×

Jogszabályfigyelő

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. április 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 51. számában (2002. április 15.)
Összeállításunkban azokat a lapzártát megelőző hónapban megjelent jogszabályokat ismertetjük, amelyek számot tarthatnak a munkaadók érdeklődésére.

Környezetvédelmi termékdíj

Változtak a termékdíjra vonatkozó szabályok. A termékdíjköteles termék termékdíját nem kell megfizetni akkor, ha a terméket a kötelezett vagy a másodlagos kötelezett exportálja. Az exportáló visszaigényelheti a termékdíjat a Környezetvédelmi Alap Célfeladat (Kac.) kezelését végző szervtől, ha az exportáló a kötelezettől vásárolta a termékdíjköteles terméket. A visszaigénylést a 10/1995. (IX. 28.) KTM rendelet 5. számú mellékletének 1. számú táblázata szerinti nyomtatványon lehet benyújtani a Kac. kezelését végző szerv számára negyedévenként, a negyedévet követő hó 20. napjáig. Mellékelni kell hozzá a termékdíjköteles termék exportálását igazoló vámárunyilatkozatot, a kitárolási rendelkezést (vámszabad területről külföldre irányuló export esetén), a termékdíjköteles termék megvásárlását igazoló számlák egy példányát és az anyagmérleget. A visszaigénylés benyújtásával egyidejűleg a visszaigénylőnek igazolnia kell azt is, hogy 30 napnál régebbi vám-, illetve adótartozása nincs. A Kac. kezelését végző szerv a visszaigénylés jogosságának ellenőrzését követően, de legkésőbb 60 napon belül a termékdíjat visszautalja az exportálónak.

Változott az említett rendelet 4. számú mellékletében felsorolt termékdíjköteles termékek köre is.

[6/2002. (III. 1.) KöM rendelet a környezetvédelmi termékdíjról, továbbá egyes termékek környezetvédelmi termékdíjáról szóló 1995. évi LVI. törvény végrehajtásáról szóló 10/1995. (IX. 28.) KTM rendelet módosításáról]

Üzemanyag-gazdaságosság

A 12/2002. (III. 14.) GM-KöViM-KöM együttes rendelet alapján a forgalmazó köteles a fogyasztókat tájékoztatni az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztására és CO2-kibocsátására vonatkozó adatairól. A fogyasztó a gépkocsi üzemanyag-fogyasztását az üzemanyag-gazdaságossági címkéből, az üzemanyag-gazdaságossági ismertetőből, illetve plakátokról, kezelési útmutatókból, reklámokból ismerheti meg.

A közlekedési hatóság kiadvány formájában legalább évente egyszer közzé fogja tenni az új személygépkocsik – a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 28. §-ának (3) bekezdése szerint megállapított – hivatalos üzemanyag-fogyasztási és CO2-kibocsátási adatait tartalmazó ismertetőjét. A közlekedési hatóság a teljes éves ismertető – egy-egy példányát – minden év október 1-jéig köteles térítésmentesen átadni a személygépkocsi forgalmazójának, illetve a fogyasztóvédelmi hatóságnak, míg az időközben megjelenő személygépkocsi-típusok (típusváltozatok, kivitelek) vonatkozó adatait kérelemre, térítés ellenében adja ki.

A fentiek teljesítését a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi. A rendelet 2002. július 1-jén fog hatályba lépni.

[12/2002. (III. 14.) GM-KöViM-KöM együttes rendelet az új személygépkocsik üzemanyag-gazdaságossági és szén-dioxid-kibocsátási adatainak közzétételéről]

Fogyatékosság

Módosították a súlyos fogyatékosság minősítésének és felülvizsgálatának, valamint a fogyatékossági támogatás folyósításának szabályairól szóló 141/2000. (VIII. 9.) Korm. rendeletet. Az új szabályok szerint mozgásszervi fogyatékosnak azt a személyt kell tekinteni, aki helyváltoztatáshoz az állapota miatt a rendelet 1. számú melléklete 4. pontjában meghatározott segédeszköz állandó és szükségszerű használatát igényli. A rendelet szerint mozgásszervi fogyatékos az a mozgásszervi okból állandó jelleggel ágyhoz kötött személy is, aki a segédeszköz használatára állapota vagy állapotrosszabbodása miatt nem képes.

[42/2002. (III. 21.) Korm. rendelet a súlyos fogyatékosság minősítésének és felülvizsgálatának, valamint a fogyatékossági támogatás folyósításának szabályairól szóló 141/2000. (VIII. 9.) Korm. rendelet módosításáról]

Családi gazdálkodók

Megváltoztak a 317/2001. (XII. 29.) Korm. rendelet szabályai. A felvett hitelhez kapcsolódó kamattámogatásban részesül a termőföldről szóló 1994. évi LV. törvény 3. §-ában meghatározott családi gazdálkodó, illetve az 1999. évi XCV. törvény hatálya alá tartozó mezőgazdasági kis- és középvállalkozás, valamint őstermelő, amelynek/akinek a használatában lévő termőföldterület nem haladja meg a 300 hektárt, feltéve hogy a meghatározott éves nettó árbevételében/bevételében a mezőgazdasági tevékenységből származó nettó árbevétel/bevétel aránya legalább 50 százalék.

A családi gazdálkodó és a mezőgazdasági kis- és középüzem a kamattámogatást csak abban az esetben veheti igénybe, ha a mezőgazdasági tevékenységéből származó éves nettó árbevétele/bevétele az összes nettó árbevételében/bevételében eléri vagy meghaladja az 50 százalékot. Ezt az első naptári év után, az első naptári évről szóló beszámoló, az éves beszámoló vagy az adóbevallás másolatával kell igazolni. A családi gazdálkodó a további években az előző évi nettó árbevételében/bevételében a mezőgazdasági tevékenységből származó nettó árbevételéről/bevételéről a beszámoló, az éves beszámoló vagy az adóbevallás másolatának csatolásával nyilatkozik.

A kamattámogatások a 0211 számú "Bevallás az államháztartással szembeni egyes juttatások igényléséről" nyomtatvány benyújtásával, az illetékes adóhatóságtól igényelhetők. A támogatásokat

– a 317/2001. (XII. 29.) Korm. rendelet 2. §-a szerinti támogatások esetében a 10032000-01905647 számú APEH Családi gazdaságok külön támogatása,

– a 317/2001. (XII. 29.) Korm. rendelet 4. §-a szerinti támogatások esetén a 10032000-01905616 számú APEH Agrárfinanszírozás támogatása

folyósítási számláról kell teljesíteni.

Az ingatlan fekvése szerinti illetékes települési (a fővárosban a fővárosi kerületi) önkormányzat jegyzője kérelemre a rendeletben meghatározott hitelfelvételhez adó- és értékbizonyítványt ad ki.

[33/2002. (III. 4.) Korm. rendelet a családi gazdálkodók és más mezőgazdasági kis- és középüzemek kedvezményes hitelezéséhez kapcsolódó kamattámogatásról és állami kezességvállalásról szóló 317/2001. (XII. 29.) Korm. rendelet módosításáról]

Zaj- és rezgésterhelési értékek

2002. április 21-től lépnek életbe az új zaj- és rezgésterhelési határértékek. A 8/2002. (III. 22.) KöM-EüM együttes rendelet meghatározza az üzemi telephelytől, berendezéstől, technológiától, valamint a kulturális, szórakoztató, vendéglátó, sport-, reklámcélú, közösségi, továbbá minden hangosítást igénylő rendezvénytől és egyéb helyhez kötött külső zajforrástól származó zaj terhelési határértékeit a zajtól védendő területeken. Eszerint például a kisvárosias, kertvárosias, falusias, telepszerű beépítésű területen nappal, reggel 6 és este 22 óra között a határérték 50 dB lehet, éjjel pedig 40 dB. Ez az érték nagyvárosban nappal 55 dB, éjjel 45 dB, üdülőterületen, gyógyhelyen, egészségügyi területen, védett természeti terület kijelölt részén nappal csak 45 dB, éjjel 35 dB. Más értékek vonatkoznak a gazdasági és a különleges területre. Kivételes esetben lehetőség van arra, hogy a környezetvédelmi hatóság eseti túllépést engedélyezzen, amelynek mértéke legfeljebb 10 dB lehet. A rendelet szól a közlekedéstől származó zaj terhelési határértékeiről, és az építőipari kivitelezési tevékenységből származó zaj terhelési határértékeiről is.

A rendelet 5. számú melléklete az épületben az emberre ható rezgés terhelési határértékeit tartalmazza.

[8/2002. (III. 22.) KöM-EüM együttes rendelet a zaj- és rezgésterhelési határértékek megállapításáról]

Szennyvizek

Arra a természetes és jogi személyre, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetre, aki/amely felszíni vizekkel kapcsolatban jogokkal rendelkezik, vagy akit kötelezettségek terhelnek, illetve akinek/amelynek létesítménye, terméke, illetve tevékenysége vízszennyezést okozhat, 2003. január 1-jétől új használt- és szennyvíz-kibocsátási határértékek vonatkoznak. Az erről szóló rendelet – többek között – szabályozza a határértékek általános alkalmazását, a kibocsátott szennyvíz felszíni vízbe történő közvetlen bevezetése esetén a határértékek megállapításának egyedi szabályait, a közvetett bevezetése esetén a technológiai határértékek egyedi előírásait is. A rendelet melléklete területenként határozza meg a szennyező, mérgező és veszélyes anyagok határértékeit. A Balatonra és vízgyűjtőjére vonatkoznak az országban a legszigorúbb szabályok.

Azoknak a vállalkozásoknak, amelyek szennyvizet bocsátanak ki, 2003. január 15-éig önellenőrzési tervet kell benyújtaniuk a környezetvédelmi hatósághoz.

[9/2002. (III. 22.) KöM-KöViM együttes rendelet a használt és szennyvizek kibocsátási határértékeiről és alkalmazásuk szabályairól;

7/2002. (III. 1.) KöM rendelet a használt és szennyvizek kibocsátásának méréséről, ellenőrzéséről, adatszolgáltatásáról, valamint a vízszennyezési bíróság sajátos szabályairól.]

Üzemanyagárak

Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal a Magyar Közlöny 2002/38-as számában tette közzé a 2002. április 1. és június 30. között alkalmazandó üzemanyagárakat.

Ha a magánszemély az üzemanyagot a közleményben szereplő árak szerint számolja el, nem szükséges az üzemanyagról számlát beszereznie.

Ólmozatlan motorbenzinek:

ESZ-95 ólmozatlan motorbenzin 216 Ft/l

ESZ-98 ólmozatlan motorbenzin 226 Ft/l

Keverék 215 Ft/l

Gázolajok 199 Ft/l

[APEH közlemény a 2002. április 1-je és június 30-a között alkalmazható üzemanyagárakról]

Magyar Beszállítói Díj

A gazdasági miniszter díjat alapított a beszállításban kiemelkedő eredményt felmutató gazdálkodó szervezetek számára. A díjat minden évben pályázat alapján ítélik majd oda az arra érdemeseknek, három kategóriában. A díjnak az erkölcsi elismerésen kívül anyagi hozadéka is lesz, mert a díjazottak előnyt élveznek majd a Kereskedelemfejlesztési Célelőirányzat támogatásainak odaítélésénél.

[9/2002. (II. 26.) GM rendelet a Magyar Beszállítói Díj alapításáról]

Versenyjog

Kihirdették azokat az európai közösségi versenyjogi szabályokat, amelyeket már április 1-jétől, vagyis az uniós csatlakozásunk előtt alkalmazni kell.

[39/2002. (III. 12.) Korm. rendelet a Magyar Köztársaság és az Európai Közösségek és azok tagállamai közötti társulás létesítéséről szóló Európai Megállapodás 62. cikke (3) bekezdésén alapuló, a Társulási Tanács 2/96. számú verseny-végrehajtási szabályokról szóló határozata helyébe lépő, a 2002. évi X. törvénnyel kihirdetett 1/02. számú társulási tanácsi határozata Függelékében felsorolt közösségi szabályok kihirdetéséről]

Állattenyésztés

Június 1-jétől szigorodnak az állattartási körülményekre vonatkozó előírások. Az erről szóló rendelet a március 14-ei 35-ös számú Magyar Közlönyben található.

[20/2002. (III. 14.) FVM rendelet a mezőgazdasági haszonállatok tartásának állatvédelmi szabályairól szóló 32/1999. (III. 31.) FVM rendelet módosításáról]

Kereskedelmi vámtarifa

Változott az idei kereskedelmi vámtarifa. Az új vámtételeket az erről szóló rendelet mellékletei tartalmazzák. Az új előírásokat az április 1-jét követő vámeljárásoknál kell alkalmazni.

[5/2002. (III. 22.) KüM-PM együttes rendelet a Kereskedelmi Vámtarifa 2002. évi alkalmazásáról szóló 25/2001. (XII. 27.) KüM-PM együttes rendelet módosításáról]

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. április 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem