×

Foglalkoztatástámogatás

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. május 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 40. számában (2001. május 15.)

 

Az idén bővült a foglalkoztatás támogatására fordítható állami keret, azonban a pénzeszközök felhasználásán javítani kell. A munkanélküliség kezelése mellett kiemelt feladat a munkaerő-kínálat és -kereslet egyensúlyának megteremtése, a regionális foglalkoztatási feszültségek enyhítése, a szakmai képzés javítása, valamint a foglalkoztatottság tartós bővülését eredményező kísérleti programok folytatása. Szükség van ugyanakkor az ösztönző jogszabályi környezetre s a vállalkozásokat sújtó közterhek mérséklésére.

 

Adott a pénzügyi háttér

Az elmúlt két évben Magyarországon folyamatosan növekszik a foglalkoztatottak száma, s ez a tendencia a gazdaság élénkülésével a továbbiakban is fennmarad. A kormány azonban e folyamatot saját eszközeivel is segíteni kívánja annak érdekében, hogy tovább javuljon a tavalyi adatok szerinti 56,2 százalékos foglalkoztatási ráta – nyilatkozta Székely Judit, a Gazdasági Minisztérium (GM) helyettes államtitkára.

A kormány a foglalkoztatás javítása érdekében több kiemelt feladat megvalósítását is célul tűzte, s ehhez megteremtette a szükséges pénzügyi fedezetet. Így az idén több mint 40 százalékkal növekedett a Munkaerő-piaci Alap aktív foglalkoztatási eszközökre fordítható kerete, ezáltal 43,3 milliárd forintot lehet a feladatokra felhasználni. Jövőre pedig e célokra 50,4 milliárd áll rendelkezésre. Az idei keretből 35 milliárdot a megyék kapnak meg, míg 8,3 milliárd a központi programokra használható fel. Ezenfelül a Gazdasági Minisztérium célelőirányzatából további 3,3 milliárd forint fordítható munkahelyek teremtésére.

Az egyik kiemelt feladat a munkaerő-keresletnek megfelelő kínálat megteremtése. Vannak ugyanis olyan körzetek, ahol a betelepülő cégek számára a munkanélküliség ellenére sem megfelelő a kínálat összetétele. Fontos tehát a munkaerő mobilitásának elősegítése, illetve a területi különbségek csökkentése. E tekintetben főként a nehéz helyzetben lévő kelet-magyarországi megyékre koncentrál a kormány. Az ez irányú feladatok finanszírozására pluszpénz is van a központi költségvetésben. A célok között található az esélyegyenlőség biztosítása is.

A foglalkoztatási törvény jelenleg folyó módosításával is e feladatok megvalósítását kívánja a kormány könnyebbé tenni. Fontos előrelépés lesz például annak törvénybe iktatása, hogy a gyermekneveléshez a fiatal szülők a foglalkoztatási alaprészből képzési támogatást kaphatnak. De jelentősnek mondható az az elképzelés is, mely szerint a 25 éves kor alatti fiataloknak – akik már befejezték iskolai tanulmányaikat – nem kell munkanélküliként regisztráltatniuk magukat ahhoz, hogy törvény szerint képzési vagy keresetpótló támogatásban részesülhessenek. A kis- és középvállalkozások pedig a Széchenyi-terv pályázatai révén részesülhetnek munkahelyteremtő támogatásban.

Hasznos kísérletek

Bár az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány (OFA) az országos foglalkoztatási helyzet javításában nem meghatározó tényező, kísérleti programjai mégiscsak számottevőek. Fontos feladatunknak tekintjük – összegezte az OFA szerepét Molnár Györgyné kuratóriumi elnök – azt is, hogy az önkormányzatokkal s a nonprofit szervezetekkel minél hatékonyabban tudjunk együtt dolgozni. Az OFA-pályázatok egyértelmű célja, hogy mintát adjanak egy-egy réteg, térség speciális munkaerő-piaci gondjainak megoldásához.

Az OFA munkájának eredményeként az elmúlt években létrejött az úgynevezett kistérségi menedzser funkció, melynek lényege, hogy egy-egy körzetben erre kiképzett szakemberek foglalkoznak az állástalanok gondjainak megoldásával. Ugyancsak az OFA határozott törekvése az is, hogy a munkanélküliség gondjainak kezelése a civil szervezetek bevonásával történjék. A pályázatok jó példáját adják e kezdeményezésnek. De e körbe sorolható az alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások hálózata is, amelynek kiépítése most van folyamatban. Az angol-magyar társszervezetek együttműködésében irányított és finanszírozott "Újra dolgozom" program célja egyrészt a tartósan munkanélküliek visszaillesztése a munkaerőpiacra, másrészt pedig az ezt segítő szolgáltatói kör működésének támogatása. E kilenc egységből álló hálózat kiegészíti az állami munkaügyi szervezet munkáját, hiszen olyan rétegek gondjaival foglalkozik, amelyeknek a munkaügyi központok érdemben már nem tudnak segíteni. E program azonban jó minta lehet a munkaügyi központoknak is arra, hogy miként lehet egy-egy speciális problémát a humán szolgáltatás részeként eredményesen kezelni.

Az OFA költségvetése az idén mintegy 40 százalékkal növekedett, hiszen míg tavaly 1,5 milliárd forinttal, az idén 2,2 milliárddal gazdálkodik. A közalapítvány egyébként minden évben a Munkaerő-piaci Alapnál pályázik, s az ott elnyert pénzt fordítja céljaira. Az idén tizenhárom program megvalósítása a terv, amelyek között például a romák, illetve a pályakezdők és a tartósan munkanélküliek foglalkoztatására próbálunk új megoldásokat találni – mondta Molnár Györgyné. Mindez összhangban van a kormányzat foglalkoztatási elképzeléseivel.

Előtérben a szakmunkásképzés

A hazai foglalkoztatási gondok enyhítésében nagyobb szerepet kellene kapnia a szakmunkásképzésnek, hiszen a kis cégeknél nagy szükség van a jól képzett, modern ismeretekkel és némi gyakorlattal rendelkező dolgozókra – vélekedik Károlyi Miklós, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) főtitkára. Míg a nagy cégeknél inkább betanított munkásokra van szükség, addig a kis- és közép-, valamint a mikrovállalkozások főként a jól képzett, gyakorlatban jártas szakembereket tudnák foglalkoztatni. Ezeknél a vállalkozásoknál ugyanis egy-két jó szakember végzi szinte valamennyi szakképesítést igénylő munkát. Ám manapság nehéz jó szakembert találni, hiszen az utóbbi években, évtizedben nagymértékben leépült a szakképzés rendszere. Ez egyaránt érvényes a szakmunkásképző intézményekre és a munkahelyi gyakorlati képzésre is. Ráadásul nincs meg a szükséges összhang az iskolai oktatás és a gyakorlati képzés között: mást tartalmaz az elméleti és mást a gyakorlati tananyag. E probléma megoldása annál inkább fontos, hiszen egy idő után a nagyobb cégeknél, illetve a fejlettebb régiókban vendégmunkásokra is szükség lehet, de ugyanez előfordulhat a jelentős munkanélküliséggel bíró körzetekben is. A kormánynak nagyobb hangsúlyt kellene fektetnie – főként a hátrányos helyzetű térségekben – a munkaerő képzésére, átképzésére, illetve a mesterképzésre. Ehhez nem normatív, hanem címzett támogatást kellene adnia. Emellett a foglalkoztatás javítása ellen hat a túl drága munkaerő is. E téren olyan adó- és járulékcsökkentésre lenne szükség, amely ösztönözné a vállalkozásokat a letelepedésre, a foglalkoztatásra. Az elégtelen, hogy a kormány elsősorban a betelepülő külföldi cégeket, illetve a nagyvállalatokat támogatja. A kisebb vállalkozások foglalkoztatási képessége jócskán megugorhatna, ha ehhez ösztönzést is kapnának a kormánytól. Jelenleg – a statisztikák szerint – mintegy 700 ezer kisvállalkozás működik, amelyek egy-egy új munkahely létrehozásával további 700 ezer embert tudnának alkalmazni. Ehhez persze kormányzati támogatás kellene. A Széchenyi-terv elkülönít ugyan valamit a kisvállalkozások támogatására, ám ez a pályázati pénz nem számol az áfával, s ezért a 25 százalék körüli támogatási összeget majdnem elviszi az áfakötelezettség.

Gondot okoz a minimálbér

A kiskereskedői réteg három fontos területen vár kormányzati segítséget. Egyrészt az idei és a jövőre tervezett legkisebb bér emelése túlzott mértékű ebben a gazdálkodói körben, a meglévő közterhek kitermelése gyakorta szinte lehetetlen elvárás, másrészt a jelenlegi pályázati rendszer is nehézkes – vélekedik Antalffy Gábor, a mintegy 270 ezer kiskereskedőt, vendéglőst és szállodást tömörítő Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetségének (KISOSZ) ügyvezető elnöke.

A szegényebb körzetekben fontos szerepük van a magyar kisvállalkozóknak. E körben a foglalkoztatás területén elindult pozitív elmozdulást a kormány idei, minimálbérrel kapcsolatos döntése, illetve a kétéves költségvetésben már szereplő, jövőre érvényes további emelés megállíthatja. Így a bérszínvonal emelése az egyik oldalról kedvező lépés, ugyanakkor ezzel megnehezítik a kisvállalkozók életét. Noha az lenne a cél, hogy ez a réteg középvállalkozóvá nője ki magát, az idei kormánydöntés miatt inkább a visszalépésnek, illetve az illegális megoldásoknak van reális esélye.

A minimálbérrel kapcsolatban ugyanakkor a KISOSZ azt várja, hogy a kormány enyhítsen a bérekre rakódó közterhek mértékén is, ami szintén fontos lenne a foglalkoztatás növelésében. Ez korábban szerepelt is a Fidesz választási ígéretei között. Immár harmadik éve van kormányon a Fidesz, ám e téren érzékelhető előrelépés nem történt.

A harmadik fontos tényező a pályázatokhoz való hozzáférés. Bár a kisvállalkozók számára több lehetőség is kínálkozik, a források elnyerése nehézkes. A kereskedők közül például azok a vállalkozók tudnak sikeresen pályázni, akik olyan érdek-képviseleti szervezethez tartoznak, ahonnan számíthatnak gyakorlati segítségre. Jó lenne, ha bevezetnék a normatív pályáztatást. Másik gond a pályázatokkal, hogy sok esetben ezek nem a minőségi foglalkoztatást ösztönzik, hanem a munkanélküliek helyzetének megoldásához adnak támogatást. E téren is szükség lenne némi finomításra, mint ahogyan ezek pénzügyi feltételeit is a lehetőségekhez kellene igazítani.

Sürgető a szemléletváltás

A foglalkoztatási gondok hátterében szemléleti problémák is fellelhetők – vélekedik Tóth Mihály, az Autonóm Szakszervezeti Szövetség (ASZSZ) szakértője. Ezt támasztja alá az a tény, hogy az eddigi kormányok e területet önállóan kezelték – a gazdaság egészétől függetlenítve –, s úgy vélték, a foglalkoztatás bővülése megoldja, illetve enyhíti a munkanélküliség problémáját. Ez a gyakorlat így nem lehet sikeres, s mindeddig nem is volt az. A foglalkoztatás területén tapasztalható gondokat ugyanis csak a gazdaság egészébe ágyazva lehet kezelni. A legfontosabb tehát a mielőbbi szemléletváltás lenne.

A jelenlegi kormány eddigi lépései e téren ellentmondásosak, hiszen míg a cél a foglalkoztatottság bővítése, több munkahely létesítése, addig – például – a húzóágazatnak számító területeken leépítésekről, létszámcsökkentésekről lehet hallani. Jelenleg az látszik tehát, hogy a kormány stratégiájának lényege – nemzetgazdasági szinten – a hatékonyság növelése oly módon, hogy ugyanazt az értéket kisebb létszám hozza létre.

A szakszervezeti oldal gondot lát a foglalkoztatási törvény módosításában is. E téren problémát jelent, hogy mivel ez a törvény már többszöri módosításon átesett, így megérett a helyzet egy új koncepció szerint átgondolt, vadonatúj jogszabály megalkotására. Erre az ígéret megvan, konkrét előrelépés azonban még nincs. Ami a mostani törvényt illeti, aggályos a tavalyi módosítás, amely alapján a munkanélküli-ellátás ideje 12 hónapról 9 hónapra csökkent, s eközben 30 napig kötelező lett a közmunka. Ez a módosítás mind a mai napig vitatott, és gyakorlati gondokat is okoz. Vitatott, hiszen alapvetően hibás az a kormányzati felfogás, mely szerint a munkanélkülit egy igen alacsony ellátással ösztönözni lehet a mielőbbi munkába állásra, másrészt az önkormányzatok számára gyakorta problematikus a 30 napos közmunka biztosítása.

Hosszas viták előzték meg a törvény legutóbbi módosítását, hiszen a kormány terve szerint regionális rendszerben szervezték volna át a megyei munkaügyi hálózatot. Ezt főként szakszervezeti nyomásra sikerült kivenni a módosító javaslatból, egy ilyen átalakításnak ugyanis jelenleg nincsenek meg a feltételei; ráadásul a kormányzati elképzelés is átgondolatlan volt.

Bár sok vitát váltott ki a Széchenyi-terv – és sok bírálat megalapozott –, a pozitív várakozásoknak mégis van realitásuk, miután a beruházások munkahelyeket teremtenek. Különösen a keleti megyéknek jelenthetnek sokat a megnyíló források, hiszen már egy-egy építkezés is javítja a térségben lakók helyzetét. Ezért ebből a szempontból ez a program támogatandó.

L. Zs.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. május 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem