×

Jogszabályfigyelő

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. április 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 39. számában (2001. április 15.)

 

Összeállításunkban azokat a lapzártát megelőző hónapban megjelent jogszabályokat ismertetjük, amelyek számot tarthatnak a munkaadók érdeklődésére.

 

Környezeti hatásvizsgálat

Új rendelet született a környezeti hatásvizsgálatról. A környezeti hatásvizsgálat keretében az illetékes környezetvédelmi hatóság azt vizsgálja, hogyan hatnak a különböző tevékenységek a környezeti elemekre (a földre, a levegőre, a vízre, az élővilágra, az épített környezetre, ez utóbbi részeként az építészeti és a régészeti örökségre is), a környezeti elemek rendszereire, annak folyamataira, szerkezetére – különösen a tájra, a településre, a klímára, a természeti (ökológiai) rendszerre. Vizsgálják azt is, hogy az előbbi hatások következtében milyen változások várhatók az érintett emberek egészségi állapotában, társadalmi, gazdasági helyzetében – különösen az életminőségben, a területhasználat feltételeiben.

A környezetre jelentős hatást gyakorló tevékenységek körét a rendelet 1. számú melléklete határozza meg. A melléklet "A" fejezete azokat a tevékenységeket, illetve a megvalósításukhoz szükséges építményeket, létesítményeket sorolja fel, amelyekre csak a részletes környezeti hatásvizsgálat elvégzése után adható környezetvédelmi engedély. A "B" fejezet azokat a tevékenységeket, illetve a megvalósításukhoz szükséges létesítményeket tartalmazza, amelyeknél a területileg illetékes első fokú környezetvédelmi hatóság döntésétől függ a részletes környezeti hatásvizsgálat elvégzése.

A rendelet 2. számú melléklete a hatásterület meghatározásának szabályait, 4. számú melléklete pedig azokat a szempontokat tartalmazza, amelyek alapján eldönthető, hogy szükség van-e részletes környezeti hatásvizsgálatra.

[20/2001. (II. 14.) Korm. rendelet a környezeti hatásvizsgálatról]

A levegő védelme

A 2001. július 1-jén életbe lépő rendelet hatálya azokra a természetes és jogi személyekre, továbbá jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre terjed ki, akik (amelyek) tevékenysége, létesítménye, terméke levegőterhelést okoz vagy okozhat. Tilos a környezeti levegő olyan mértékű terhelése, amely légszennyezést vagy határértéken felüli légszennyezettséget okoz. Tilalom alá esik az is, ha valaki bűzzel terheli a környezeti levegőt. A rendelet meghatározza a légszennyezettség mértékére, a légszennyező anyagok kibocsátására, a helyhez kötött légszennyező pontforrásra, a helyhez kötött diffúz légszennyező forrásra, a vonalforrásokra és a bűzzel járó tevékenységre vonatkozó szabályokat, továbbá az egyes termékek és technológiák levegőtisztaság-védelmi követelményeit is.

Üzemeltetés

A légszennyező forrásokat az elérhető legjobb technika alkalmazásával kell üzemeltetni. Ennek érdekében az üzemeltetőnek:

  • minimalizálnia kell a tevékenység folytatásához szükséges, levegőterhelést okozó anyagok felhasználását,
  • hatékonyan kell felhasználnia az eljáráshoz szükséges anyagokat és energiát,
  • meg kell előznie a légszennyezést, vagy ezek kockázatát a minimumra kell csökkentenie,
  • meg kell előznie a baleseteket, azok környezeti következményeit,
  • meg kell tennie a szükséges intézkedéseket, amennyiben fennáll a levegőterhelés veszélye.

A helyhez kötött légszennyező források üzemeltetése során:

  • nem lépheti túl a jogszabályban vagy a környezetvédelmi hatóság határozatában megállapított kibocsátási határértékeket,
  • be kell tartania a levegővédelmi követelményeket,
  • olyan anyagot és energiát kell felhasználnia, amely nem okoz légszennyezést, illetőleg megfelel az egyéb környezetvédelmi jogszabályok előírásainak,
  • a tisztítóberendezéseket a technológiai előírásoknak megfelelően, gondosan és folyamatosan kell üzemeltetnie, karbantartania,
  • a technológiai előírások megtartásával, az üzemzavarok megelőzésével, illetőleg elhárításával meg kell akadályoznia a rendkívüli légszennyezést,
  • a rendkívüli légszennyezés megszüntetése érdekében haladéktalanul meg kell tennie a szükséges intézkedéseket, és értesítenie kell a környezetvédelmi hatóságot.

A kibocsátási határértékek túllépésekor vagy a környezet veszélyeztetésekor a környezetvédelmi hatóság a légszennyezőt intézkedési terv kidolgozására és végrehajtására kötelezi, annak be nem tartása miatt pedig korlátozhatja, felfüggesztheti vagy betilthatja a légszennyező tevékenységet.

[21/2001. (II. 14.) Korm. rendelet a levegő védelmével kapcsolatos egyes szabályokról]

Munkában az adónyomozók

2001. március 7-én hatályba lépett az adónyomozók feladatairól, intézkedéseik eljárási szabályairól, vagyis tulajdonképpen a magatartási kódexükről szóló rendelet.

Az adónyomozók magatartási kódexe

Az adónyomozónak az állampolgári és emberi jogok sérelme nélkül, az alkotmányos jogok tiszteletben tartásával kell intézkednie. A rendelet még azt is előírja, hogy az intézkedést – ha annak jellegéből vagy a körülményekből más nem következik – a napszaknak megfelelő köszönéssel, az érintett személy nemének, életkorának megfelelő megszólítással, az adónyomozói mivolt és a tervezett intézkedés közlésével kell megkezdeni.

Az adónyomozó a szolgálati igazolványa és azonosító jelvénye felmutatásával igazolja magát és intézkedési jogosultságát. Ha az intézkedéssel érintett személy az adónyomozó első felszólításának nem tesz eleget, az intézkedő adónyomozó "a törvény nevében" figyelmezteti, hogy szigorúbban lép fel, és szükség esetén kényszerítő eszközt alkalmaz vele szemben.

Ha az adónyomozó a birtokos távollétében hatol be az ingatlanba, az APEH Bűnügyi Igazgatósága köteles a birtokost később erről tájékoztatni, és megvédeni az érintett vagyonát. Az adónyomozó a magánlakásban csak a feladat végrehajtásához szükséges ideig tartózkodhat. Az adónyomozó köteles elfogni, akit bűncselekmény elkövetésén tetten ért. Elfoghatja azt is, aki ellen elfogatóparancsot bocsátottak ki, függetlenül attól, hogy az elfogatóparancs kibocsátásának alapjául szolgáló bűncselekmény az APEH nyomozó hatóságának hatáskörébe tartozik-e vagy sem.

Kényszerítő eszközök

Az adónyomozó előzetes figyelmeztetés után kényszerítő eszközöket alkalmazhat. Ha a figyelmeztetést a körülmények nem teszik lehetővé, a kényszerítő eszközök előzetes figyelmeztetés nélkül is alkalmazhatók.

Tettleges ellenszegülésnek kell tekinteni azt a célzatos, fizikai erőkifejtéssel járó tevékenységet, amely az adónyomozót jogszerű intézkedésének megkezdésében, folytatásában vagy befejezésében akadályozza, így különösen, ha valaki élet, testi épség elleni közvetlen fenyegetéssel vagy fizikai erőszakkal akadályozza, hogy az adónyomozó belépjen a helyiségbe, a helyszínre, ott tartózkodjon, onnan távozzon, személyes szabadságot korlátozó intézkedést alkalmazzon, illetőleg egyéb intézkedést foganatosítson.

Súlyosabb kényszerítő eszköz csak akkor alkalmazható, ha az enyhébb kényszerítő eszköz alkalmazása nem vezetett eredményre, vagy alkalmazásának sikere eleve kilátástalan.

Kényszerítő eszköz a testi kényszer, a vegyi, az elektromos sokkolóeszköz, a bilincs és az útzár.

Ajándék elfogadása

Az adónyomozó a szolgálati tevékenységével összefüggésben, illetőleg annak elismeréseként csak a jogszabályban és a belső rendelkezésekben meghatározott személyektől, szervezetektől fogadhat el ajándékot, jutalmat. Ajándéknak minősül a csak az adónyomozónak biztosított árengedmény is. Ha az adónyomozó munkakörére, adónyomozói szolgálatának teljesítésére tekintettel az adónyomozó hozzátartozójának adták a jutalmat vagy az ajándékot, az ugyanolyan elbírálás alá esik, mintha azt az adónyomozó fogadta volna el.

A rendelet melléklete tartalmazza az APEH Bűnügyi Igazgatóság logóját, illetve az adónyomozók szolgálati és munkáltatói igazolványát is.

[5/2001. (II. 20.) PM rendelet az adónyomozói intézkedések és a kényszerítő eszközök alkalmazásának részletes eljárási szabályairól, valamint az adónyomozói magatartás szabályairól]

Céginformációs szolgálat

Amikor a cég közzététel végett megküldi a beszámolóját a Cégnyilvántartási és Céginformációs Szolgálatnak, átutalási megbízás visszaigazolásával kell dokumentálnia, hogy befizetette a 3000 forint költségtérítést az Igazságügyi Minisztérium 10032000-01483305-00000000 számlaszámára.

A befizető egyértelmű azonosítása miatt az átutalási megbízás "közlemény" rovatában fel kell tüntetni a befizetés jogcímét (beszámoló-közzétételi költségtérítés), valamint a befizető cég cégjegyzékszámát is.

A céginformáció iránti kérelemhez is csatolni kell a költségtérítés megfizetésének igazolását.

A készpénz-befizetési utalvány vagy az átutalási megbízás "közlemény" rovatában fel kell tüntetni a befizetés jogcímét (céginformáció-költségtérítés), valamint a befizető cég cégjegyzékszámát is.

[A Cégnyilvántartási és Céginformációs Szolgálat működéséről, valamint a céginformáció költségtérítéséről szóló 10/1998. (V. 23.) IM rendelet módosításáról]

Szövetkezeti üzletrészek

2001. március 3-án lépett életbe a mezőgazdasági szövetkezeti üzletrészek megvásárlásának részletes szabályairól szóló 31/2001. (III. 3.) Korm. rendelet. Az úgynevezett alanyi jogú kívülálló üzletrész-tulajdonos 2001. április 15-ig jelentheti be az üzletrészének megvásárlása iránti igényét az üzletrészt kibocsátó szövetkezet székhelye szerint illetékes megyei (fővárosi) földművelésügyi hivatalhoz. Az igényt az üzletrész-tulajdonos a rendelet 1. számú melléklete szerinti igénybejelentő lapon, valamint a 2. számú melléklet szerinti adásvételi szerződés nyomtatvánnyal személyesen vagy ajánlott küldeményben jelentheti be. A személyes igénybejelentést a hivatalnak igazolnia kell. A bejelentőnek 5-5 példányban kell kitöltenie és aláírnia az igénybejelentő lapot, valamint a szerződésnyomtatványt. Az igényeket jogcímek szerinti bontásban és szövetkezetenként kell bejelenteni. A bejelentő az örökösi minőséget a hagyatékátadó végzéssel vagy az öröklési bizonyítvánnyal igazolhatja akkor is, ha az üzletrészt a hagyatéki leltár, illetőleg a végzés nem tüntette fel.

A földművelésügyi hivatal az igényekről készített tételes – az üzletrész-tulajdonosok nevét és a vételárat tartalmazó – kimutatást folyamatosan megküldi a szövetkezetnek. Ha a szövetkezet nem biztosítja a vételár fedezetét, és elmulasztja az állami kölcsön igénybevételére irányuló nyilatkozattételt, ez utóbbit – helyette és nevében – a földművelésügyi hivatal teszi meg.

[31/2001. (III. 3.) Korm. rendelet a mezőgazdasági szövetkezeti üzletrészek megvásárlásának részletes szabályairól]

Elszámolható üzemanyagárak

Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal közzétette a következő negyedévben alkalmazható üzemanyagárakat, amelyek alapján a magánszemélyek adóbevallásukban elszámolhatják az üzemanyagköltséget.

A 2001. április 1. és június 30. között elszámolható üzemanyagárak a következők: az ESZ-95-ös ólmozatlan motorbenzin 233, az ESZ-98-as ólmozatlan motorbenzin 243, a keverék 232, a gázolaj 217 forint literenként.

Ha az adózó az üzemanyagot a közleményben szereplő árak szerint számolja el, akkor nem szükséges számlát beszereznie.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. április 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem