×

Ellenőrzés a munkahelyeken

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. február 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 37. számában (2001. február 15.)

 

A bírságolás önmagában nem hozhat érdemi változást a munkaügyi, az adózási – illetve más hatóságok által elvárt – fegyelem javításában – állítják a téma szakértői. A vétségek számának csökkentéséhez szükség van a cégek közreműködésére is, amihez meg kell teremteni a vállalkozások érdekeltségét, de a vonatkozó jogszabályok folyamatos finomítása is sokat segíthet. A szankcionálással kikényszeríthető átmeneti eredményekkel szemben tényleges és tartós előrelépés akkor várható, ha a cégműködés tisztaságát is értéknek tekintik a vállalatok.

 

Több ellenőr kellene

Évente csaknem ötvenezer cégnél tart ellenőrzést az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség (OMMF). Az ellenőrzések tapasztalatai szerint az elmúlt években a munkabiztonsági és a munkaügyi fegyelem nem javult a munkahelyeken. Békés András, a felügyelőség elnöke sokat vár a Nemzeti Munkavédelmi Program elfogadásától, mivel ez talán érdekeltebbé teszi a cégeket a szabályok betartásában. A hatóság a jelenlegi bírságösszegek felemelését is szorgalmazza.

Az elmúlt év első felében 26 ezer munkáltatót ellenőriztek az OMMF munkatársai, s az esetek többségében egy cégnél egyszerre több szabálytalanságot is találtak. A felügyelet az első félévben 54 millió forint munkavédelmi bírságot és 608 millió forint munkaügyi bírságot szabott ki a munkáltatókra. Szinte semmiféle javulásról nem lehet beszélni, amit az is bizonyít, hogy a kirótt büntetések összege emelkedett a korábbi évekhez képest.

Az elnök kifejtette: sem a munkavédelem, sem a munkaügy területén nem változott a munkáltatók magatartása. Továbbra is a legfőbb szabálytalanság a védőberendezések és a felszerelések hiánya: a dolgozók sokszor az alapvető biztonsági intézkedéseket sem tartják be. A felügyelők számos esetben bukkannak feketemunka-végzésre, vagyis a cégek a dolgozókat szerződés nélkül, színlelt szerződéssel, vagy hiányos, s így érvénytelen szerződéssel alkalmazzák. A főbb szabálytalanságok közé sorolható még a munkabér és a pótlékok ki nem fizetése. Sok munkáltató a megengedettnél több túlórát ír elő, ráadásul ezért nem fizeti ki a munkavállalónak járó pénzt. Az elnök beszámolt arról, hogy kezdeményezik a kiszabható bírság növelését. Jelenleg a büntetés 50 ezertől 3 millió forintig terjedhet. E mértékeket 1994-ben állapították meg, ám azóta igencsak elértéktelenedtek a kiróható összegek. Az OMMF azt javasolja, hogy az alsó határ 100 ezer, a felső pedig 10 millió forint legyen. Ehhez persze törvénymódosítások szükségesek, de az elnök reményei szerint a kormány és az Országgyűlés is egyetért majd javaslatukkal.

A helyzet tartós javulása önmagában a bírságok nagyságától azonban aligha várható, hiszen a munkáltatók érdekeltségét ez nem feltétlenül teremti meg. Ezt inkább új szabályokkal lehet elérni, amelyeket a Nemzeti Munkavédelmi Program tartalmaz. A program az Országgyűlés előtt van, s a bevezetése után Békés András folyamatos javulásra számít. Erre persze csak hosszabb távon lehet számítani, hiszen az új rendszer kiépítése is sok időt vesz igénybe.

Az elnök végül hozzátette: az OMMF továbbra is létszámgondokkal küszködik, hiszen a több százezer cég ellenőrzését mindössze 400 felügyelő végzi. Így nem meglepő, hogy évente a munkáltatóknak alig tíz százalékához jutnak el. 2002-ben a hatóság létszáma 80 fővel bővülhet, de Békés szerint ez nem jelent áttörést.

A tanácsadás segíthet

Az elmúlt évekhez képest javult a munkavédelmi ellenőrzések színvonala, bár a vizsgálatok száma továbbra is alacsony. A jövőben ezen változtatni kell a munkavállalók védelmében – vélekedett Borhidi Gábor, a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ) munkavédelmi ügyvivője, aki a bírságok tervezett emelésével kapcsolatos elrettentést nem tartja egyértelműen jó megoldásnak. Úgy látja, legalább a háromszorosára kellene növelni a munkavédelmi ellenőrzések számát, hiszen az Európai Unió is ezt várja hazánktól.

A biztonsági előírások betartatása bizonyos ágazatokban és munkahelyeken sem a munkáltatókra, sem a munkavállalókra nem jellemző, sőt az emberek tudatában sem él a biztonságos munkahely iránti igény. Ezt bizonyítja, hogy az elmúlt években folyamatosan nőtt a szabálytalanságon ért munkáltatók száma, csakúgy, mint a kiszabott bírságok értéke. A szakszervezeti szakértő szerint azonban egy újfajta, a biztonságot értéknek tartó mentalitás kialakítása nem feltétlenül az elrettentéssel érhető el. A bírságok tervezett, jelentős emelésétől ezért nem lehet egyértelműen jótékony hatást várni. A jó szándékú segítség s a tanácsadás hosszabb távon hatékonyabb eredményekkel járhat, mint a magas bírsággal való fenyegetettség. A túlzottan magas pénzbüntetés számos kisvállalkozás számára akár a csődöt is jelentheti, pedig sokak nem szándékosan vétenek a szabályok ellen. Borhidi hozzátette: egyértelmű, hogy a hatóságok az ellenőrzések során nem szelektálhatnak a rosszindulatú, szándékos, illetve a véletlen, tájékozatlanságból eredő vétség között. Mégis ez utóbbiaknál többet segíthet a felvilágosítás, mint a komoly szankció.

A tanácsadói, segítői szerep erősítéséhez azonban magának a felügyeletnek is meg kell erősödnie – vélte a szakértő. Ehhez persze elengedhetetlen az anyagi támogatás, ám a költségvetés nem kényezteti el az OMMF-et. Az idén különösen nagy hangsúlyt kell fektetni a munkavédelmi képviselői hálózat fejlesztésére is, hiszen 2001-ben az üzemi tanácsi választások mellett munkavédelmi képviselői választások is lesznek. Jelenleg nagyon kevés az ilyen szakértő: a becslések szerint a munkahelyek alig húsz százalékánál dolgoznak munkavédelmi képviselők. A szakszervezetek szorgalmazták, hogy az 50 főnél többet foglalkoztató cégeknél legyen kötelező az ilyen szakértő jelenléte, ám a munkáltatók ellenállása miatt végül nem került be a törvénybe. A Munkavédelem Országos Programja keretében azonban ismét napirendre került a téma, s várható, hogy az érdekegyeztető tárgyalásokon is újra felvetődik. Borhidi szerint a munkáltatóknak is érdekük a biztonságos munkahely, s a jó munkavédelmi képviselők alkalmazása a hatósági ellenőrzéseket is rövidebbé teheti, nem szólva arról, hogy adott esetben a képviselő tetemes bírság megfizetésétől mentheti meg a céget.

Divatba jött a feljelentés

Az adóhatósághoz érkező bejelentések, vagy másképpen szólva feljelentések többsége megalapozatlan, így nyilvánvalóan bosszúból történik, a konkurencia elleni harc részeként, illetve a másik cég lejáratásaként – vélekedett Vargha Árpád, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) elnökhelyettese. A tapasztalatok szerint tavaly is az áfával kapcsolatos szabálytalanságok és visszaélések vitték el a pálmát, pedig az adatok még csak novemberig állnak rendelkezésre.

Az adóhatóság 2000 novemberéig több tízezer ellenőrzést tartott. A kiutalás előtti ellenőrzések zöme az áfára vonatkozott, s a vizsgálatok csaknem kilencven százalékában találkoztak kisebb-nagyobb szabálytalanságokkal. A legjellemzőbb hibájuk a cégeknek, hogy olyan adót igyekeznek visszaigényelni, amely számukra nem jár. Az APEH 2000 novemberéig 32 milliárd forintról állapította meg, hogy az nem fizethető vissza. A tapasztalatok szerint az áfa évek óta a legtöbb gond forrása, s a jogosulatlan visszaigénylés mellett még problémát okoz a nem megfelelő számlák benyújtása is.

Az utólagos ellenőrzésekből, amelyek során a bevallásokat veszik górcső alá, 27 ezer zajlott le 2000 novemberéig. Ezek alapján a szakértők 63 milliárd forint adóhiányt állapítottak meg, ami 38 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Itt is az áfával volt a legtöbb probléma: az esetek 63 százalékában ez hiányzott. A szabálytalanságok miatt az APEH összesen 18 milliárd forint adóbírságot és 20 milliárd forint késedelmi pótlékot rótt ki a cégekre.

Vargha Árpád kérdésünkre beszámolt az operatív ellenőrzésekről is, amelyek során elsősorban a nyugtaadási fegyelmet vizsgálták. Tavaly mintegy 33 ezer ilyen ellenőrzésre került sor, az esetek több mint 40 százaléka végződött valamilyen hiányosság megállapításával. Még mindig jellemző, hogy a cégek nem adnak számlát, nincs pénztárgépük. Ezek a szabálytalanságok főleg a kereskedelemben érhetők tetten, azon belül is elsősorban a piacokon, illetve a közterületi árusoknál. A számlaadási szabályok megsértése miatt 953 üzletet zártak be hosszabb-rövidebb időre. Az APEH a munkavállalók foglalkoztatásának körülményeit is vizsgálja, s amennyiben illegálisan, azaz bejelentés nélküli foglalkoztatásra derít fényt, úgy a hatóság szankciókkal élhet, s akár be is zárathatja a céget. Tavaly 216 esetben zárattak be elsősorban kereskedelmi és vendéglátóhelyeket feketefoglalkoztatás miatt. Vargha kérdésünkre hozzátette: a nagyobb üzletekben, bevásárlóközpontokban szinte alig találni illegálisan dolgozókat: az üzletekben bejelentett eladók tevékenykednek.

A tavalyi év jó híre továbbá, hogy az egyszázalékos adóval "megajándékozott" szervezeteknél az APEH alig talált visszaélést, vagyis a felajánlott összeget a szervezetek valóban arra költötték, amire azt az adakozók szánták. A 2000-es év szomorú tapasztalata viszont, hogy divatba jött a feljelentés. A közérdekű bejelentések száma 2200-ra, vagyis – a hétvégéket és ünnepnapokat is beszámítva – napi hatra nőtt. Vargha Árpád szerint ezek nagy részét a harag, a bosszú táplálja. A cégek a konkurenciát próbálják ilyen módon – az esetek többségében – megalapozatlanul támadni.

Túlzott terhek

Mindenkinek, így a munkáltatóknak is érdeke, hogy a munkaügyi viszonyok rendezettek legyenek a vállalatoknál. Éppen ezért szükséges és indokolt a munkaügyi ellenőrzés, de mindenekelőtt a szabályozás egyszerűsítésére, illetve a járulékok és az adók mérséklésére lenne szükség. Mindezekről Várkonyi Júlia, az Ipartestületek Országos Szövetsége (Iposz) közgazdasági és jogi igazgatója nyilatkozott.

Sem a munkaügyi, sem a munkavédelmi helyzet nem nevezhető jónak a kisebb cégeknél, hiszen egyaránt tapasztalható a feketefoglalkoztatás, illetve számos biztonsági beruházás hiányzik. Önmagában a bírságolás nem oldja meg a visszás helyzeteket. Várkonyi Júlia szerint be kell látni, hogy a vállalkozókra, főleg a tőkehiánnyal küszködő kisebb cégekre óriási anyagi és adminisztrációs terhek hárulnak. A nyilvántartási rendszer például annyira bonyolult, hogy a cégek egy része – főleg, ahol erre nincs külön szakértő – képtelen a kívánalmaknak maradéktalanul megfelelni. Így viszont az ellenőrzések során mindig lehet hibát találni, aminek szinte biztos következménye a bírságolás. A tervezett, magasabb összegű büntetés ezt a problémát nem oldja meg. A szakértő szerint sokkal hamarabb megoldáshoz s a helyzet javulásához vezetne, ha észszerűbb s egyszerűbb szabályok lépnének hatályba.

Ugyancsak nem lehet a helyzet érdemi javulását remélni, amíg az adó-, tb- s egyéb fizetési kötelezettségek mértéke nem csökken. A jelenlegi magas közterhek miatt a cégek egy része még a működését is nehezen finanszírozza. Számos vállalkozásnál ezért maradnak el a munkavédelmi, munkabiztonsági beruházások. A szakértő hozzátette: a biztonságot szolgáló fejlesztések elmulasztásával természetesen nem ért egyet, de sajnos tény, hogy a cégeknek elsősorban meg kell élniük. E téren a minimálbér 57 százalékos kötelező emelése tovább rontotta a kisebb cégek felzárkózási esélyeit. Az idén több százezer forint pluszkiadást jelent egyetlen minimálbéren alkalmazott dolgozó, hiszen a tavalyi 25 500 forintról 40 ezer forintra kellett emelni a javadalmat, s ezután kell fizetni a közterheket is. A kisvállalkozások számára ez hatalmas megterhelést jelent. Várkonyi Júlia szerint nyilvánvaló, hogy a hatóságok az év első felében fokozottan ellenőrzik majd a minimálbér kifizetését, főleg ott, ahol előre tudható, hogy ez nehézségbe ütközik.

Az ellenőrzésekről szólva úgy vélekedett: mind a munkaügyi, mind a munkabiztonsági ellenőrzések felét bejelentés alapján végzik a hatóságok. A kisvállalkozások körében elharapózott a feljelentési kedv: elbocsátott, sértett munkavállalók, konkurens cégek igyekeznek ily módon ártani egymásnak.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. február 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem