×

Jogszabályfigyelő

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. október 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 80. számában (2004. október 15.)
Összeállításunkban azokat a lapzártát megelőző hónapban megjelent jogszabályokat, illetve tervezeteket ismertetjük, amelyek számot tarthatnak a munkaadók érdeklődésére.

Gázolaj és benzin jövedékiadó-mértéke

A 2004. év 33. és 34. hetének hétfőjére vonatkozó gázolajátlagárak számtani átlagának literenkénti 230,49 Ft-os nagyságrendje alapján a gázolaj jövedékiadó-mértéke literenként 2,40 Ft-tal csökken, a gázolaj jövedékiadó-mértéke 82 600 Ft/ezer liter. Az üzemanyagok jövedékiadó-mértékének időszaki csökkentéséről a 242/2004. (VIII. 21.) Korm. rendelet szól. A 256/2004. (IX. 11.) Korm. rendelet megállapítja: a 2004. év 36. és 37. hetének hétfőjére vonatkozó gázolajátlagárak számtani átlagának literenkénti 235,42 Ft-os nagyságrendje alapján a gázolaj jövedékiadó-mértéke literenként 3,20 Ft-tal csökken, a gázolaj jövedékiadó-mértéke 81 800 Ft/ezer liter.

Szeptember 20-ától a 2004. év 37. és 38. hetének hétfőjére vonatkozó gázolajátlagárak számtani átlagának literenkénti 233,91 Ft-os nagyságrendje alapján a gázolaj jövedékiadó-mértéke literenként 2,40 Ft-tal csökken, a gázolaj jövedékiadó-mértéke 82 600 Ft/ezer liter. Az üzemanyagok jövedékiadó-csökkenéséről a 260/2004. (IX. 18.) Korm. rendelet szól.

Jótállás javítás, karbantartás után

Szeptember 1. óta egyes, a fogyasztó által megrendelt javító-karbantartó szolgáltatások után a szolgáltatást nyújtó vállalkozót hat hónapos jótállási kötelezettség terheli. A vállalkozó akkor köteles jótállást vállalni tevékenységéért, ha a szolgáltatás általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglaló díja a húszezer forintot meghaladja. A 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet melléklete felsorolja azokat a javító-karbantartó szolgáltatásokat, amelyek esetében a jótállási kötelezettség fennáll. Ezek:

– lakás-karbantartási és -javítási szolgáltatások,

– háztartási gépek és készülékek javítása,

– barkács- és kerti szerszámok javítása,

–személygépkocsik, motorkerékpárok karbantartása és javítása,

– audiovizuális, fotooptikai és információfeldolgozási berendezések javítása,

– gyógyászati segédeszközök javítása,

– telefon- és telefaxberendezések javítása,

– hangszerek javítása,

– órák javítása.

Amennyiben a javító-karbantartó szolgáltatást szavatosság vagy jótállás alapján teljesítették, úgy a javítás után nem terheli jótállási kötelezettség a vállalkozót.

Jótállási jegy

A vállalkozó köteles a fogyasztónak a szolgáltatás díjának átvételekor, legkésőbb a dolognak a fogyasztó vagy megbízottja részére történő átadásakor – külön kérés nélkül – jótállási jegyet átadni. A jótállási jegyen fel kell tüntetni:

– a vállalkozó nevét és címét,

– az elvégzett munkát, a felhasznált alkatrészeket, anyagokat,

– a szolgáltatás díját,

– a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogokat, azok érvényesíthetőségének feltételeit és határidejét,

– a dolog fogyasztó részére történő viszszaadásának időpontját, továbbá személygépkocsi és motorkerékpár esetében a kilométeróra állását.

Építéssel kapcsolatos igazgatási szolgáltatási díjak

Igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni az eseti építészeti-műszaki tervezési engedélyért, eseti műszaki ellenőri engedélyért, eseti felelős műszaki vezetői engedélyért, továbbá azoknak is, akik az elkülönített építészeti-műszaki tervezői vagy építésügyi szakértői névjegyzékbe történő felvételüket kérik. Az elsőfokú eljárásért 10 000 forint eljárási díjat, a névjegyzékben történő megújításra irányuló eljárásért 3000 forint eljárási díjat kell fizetni. Az felsorolt eljárások esetében a másodfokú eljárás díja 10 000 forint.

Az önálló építészeti-műszaki tervezési tevékenység folytatásához szükséges jogosultsági vizsga díja 33 000 Ft, melyből a vizsga általános részének díja 10 000 Ft, különös részének díja 23 000 Ft. Az építésügyi műszaki szakértői tevékenység folytatásához szükséges jogosultsági vizsga díja 33 000 Ft, melyből a vizsga általános részének díja 10 000 Ft, különös részének díja 23 000 Ft. Az egyes építésüggyel kapcsolatos miniszteri rendeletek módosításáról szóló 52/2004. (IX. 8.) BM rendelet hatálya kiterjed néhány kivételtől eltekintve valamennyi, külön jogszabályban építésügyi hatósági engedélyhez kötött építményre, építményrészre, építményegyüttesre, építési munkára, építési tevékenységre, az építési tevékenység valamennyi résztvevőjére, az építési tevékenység során felhasznált építési célú termékekre, anyagokra, késztermékre, berendezésekre, építési módszerekre és eljárásokra, ezek használatára, illetőleg a településrendezéssel és az építményekkel kapcsolatos országos szakmai követelményekben, a szabványokban és más építésügyi előírásokban megfogalmazott követelmények teljesülésére.

"Magyar Formatervezési Díj" kiállítás

A 2004. október 18. és november 7. között Budapesten megrendezendő 2004. évi "Magyar Formatervezési Díj" kiállításon bemutatandó találmányokat, védjegyeket, formatervezési és használati mintákat a Magyar Szabadalmi Hivatal elnökének 5/2004. (MK 119.) MSZH közleménye alapján kiállítási kedvezmény, illetve kiállítási elsőbbség illeti meg.

Végrehajtói kézbesítés

A végrehajtói kézbesítés részletes eljárási szabályairól jelent meg a 250/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet a Magyar Közlöny 121. számában. A bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény értelmében a bíróságok és a jogvitát eldöntő más szervek határozatait, továbbá egyes okiratokon alapuló követeléseket bírósági végrehajtás útján kell végrehajtani.

A végrehajtó a végrehajtás megkezdésekor a helyszínen adja át a végrehajtható okiratot az adósnak, és egyúttal felhívja őt az azonnali teljesítésre. Ha a végrehajtást kérő kívánja, a végrehajtható okiratot postán kell kézbesíteni az adósnak. A kézbesítés iránti kérelem előterjesztésének részletes szabályait a 250/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet tartalmazza, rendezve az ún. egyszerű és különleges kézbesítés végrehajtásának feltételeit.

Hazánk képviselete az Európai Bíróság előtt

Az Európai Bíróság és a mellette működő Elsőfokú Bíróság a közösségi szervek, a tagállamok és a magánszemélyek egymás közötti jogvitáiban hoz döntést (kötelezettség teljesítésének elmulasztása miatti eljárás, kártérítési eljárás stb.), ezenkívül megválaszolja a tagállami nemzeti bíróságoknak a közösségi jog értelmezésével kapcsolatos kérdéseit (ún. előzetes döntéshozatali eljárás). Az előbbi ügyek közvetlen keresetek, az utóbbiak közvetettek, hiszen az ügyek nem közvetlenül, hanem a nemzeti bíróságokon keresztül jutnak el a bíróság elé.

Tagállami működésünkből eredően ehhez kapcsolódóan szükséges volt a külügyminiszter, illetve az igazságügyi miniszter hatáskörére vonatkozó jogszabály módosítása. Az erről szóló 247., illetve 247/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet a Magyar Közlöny 121. számában jelent meg. A két jogszabály egymással összefügg. A közösségi jog megsértése miatti eljárásokban az Európai Bíróság előtti eljárást megelőző szakaszban a külügyminiszter (illetve annak képviselője) látja el hazánk képviseletét, az igazságügyi miniszter bevonásával. A bíróság előtti eljárásban már az igazságügyi miniszter képviselőjéé a főszerep, a külügyminiszter képviselőjének csak a bevonására kerül sor. A periratok elkészítéséért az igazságügyi miniszter felelős.

Üzemanyagárak

A 133-as Magyar Közlönyben olvasható APEH-közlemény tartalmazza a 2004. október 1-je és december 31-e között alkalmazható üzemanyagárakat. Ezek szerint:

Ólmozatlan motorbenzinek:

– ESZ-95

ólmozatlan motorbenzin: 249 Ft/l

– ESZ-98

ólmozatlan motorbenzin:259 Ft/l

– Keverék: 250 Ft/l

– Gázolaj: 230 Ft/l

Ha a magánszemély az üzemanyagot a közleményben szereplő árak szerint számolja el, nem szükséges az üzemanyagról számlát beszerezni.

Jövedékitörvény-módosítás

A dohánygyártmányok és az alkoholtermékek esetében az adóraktár-engedélyes által nyújtandó szállítási jövedéki biztosíték összege legfeljebb 600 millió Ft. A jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény módosítása rendelkezik arról is, hogy a megfizetett adó visszaigénylésére (levonására) ki jogosult.

A 2004. évi LXXXIII. törvény szeptember 25-e óta hatályos.

Elektronikus cégeljárás

Módosult néhány, a cégbejegyzési eljárással és a cégnyilvántartással kapcsolatos jogszabály. A módosítások nagyobb része az elektronikus cégnyilvántartással, valamint az európai gazdasági egyesülés, illetve az európai részvénytársaság székhelyáthelyezésével, törlésével kapcsolatos. A 31/2004. (IX. 24.) IM rendelet a 134-es Magyar Közlönyben található.

Pénzügyi szervezetek kiegészítő felügyelete

A pénzügyi konglomerátumok kiegészítő felügyeletével kapcsolatosan egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról tartalmaz szabályokat a 2004. évi LXXXIV. törvény. Így részben módosult a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény, a tőkepiacról szóló 2001. évi CXX. törvény és a biztosítókról és a biztosítási tevékenységről szóló 2003. évi LX. törvény. A módosítások egy része 2004. október 7-től, másik része 2005. január 1-jétől lép hatályba.

Gépjármű-ellenőrzés

Az 54/2004. (IX. 22.) BM rendelet a közúti áru- és személyszállítást végző egyes gépjárművek és személyzetének rendőrhatósági ellenőrzését szabályozza. Az október 7-től hatályos jogszabály felsorolja az ellenőrizhető járműveket, valamint meghatározza az ellenőrzés irányát is.

A közúti ellenőrzés során a rendőr jogosult a gépjármű vezetőfülkéjébe, utasterébe belépni, ott az ellenőrzés céljának megfelelő vizsgálatot elvégezni. A gépjárművezető az ellenőrzés során köteles a gépjárműbe beépített menetíró készülék és annak rendeltetésszerű használatát szolgáló egyéb eszközök (különösen a vezetékek, zárjelek, biztosítékok, csatlakozók, beépítési és hitelesítési címkék, a készülék rögzítése, átalakítók), továbbá az adatrögzítő lapok és a járművezetői kártya vizsgálatát az ellenőrzést végző rendőr számára lehetővé tenni.

A napi pihenőidő elégtelensége miatt a kényszervárakoztatás mértéke minimum 8 óra, maximum 11 óra lehet. Heti pihenőidő hiánya esetén 24 óra pihenőidő írható elő, illetve kényszeríthető ki.

Elektromos készülékek begyűjtése, ártalmatlanítása

A kormány rendeletben kötelezi az elektromos és elektronikai berendezések begyűjtésére, hasznosítására, illetve ártalmatlanítására azok gyártóját. A 2005-ben, valamint 2006-ban hatályba lépő 264/2004. (IX. 23.) Korm. rendelet szól a gyártók nyilvántartásba vételéről, a kereskedő kötelezettségéről, a felügyeletről, de a begyűjtési kötelezettséget nem teljesítők büntetéséről is. A jogszabály a 133-as Magyar Közlönyben olvasható.

Gépjárműből hulladék

A 267/2004. (IX. 23.) Korm. rendelet 2005. január 1-jétől kötelezi a gépjárművek gyártóit arra, hogy a hulladékká vált gépjárművet az utolsó tulajdonostól visszavegyék. E kötelezettség megszegőit a rendelet hulladékgazdálkodási bírsággal fenyegeti. A gyártóknak 2005. június 30-ig kell igazolniuk, hogy létrehozták a szükséges begyűjtőhálózatot.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. október 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem