×

Ügyfélként a hatóság előtt II.

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. szeptember 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 67. számában (2003. szeptember 15.)
Az ügyfél jogállását az eljárásbeli jogai és kötelezettségei határozzák meg. Ezek pontos rögzítése adja az igényérvényesítés jogszerűségének egyik garanciáját.

Nyilatkozattételi jog

Az ügyfél általában azért fordul a közigazgatási szervhez, hogy az részére valamilyen jogot biztosítson, adatot igazoljon, avagy valamely, általa vezetett nyilvántartásába felvegye. Ebből eredően az ügyfél nyilatkozataival bizonyítja az ügy szempontjából releváns tényeket, adatokat. Az ügyfél az első nyilatkozatait az eljárás megindulásakor kérelmében, bejelentésében teszi meg, amely – mint arra korábban már utaltunk – megtehető írásban és szóban egyaránt.

A törvény rendelkezése szerint azonban az ügyfél nemcsak az eljárás megindulásakor tehet nyilatkozatot, hanem az eljárás során máskor is. Ha az ügyfél nyilatkozatot kíván tenni, akkor a közigazgatási szerv köteles azt meghallgatni. A közigazgatási szerv a tényállás tisztázása érdekében maga is felhívhatja az ügyfelet nyilatkozattételre. Ha a nyilatkozatot az ügyfél az eljárás során szóban teszi meg, akkor az elhangzott nyilatkozatot jegyzőkönyvbe kell foglalni, és ha az ügyfél kéri, akkor a jegyzőkönyvből másolatot kell részére adni.

Garanciák

A nyilatkozattétel jogának érvényesülését az eljárási törvény több szabálya is biztosítja, így például az ügyfelet értesíteni kell a tanú, a szakértő meghallgatásáról, a szemléről és a tárgyalásról. Ezeken az eljárási eseményeken a kérdések feltevésén kívül az ügyfélnek nyilatkozattételre is joga van.

A nyilatkozattétel megtagadása

Az ügyfélnek természetesen joga van arra is – elsősorban a hivatalból indult eljárásokban –, hogy megtagadja a nyilatkozattételt. Ilyenkor a hatóság nem kötelezheti az ügyfelet a nyilatkozat megtételére, ebből adódóan a nyilatkozat megtagadása miatt vele szemben szankció sem alkalmazható. Ez lényegében összhangban áll azzal a törvényi rendelkezéssel, amely előírja a közigazgatási szervek úgynevezett tájékoztatási kötelezettségét, amelynek keretében az ügyféllel ismertetni kell jogait, valamint kötelezettségeit.

A hatóság tájékoztatási kötelezettsége

A törvény külön is kiemeli, miszerint az ügyfelet tájékoztatni kell arról, hogy amennyiben nem nyilatkozik, illetőleg a kért adatokat nem közli, úgy a közigazgatási szerv a rendelkezésre álló adatok alapján dönt vagy megszünteti az eljárást. Ha azonban az ügyfél az eljárás megszüntetését követően a kért adatokat összegyűjti, nincs akadálya annak, hogy ugyanabban az ügyben ismételten eljárást indítson a közigazgatási szervnél.

Nyilvántartott adatok

A közigazgatási hatóságok nem kérhetnek az ügyfelektől olyan adatokat, amelyek a közigazgatási szerv jogszabállyal rendszeresített nyilvántartásában szerepelnek. Ehhez kapcsolódóan kimondja a törvény, hogy ezt a szabályt kell alkalmazni a polgármesteri hivatalnál jogszabállyal rendszeresített nyilvántartások adatai tekintetében is azokban az államigazgatási eljárásokban, amelyekben a polgármester, főpolgármester, jegyző, főjegyző és a polgármesteri hivatal dolgozója jár el.

Adatkezelés, felhasználás

A tárgyalt rendelkezés alkalmazásakor figyelemmel kell lenni a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvényi szabályozásra, mely szerint személyes adatot kezelni csak a törvény felhatalmazása alapján, az érintett beleegyezésével lehet. A nyilvántartás adatait csak célhoz kötötten lehet felhasználni. A közigazgatási szerv sem jogosult arra, hogy a más célból nála vezetett nyilvántartást az adott államigazgatási eljárásban felhasználja. Erre csak és kizárólag akkor van lehetősége, ha törvény a kérdéses eljárásban való felhasználást lehetővé teszi, illetőleg az ügyfél ehhez hozzájárult.

Kötelezettségek a joggyakorlás során

Az ügyfélnek a nyilatkozattétellel kapcsolatosan nemcsak jogai vannak, hanem kötelességei is. Így kötelessége a tények valóságnak megfelelő feltárása. Tekintettel arra, hogy az ügyfél igyekszik a saját érdekében a legkedvezőbb benyomást kelteni, ezért előfordulhat, hogy valótlant állít, mellyel akadályozza a közigazgatási szerv munkáját. Emiatt a törvény bírság kiszabását helyezi kilátásba. A bírság összege ötezer forintig terjedhet. A bírság csak akkor állapítható meg, ha az ügyfél rosszhiszeműen, az ügy szempontjából jelentős valótlan tényt állít. Nem sújtható tehát bírsággal az ügyfél akkor, ha az állításának valótlanságával feltehetően saját maga sincs tisztában. Az ügyfél rosszhiszeműségét a közigazgatási szervnek bizonyítania kell. Fontos feltétele a bírságolásnak, hogy az csak akkor megengedett, ha a valótlan tényállítás az ügy szempontjából jelentős, vagyis olyan tényről van szó, ami az érdemi döntés meghozatalát közvetlenül befolyásolja. Az ötezer forintig terjedő bírság az ügyfél helyett eljáró képviselővel – törvényes képviselővel vagy meghatalmazottal – szemben is kiszabható, ha az eljárásban rosszhiszeműen, az ügy szempontjából jelentős, valótlan tényt állított.

 

Az eljárás felfüggesztése

Abban az esetben, ha az ügy érdemi eldöntése olyan kérdés előzetes elbírálásától függ, amelyben az eljárás más szerv hatáskörébe tartozik, a közigazgatási szerv az eljárást felfüggeszti. Ilyenkor az ügyfelet megfelelő határidő kitűzése mellett fel kell hívni arra, hogy a szükséges előzetes eljárást indítsa meg. Ha az ügyfél a felhívásnak nem tesz eleget, úgy a hatóság az eljárást megszünteti, vagy a rendelkezésére álló adatok alapján dönt.

A felfüggesztés tartama az elintézési határidőkbe nem számít be, felfüggesztést elrendelő határozat ellen pedig fellebbezésnek van helye.

Az ügyfél iratcsatolási kötelessége

A közigazgatási szerv okiratok és más iratok bemutatására hívhatja fel az ügyfelet. Az okiratot mindig abból a célból készítik, hogy azzal a jövőben bizonyítani lehessen a benne foglalt adatot, körülményt, állapotot, jogot vagy kötelezettséget.

Mentesség

Az államigazgatási eljárásról szóló törvény lehetővé teszi, hogy az aránytalanul nehezen beszerezhető irat helyett az ügyfél nyilatkozhasson a bizonyítani kívánt tényről. Az ilyen iratot helyettesítő nyilatkozatot jegyzőkönyvbe kell foglalni. A közigazgatási szerv mérlegeli, hogy az iratpótló nyilatkozatnak a feltételei valóban fennállnak-e, s ha ezt nem látja indokoltnak, akkor az iratot az ügyfél köteles beszerezni és bemutatni. Az ügyfél nyilatkozata csak az adott államigazgatási ügyhöz kapcsolódó eljárásban és nem általában pótolja a hiányzó iratot. Ebben az eljárásban az ügyféli nyilatkozatnak viszont ugyanolyan hatása van, mintha az ügyfél eredeti iratot mutatott volna be, azaz a nyilatkozat az ellenkező bizonyításig hitelt érdemlően bizonyít.

Jogok és kötelezettségek a tárgyaláson

A közigazgatási szerv tárgyalást tart, ha ezt jogszabály előírja, vagy a tényállás tisztázásához szükség van az eljárásban részt vevő személyek együttes meghallgatására. A tárgyaláson a közigazgatási szerv meghallgatja az ügyfelet, a tanút, a szakértőt, és megszemléli a szemle tárgyát.

A jóhiszemű eljárás követelménye

A tárgyaláson a közigazgatási szerv a tényállás tisztázása érdekében végzi a különböző eljárási cselekményeket. Az ügyfél tehát köteles arra, hogy az eljárásban legjobb tudomása szerint, jóhiszeműen működjön közre. Ebből következően a tárgyaláson elhangzottakra észrevételt tehet, a meghallgatott személyhez kérdést intézhet. Ugyanakkor kötelessége is észrevételeivel, kérdéseivel a hatóságot segíteni. Az ügyfél a tárgyaláson kérdéseket intézhet a szakértőhöz, és jogosult arra is, hogy a kirendelt szakértőn kívül más szakértő kirendelését kérje, feltéve hogy a szakértő költségét előlegezi, illetve viseli.

Iratbetekintési jog

Az ügyfél és képviselője az eljárás során keletkezett iratokba betekinthet, és azokról másolatot készíthet.

"Titkos" iratok

Nem lehet betekinteni a tanácskozásról és szavazásról készített jegyzőkönyvbe, a határozatok tervezetébe és azokba az iratokba, amelyek államtitkot vagy szolgálati titkot tartalmaznak. Szolgálati titok címén azonban nem lehet kizárni az olyan iratba való betekintést, illetőleg arról másolat készítését, amelyen az érdemi határozat alapul.

A jogosultság terjedelme

Az iratbetekintési jog az államigazgatási eljárás mindhárom szakaszában az alapeljárásban, a jogorvoslati eljárásban és a végrehajtás során is megilleti az ügyfelet és képviselőjét. Ha az eljárásban ellenérdekű ügyfelek vesznek részt, mindkét ügyfél – a meg nem tekinthető iratok kivételével – a teljes iratanyagot megtekintheti.

A másolatkészítés joga

Ugyancsak törvényből eredő joga van az ügyfélnek arra is, hogy az iratokról másolatot készíthessen.

Ha a hatóság az iratok megtekintését, illetve a másolatkészítés lehetőségét az ügyféltől vagy annak képviselőjétől megtagadja, e döntése önállóan nem, csak az érdemi határozat ellen benyújtott jogorvoslati kérelemben kifogásolható.

Az adott ügyben eljáró közigazgatási szerv azokról az iratokról, amelyeket eredetileg más szerv készített, hiteles másolatot nem adhat ki. Ha az ügyfélnek ezekre szüksége van, úgy az igényelt dokumentumokat az iratot kiállító szervtől szerezheti be.

Iratmásolatok illetéke

A másolatért az ügyfélnek illetéket kell fizetnie. A hitelesített vagy hitelesítetlen másolat, illetőleg kivonat illetéke oldalanként magyar nyelvű másolat esetében 100 forint, idegen nyelvű másolat esetében 300 forint. A korábban már egyszer hitelesített másolatra, kivonatra vezetett olyan záradék, amely azt bizonyítja, hogy az eredeti iraton változás nem történt vagy azt kiegészítik, 1000 forint illeték alá esik. Az illetéket a másolat átvételekor, az eredeti iraton kell illetékbélyegben leróni.

Illetékmentes az a hitelesített vagy nem hitelesített másolat, amely illetékmentes eljáráshoz szükséges.

Okiratok

Az okirat lehet közokirat és magánokirat. A közokirat bíróság, közjegyző vagy más hatóság által – ügykörén belül – a jogszabályban meghatározott alakban, meghatározott tartalmi elemekkel kiállított okirat. Magánokiratnak minősül minden olyan okirat, amely nem közokirat (például szerződés, végrendelet).

Az okirat hitelességét a kiállító aláírása biztosítja. A közokiraton az aláírás mellett a szerv bélyegzőlenyomata is szerepel.

A közokirat teljes bizonyító erővel bír, az abban foglaltakat – az ellenkező bizonyításáig – valónak kell elfogadni. A magánokirat teljes bizonyító erővel akkor bír, ha azt kiállítója saját kezűleg írta és aláírta; vagy két tanú az okiraton aláírásával igazolta, hogy a kiállítója a nem saját kezűleg írt okiratot előttük írta alá; vagy aláírását a tanúk előtt saját kezű aláírásának elismerte. Teljes bizonyító erővel bír az a magánokirat is, amelyen a kiállító aláírását vagy kézjegyét az okiraton a bíróság vagy a közjegyző hitelesítette. Ugyancsak teljes bizonyító erővel bír az a magánokirat is, amelyet a gazdálkodó szervezet működési körében készített, ha az okiratot szabályszerűen (úgynevezett cégszerű aláírással) aláírták. A közokirat és a teljes bizonyító erejű magánokirat az ellenkező bizonyításig teljes bizonyítékul szolgál arra, hogy a kiállítója a benne foglalt nyilatkozatokat megtette, elfogadta, magára nézve kötelezőnek ismerte el.

A felhasznált okirat lehet eredeti vagy másolat. Az eredeti okiratról készíthető hiteles másolat, valamint egyszerű másolat. A másolatot közjegyző vagy más hatóság hitelesítheti. Teljes bizonyító erővel az eredeti okirat és a hiteles másolat bír, de mérlegelés alapján az egyszerű másolat is felhasználható.

Elektronikus okiratok

Az eljárási törvény 2001. évi módosítása alapján lehetővé vált, hogy iratként kell kezelni a csak elektronikus formában létező iratot, mint elektronikus dokumentumot is. Ebből következően annak elfogadását megtagadni, joghatás kiváltására való alkalmasságát kétségbe vonni – arra hivatkozással, hogy az elektronikus formában létezik – nem lehet. Természetesen a közigazgatási szerveknek az említett esetben is vizsgálniuk kell a dokumentum hitelességét

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. szeptember 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem