×

Növekvő tb-terhek

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2006. október 13.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 103. számában (2006. október 13.)
A szeptember 1-jétől hatályos (illetve részben csak a jövő év január 1-jén hatályba lépő) jogszabályi változások között a társadalombiztosítással összefüggő módosítások viszonylag csekély terjedelműek, de a terhek növekedésében meghatározó jelentőségűek. A kifizetők és a munkavállalók legfontosabb kötelmeit az alábbiakban foglaljuk össze.

A biztosítási kötelezettséggel összefüggésben szeptember 1-jétől érdemi változásra nem került sor. A néhány pontosító megjegyzés (a szövetkezet tagja megbízási jogviszony keretében is biztosított, a nyugdíjas egyházi személy nem biztosított) a foglalkoztatók többségét nem érinti.

A biztosítotti kör bővülése

2007. január 1-jétől a biztosítottak köre bővül az őstermelővel. Továbbra sem lesz viszont biztosított az őstermelő, ha

– kiskorú,

– egyéb jogcímen biztosított,

– saját jogú nyugdíjas, illetőleg özvegyi nyugdíjban részesül, és a reá irányadó öregségi nyugdíjkorhatárt betöltötte.

Az őstermelő biztosításának további feltétele, hogy a reá irányadó nyugdíjkorhatárig hátralévő idő és a már megszerzett szolgálati idő együttesen legalább 20 év legyen. Ennek megállapítása érdekében szolgálatiidő-elismerési kérelmet nyújthat be.

Járulékváltozás

A foglalkoztató által fizetendő társadalombiztosítási járulék alapjával kapcsolatban a következőkre kell felhívnunk a figyelmet.

A személyijövedelemadó-törvény módosítása (szeptember 1-jétől) 44 százalékról 54 százalékra növeli az adóköteles természetbeni juttatások után fizetendő szja mértékét, ami nyilvánvalóan az ezek után fizetendő társadalombiztosítási járulék alapját (adóalapként meghatározott érték x 1,54) is befolyásolja. Ugyancsak 54 százalék szja-t és ennek megfelelően magasabb járulékot kell fizetni az Szja-tv. 71. §-a szerinti adóköteles munkabéren kívüli juttatás után is, de az erre vonatkozó rendelkezés csak 2007. január 1-jét követően lép hatályba.

Az önkéntes pénztárba történő foglalkoztatói tagdíj-hozzájárulás járulékmentessége

Szintén az Szja-tv. módosításával függ össze az önkéntes pénztárba történő foglalkoztatói tagdíj-hozzájárulás járulékmentességének korlátozása. 2007. január 1-jétől ennek havi összege:

– önkéntes nyugdíjpénztár esetén a minimálbér 50 százaléka,

– egészségpénztár esetén pedig a minimálbér 20 százaléka.

Minimális járulék bevezetése

Bevezette a törvény a minimális járulékot. Ez azt jelenti, hogy 2006. szeptember 1-jétől a munkaviszonyban álló dolgozók minimális havi járulékalapja 125 ezer forint (részmunkaidő esetén az ezzel arányos összeg) azzal, hogy a foglalkoztató járulékkedvezményt vehet igénybe (a járulékokat csak a tényleges jövedelem után kell megfizetnie), amennyiben az adóhatósághoz bejelenti, hogy az érintett dolgozó jövedelme nem éri el ezt a szintet.

(A munkaviszonyban álló dolgozó fogalmát ebben az esetben is kiterjesztően kell érteni, idetartozik a Tbj-tv. 5. § (1) bekezdésében meghatározott valamennyi munkavállaló, tehát a közalkalmazott, köztisztviselő, a különféle szolgálati törvények alá tartozó személy, a hivatásos nevelőszülő és az ösztöndíjas foglalkoztatott is.)

A havi minimum-járulékalap számításánál figyelmen kívül kell hagyni azokat az időtartamokat, amelyekre a foglalkoztatott személynek járulékalapul szolgáló jövedelme nem volt, így különösen, ha táppénzben, terhességi-gyermekágyi segélyben, gyermekgondozási díjban, gyermekgondozási segélyben, baleseti táppénzben részesült, továbbá a fizetés, díjazás nélküli időszakot. A minimum-járulékalapot csökkenteni kell az említett időszakok naptári napjainak száma és a minimum-járulékalap egy naptári napra jutó összegének szorzatával. E rendelkezést kell alkalmazni abban az esetben is, ha a biztosítással járó jogviszony hó közben kezdődött vagy szűnt meg. Az említett körülmények bármelyikének fennállása esetén az adott hónapra a foglalkoztató külön bejelentés nélkül mentesül a minimum-járulékalapnak megfelelő járulékfizetési kötelezettség alól.

Amennyiben a foglalkoztató nem él bejelentési jogával, és a biztosított járulékalapot képező jövedelme nem éri el a minimálbér kétszeresét, az egyéni járuléktöbbletet a foglalkoztatónak kell viselnie.

A foglalkoztató bejelentése a járulékalapot képező jövedelem mértékéről

A bejelentés részletes szabályait az Art. 17/A §-a alatt találhatjuk. E szerint a foglalkoztató az adószámának, valamint az általa foglalkoztatott biztosított személy adóazonosító jelének feltüntetésével elektronikus úton (a havi bevallás révén), az elektronikus bevallásra egyébként nem kötelezett az erre a célra rendszeresített nyomtatványon (06T1031. sz.) bejelentést tehet az adóhatóságnak a tényleges járulékalapot képező jövedelem, illetve adóelőleg-alap mértékéről. A bejelentést a foglalkoztatóvá válást, illetőleg a biztosítási jogviszony létrejöttét követő 15 napon belül lehet benyújtani.

A jogszabály utal rá, hogy az említett bejelentés valóságtartalmát az adóhatóság vizsgálja. Ez azonban – korrekt, formailag helyes munkaszerződés esetén – a munkáltatóra vonatkozóan valós fenyegetést nem jelent.

A tb-járulék mértéke

A társadalombiztosítási járulék mértéke 2007. január 1-jét követően is marad 29 százalék (a törvényben rögzített 26 százalék helyett), változik viszont az alapok közötti megoszlása:

– 8 százalékot tesz ki (az eddigi 11 helyett) az egészségbiztosítási járulék, és

– 21 százalékra nő a nyugdíj-biztosítási rész.

A biztosítottat terhelő egyéni járulékok közül a 8,5 százalék nyugdíjjárulék (tagdíj) alapja és mértéke változatlan.

Az egészségbiztosítási járulék mértéke

Az eddig 4 százalékos mértékű egészségbiztosítási járulék viszont szeptember 1-jétől 2 százalékkal nő, melyet 2007. január 1-jétől további 1 százalékkal toldanak meg. (Itt jegyezzük meg, hogy a munkavállalók jövedelmét további fél százalékkal mérsékli az 1 százalékos munkavállalói járulék 1,5 százalékra való emelése.)

Járulékmegosztás

Szeptember 1-jétől tehát a 6 százalékos egészségbiztosítási járulék a következők szerint oszlik meg:

– 4 százalék a természetbeni egészségbiztosítási járulék és

– 2 százalék pénzbeli egészségbiztosítási járulék.

Nyugdíjas munkavállaló egészségbiztosítási járuléka

Többes (heti 36 órás foglalkoztatás melletti) jogviszony esetén a további jogviszonyokban, illetve nyugdíjas munkavállalónak csak 4 százalék természetbeni egészbiztosítási járulékot kell fizetni. Ez azt is jelenti, hogy ebben az esetben ismét csak a főfoglalkozás alapján vehető igénybe pénzbeli ellátás.

A nyugdíjasok 4 százalékos természetbeni egészségbiztosításijárulék-fizetési kötelezettsége teljesen új elem, amely érzékenyen érinti a nyugdíj mellett munkát vállalók jövedelmét. Ha ehhez hozzászámítjuk azt is, hogy január 1-jétől a nyugdíj adóterhet nem viselő járandóságnak minősül (azaz jelentősen nő az érintettek személyijövedelemadó-terhe is), egyértelmű a késztetés a nyugdíjas munkavállalók bejelentés nélkül történő alkalmazására.

Nyugdíjfolyósítás iránti újbóli kérelem

Új szabály augusztus 1-jétől, hogy a munkaviszonyban álló saját jogú nyugdíjas nyugellátása folyósítását – kérelmére – mindaddig szüneteltetni kell, amíg annak újbóli folyósítását nem kéri. A nyugellátás szüneteltetésének időtartama alatt az érintett a társadalombiztosítási jogok és kötelezettségek szempontjából nyugdíjasnak minősül, viszont a 4 százalék helyett 6 százalék egészségbiztosítási járulék fizetésére kötelezett. Az újbóli folyósítás során a jogosultat a nyugellátás a szüneteltetést megelőző összegének az időközben végrehajtott, évenkénti emelésekkel növelt összege illeti meg.

Az egyéni és társas vállalkozók járulékfizetési kötelezettsége

Az egyéni és társas vállalkozók járulékfizetési kötelezettsége is több pontban módosult.

Járulékminimum

A legfontosabb változás, hogy a főfoglalkozású, többes jogviszonyban nem álló egyéni és társas vállalkozó esetében is szeptember 1-jétől a járulék minimuma a havi 125 ezer forint. Amennyiben a kivét, illetve a személyes közreműködésre tekintettel kifizetett járulékalapot képező jövedelem ennél kevesebb, akkor – az adóhatósághoz történő bejelentés révén – a járulékokat az eddigi szabályoknak megfelelően a tényleges jövedelem, de legalább a minimálbér alapulvételével kell megfizetni.

Az egyéni és társas vállalkozók szintén bátran élhetnek az Art. 17/A §-a nyújtotta bejelentéssel, az eva hatálya alá tartozó egyéni vállalkozó kivételével. Esetében a jogszabály nem a kivét összegéhez, hanem a jövedelem nagyságához köti a lehetőséget. Ez azt jelenti, hogy a havi 125 ezer forintos bevétellel bíró főfoglalkozású evás egyéni vállalkozó – a szeptember 1-jét megelőzőhöz képest – dupla járulékot fizet.

Kivétel a járulékminimum alól

Nem érinti a minimumjárulék-fizetési kötelezettség a kezdő egyéni vállalkozókat, valamint a heti 36 órás foglalkoztatás vagy nappali tagozaton folytatott tanulmányok mellett vállalkozói tevékenységet folytatókat.

A kezdő egyéni vállalkozó továbbra is minimálbér után fizeti meg a 29 százalék tb-járulékot, a 8,5 százalék nyugdíjjárulékot, valamint a 6 százalék egészségbiztosítási járulékot. A heti 36 órás jogviszony mellett vagy nappali tagozaton tanulmányokat folytató egyéni és társas vállalkozó a tb- és nyugdíjjárulék mellett – a tényleges kivétje, illetve tagi jövedelme után – 4 százalék természetbeni egészségbiztosítási járulék fizetésére kötelezett.

Megszűnik a baleseti járulék

A kiegészítő tevékenységet folytató egyéni és társas vállalkozó baleseti járulék helyett 10 százalék egészségügyi szolgáltatási járulékot fizet, amelynek mértéke 2007. január 1-jétől 16 százalék lesz.

Járulékátvállalás

Új szabály szeptember 1-jétől, hogy a foglalkoztató - akihez fűződő jogviszonyára tekintettel a természetes személynek külföldről járulékalapot képező jövedelmet juttatnak – a természetes személlyel tett egybehangzó nyilatkozata alapján átvállalhatja valamennyi járulék (az egyénit is) megfizetését és bevallását. A fizetési, bevallási kötelezettség átvállalásának további feltétele a biztosított nyilatkozata arról, hogy a kötelezettség teljesítéséhez szükséges valamennyi adatot a foglalkoztató rendelkezésére bocsátja. Az átvállalt kötelezettség teljesítéséért a foglalkoztató és a biztosított egyetemlegesen felelnek.

A mezőgazdasági őstermelőre vonatkozó szabályok

Utaltunk arra, hogy 2007. január 1-jétől a mezőgazdasági őstermelő is biztosított lesz. Neki a minimálbérnek megfelelő összeg után kell majd megfizetnie a társadalombiztosítási járulékot, az egészségbiztosítási járulékot és a nyugdíjjárulékot (tagdíjat).

Ettől eltérően az a mezőgazdasági őstermelő, akinek e tevékenységéből származó, a tárgyévet megelőző évben elért bevétele nem haladja meg a hétmillió forintot, az őstermelői tevékenységből származó bevétel 20 százaléka után 8,5 százalék nyugdíjjárulékot is magában foglaló nyugdíj-biztosítási járulékot és 4 százalék természetbeni egészségbiztosítási járulékot fizet majd. A hétmillió forintos bevételi összeghatár számításánál figyelmen kívül kell hagyni a jogszabály vagy nemzetközi szerződés rendelkezése alapján folyósított, egyébként bevételnek számító támogatást.

Az érintett magasabb összegű társadalombiztosítási ellátások megszerzése érdekében az adóévre vonatkozóan nyilatkozattal vállalhatja, hogy az említett járulékalapnál magasabb összeg után fizeti meg járulékokat. A nyilatkozatot február 12-éig kell az állami adóhatósághoz benyújtani.

Egészségügyi szolgáltatási járulék

Az új fogalomként említett egészségügyi szolgáltatási járulék nem csak a kiegészítő tevékenységet folytató egyéni és társas vállalkozókat érinti. Szeptember 1-jétől az eddigi 11 százalékos egészségbiztosítási járulék helyett 15 százalékos egészségügyi szolgáltatási járulékot kell leróniuk a minimálbér alapulvételével azoknak a belföldi személyeknek, akik nem minősülnek biztosítottnak vagy biztosított eltartott hozzátartozójának, és egészségügyi ellátásra nem jogosultak.

Szeptember 1-jétől az egyházi személy is kötelezett 4 százalékos természetbeni egészségbiztosítási járulék fizetésére.

Bevallási, bejelentési változások 2007-től

2007. január 1-jétől néhány említésre méltó változás következik be a bevallással és bejelentéssel kapcsolatban is:

– egyrészt a jövőben az adóhatóságnak kell bevallani és befizetni a magán-nyugdíjpénztári tagdíjat is, másrészt

– a biztosítottak bejelentését az egészségbiztosítási pénztár helyett az APEH-hoz kell teljesíteni, valamint

– a NYENYI adatszolgáltatásnak még 2007. évről is a jelenlegi szabályok szerint kell eleget tenni.

Marad a tételes eho

Az egészségügyi hozzájárulással kapcsolatos szabályok az idén érdemben nem változnak.

Ami lényeges, hogy a tételes eho mégsem szűnik meg november 1-jével.

A magánszemélyek 4 százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulása 2007. január 1-jétől 14 százalékra nő és évi 450 ezer forintig kell megfizetni. További szigorítás, hogy a jövő évtől az ingatlan bérbeadásából származó egymillió forintot meghaladó jövedelem esetén a teljes összeg után meg kell fizetni az eho-t.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2006. október 13.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem