×

Bejelentési kötelezettségek

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. július 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 53. számában (2002. július 15.)
Mikor, hogyan kell bejelentkezni, illetve milyen változásokat kell jelenteni az adóhatóságnak, a társadalombiztosítási szerveknek? – cikkünkben e kérdésekre keressük a választ.

Bejelentés a társadalom-biztosítási szervhez

Foglalkoztató

A foglalkoztatónak bejelentést kell tennie az általa foglalkoztatott biztosítottról – a taj-szám megjelölésével – a biztosítás kezdetéről és a biztosítás szünetelésének időtartamáról. A társadalombiztosítási kifizetőhellyel rendelkező foglalkoztató bejelentésének ezenfelül ki kell terjednie a biztosítás megszűnését követően folyósított táppénzre, terhességi-gyermekágyi segélyre, gyermekgondozási segélyre, a gyermekgondozási díjra is. A bejelentésnek tartalmaznia kell, hogy a biztosított pénztártag-e. Ha igen, akkor a bejelentésben meg kell jelölni a pénztár nevét és azonosítóját is. A bejelentést a biztosítás kezdetét, megszűnését, a szünetelés kezdetét, befejezését, a biztosítás megszűnését követően folyósított ellátás kezdő és befejező időpontját közvetlenül követő hónap 12. napjáig kell benyújtani az illetékes MEP-hez.

A kedvezménytörvény hatálya alá tartozó biztosítottakra vonatkozó bejelentési kötelezettséget 8 napon belül kell teljesíteni. (A szomszédos államokban élő magyarokról szóló 2001. évi LXII. törvény hatálya arra a Horvát Köztársaságban, a Jugoszláv Szövetségi Köztársaságban, a Romániában, a Szlovén Köztársaságban, a Szlovák Köztársaságban vagy Ukrajnában lakóhellyel rendelkező nem magyar állampolgárságú, magát magyar nemzetiségűnek valló személyre terjed ki, aki magyar állampolgárságát nem önkéntes lemondással veszítette el, továbbá nem rendelkezik állandó magyarországi tartózkodásra jogosító engedéllyel.)

Kölcsönbe adó munkáltató

A kölcsönadott munkavállalót a kölcsönbeadónak kell bejelentenie az olyan adatok alapján, amit a kölcsönbevevő a tárgyhónapot követő 5. napon szolgáltat.

Munkaügyi központ

A megyei (fővárosi) munkaügyi központnak a taj-szám megjelölésével bejelentést kell tennie a polgári szolgálatot teljesítő személyekről, a polgári szolgálat kezdetéről, megszűnéséről, valamint a polgári szolgálat félbeszakításának kezdetéről és befejezéséről.

Területi államháztartási hivatal

A területi államháztartási hivatal a taj-szám megjelölésével bejelentést tesz a gyermekgondozási segélyben, gyermeknevelési támogatásban részesülő személyekről az ellátás megállapítását, illetőleg a folyósítás megszűnését követő hónap 12-éig.

Bejelentés az adóhatósághoz

A bejelentésre vonatkozó szabályokat az adózás rendjéről szóló 1990. évi XCI. törvény (Art.) 15. §-ában találjuk meg.

Adózó

Az adózónak az adókötelezettségét érintő minden olyan változást, amelyről a cégbíróság, illetve a körzetközponti jegyző nem köteles értesíteni az adóhatóságot, a változás bekövetkezésétől számított 15 napon belül – az előírt nyomtatványon – közvetlenül az állami és az önkormányzati adóhatóságnak kell bejelentenie. Ezek a bejelentési kötelezettségek megegyeznek az – előző számunkban ismertetett – bejelentkezésnél vázolt kötelezettségekkel.

Az adókötelezettséget érintő változás az adózó végelszámolásának elhatározása, az adóköteles tevékenység vagy a jogi személy, az egyéb szervezet megszűnése is. Az üzleti év mérlegfordulónapjának megváltozásáról az adózó a változás évét megelőző naptári év augusztus 15-éig köteles bejelentést tenni. Akit pedig az adókötelezettség csak a törvényben meghatározott értékhatár elérése esetén terhel, a bejelentést az értékhatár elérését követő 15 napon belül köteles megtenni az adóhatósághoz.

Az adókötelezettséget érintő változás szabályai szerint kell bejelenteni az állami adóhatósághoz a kapcsolt vállalkozás létrejöttét, a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény szerinti kapcsolt vállalkozással érintett másik személy nevét (elnevezését), rövidített cégnevét, adóazonosító számát, ha a bíróság az adózót közhasznú szervezetként vagy kiemelkedően közhasznú szervezetként nyilvántartásba vette.

Amennyiben az adózó belföldi pénzforgalmi bankszámlaszáma – a számát vezető hitelintézet érdekkörében felmerült ok, illetőleg intézkedés miatt – megváltozik, az eredeti és a megváltozott számlaszámot a hitelintézet köteles bejelenteni – az adózó adóazonosító számának feltüntetésével – a változástól számított 15 napon belül az APEH-nak.

Magánszemély

A magánszemély bejelentési kötelezettségének szabályait az Art. 14-15. §-aiban találjuk meg. A magánszemélynek az egészségbiztosításijárulék-fizetési kötelezettségét és annak megszűnését 15 napon belül kell bejelentenie az APEH-nak. A bejelentés alapján írja elő az adóhatóság a fizetési kötelezettséget, és tartja nyilván a befizetéseket. Az állami adóhatóság az adóazonosító jellel nem rendelkező magánszemély részére adóazonosító jelet ad.

A magánszemély adózó a bejelentett adatainak a változásait (például a természetes azonosító adatainak a változását) az állami adóhatósághoz 15 napon belül köteles bejelenteni.

Bejelentkezés

A magánszemély bejelentkezési kötelezettségéről az Art. 14. §-a rendelkezik. A vállalkozási tevékenységet nem folytató magánszemély – ha nem végez általános forgalmiadó-köteles tevékenységet és nem rendelkezik adóazonosító számmal –, a jövedelemadó-köteles bevételének megszerzése, illetve költségvetési támogatás igénylése előtt az adóazonosító jelének közlése végett az erre a célra szolgáló nyomtatványon írásban köteles bejelenteni az APEH-nál a nevét, a születési helyét, az idejét, az anyja leánykori nevét és a lakóhelyét (természetes azonosító adatok). Ha az illető nem magyar állampolgárságú, akkor az útlevélszámát és állampolgárságát is köteles bejelenteni.

Az állami adóhatóság hivatalból állapítja meg az adóazonosító jelét annak a magánszemélynek, aki bejelentési kötelezettségét elmulasztotta, vagy akinek az adóhatósági nyilvántartása szükséges. Az adóhatóság egybevetheti a bejelentett természetes azonosító adatokat a magánszemély személyazonosító igazolványának az adataival.

Adóigazolvány

A bejelentés alapján az adóhatóság megállapítja a magánszemély adóazonosító jelét, és 15 napon belül hatósági igazolványt (adóigazolvány) állít ki. Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal az adózót 30 napon belül értesíti a nyilvántartásba vételéről, és tájékoztatja valamennyi nyilvántartásban szereplő adatáról. Az APEH az adóazonosító jelről első ízben – 60 napra érvényes – ideiglenes adóigazolványt akkor állít ki, ha eltérés mutatkozik a magánszemély által bejelentett és a személyi adat- és lakcímnyilvántartás szervétől igényelt adatok között. Az APEH – annak érdekében, hogy az adateltérést tisztázza – a bejelentett adatok igazolására is felszólíthatja a magánszemélyt.

Ha a magánszemély által igazolt és az állami adóhatóság nyilvántartásában javított adatok nem egyeznek a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adataival, az adóhatóság az adateltérés rendezése érdekében haladéktalanul megkeresi a magánszemély lakóhelye szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjét. Az állami adóhatóság az ideiglenes adóigazolvány érvényességét 60 nappal meghosszabbítja, ha az adateltérés annak érvényességi idején belül nem javítható.

Cégbíróság, jegyző értesítése

Az állami adóhatóság a megváltozott adószámról az adózóval egyidejűleg értesíti a cégbíróságot, illetve a körzetközponti jegyzőt, ha a cégjegyzésre kötelezett vagy az egyéni vállalkozó adózó adataiban bekövetkezett változás az adózó adószámának megváltozását is eredményezi.

Az igazgatási szervek nyilvántartásai

Társadalombiztosítási nyilvántartások

Az igazgatási szervek nyilvántartásairól a Tbj. 40-42. §-ai tartalmaznak rendelkezést. Az egészségbiztosítási, a nyugdíjbiztosítási és a magánnyugdíjrendszer működése érdekében egységes nyilvántartás működik. A nyilvántartás a befizetéseket, azok beszedését és az ellátások megállapításához szükséges adatokat – közhitelesen – tartalmazza.

Tartalmazza továbbá a foglalkoztatók és a biztosítottak által a Tbj.-ben előírt kötelezettségeik teljesítésével szolgáltatott mindazon adatokat, amelyekből megállapítható a biztosított javára megfizetett, illetőleg a tőle levont járulék alapja, összege, a biztosítási jogviszony időtartama, valamint a biztosítottat megillető ellátások megállapításához szükséges adat.

Adatszolgáltatás, adatkezelés

Az Országos Nyugdíj-biztosítási Főigazgatóság, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár és azok igazgatási szervei, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), valamint a magánnyugdíjpénztárak az adatok kezelésével más szervezetet is megbízhatnak, amennyiben azok a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvénynek megfelelően biztosítják az adatvédelem azonos szintjét. Az illetékes igazgatási szerv – az adatszolgáltatás módjára kötött megállapodás alapján – a PSZÁF részére a pénztártagok magán-nyugdíjpénztári tagságának megállapításához, ellenőrzéséhez a

– a biztosított személyes adatait (a taj-szám megjelölésével),

– a biztosítási jogviszony kezdetét,

– a foglalkoztató azonosító adatait

szolgáltatja.

Az igazgatási szervek a nyilvántartási rendszerben az alábbi személyes adatokat tarthatják nyilván és kezelhetik:

– személyi adatok (név, leánykori név, anyja neve, születési hely, születés éve, hónapja és napja, taj-szám),

– családi állapot, állampolgárság,

– lakóhely (tartózkodási hely),

– foglalkozás, munkahely, munkakör, tevékenység,

– a rokkantság fokára, az egészségi állapotra, továbbá az élettársra, az eltartott hozzátartozói minőségre és taj-számra vonatkozó olyan adatok, amelyek a társadalombiztosítási ellátás megállapításához szükségesek,

– jövedelemre vonatkozó adatok.

Az állami adóhatóság nyilvántartása

Az adóhatóság az adózót a bejelentés alapján veszi nyilvántartásba (Art. 16. §), majd adószámot ad neki. Az adószámot az egyéni vállalkozói igazolványban fel kell tüntetni, vagy a cégjegyzékbe be kell jegyezni. Az állami adóhatóság az adószámmal nem rendelkező magánszemélyt az adóazonosító jelén, ennek hiányában – a magyar állampolgársággal nem rendelkező magánszemélyt – útlevélszámán (állampolgárságát is feltüntetve) keresztül tartja nyilván.

Törlés a nyilvántartásból

Az adóhatóság törli – a bejelentkezett és adószám alapján nyilvántartásba is vett – adózók közül azt,

– akinek (amelynek) a cégbírósági bejegyzés, illetve az egyéni vállalkozói igazolvány iránti kérelmét a cégbíróság, illetve a körzetközponti jegyző elutasította, kivéve ha az adózó igazolja a cégbíróság végzésének kézhezvételét követő 30 napon belül, hogy a cégbejegyzési kérelmének elutasítását követő 8 napon belül kérelmét ismételten benyújtotta és a bejegyzés iránti eljárás folyamatban van,

– akinek (amelynek) a cégjegyzékből való törlését a cégbíróság jogerős végzésével elrendelte, illetőleg akinek vállalkozói igazolványát a körzetközponti jegyző jogerősen visszavonta, vagy aki a vállalkozói igazolványát visszaadta,

– aki bejelenti a tevékenységének megszüntetését, vagy akinek a tevékenység folytatásához szükséges engedélyét visszavonják,

– amelynek cégbejegyzési eljárását a cégbíróság megszüntette.

Az APEH köteles a törlésről az adózót haladéktalanul értesíteni.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. július 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem