×

A kollektív szerződések regisztrációja

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. január 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 71. számában (2004. január 15.)
Lapzártánkkor megjelenés előtt áll az a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszteri rendelet, amely a kollektív szerződések regisztrációjának 2004. január 1-jétől hatályos szabályait tartalmazza.

A Munka Törvénykönyve korábban is felhatalmazta a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi minisztert, hogy – az Országos Érdekegyeztető Tanács egyetértésével – meghatározza a kollektív szerződések regisztrálási rendjét, és ennek keretében adatszolgáltatási kötelezettséget is előírjon. E felhatalmazás alapján adták ki a kollektív szerződések regisztrálási rendjéről és az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettségről szóló 19/1997. (XII. 18.) MüM rendeletet, amely rögzítette a bejelentési kötelezettséget, meghatározta a szolgáltatandó adatok körét, valamint szabályozta a bejelentéssel kapcsolatos eljárási rendet. A rendelet melléklete tartalmazta azokat az adatlapokat, amelyeken a bejelentési kötelezettséget teljesíteni lehetett. Tekintettel arra, hogy 1998-ig az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) keretében csak a bérmegállapodásokra vonatkozóan állt fenn bejelentési kötelezettség, ez egészült ki a kollektív szerződések tartalmi elemeire vonatkozó adatközléssel.

Az OSAP felülvizsgálata

Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program tartalmának felülvizsgálatáról szóló 2336/2002. (XI. 7.) Korm. határozatban foglaltak alapján megkezdődött az OSAP keretében zajló statisztikai adatgyűjtések tartalmi felülvizsgálata; célkitűzésként az alábbiakat fogalmazva meg: az EU deregulációs szempontjainak figyelembevétele; a statisztikai és a nem statisztikai célú adatgyűjtések különválasztása, valamint az adatgyűjtéseknél még meglévő párhuzamosságok megszüntetése.

A felülvizsgálat eredményeképpen 2004. január 1-jétől a tárgyévi OSAP-ot szabályozó kormányrendelet már nem fogja tartalmazni a kollektív szerződés nyilvántartási rendszeréhez tartozó adatlapokat.

Ennek megfelelően a kollektív szerződések regisztrációja, valamint az ahhoz kapcsolódó bejelentési kötelezettség feltételeit nem statisztikai, hanem munkajogi szabályként volt szükséges rendezni. A Munka Törvénykönyve 2004. december 15-én elfogadott módosításában a kollektív szerződés nyilvántartási rendszerrel összefüggő bejelentési és statisztikai adatszolgáltatási kötelezettség törvényi szintre került.

Bejelentés a minisztériumhoz

A törvény új 41/A §-a értelmében a kollektív szerződést a szerződő felek együttesen kötelesek a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztériumnak a megkötést követő 30 napon belül nyilvántartásba vételre bejelenteni és a kapcsolódó adatszolgáltatást teljesíteni. A felek kötelesek továbbá bejelenteni a kollektív szerződés módosítását, felmondását, kiterjesztett hatályú vagy több munkáltató által kötött kollektív szerződés hatályának változását, továbbá hatályának megszűnését. A kollektív szerződés eredeti példányát a minisztériumban letétbe kell helyezni.

Új végrehajtási szabály

A törvényi felhatalmazás alapján 2004. január 1-jével hatályon kívül kerül a 19/1997. (XII. 17) MüM, valamint az azt módosító 9/2002. (XII. 20.) FMM rendelet. A helyettük megalkotott új végrehajtási jogszabály a kollektív szerződések nyilvántartásba vételéhez kapcsolódó adatok körét írja elő, valamint a nyilvántartással kapcsolatos eljárási kérdéseket szabályozza, így a minisztérium nyilvántartásba vétellel kapcsolatos feladatait, a nyilvántartásba vétel megtagadásának feltételét, a nyilvántartó könyv részletes tartalmát, az adatkezeléssel kapcsolatos előírásokat, a bejelentések feldolgozásából kinyerhető eredmények szakmai felhasználását, valamint a nyilvántartásból való törlés eljárását.

Az új jogszabály lényegesen nem változtat a bejelentés és regisztráció jelenlegi mechanizmusán, a szabályokat azonban egyértelműbben, a jelenlegi gyakorlathoz igazodóbban fogalmazza meg.

Adatlap

A kollektív szerződést kötő felek bejelentési kötelezettségüket az erre a célra szolgáló, a rendelet mellékleteiben szereplő adatlap kitöltésével teljesítik. A minisztérium ezt hiánypótlásra visszaküldheti.

Számítógépes nyilvántartás

A kollektív szerződést a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium a szerződést kötő felek együttes bejelentése alapján számítógépes nyilvántartásba veszi. Ennek során az adatlapot, valamint a megküldött kollektív szerződést nyilvántartási számmal látja el és dokumentumtárba helyezi, erről a feleket tájékoztatja.

A számítógépes nyilvántartás tartalmazza a szerződő felek adatait, több munkáltatóra kiterjedő hatályú kollektív szerződés esetén a hatálya alá tartozó munkáltatók adatait, a bejelentett eseményt (kollektív szerződés kötése, módosítása, felmondása, hatályának módosítása, hatályának megszűnése), valamint annak időpontját, a kollektív szerződés időbeli hatályát, továbbá a nyilvántartási számot. Ezek az adatok nyilvánosak.

Nem nyilvános adatok

Az adatlap, illetve a letétbe helyezett kollektív szerződés nyilvánosságára szigorúbb szabályok vonatkoznak. Ezek tartalma mással csak akkor közölhető, továbbá abban az esetben adható át, valamint hozható nyilvánosságra, ha ehhez az adatszolgáltató felek előzetesen írásban hozzájárultak. A minisztérium a nyilvánosságra hozható, több munkáltatóra kiterjedő hatályú kollektív szerződéseket honlapján közzéteszi.

Az adatok felhasználása

A nyilvántartás adatait a minisztérium felhasználja pl. foglalkoztatáspolitikai intézkedések megtervezéséhez, nemzetközi szervezetek felé fennálló jelentési kötelezettségek teljesítéséhez. Ennek érdekében a minisztérium azonosító adatot nem tartalmazó jelentést készít. Ennek alapja félévente a bejelentésekről összefoglaló kimutatás, valamint évente a bejelentett kollektív szerződésekről az Országos Érdekegyeztető Tanács tájékoztatására készült elemzés.

A kollektív szerződés törlése

A minisztérium törli a számítógépen vezetett nyilvántartásból a kollektív szerződést, ha tudomást szerez hatályának megszűnéséről. Erről a feleket – a nyilvántartási szám közlésével – tájékoztatja.

tb-alapok felügyelete

Újabb tárgyalások várhatók az OÉT-ben

A társadalombiztosítási alapok működéséről és felügyeletéről egyelőre nem sikerült megállapodni az országos érdekegyeztetés szakmai és plenáris fórumain. Jóllehet a kormány és a szociális partnerek egyaránt sürgetőnek tartják a megegyezést, azonban a munkavállalói érdekképviseletek úgy vélik: a törvénymódosítási javaslat nem garantálja számukra az ellenőrzési jogok gyakorlásának lehetőségét. Ezért a tb-alapok felügyeletéről – a szakmai egyeztetéseket követően – 2004-ben újra tárgyalnak majd a szociális partnerek.

A társadalombiztosítás működésével kapcsolatban – a kormány programja szerint – a járulék- és az adójogszabályok összehangolása mellett elengedhetetlen, hogy a befizetett járulékok, valamint a költségvetés társadalombiztosítási hozzájárulásainak felhasználása nyilvános, áttekinthető és ellenőrizhető legyen. Mindezek alapján olyan felügyeleti rendszer létrehozása a cél, amely a parlamenttől kapott felhatalmazásával élve szavatolja a rendszer törvényes, napi politikai befolyástól mentes, szakszerű és hatékony működését.

Sürget az idő

A témában eddig készült előterjesztésekről számos vita zajlott az utóbbi hónapokban. Az egyeztetések során arra keresték a választ, hogy a tervezetben nevesített jogosítványok megfelelnek-e a kormány programjában megfogalmazottaknak, illetőleg kielégítik-e a szociális partnerek igényeit.

A szakszervezetek az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) ülésén, novemberben hozták nyilvánosságra álláspontjukat, miszerint a javaslat számukra elfogadhatatlan, mert abban nem teljesül a kormányprogram ígérete. Érvelésük szerint az előterjesztés alapján csorbulna a munkavállalói érdekképviseletek ellenőrzési-felügyeleti szerepe, ami legfeljebb tanácsadói funkcióra korlátozódna.

Ugyanakkor a munkáltatói oldal – álláspontja kialakítása során – három alapvető szempontot mérlegelt. A vállalkozói érdekképviseletek mindenekelőtt az időtényezővel számoltak. Megítélésük szerint rendkívül fontos a felügyelet új rendszerének kialakítása, hiszen a társadalombiztosítási alapok 1587 milliárd forint bevétellel gazdálkodnak, mely pénzforrás kontrolljának megteremtése elsődleges feladat.

Módosultak a feladatkörök

A meglévő jogi környezetet ugyancsak kiemelten mérlegelte a munkáltatói oldal, amikor véleményét kialakította. Tudvalévő ugyanis, hogy a társadalombiztosítási alapok irányítása és felügyelete jelentősen megváltozott az elmúlt években. Módosultak a kompetenciák, a feladatkörök, illetve a kapcsolódó területeken is átrendeződés történt.

A társadalombiztosítási önkormányzatok működése során az irányítás jogai megoszlottak az előbbiek, valamint az Országgyűlés és kormány között. Az állami felügyeletet az Országgyűlés, a kormány, illetve az Állami Számvevőszék gyakorolta a tb-önkormányzatok felett.

Jelenleg a tb-alapok irányítását – amely állami feladat – az Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium (ESzCsM) bevonásával a kormány látja el. Ugyanakkor sajátos konstrukció született a feladatmegosztás területén. Míg a járulékok és a pénzügyi kérdések tekintetében – az egészségügyi tárca bevonásával – a Pénzügyminisztérium készít előterjesztést a kormány számára, addig az ellátások kérdéseiben – a pénzügyi tárca bevonásával – az ESzCsM készíti az előterjesztéseket.

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a tb-alapok kezelése az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONyF) és az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) kompetenciájába tartozik. Az ONYF és az OEP pedig a kormány irányítása alatt áll. Mindezek alapján érthető, ha a munkáltatók harmadik szempontként – egyébként az előterjesztésben elsődlegesen munkaadói javaslat alapján – a jogosítványokat mérlegelték.

Véleményezési jog

Az Országos Érdekegyeztető Tanács által tárgyalt előterjesztés véleményezési joggal ruházta volna fel a nyugdíj- és egészségbiztosítási tanácsot. Ez a jogosítvány a költségvetésre, a zárszámadásra, illetve egyéb, a biztosítási ágat érintő törvénytervezetekre vonatkozott volna. A tanácsok hatásköre más területekre is kiterjedt volna. Például:

– kezdeményezési jog a jogszabályalkotásban;

– a biztosítási ág helyzetének, működési feltételeinek értékelése;

– az alapokat és az igazgatási szerveket érintő szabályozás véleményezése;

– javaslatok a biztosítási ágak egyensúlya és a biztosítottak érdekeinek garantálása céljából.

A tanácsok a kormány ülésén képviselhették volna az alapok és a befizetők érdekeit. Noha közvetlen ellenőrzési jogosítvánnyal nem rendelkeztek volna, azonban kezdeményezhettek volna vizsgálatokat az Állami Számvevőszéknél, valamint a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalnál (KEHI). Erre az alapok kezelésével és felhasználásával összefüggésben felmerülő, vitás esetekben kerülhetett volna sor.

Noha a tb-alapok felügyeletéről szóló előterjesztést a munkaadói oldal sem tartotta tökéletesnek, azonban – éppen a nyugdíj- és egészségbiztosítási tanács mielőbbi felállása céljából – zöld utat adott volna a tervezetnek. A szakszervezetek viszont határozottan kiálltak azon álláspontjuk mellett, mely szerint számukra az előterjesztés elfogadhatatlan. Mivel az Országos Érdekegyeztető Tanács plenáris fórumán nem sikerült egyezségre jutni, ezért 2004. január 1-jétől a tanácsok nem kezdhették meg munkájukat. Ekképpen a szociális partnerekre további tárgyalások és egyeztetések várnak.

Ausztria lehetne a példa

A tb-alapok felügyeletéről zajló vitában az Autonóm Szakszervezetek Szövetsége határozottan nyomatékosította, miszerint az Országos Érdekegyeztető Tanácsban előterjesztett jogszabálytervezet nem szavatolja a társadalombiztosítási hozzájárulás és felhasználás nyilvános és áttekinthető ellenőrzését. A munkavállalói érdekképviselet szerint bár az alkotmány nem rendelkezik a tb-önkormányzatokról, azt azonban az Alkotmánybíróság 16/1998.(V.8) AB határozata leszögezi: "a járulékfizetők, a biztosítási teherviselők számára részvételi és ellenőrzési jogokat kell teremteni a járulékbevételek felhasználásában, az ezzel összefüggő igazgatási tevékenységben".

Ugyanakkor számos uniós tagállamban kizárólag a járulékfizetők által létrehozott testület igazgatja, ellenőrzi a társadalombiztosítást. Az ILO 24. sz. Egyezménye egyenesen kimondja, miszerint a betegbiztosítást önkormányzattal működő intézménynek kell ellátni.

Az autonóm szakszervezetek véleménye szerint az Európában működő rendszerek közül az osztrák ajánlható a magyar társadalombiztosítás számára. E szomszédos államban, ahol négy (nyugdíj, betegségi, baleseti, munkanélküli) ága van a tb-nek, csupán a munkanélküli-biztosítás irányításában és ellenőrzésében vesznek részt a kormány képviselői. A másik három ág társadalmi kontrollja kizárólag a járulékfizetők joga

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. január 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem