×

Mai napszámosok

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. december 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 47. számában (2001. december 15.)
Ötéves az alkalmi munkások, a napszámosok foglalkoztatását rendezni hivatott törvény, amelytől a szakemberek azt várták, hogy a néhány napos munkavállalás körülményeinek szabályozásával hozzájárul a 90-es évek közepén tömegessé vált feketemunka visszaszorításához is. Az eltelt idő tapasztalatai szerint a rendszer – lényegét tekintve – megfelel a céljának, de finomításra, továbbfejlesztésre szorul.

A Foglalkoztatási Hivatal éves összefoglalóiból – mint Prima Vilmosné, a téma szakértője rámutat – a többi között kiderül, hogy az alkalmi munkavállalói könyvet évről évre többen váltják ki, és év végén a korábbinál többen adják le a munkaügyi kirendeltségeken. A tényleges munkát igazoló, a munkaadó által beragasztott, hitelesített közteherjegyek száma, értéke is folyamatosan nő.

Magasabb bérek

Tavaly például az országban az alkalmi munkát vállalók közül az előző évinél 41 százalékkal többen, összesen mintegy 25 ezren váltottak ki kiskönyvet. Közülük 16 ezren – az előírásokat betartva – az év végén leadták azt, és a közteherjegyek 14 ezer ember esetében tanúsítottak munkavégzést. Az összesítésből az is kiderül, hogy a dolgozók 70 ezer alkalommal vették fel a munkát, és összesen 112 ezer napszámot teljesítettek. Tehát egy-egy alku, megegyezés után esetenként több napig is alkalmazták őket. A munkavállalások átlagos hossza azonban a korábbi esztendőhöz hasonlóan 1,6 nap volt. Az e konstrukcióban foglalkoztatottaknak több mint a fele a nyilvántartott munkanélküliek közül került ki, azonban kismértékben növekedett a munkaviszonyban állók, valamint a tanulók és a nyugdíjasok részaránya is.

Tavaly drágább lett az alkalmi munka, nőtt a napszám bére. A munkaadók a korábbinál több sávban regisztrálhatták a kiskönyvben a kifizetett munkadíjat, amely egyértelműen a magasabb kategóriák irányába tolódott el.

Területi különbségek

Az alkalmi munkavállalói, vagyis az AM-könyvek használatát illetően jelentős eltérések tapasztalhatók az ország különböző területein. A kiskönyvek mintegy 20 százalékát két megyében: Békésben és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében váltották ki. A kedvezőbb munkaerő-piaci helyzetben lévő területek részesedése általában alacsony volt, Győr-Moson-Sopron megye például az 1 százalékot sem érte el, Vas megye 2 százalék, a főváros 3 százalék körül mozgott.

Ugyancsak nagy különbségeket regisztráltak a könyvecskék tényleges használatában. Vas megyében például a kiváltott könyvek csaknem 84 százalékát adták le az év végén a munkavállalók, és valamennyiben megtalálható volt a "munkaadó gazdák" által beragasztott és pecséttel hitelesített közteherjegy: átlagban 5 munkanapra. Somogyban a könyveknek 71 százaléka került vissza a munkaügyi kirendeltségekhez, és ugyancsak mindegyikben igazoltak alkalmi munkát a foglalkoztatók, átlagban 6 napot. A másik végletet Hajdú-Bihar megye képviselte, ahol átlagban minden harmadik kiskönyvet használták céljának megfelelően.

Ha a munkaadó napszámosát fizetség ellenében, de munkaszerződés, például hitelesített alkalmi munkavállalói könyv nélkül foglalkoztatja, feketén dolgoztat, törvényt sért – mondja Pappné dr. Márton Erika, az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség felügyeleti főosztályának helyettes vezetője.

Az ellenőrök megfigyelése szerint a feketefoglalkoztatás hátterében nagyon sok esetben nem a társadalombiztosítási kötelezettségek kijátszásának vagy az adóhivatal megkerülésének a szándéka húzódik meg. Az alkalmi ellenőrzések, a cél- és akcióvizsgálatok során csaknem minden esetben azt állapították meg, hogy a vonatkozó jogszabály – vagyis az "1997. évi LXXIV. törvény az alkalmi munkavállalói könyvvel történő foglalkoztatásról és az ahhoz kapcsolódó közterhek egyszerűsített befizetéséről" – minden népszerűsítése ellenére is kevéssé ismert. Noha a munkaadók javára az utóbbi években többször módosították a jogszabályt – bővítették például az érintett foglalkoztatók körét –, és ezt is közhírré tették, de mégsem vált eléggé ismertté a törvény, és annak módosítása sem.

Hiányzó ismeretek

A tapasztalatok azt jelzik, hogy nem feltétlenül azért visszafogottak a statisztikai adatok, mert akiket érint, nem akarnak élni a lehetőségekkel, hanem mert nem ismerik azokat. Az érintettek gyakorta olyan fokú tájékozatlanságot árulnak el – különösen a kisebb munkáltatók, az egyszemélyes mezőgazdasági vállalkozók, az őstermelők, akik segédmunkára vagy betakarítási munkára foglalkoztatnak embereket –, ami érthetetlen. Sokuk négy év múltán sem hallott arról, hogy létezik a munkavállalói kiskönyv intézménye. Igaz, olyanok is vannak, akik csupán kifogásként érvelnek ezzel.

Ha a kiskönyvben nincs közteherjegy, ha az kitöltetlenül lapul a munkavállaló zsebében, vagy a munkaadó fiókjában, akkor olyan, mintha nem is lenne. Márpedig évente több ezer olyan kiskönyv létezik, ami bár van, de még sincs. E különös jelenségnek számos oka lehet. Feledékenység, hanyagság; előfordulhat például, hogy valaki kiváltja a könyvet, de később valamilyen okból mégsem vállal munkát. És természetesen nem kizárt az sem, hogy csak egy esetleges munkaügyi ellenőrzés fedezésére szolgál, arra, hogy "minden eshetőségre készen" ott legyen a munkaadó keze ügyében. Merthogy "az is pénz", amit a bejelentés mellőzésével meg lehet takarítani.

A munkadíj, a közteherjegy és az ellátási alap sávjai

Ha a kifizetett munkadíj Ft/nap

A közteherjegy értéke Ft/nap

Ellátási alap Ft/nap

1200-1599

1200

1700

1600-2099

1600

2300

2100-2599

2000

3000

2600-3099

2500

3700

3100-4000

3000

4300

Büntetési tételek

Kérdés, hogy megéri-e a foglalkoztatóknak kockáztatniuk? Nos, a múlt évben a munkaügyi ellenőrök nem egészen 50 ezer munkáltatót ellenőriztek – mondja Pappné dr. Márton Erika. Szabálytalanság esetén bírságolásra kerül sor. Jellemzően a szabálytalanságot az alkalmi munkánál – rendszerint – nem nehéz bizonyítani. Nemcsak a tények beszélnek önmagukért, de bátran nyilatkoznak a munkavállalók is. Nem félnek munkaadójuk retorziójától, hiszen foglalkoztatójuk örülhet, hogy van, aki elvégezi a munkát. Az emberek – általában – fenntartás nélkül színt vallanak. Ha a szabálytalanság több foglalkoztatottat érint, akkor a bírság 50 ezer forintnál kezdődik, ha viszont csak egy személy kerül látókörbe, úgy helyszíni büntetés következik, aminek a felső határa 10 ezer forint.

Az illetékesek a büntetések összegének lényeges emelését tervezik – mondja az ellenőrzési főosztály helyettes vezetője. De a megoldás mégsem lehet ez. Jobban érdekeltté kellene tenni a munkáltatókat az alkalmi munkások legális foglalkoztatásában.

A feketefoglalkoztatás visszaszorításában tehát valami elindult. Ilyen az alkalmi munkakönyv, vagy az a megszorítás, mely szerint a nagyobb vállalkozások a különböző pályázatokon csak akkor vehetnek részt, ha munkaügyi bírsággal az előző három esztendőben nem sújtották őket. Érdemes töprengeni a további lehetőségeken.

A dabasi körzet a főváros kertészetének is tekinthető. Tizenöt település tartozik ide, Pest megye déli, délkeleti részén: Gyáltól Tatárszentgyörgyig, Ócsától Táborfalváig. Alsónémedit, Bugyit például bátran lehet az őstermelők fellegvárának tekinteni. A környéken szinte mindenki zöldségtermesztéssel foglalkozik, ami idényjellegű, és nagyrészt alkalmi munkára épül. A burgonyát időben kell felszedni, a káposztát, paprikát időben kell leszedni, odébb a szőlőt időben kell leszüretelni.

Előnyös konstrukció

Itt igazi munkacsúcsok vannak, és a családi gazdaságok alkalmi munkások foglalkoztatásával oldják meg a feladatokat – mondja Gaál Zoltánné, a Pest Megyei Munkaügyi Központ dabasi kirendeltségének vezetője. A körzetben többen foglalkoznak nagyban baromfitenyésztéssel is, és ha a csirkék elérték a megfelelő súlyt, kezdődhet a vágásuk. Lehet, hogy alkalmanként csak néhány napig van szükség a kisegítőkre, de azon a néhány napon nagyon sok múlhat. Akár egy teljes esztendő munkája is. Nem nélkülözhetők tehát a napszámosok.

A gazdák elvileg egy napig sem foglalkoztathatnák őket feketén. A szabályos alkalmazás azonban nemcsak a törvényi szigor, de a gazdák jól felfogott érdeke miatt is fontos. Bármikor jöhet ugyanis egy munkaügyi ellenőrzés, esetleg bekövetkezhet egy baleset, aminek beláthatatlanok a következményei.

Aki az alkalmi munkavállalói könyvet kitalálta, feltehetően először is a munkáltatóknak akart segíteni – teszi hozzá a munkaügyi szakember. Segített is. Mentesítette például őket a szerződéskötéssel és foglalkoztatással járó adminisztrációtól, ugyanakkor a kiskönyv, a közteherjegy törvényesíti az alkalmi foglalkoztatást. A társadalombiztosítással, az adóhatósággal történő elszámolás gondja pedig a munkaügyi kirendeltségekre hárul. Aki él az alkalmi munkakönyv lehetőségével, a praktikus előnyökön túl elmondhatja magáról, hogy törvénytisztelő polgár, nem kell tartania egy váratlan munkaügyi ellenőrzéstől.

De előnyös e rendszer a munkavállalónak is. A közteherjegyek nyomán például egészségügyi szolgáltatásra, baleseti táppénzre válik jogosulttá, szolgálati időt szerez a nyugdíjához, és az alkalmi foglalkoztatási munkaviszony segít a munkanélküli-ellátás megszerzéséhez szükséges munkanapok összegyűjtésében is.

Kiskapuk is vannak

Ez utóbbival kapcsolatban azonban Gaálné bizonyos ellentmondást vél felfedezni a jogszabályokban. Az 1997-es törvény szerint ugyanis az alkalmi munkavállaló egy évben összesen legfeljebb 120 napig létesíthet alkalmi munkaviszonyt, a munkanélküli-járadék megállapításához viszont legalább 200 napi munkaviszony kell. A munkanélkülinek tehát még 80 napot kell valahol dolgoznia. De hol? Ez a kérdés. Logikus lenne, ha legalább 200 napot lehetne igazolni a kiskönyvben – mondja a dabasi kirendeltség vezetője. S az állástalan még így is csak a minimális 45 napig lenne jogosult munkanélküli-járadékra.

Gaál Zoltánnénak egészében az a véleménye, hogy az alkalmi munkakönyv rendszere a maga hibáival, kiskapuival együtt a dabasi körzetben is működik. A kirendeltség körzetében például tavaly 207 kiskönyvet váltottak ki, és 195-öt adtak vissza, többségében lebélyegzetten. Az idén november elejéig 274 talált gazdára, és a teljes szám december végére várhatóan eléri a 300-at.

A növekedés tehát tekintélyes, bár mi tagadás, napszámosokat illegálisan is foglalkoztatnak. Ahhoz, hogy a törvény teljes egészében elérje a célját – nevezetesen hozzásegítsen a feketemunka kifehérítéséhez –, a jogszabály végrehajtása során érdekeltté kellene tenni a foglalkoztatókat. Ennek esetleg módja lehetne az érdemi adókedvezmény.

tájékoztató az am-könyvből

"A munkáltató és e könyv tulajdonosa között egy napra szóló munkaszerződés jön létre, ha e könyvnek az adott naphoz tartozó rovatait a munkáltató kitölti, és ő, valamint a munkavállaló aláírásával rögzíti a munka megkezdésének tényét.

Egyidejűleg több, legfeljebb öt napra is létesíthető munkaviszony. Ilyenkor a fent leírt, a munka megkezdéséhez kapcsolódó kötelezettségeket az adott napokra vonatkozóan egyidejűleg kell teljesíteni.

A munkáltató ugyanazzal a munkavállalóval legfeljebb folyamatosan 5 napig, egy naptári hónapon belül legfeljebb 15 napig, egy éven belül legfeljebb 90 napig létesíthet alkalmi munkavállalási könyvvel munkaviszonyt. A munkavállaló egy naptári évben legfeljebb 120 napig létesíthet alkalmi munkavállalói könyvvel munkaviszonyt.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. december 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem