel rájuk kiterjed a magyar munkajog hatálya, és a biztosítási, járulékfizetési kötelezettséget az általános szabályok szerint állapítják meg. Ilyenkor százalékos mértékű (11 százalék) egészségügyihozzájárulás-fizetési kötelezettség is felmerülhet.

Ha a külföldi állampolgárt munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony keretében foglalkoztatják, és a jogviszonyában díjazása alapján járulékfizetési kötelezettség keletkezik, mert a kifizetett díj havonta eléri a tárgyhónapot megelőző hónap első napján érvényes minimális bér 30 százalékát, naptári napokra számítva annak harmincadrészét, a tételes egészségügyi hozzájárulást meg kell fizetni.

Amennyiben a külföldi részvétellel működő gazdasági társaság külföldi állampolgárt foglalkoztat munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony keretében (pl. választott tisztségviselőként), és a kifizetett díj havonta nem éri el a fenti összeget, járulékfizetési és százalékos mértékű egészségügyihozzájárulás-fizetési kötelezettség nem keletkezik. Százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulást akkor sem kell fizetni, ha ez a személy járulékalapot nem képező természetbeni juttatásban is részesül.

Szomszédos államokban élő magyarok

A státustörvény alapján, foglalkoztatásra irányuló jogviszony keretében a Magyar Köztársaság területén munkát végző, szomszédos államokban élő magyar nemzetiségű személyek – ha nemzetközi szerződés másként nem rendelkezik – a magyar társadalombiztosítási szabályokban meghatározott egészségbiztosítási és nyugdíj-biztosítási járuléknak megfelelő összeget kötelesek fizetni. E befizetés alapján a munkavállaló meghatározott körű egészségügyi és nyugdíjellátásra szerez jogosultságot.

A státustörvény kedvezményei

A státustörvény (2001. évi LXII. tv.) rendelkezéseit a szomszédos államokban – a Horvát Köztársaságban, a Jugoszláv Szövetségi Köztársaságban, Romániában, a Szlovén Köztársaságban, a Szlovák Köztársaságban, Ukrajnában – élő magyar nemzetiségű, külföldi állampolgárokra kell alkalmazni. Az Ausztriában élő magyarokra nem vonatkoznak a kedvezményes szabályok, ugyanis az Osztrák Köztársaság az Európai Unió tagja, s az uniós államok állampolgárai minden államban azonos jogokat élveznek. További feltétel, hogy a jogosult:

– az esetleges korábbi magyar állampolgárságát nem önkéntes lemondással veszítette el, továbbá

– nincs állandó magyarországi tartózkodásra jogosító engedélye, ugyanakkor

– beszerezte a törvényben meghatározott úgynevezett "Magyar igazolvány"-t.

A magyar nemzetiségű személyek együttélő házastársára és a közös háztartásukban nevelt kiskorú gyermekeikre a státustörvény szabályai akkor is alkalmazhatók, ha egyébként nem magyar nemzetiségűek.

Magyarigazolvány

A magyar nemzetiségű személyek "Magyar igazolvány"-át, illetve a velük együttélő nem magyar nemzetiségű hozzátartozók "Magyar hozzátartozói igazolvány"-át a Belügyminisztérium Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatala állítja ki, az erre irányuló kérelem alapján. Az igazolvány csak akkor adható ki, ha a kérelmező megfelel a fenti feltételeknek és

– megszerezte a külföldön működő nemzetiségi szerv ajánlását,

– az illetékes magyar hatóság nem rendelt el vele szemben beutazási és tartózkodási tilalmat, illetve kiutasítást, valamint

– Magyarországon nincs ellene folyamatban büntetőeljárás.

Munkavállalási feltételek

A státustörvény hatálya alá tartozó személyek Magyarországon továbbra is csak engedély alapján vállalhatnak munkát. Az engedélyezési eljárásban azonban kedvezményes elbánásban részesülnek, ugyanis évente összesen három hónapra a munkaerő-piaci helyzet vizsgálata nélkül is – szabad magyar állampolgárságú munkaerő megléte esetén is – megadható.

A Magyar Köztársaság kormánya és Románia kormánya között 2001. december 22-én létrejött egyetértési nyilatkozat alapján "minden román állampolgár, származására való tekintet nélkül, ugyanazokat a munkavállalási feltételeket és elbánást élvezi a Magyar Köztársaság területén érvényes munkavállalási engedély alapján". Ebből következően a státustörvény munkavállalási kedvezményei nemcsak a romániai magyarokra, hanem minden román állampolgárra vonatkoznak.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint az év első 14 hetében a kedvezménytörvény alapján összesen 17 külföldi személy kért munkavállalási engedélyt Magyarországon

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. július 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem