×

Jogszabályfigyelő

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. július 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 65. számában (2003. július 15.)
Összeállításunkban azokat a lapzártát megelőző hónapban megjelent jogszabályokat ismertetjük, amelyek számot tarthatnak a munkaadók érdeklődésére.

Együttműködés a munkaügyi központtal

A foglalkoztatási törvény (1991. évi IV. törvény) a munkanélküli-járadékban, illetőleg egyéb támogatásokban való részesülés feltételéül szabja, hogy a munkanélküli elhelyezkedésének elősegítése érdekében együttműködjön a munkaügyi központtal. Az álláskeresést ösztönző juttatás megállapításával kapcsolatos együttműködés részletes szabályait a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter 7/2003. (VI. 12.) FMM rendelete határozza meg. Az együttműködési kötelezettséghez tartozik, hogy a munkanélküli

– jelentkezzen a kirendeltségnél,

– kérje a nyilvántartásba vételét,

– jelentse be a körülményeiben bekövetkezett változásokat,

– mérlegelje a felajánlott munkalehetőségeket,

– vegyen részt a megfelelő munkahely felkutatásában,

– létesítsen munkaviszonyt a megfelelő munkahelyen,

– fogadja el a felkínált képzési lehetőségeket.

Ezt az általános kötelezettséget egészíti ki a Magyar Közlöny 66. számában most megjelent rendelet. A munkanélküli – akinek részére legalább 180 napi munkanélkülijáradék-folyósítási időt állapítottak meg – akkor tesz eleget az együttműködési kötelezettségének, ha a munkaügyi központtal álláskeresési megállapodást köt, legalább 3 hónappal a járadék lejárta előtt. A megállapodás a fenti kötelezettségek teljesítéséről szól. Tartalmazza

– az önálló munkahelykeresés formáit, ennek igazolásának módját,

– a munkaügyi központ által biztosított munkaerő-piaci szolgáltatások igénybevételének módját,

– a kirendeltséggel szembeni tájékoztatási kötelezettség tartalmát,

– a helyi utazási költségek megtérítését.

Kitér arra is, hogy a munkanélkülinek milyen gyakran kell megjelennie a kirendeltségen. E megállapodást, annak teljesítését a munkanélküli és a munkaügyi központ havonta közösen mérlegeli, és ha szükséges, módosítja.

A megállapodás megkötése jogosítja fel a munkanélkülit arra, hogy megtérítsék a részére a tömegközlekedési eszköz igénybevételével felmerült, indokolt helyi utazási költségeit. A megtérítés összege legfeljebb havi 10 utazási alkalmat biztosíthat.

Álláskeresést ösztönző juttatás

A munkanélküli – bizonyos feltételek megléte esetén – a munkaügyi központ kirendeltségével álláskeresési megállapodást köthet. Amennyiben a megállapodásban foglaltakat az álláskereső munkanélküli teljesíti, igényelheti az indokolt utazási költségeinek megtérítését. A 7/2003. (VI. 12.) FMM rendelet meghatározza az együttműködési kötelezettség részleteit. A Magyar Közlöny 66. számában kihirdetett jogszabály többek között szól arról, hogy a munkanélkülinek milyen gyakorisággal kell megjelennie a kirendeltségen, milyen formában és gyakorisággal köteles önállóan munkát keresni (pl. munkahelyek személyes felkeresése, pályázati felhívásokra történő jelentkezés, álláshirdetésekre történő jelentkezés stb.), mi módon igazolhatja a munkahelykeresést.

Erkölcsi bizonyítvány

A hatósági erkölcsi bizonyítvány sok esetben a munkaviszony létesítésének feltétele. A belügyminiszter 21/2003. (VI. 7.) BM rendelete az erkölcsi bizonyítvány, illetve az iránta beadott kérelem adattartalmát módosítja. A Magyar Közlöny 64. számában megjelent jogszabály szerint a kérelem tartalmazza a kérelmező nemét, valamint – a 2004. január 1-jétől hatályos családjogi törvény szerinti módosított névviselési rendelkezésekre tekintettel – a házasságkötés előtt viselt nevét. Ezen túlmenően fel kell tüntetni a személyi azonosító számot is. Az állampolgárság (hontalanság) ténye viszont nem szerepel a kérelemben.

A bizonyítvány mint elsőfokú államigazgatási határozat elleni fellebbezés illetéke a mindenkori általános tételű eljárási illeték kétszerese, jelenleg 4000 forint [1990. évi XCIII. törvény az illetékekről, 29. § (1) bekezdés].

Jegybanki alapkamat

A kormány 2003. június 4-én a forint középárfolyamát 282,36 forint/euróban állapította meg, az árfolyam 15 százalékos ingadozási sávjának változatlanul hagyása mellett. A Magyar Nemzeti Bank 3/2003. (MK 66.) MNB közleménye szerint a jegybanki alapkamat mértéke 2003. június 11-étől 7,50 százalék, 2003. június 19-től 9,5%.

Üzemanyagárak

Az APEH nyilvánosságra hozta a 2003. július 1-je és szeptember 30-a között alkalmazható üzemanyagárakat. A Magyar Közlöny 70. számában megjelent közlemény szerint amennyiben a magánszemély az üzemanyagot a közleményben szereplő árak szerint számolja el, nem szükséges az üzemanyagról számlát beszereznie.

Ólmozatlan benzinek:

ESZ-95 ólmozatlan motorbenzin 230 Ft/l

ESZ-98 ólmozatlan motorbenzin 240 Ft/l

Keverék 230 Ft/l

Gázolaj 206 Ft/l

Gáztörvény

A gázszolgáltatásra vonatkozó közüzemi szerződés szabályait az 1994. évi XLI. törvény (Gszt.), valamint a végrehajtásáról szóló 3/1995. (I. 20.) Korm. rendelet tartalmazza. Június 16-án az Országgyűlés azonban elfogadta az új gáztörvényt, amelyet a Magyar Közlöny 73. számában hirdettek ki. Az új törvény fő szabályként 2004. január 1-jén lép hatályba, ám a szolgáltatás megtagadására, a mérésre, az elszámolásra, a díjfizetésre, valamint a szerződésszegésre vonatkozó passzusok már ez év júliusától alkalmazandók.

Az új gáztörvény szerint július 1-jétől a közüzemi szolgáltató a közüzemi gázszolgáltatás megkezdését vagy a már megkezdett gázszolgáltatás folytatását megtagadhatja, ha

– a csatlakozóvezeték, a fogyasztói berendezés az életre, a testi épségre, az egészségre vagy a vagyonbiztonságra veszélyes,

– a fogyasztó a közüzemi szolgáltatási szerződésben megállapított kötelezettségének a gázszolgáltató felszólítása ellenére nem tett eleget, különösen, ha a nyomásszabályozó a gázmérő működését befolyásolja, azok ellenőrzését, illetve a mérő leolvasását a gázszolgáltató vagy megbízottja részére nem teszi lehetővé, a fogyasztói berendezést nem rendeltetésszerűen vagy az életet, a testi épséget, az egészséget, a vagyonbiztonságot veszélyeztető módon használja.

A szolgáltatás nyújtása csak a kizárás alapjául szolgáló helyzet fennállásáig tagadható meg.

A közüzemi szerződés megszegése és a szerződés nélküli vételezés következményei:

– díjvisszatérítés, illetve pótdíjfizetés,

– kötbér,

– kártérítés,

– késedelmi kamat,

– fogyasztást szabályozó készülék felszerelése,

– a gázszolgáltatás felfüggesztése,

– kikapcsolás a gázszolgáltatásból.

A jogkövetkezmények együttesen is alkalmazhatók. A kötbér a szerződésszegéssel érintett szolgáltatás díja után jár. A kötbér mértékét a szerződésben kell meghatározni. A díjvisszatérítés, a pótdíj és a kötbér megfizetése nem mentesít az okozott kár megtérítése alól.

A szerződésszegés megszüntetését követő két munkanapon belül a szolgáltatást folytatni kell.

A szabálytalanul vételező a földgázért pótdíjat köteles fizetni. Az elosztói, szállítói engedélyes a közüzemi szolgáltatóval történt egyeztetés alapján a szabálytalanul vételezőt a gázszolgáltatásból kikapcsolhatja.

Amennyiben a fogyasztó a szolgáltatás díját, illetve a pótdíjat, a kötbért és a kártérítést az esedékességtől számított hatvan napon belül írásbeli felszólítás ellenére nem fizette meg, a közüzemi szolgáltató a fogyasztót a földgázszolgáltatásból kikapcsolhatja, és a szerződést felmondhatja, vagy a további szolgáltatást előre fizető mérő felszereléséhez kötheti.

Kórháztörvény

Az idei 76. Magyar Közlönyben jelent meg a 2003. évi XLIII. törvény, amely "kórháztörvény" néven váltott ki hatalmas szakmai és politikai vitákat a közelmúltban, elsősorban azért, mert megnyitja az utat az egészségügy privatizációja előtt.

A július 1-jétől hatályos törvény az állami, önkormányzati vagyon használatba adására, illetve a vagyonértékesítésre vonatkozó szabályokon kívül önálló fejezetben foglalkozik az egészségügyi szolgáltatók jogállásával, az egészségügyi közszolgáltatások szervezésével, a szolgáltatók működésével, annak feltételrendszerével, illetve az úgynevezett közreműködői szerződéssel, ezen belül külön teret szentelve a betegnek okozott kárért való felelősségnek.

Versenyjog

Magyarországnak az Európai Unióhoz való csatlakozás időpontjáig számos jogszabályt kell módosítania. Ezek sorába tartozik a Magyar Közlöny 61. számában megjelent 2003. évi XXXI. törvény is, amely a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló korábbi jogszabályt változtatja meg néhány ponton. Az új törvény meghatározza, hogy mely esetekben kell majd az új, közösségi versenyszabályokat alkalmazni, szól a Gazdasági Versenyhivatal eljárásáról, de azokról a perekről is, amelyekben az Európai Közösséget létrehozó szerződés szabályai lesznek az irányadók. A törvény – néhány paragrafust kivéve – a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz való csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napján lép életbe.

Sztrádamatrica

A Magyar Közlöny 66. számában megjelent a négynapos autópálya-matrica bevezetéséről szóló jogszabály. A gazdasági és közlekedési miniszter 38/2003. (VI. 12.) GKM rendelete szerint az autópálya-használati díjat meghatározott időtartamra (négy napra, tíz napra, egy hónapra, illetve egy évre) előre, matrica megvásárlásával kell kiegyenlíteni. A matricák az alábbi időtartamokra minden állami kezelésű díjas autópályán érvényesek:

– négynapos matrica: a vásárló által megjelölt – legkorábbi 2003. június 13-i és legkésőbb 2003. augusztus 28-i kezdő napra és további három napra (összesen 4 napra), kizárólag a D1 járműkategóriára (a lyukasztható első nap: 2003. június 13.),

– tíznapos matrica: a vásárló által megjelölt kezdő napra és további kilenc napra (összesen 10 napra),

– havi matrica: a vásárló által megjelölt kezdő napra és további harminc napra (összesen 31 napra),

– éves matrica: a tárgyév 1. napjától a tárgyévet követő év január 31. napjáig (összesen 13 hónapra).

A matrica ára a következő: a négynapos matrica 800, a tíznapos 1520, 3680, illetve 5360, a havi 2560, 6640, 9840, míg az éves 23 200, 58 400, valamint 88 000 forintba kerül, a kategóriától függően. Az árakat áfa terheli.

Fogyasztási cikkek kvótája

A Magyar Közlöny 64. számában jelent meg az idei II. fél évben engedélyköteles fogyasztási cikkek jegyzéke. A 2003. június 23. óta hatályos 36/2003. (VI. 7.) GKM rendelet 2. számú melléklete meghatározza az egy-egy fogyasztási cikkből behozható maximális mennyiséget és annak kódját. A rendelet hatálya alá tartozó termékköröknél az engedélykötelezettség a Magyarországgal szabadkereskedelmi megállapodást nem kötött WTO-n kívüli országokból, valamint Kínából származókra vonatkozik. Nem tartozik a rendelet hatálya alá a devizamentes ügylet, valamint a magyar állam kintlevőségeit leépítő import. Az engedélykérelmet a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Engedélyezési és Közigazgatási Hivatalához kell benyújtani.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. július 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem