×

Hivatalok a munka frontján

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. április 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 51. számában (2002. április 15.)
A foglalkoztatás szervezésére, támogatására és ellenőrzésére hivatott intézmények a korábbiaknál hatékonyabban kívánnak együttműködni a vállalkozásokkal. Míg a Foglalkoztatási Hivatal – a hatáskörébe tartozó munkaügyi központokkal – az aktív foglalkoztatáspolitikai eszközök célszerűbb alkalmazását tekinti prioritásnak, addig az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség (OMMF) az ellenőrzések színvonalának javítását ígéri. A munkáltatók és a munkavállalók képviselői ezzel szemben a támogató intézmények munkájának hiányosságaira is felhívják a figyelmet. Véleményük szerint a legnagyobb gond az, hogy a munkaügyi szervezeteknek nem sikerült a gazdaság valós igényeihez igazodó és azt tükröző stratégiát kialakítaniuk.

Szemléletváltozásra van szükség a munkaügyi szervezeteknél

Előtérben a tudásalapú gazdaság kiszolgálása

A Foglalkoztatási Hivatal számára a következő évek legfontosabb feladata a tudásalapú gazdaság igényeinek kiszolgálása – közelebbről a teljes foglalkoztatottság megközelítése – lesz. Mindez a napi munkában számtalan apró feladat elvégzését jelenti – állítja Pirisi Károly, a Foglalkoztatási Hivatal főigazgatója.

Bővül a munkaerő-piaci szervek profilja, nemcsak munkanélküliekkel, hanem minden álláskeresővel szeretnénk foglalkozni, maximálisan segítve a cégek egyre bővülő munkaerőigényének kielégítését. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem kezeljük a munkanélküliséget, hiszen folyósítjuk a munkanélküli-járadékot, és mindent elkövetünk a 20 megyei (fővárosi) munkaügyi központban és a 176 kirendeltségen, hogy különösen a tartósan munka nélkül lévőket helyzetbe hozzuk. A legfőbb cél persze továbbra is a regisztrált munkanélküliek számának mérséklése, azaz olyan programok indítása, amelyek eredményeképpen az állástalanok alkalmasak lesznek arra, hogy – mind nagyobb számban – rendszeres és szakképzettséget igénylő munkát vállaljanak.

E cél elérése érdekében természetesen számos más feladatot is fel kell vállalni. Egyebek mellett fontos lesz a korábbinál hatékonyabb és szélesebb körű vállalati kapcsolattartás, az új munkahelyek feltárása, s a már állásban lévők jobb munkahelyhez juttatása. A kormányzatnak az a szándéka, hogy a passzív eszközökre fordított pénz a Munkaerő-piaci Alapban jövőre tovább csökkenjen, illetve növekedjen az aktív eszközök súlya és szerepe. Ilyen mindenekelőtt a munkaerő-piaci képzés, a bértámogatás, az eredményeket felmutató közhasznú munka. A munkaerőpiacon hátrányos helyzetű munkanélküli rétegek aktivizálására komplex programokat szervezünk, ahol megjelenik a képzés, munkahelyteremtés és sokféle támogatás – mondta Pirisi Károly. Persze mindezen feladatok végrehajtása során figyelembe kell venni az EU gyakorlatát és elvárásait is.

A Foglalkoztatási Hivatal számára – ahol a munkaügyi központokat is beleértve összesen 4 ezer szakember valósítja meg a kitűzött célokat – az idén új feladat lesz a havi munkaerő-piaci helyzetkép és a külföldi munkavállalókról szóló heti jelentés elkészítése, valamint az internet és intranet kiépítése. Sokat várnak az eddig sikeresnek látszó és a Gazdasági Minisztériummal közösen benyújtott PHARE-pályázattól, mely a szervezet korszerűsítését segítheti majd. Első lépésként talán már idén ősztől megkezdődik 21 kirendeltségen új szolgáltatói és informatikai rendszer kiépítése.

Az idei év nagy terhet ró a szervezetre azért is, hiszen a minimálbér-emelés kompenzálására biztosított 15 milliárd forint pályázati felosztása a beérkező nagyszámú – körülbelül tízezer – pályázat miatt óriási többletmunkát jelent.

Mint Pirisi Károly elmondta, a napi munka mellett több reformlépés elindítását is fontolgatják. Ilyen az informatikai stratégia kidolgozása, a módszertani eljárásrend egyszerűsítése, s a nyár végére el kell készülnie az Állami Foglalkoztatási Szolgálat új stratégiájának is.

Természetesen a feladatokhoz hozzá kell igazítani a személyi feltételeket is: mind a Foglalkoztatási Hivatalban, mind pedig a munkaügyi központokban. Ezt segíti a köztisztviselői törvényben előírt teljesítményértékelés is. Ez azt jelenti, hogy a szervezet készül a belső képzési rendszer megújítására is. E munka során a 4 ezer fős munkatársi kollektíva egynegyede hosszabb-rövidebb ideig tartó továbbképzésen vesz majd részt.

Az OMMF működése megfelel az EU elvárásainak

Az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség (OMMF) kedvező helyzetben van, hiszen a szervezet működése és szervezeti felépítése megfelel az EU előírásainak, s a tevékenységét befolyásoló jogszabályi környezet is EU-konform. Ugyanakkor azonban a felügyelőség létszáma a feladatokhoz képest nem elegendő, s a bérhelyzet sem megfelelő – összegezte a főfelügyelőség helyzetét dr. Békés András, az OMMF elnöke.

Bár jelentős változásokkal, nehézségekkel nem kell szembenéznie a hivatalnak, azért több olyan terület van, ahol fejlesztésre lesz szükség. Az egyik ilyen az informatika, amelynek korszerűsítése ma már elengedhetetlen a hatékony munkavégzés érdekében. Jelenleg az országos hálózat még csak részleges, így ennek teljes körű kiépítése az idei év egyik legfontosabb feladata. Emellett szükség lenne mind a munkaügyi, mind a munkabiztonsági felügyelők létszámának emelésére, jelenleg ugyanis mindkét területen 200-nál kevesebben dolgoznak. Az idén a két tevékenységi körben együttesen mintegy 70-80 fős létszámbővítésre lesz lehetőség. Ugyanakkor a parlament elfogadta a munkavédelem országos programjáról szóló országgyűlési határozatot, amely egyebek között a munkavédelmi ellenőrzés megerősítését tűzte ki célul. Ennek végrehajtása a következő évek feladata lesz.

Az OMMF az EU-harmonizáció tekintetében szerencsés helyzetben van, ugyanis a rá vonatkozó jogszabályok, a szervezeti felépítés, illetve a működési mód tekintetében egyaránt megfelel az EU elvárásainak, s az e területre vonatkozó nemzetközi munkaügyi egyezményeknek is. Így e szempontból a következő időszakban nem kell számítani változásokra. Néhány hete egyébként Budapesten járt az EU-bizottság értékelőcsoportja, s a küldöttség tájékozódott a szervezetről. Egy-két hónap múlva elküldik a tapasztalatokról készülő jelentést is.

Mind a tavalyi, mind az idei év kiemelt feladata volt, illetve lesz a minimálbér-emelés végrehajtásának ellenőrzése. Emellett persze más területek figyelemmel kísérése is napirenden szerepel. Így például a mezőgazdaságra, az építőipar egyes területeire, s a vendéglátásra terjed ki a folyamatos kontroll, de minden évben több célvizsgálatot és átfogó ellenőrzési akciót is szerveznek a munkabiztonsági és munkaügyi szempontból kritikus területeken, ágazatokban. Az ellenőrök munkáját egy úgynevezett módszertani útmutató segíti, amely alapján mérlegelni lehet, hogy az egyes eseteket – a speciális körülmények folytán – milyen szempontok szerint súlyozzák. A munkát némiképp nehezíti, hogy míg a munkavédelmi bírság legmagasabb összege tavaly 10 millió forintra emelkedett, addig a munkaügyi bírság 3 millió forintos plafonjának hasonló megemeléséhez a szociális partnerek nem járultak hozzá. Komoly ellentmondás, hogy a bírság összegeit csak az Országos Munkaügyi Tanácsban, a munkaadók és a munkavállalók egyetértésével lehet megemelni. A szociális partnerek elutasították a kormányzati oldalnak a büntetési tételek növelésére vonatkozó javaslatát.

Ellentmondásos a munkaügyi ellenőrzés gyakorlata

A vállalkozók ellentmondásosan viszonyulnak a munkaügyi intézményekhez, hiszen míg a munkaügyi ellenőrzés negatív érzelmeket vált ki a munkáltatókból, addig az utóbbi időben felértékelődött a munkaügyi központok szerepe – vélekedik Antalffy Gábor, a Kereskedők és Vendéglátók Országos Szövetsége (KISOSZ) ügyvezető társelnöke. Ez utóbbi annak köszönhető, hogy az idén a minimálbér felemelését követően a kompenzációból már a korábbinál szélesebb réteg is részesülhet, így amikor a vállalkozók ez ügyben lépéseket tesznek, kapcsolatba kerülnek a munkaügyi kirendeltségekkel.

Igaz, e pozitív viszonyt némileg beárnyékolja, hogy az idén több olyan képzési program is elmarad a munkaügyi központoknál, amelyek pedig fontosak voltak a vállalkozók számára. Ez óhatatlanul ront az év eleje óta formálódó viszonyon. Ezen a KISOSZ a maga eszközeivel próbál segíteni, mégpedig úgy, hogy találkozókat szervez az ország különböző pontjain a munkaügyi központok és a vállalkozók között.

Nem ilyen kedvező a megítélése az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőségnek (OMMF). Antalffy Gábor szerint ennek több olyan oka is van, amire az Országos Munkaügyi Tanács (OMT) munkaadói oldala – s ezen belül a KISOSZ is – számos alkalommal felhívta a figyelmet, sőt a változtatásokra javaslatok is elhangzottak az illetékes szakbizottságban és a plenáris fórumon. Ilyen, a vállalkozók rosszallását kiváltó tény, hogy az egyes szabálytalanságokat az egyes megyei ellenőrző szervek más-más összegű büntetéssel sújtják. Ráadásul az az információ terjedt el, hogy az OMMF-en belül létezik egy olyan belső anyag, ami iránymutató a bírságok kiszabásakor, ám ez nem nyilvános. Így tehát hiányzik az átláthatóság, illetve a gyakorlatban csorbát szenved az a követelmény, hogy mindkét fél pontosan tisztában legyen a jogaival.

Az adminisztrációs tévedések büntetése ugyanakkor külön probléma a kisvállalkozók számára, hiszen e munkákat túlnyomórészt külső vállalkozóknak adják ki, lévén ezek elvégzéséhez sem szaktudásuk, sem apparátusuk nincs. Így ha hiba történik, akkor azt a megbízott követi el, ám a büntetést mégis a megbízó kapja. Ez visszatetszést kelt a vállalkozók körében.

Természetesen az sem kizárt, hogy a felvetett gondok csupán kommunikációs hiányosságokból fakadnak. Ha ez így van, akkor ezt kell kiküszöbölni. Az ellenőrzések másik elvi hibája, hogy nem a megelőzést veszik célba, hanem a büntetést.

Az intézményeknek figyelniük kell a gazdaságra

A munkaügyi központok tevékenységére és a munkaügyi ellenőrzésre egyaránt igaz, hogy a gazdaság működése és a hivatalok tevékenysége között nincs összhang. A hivatalok ugyanis csak a kormányzat elvárásainak kívánnak megfelelni – röviden így összegezte a munkavállalók, illetve a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ) véleményét Márkus Imre, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke, aki mint szakértő foglalkozik a munkaügyi intézmények tevékenységével.

Ami a Foglalkoztatási Hivatalt illeti, ennek, s a hozzá kapcsolódó munkaügyi központoknak jelző szerepet kellene betölteni: azt kell közvetíteni, hogy hol, mire van és mire lesz szükség a munkaerőpiacon, mire kell felkészülni. Ugyanezen feladatot kellene teljesíteniük a megyei munkaügyi központoknak is, természetesen a saját megyéjükben. Ám ezt a hivatást nem tudják betölteni, hiszen, mint kormányhivataloknak, a kormány elvárásainak kell megfelelniük. Ez már akkor látszott, amikor a megyei munkaügyi központok élén megtörténtek a vezetőváltások. A helyzet mára oda vezetett, hogy a Foglalkoztatási Hivatal, illetve a megyei munkaügyi központok a kormány elvárásainak megfelelően szolgáltatják az adatokat, értékelik a munkaügyi helyzetet. Ezt mutatja, hogy míg a Foglalkoztatási Hivatal igen kedvező munkanélküliségi adatokat közöl, addig a valóságban mintegy 800 ezer-egymillió azoknak az aktív korúaknak a száma, akik már nem tanulnak, nem nyugdíjasok, de nem is jelennek meg a regisztrált állástalanok nyilvántartásában.

Ami a munkaügyi ellenőrzést illeti, sokkal inkább a büntetésre, mint a megelőzésre helyezi a hangsúlyt. Pedig a munkaadók és a munkavállalók összefogásával a kormányzat eredményesebben tudna fellépni a feketefoglalkoztatás ellen. Szükség lenne tehát a munkaügyi ellenőrzés tripartit rendszerének kiépítésére. A munkavállalók javaslata szerint az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség mellett egy háromoldalú koordinatív-felügyeleti testületnek kellene működnie, illetve ennek mintájára a megyékben, a fővárosban s a régiókban is szükség lenne hasonló szervekre. Munkahelyi szinten viszont – a munkaügyi szabályok betartatásában – a szakszervezetekre kellene jobban építeni. Ahol pedig nincs érdekképviselet, ott a munkaügyi ellenőröknek kellene gyakrabban megjelenniük. Ugyanakkor a hiányosságok esetén nem a céget, hanem a vezetőt kellene büntetni, aki áldását adta a szabálytalanság elkövetésére.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. április 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem