×

Iskolaszövetkezetet

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. november 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 46. számában (2001. november 15.)
Kétrészes összeállításunkban a diákmunkával kapcsolatos társadalombiztosítási tudnivalókat ismertetjük. Először az iskolaszövetkezetekkel foglalkozunk, következő számunkban pedig a nappali tagozatos tanulói, hallgatói jogviszony melletti egyéb típusú munkavégzések, vállalkozások utáni járulék- és egészségügyihozzájárulás-fizetési kötelezettségről lesz szó.

Iskolaszövetkezet

Az iskolaszövetkezetek megalakulását, átalakulását (beolvadását), működését, megszűnését a 159/2001. (IX. 12.) Korm. rendelet szabályozza. A kormányrendelet 2001. szeptember 20-án lépett hatályba, azonban a rendelkezéseit alkalmazni kell a már működő bejegyzett iskolaszövetkezetekre is. Abban az esetben, ha az iskolaszövetkezet működése megfelel a rendeletben foglaltaknak, a közgyűlés az alapszabályt a rendelet előírásai szerint köteles módosítani. Ha a már bejegyzett iskolaszövetkezet működése nem felel meg a rendelet előírásainak, csak 2006. január 1-jéig működhet tovább.

A kormányrendelet hatálya kiterjed:

  •  

  • fenntartótól függetlenül a közoktatási intézményekre (középfokú oktatási intézmények, diákotthonok, kollégiumok), a felsőoktatási intézményekre (főiskolák és egyetemek),
  •  

  • az oktatási intézmény fenntartójára,
  •  

  • az oktatási intézmények tanulóira, hallgatóira,
  •  

  • az oktatási intézményekben foglalkoztatottakra,
  •  

  • az iskolaszövetkezetekre és az iskolaszövetkezetekben foglalkoztatottakra.

Oktatási intézményként csak a nyilvántartásba vett (az állam által alapított vagy az állam által elismert) közoktatási és felsőoktatási intézményeket lehet számba venni.

Iskolaszövetkezet alapítója, illetőleg tagja az lehet, aki az adott oktatási intézményben tanulói, kollégiumi tagsági, illetőleg hallgatói jogviszonyban áll, vagy az adott oktatási intézménnyel munkaviszonyt, közalkalmazotti jogviszonyt (foglalkoztatási jogviszonyt) létesített, valamint az, akinek a (vér szerinti, örökbe fogadott és nevelt) gyermeke az adott oktatási intézménnyel tanulói, kollégiumi tagsági, hallgatói jogviszonyban van.

Tag csak a 14. életévét betöltött természetes személy lehet. A kiskorú természetes személy képviseletét a törvényes képviselő látja el. Az oktatási intézmény csak akkor lehet az iskolaszövetkezet tagja, ha erre az alapító okirat felhatalmazza. Az iskolaszövetkezet alapszabálya – az oktatási intézmény fenntartójának egyetértése esetén – megengedheti, hogy más oktatási intézménnyel tanulói, kollégiumi tagsági, illetőleg hallgatói jogviszonyban állók is tagok legyenek.

Ha a szövetkezetet tanulók, hallgatók hozzák létre, és az oktatási intézmény csak később kéri a felvételét, a szövetkezetet akkortól lehet iskolaszövetkezetnek tekinteni, amikortól az oktatási intézmény tagsági viszonya létrejön, vagy amikor a vagyont a szövetkezet rendelkezésére bocsátja.

Az iskolaszövetkezet létrejöttéhez elengedhetetlenül szükséges, hogy annak alapításában és működésében az oktatási intézmény részt vegyen.

Több oktatási intézményben tanulók, hallgatók is létrehozhatnak iskolaszövetkezetet akkor, ha valamennyi oktatási intézmény részt vesz az alapításban. Ilyenkor az oktatási intézmény vezetőjét vagy érdek-képviseleti szervezetét megillető jogokat a kialakított eljárási rend szerint közösen gyakorolják.

Megállapodás

Az iskolaszövetkezet létrehozását célzó megállapodás tartalmában a felek szabadon állapodnak meg azzal a megkötéssel, hogy annak tartalmaznia kell az azonnali felmondás jogát arra az esetre, ha az iskolaszövetkezet közgyűlésének döntése veszélyezteti az oktatási intézmény működését vagy az általa rendelkezésre bocsátott vagyont.

Az oktatási intézmény tagként azt a vagyonát viheti be az iskolaszövetkezetbe, illetőleg tagsági viszony nélkül azt a vagyonát bocsáthatja az iskolaszövetkezet rendelkezésére, amellyel az alapító okirat szerint vállalkozhat, amennyiben ez nem veszélyezteti az alaptevékenységét és az ebből fakadó kötelezettségeit.

Fejlesztési támogatás

Ha az oktatási intézmény a szakképzési hozzájárulás teljesítése keretében fejlesztési támogatást kap, az ebből származó vagyon az iskolaszövetkezet rendelkezésére bocsátható abban az esetben, ha az iskolaszövetkezet az alapító okiratában foglaltaknak megfelelően részt vesz a gyakorlati képzés feladatainak az ellátásában, és ezt a célt a fejlesztési támogatással kapcsolatos megállapodásban rögzítik. Az oktatási intézmény által rendelkezésre bocsátott vagyon nem minősíthető át az iskolaszövetkezet fel nem osztható vagyonává.

Alapszabály

Az iskolaszövetkezet székhelye az oktatási intézmény, ha pedig több oktatási intézmény részvételével működik, akkor az alapszabályban megjelölt oktatási intézmény lesz a székhely.

Ha az iskolaszövetkezet alapszabályát az oktatási intézmény vezetőjének jóvá kell hagynia, a jóváhagyást csak abban az esetben lehet megtagadni, ha az alapszabály jogszabályba ütközik, vagy ellentétes az oktatási intézmény szervezeti és működési szabályzatában vagy más belső szabályzatában foglaltakkal, illetve ha az iskolaszövetkezet tevékenysége veszélyezteti az oktatási intézmény működését.

Szétválás, egyesülés

Az iskolaszövetkezet csak más iskolaszövetkezettel olvadhat össze, vagy más iskolaszövetkezetbe olvadhat be.

Szétválás, kiválás esetén a létrejövő szövetkezetek akkor működhetnek tovább iskolaszövetkezetként, ha megfelelnek az általános szabályoknak.

Ha az iskolaszövetkezet gazdasági társasággá alakul át, az oktatási intézmény által bevitt vagy átengedett vagyon tekintetében be kell szerezni a fenntartó egyetértését.

Az iskolaszövetkezet szervezeti átalakulásához az oktatási intézmény vezetője – a fenntartó egyetértésével – akkor járulhat hozzá, ha a bevitt vagy átengedett vagyon feletti rendelkezési jog továbbra is az iskolaszövetkezetet illeti meg, vagy az visszakerül az eredeti tulajdonosához.

Működés

Az iskolaszövetkezet üzletszerű gazdasági tevékenységében személyes közreműködéssel csak a 16. életévét betöltött tag vehet részt. 16 éven aluli tag csak olyan üzletszerű gazdasági tevékenységet láthat el, amelyet az oktatási intézmény a pedagógiai programja alapján a tanítási órák keretében is ellát, illetve amely kapcsolódik az oktatási intézmény rendeltetésszerű működésével összefüggő, a tanulói jogviszonyból származó kötelezettségei teljesítéséhez.

Amennyiben a gyakorlati képzést az iskolaszövetkezet keretében, annak tagjaival szervezik meg, a szakképzésről szóló törvény rendelkezései szerint tanulószerződést is lehet kötni.

A tagsági viszony megszűnése

A tanulói, hallgatói, kollégiumi tagsági jogviszony megszűnésével megszűnik az iskolaszövetkezeti tagsági jogviszony, kivéve ha az alapszabály megengedi, hogy a felsőoktatási intézményben tovább tanuló hallgató továbbra is az iskolaszövetkezet tagja maradhasson, illetve abban személyesen közreműködhessen, és ehhez az iskolaszövetkezet gazdasági együttműködés keretében segítséget nyújt. A szülő tagsági jogviszonya akkor szűnik meg, ha a gyermeke tanulói, hallgatói, kollégiumi tagsági jogviszonya megszűnik.

Megszűnik annak a foglalkoztatottnak a tagsági jogviszonya, akinek az adott oktatási intézményben megszűnik a foglalkoztatási jogviszonya.

Az iskolaszövetkezet megszűnése

Megszűnik az iskolaszövetkezet, ha az oktatási intézmény megszűnik, illetve ha a tagsági jogviszonyát megszünteti, vagy ha a rendelkezésre bocsátott vagyonról szóló megállapodást jogsértés vagy egyéb ok miatt felmondja. Ha az iskolaszövetkezet megszűnik, az a vagyon, amit az oktatási intézmény bocsátott a rendelkezésére, visszakerül az oktatási intézményhez.

Járulékfizetés

A járulékfizetési kötelezettséget mindig a biztosítási kötelezettség alapozza meg, járulékot csak a biztosított részére kifizetett járulékalapot képező jövedelem után kell fizetni.

A biztosítási kötelezettségről szóló rendelkezés szerint a biztosítási kötelezettség kiterjed

– a szövetkezet tagjára, ha az munkaviszony jellegű jogviszonyban vagy munkaviszonyban végzi a tevékenységét, valamint arra a tagra, aki vállalkozási jellegű jogviszonyban személyesen végez munkát, ha az e tevékenységéből származó, tárgyhavi járulékalapot képező jövedelme eléri a tárgyhónapot megelőző hónap első napján érvényes minimálbér 30 százalékát (jelenleg 12 000 Ft), illetve naptári napokra annak harmincadrészét (400 Ft),

– a munkaviszonyban álló foglalkoztatottra és a munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban (bedolgozó, megbízási, vállalkozási jellegű jogviszony) személyesen munkát végző személyre, valamint a választott tisztségviselőre [ez utóbbi két jogviszonyban állóra akkor, ha az e tevékenységéből származó, tárgyhavi járulékalapot képező jövedelme eléri a tárgyhónapot megelőző hónap első napján érvényes minimálbér 30 százalékát (jelenleg 12 000 Ft), illetve naptári napokra annak harmincadrészét (400 Ft)],

– a tanulószerződéssel szakképzésben részesülő tanulóra.

A biztosítás nem terjed ki az iskolaszövetkezet nappali tagozatos tanuló, hallgató tagjára.

A biztosítottak részére kifizetett, elszámolt, járulékalapot képező jövedelmek után a járulékfizetési kötelezettséget az általános szabályok szerint kell megállapítani, az iskolaszövetkezet nappali tagozatos tanulója, hallgató tagja után azonban járulékfizetési kötelezettség nem keletkezik.

Tételes egészségügyi hozzájárulás

A biztosítottak esetében automatikusan felmerül a tételes egészségügyihozzájárulás-fizetési kötelezettség kérdése. Az egészségügyihozzájárulás-fizetési kötelezettséget szabályozó törvényi rendelkezés szerint, ha valaki a fentiek szerint biztosított, a tételes egészségügyi hozzájárulást meg kell fizetni, kivéve ha a tag vagy a foglalkoztatott másik biztosítási kötelezettséggel járó jogviszonyban is áll, és utána más munkáltató, kifizető fizeti meg a tételes egészségügyi hozzájárulást. (A jogszabály tartalmaz olyan kivételeket is, amikor nem kell megfizetni a tételes egészségügyi hozzájárulást, ilyen például a táppénz, a terhességi-gyermekágyi segély folyósításának az időtartama.)

A tanulószerződés alapján szakképzésben részesülő tanulók után nem kell tételes egészségügyi hozzájárulást fizetni. Nem kell fizetni tételes egészségügyi hozzájárulást az iskolaszövetkezet nappali tagozatos tanuló, hallgató tagja után sem.

Százalékos egészségügyi hozzájárulás

A tételes egészségügyi hozzájáruláson kívül a munkáltató, kifizető, esetünkben az iskolaszövetkezet kötelezettsége, hogy a járulékalapot nem képező, összevont adóalapba tartozó vagy meghatározott külön adózó jövedelmek után a százalékos mértékű egészségügyihozzájárulás-bevallási és -fizetési kötelezettséget teljesítse.

Abban az esetben, ha az iskolaszövetkezet olyan személy részére fizet ki összevont adóalapba tartozó jövedelmet, aki nem biztosított, 11 százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulást kell az adóelőleg számításánál figyelembe vett összeg után fizetnie.

A külön adózó jövedelmek (35 százalékos adóterhet viselő osztalék, természetbeni juttatás, kamatkedvezményből származó jövedelem, egyösszegű járadékmegváltások, kisösszegű kifizetések) közül figyelmet érdemel, hogy a reprezentáció és üzleti ajándék címen juttatott adóköteles jövedelmek nem képeznek járulékalapot, így a százalékos mértékű egészségügyihozzájárulás-fizetési kötelezettséget – az új rendelkezés szerint – a juttatásban részesülő magánszemélyek biztosítási kötelezettségétől és illetőségétől függetlenül meg kell állapítani.

Az iskolaszövetkezet nappali tagozatos tanuló, hallgató tagjának a kifejtett személyes közreműködéséért juttatott ellenszolgáltatás nem képezi alapját a százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulásnak sem.

A mentesített körben azonban nem lehet beszámítani a reprezentáció és üzleti ajándék címén juttatott adóköteles jövedelmeket, mivel ezekhez a tanuló vagy hallgató tag nem az iskolaszövetkezet tevékenységében kifejtett személyes közreműködése révén jut, azaz a reprezentáció és üzleti ajándék címen juttatott adóköteles jövedelmek az iskolaszövetkezet nappali tagozatos tanuló, hallgató tagjai vonatkozásában is százalékos mértékű egészségügyihozzájárulás-alapot képeznek, amely után a bevallási és fizetési kötelezettséget teljesíteni kell.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. november 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem