×

Artisjus és társai

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. július 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 30. számában (2000. július 15.)

 

A szerzői jogról szóló sorozatunk mostani része a közös jogkezelésről, a jogkezelő szervezetekről, a jogdíjakról, illetve a szerzői jog megsértésének következményeiről szól. Közös jogkezelés alá esnek a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (Szjt.) rendelkezéseiben meghatározott olyan jogosultságok, amelyek a felhasználás jellege, illetve körülményei miatt egyedileg nem gyakorolhatók.

 

Jogkezelő szervezetek

A közös jogkezelő szervezetek a szerzői művekhez, az előadó-művészi teljesítményekhez, a hangfelvételekhez, a sugárzott vagy vezetéken átvitt műsorokhoz, valamint a film-előállítói teljesítményekhez kapcsolódó, egyedileg nem gyakorolható jogokat érvényesítik. Létrehozásukat az indokolja, hogy ha egy adott művet, előadást, filmet közel azonos időben, számos felhasználó kíván használni, akkor a szerzők, alkotók engedélyezési jogainak vagy díjigényének érvényesítését a gyakorlatban lehetetlen megoldani. A szerző, filmalkotó vagy előadóművész nincs abban a helyzetben, hogy ellenőrizze, ki, mikor és hol használta fel művét vagy teljesítményét. A felhasználó is nehéz helyzetbe kerülne, ha magának kellene felkutatnia, hogy az általa felhasználni kívánt műhöz kinek, milyen jogosultsága fűződik.

A jogosultak által létrehozott közös jogkezelői szervezetekről a nemzeti kulturális örökség minisztere nyilvántartást vezet. A Magyar Közlöny 2000/10. számában kihirdetett NKÖM közlemény tartalmazza az 5 nyilvántartásba vett közös jogkezelő egyesület megnevezését, adatait, tevékenységi körét, képviselőinek a nevét, jogosulti körének a meghatározását. Ezek a következők:

  • irodalmi és zenei művek jogai: ARTISJUS Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület (Artisjus),
  • egyéb alkotóművészeti alkotások jogai: HUNGART Vizuális Művészek Közös Jogkezelő Társasága Egyesület (Hungart),
  • filmalkotások: Filmalkotók és Gyártók Szerzői Jogvédő Egyesülete (Filmjus),
  • előadó-művészi teljesítmények: Művészeti Szakszervezetek Szövetsége Előadóművészi Jogvédő Iroda (MSZSZ-EJI),
  • hangfelvételek jogai: Magyar Hanglemezkiadók Szövetsége (MAHASZ).

Csatlakozás az egyesülethez

A közös jogkezelést végző egyesülethez valamennyi érintett jogosult csatlakozhat, amennyiben az alapszabályban meghatározott feltételeket teljesíti, s megbízást adhat az egyesület részére a közös jogkezelésre. Az egyesület jogkezelési tevékenységében érdekelt belföldi jogosultak jelentős része tagja az egyesületnek, vagy ahhoz csatlakozni kíván. A nyilvántartásba való felvétel követelménye az is, hogy az egyesület munkavállalói révén rendelkezzék a közös jogkezeléshez és a nemzetközi kapcsolattartáshoz szükséges megfelelő szakismerettel és gyakorlattal.

Díjszabás

A szerzői és a szomszédos jogok közös kezelését végző egyesület rendszeres időközönként megállapítja a jogdíjakat és a felhasználás egyéb feltételeit. A jogdíjak és felhasználási feltételek megállapításakor a közös jogkezelő szervezet nem tehet indokolatlan megkülönböztetést a felhasználók között. A jogdíjak és egyéb feltétek megállapításához a miniszter jóváhagyása is szükséges. Ennek megadása előtt a miniszter kikéri a jelentős felhasználók és a felhasználók érdek-képviseleti szerveinek a véleményét is. (Jelentős felhasználóknak minősülnek különösen a reprográfiai díj fizetésére kötelezett, reprográfiára alkalmas eszközöket gyártók és forgalmazók, valamint ezek érdek-képviseleti szervezetei.)

A közös jogkezelő egyesület a miniszteri jóváhagyást követően az általa megállapított jogdíjakat és egyéb felhasználási feltételeket a Magyar Közlönyben, saját nevében nyilvánosságra hozza. A közzétett díjszabást a felhasználókkal szemben indokolatlan megkülönböztetés nélkül kell alkalmazni.

Felhasználás

Amennyiben a közös jogkezelést végző szervezet valamely felhasználó részére felhasználási engedélyt ad, illetve vele szemben díjigényt érvényesít, akkor a felhasználó jogosult az egyesület jogkezelése alá tartozó valamennyi jogosult azonos műfajú műveinek, vagy szomszédos jogi teljesítményeinek felhasználására is, amelyekre vonatkozó jogdíjakat azonos feltételek mellett meg kell fizetnie.

Amennyiben a közös jogkezelést törvény írja elő, ellenkező bizonyításáig azt kell vélelmezni, hogy a felhasznált művek, illetve szomszédjogi teljesítmények védelemben részesülnek. Kivételt képez ez alól a hangfelvétel előállítója, valamint a multimédia mű létrehozója és az elektronikus adattár összeállítója, aki követelheti, hogy a már nyilvánosságra hozott, nem színpadi zeneműveknek és zeneszövegeknek, valamint az ilyen színpadi zeneművekből vett részleteknek mechanikai többszörözését és példányonkénti terjesztését megfelelő díjazás ellenében engedélyezzék számára.

A felhasználó írásbeli kérelmére a közös jogkezelő szervezet, költségtérítés ellenében írásbeli tájékoztatást ad arról, hogy a jogkezelések körébe tartozó, a felhasználó által egyedileg megjelölt mű, vagy szomszédos jogi teljesítmény védelemben részesül-e. A közös jogkezelő egyesület a felhasználási engedély feltételeként előírhatja, hogy a felhasználó a felhasznált művekről vagy szomszédos jogi teljesítményekről adatot szolgáltasson. Nyilvános előadás esetén a közös jogkezelő szervezet csak az élő adások tekintetében szabhat ilyen feltételt.

Tiltakozó nyilatkozat

A felhasználó azonban felhasználási engedély, illetve díjigény-érvényesítés esetén sem jogosult olyan azonos műfajú mű vagy szomszédos jogi teljesítmény felhasználására, amelynek jogosultja a közös jogkezelő egyesülethez intézett írásbeli nyilatkozatában előzetesen tiltakozott művei, vagy szomszédos jogi teljesítményei felhasználásának közös jogkezelés körében történő engedélyezése ellen. A közös jogkezelő egyesület köteles a tiltakozó nyilatkozat szerint eljárni, ha a nyilatkozatot a jogosult több mint három hónappal a naptári év vége előtt tette, és annak tiltó hatálya a következő év első napjánál nem korábbi. Amennyiben azonban a közös jogkezelést jogszabály írja elő, a jogosult nem tiltakozhat a felhasználás közös kezelés körében történő engedélyezése ellen.

Igényérvényesítés

A közös jogkezelő egyesület saját nevében, saját igényeként érvényesíti a bíróság előtt a közös jogkezelés körébe tartozó igényeket. A közös jogkezelő egyesület rendelkezik a közös jogkezelés útján érvényesített díjigényekkel, valamint a megfizetett vagy beszedett díjakkal, s felosztja azokat a jogosultak között.

A közös jogkezelő egyesületek felügyelete

A közös jogkezelő egyesületek tevékenysége felett a kijelölt miniszter felügyeleti jogkörében eljárva ellenőrzést gyakorol. Az ellenőrzés kiterjed a nyilvántartásba vétel feltételeinek folyamatos megvalósulására és az egyesület alapszabálya, felosztási szabályzata, belső rendelkezéseinek törvényességi vizsgálatára, vagyis arra, hogy ezek a szabályzatok nem ütköznek-e a szerzői jogi jogszabályokba.

Amennyiben a miniszter felügyeleti jogkörében eljárva, a nyilvántartásba vételhez szükséges feltételek hiányát, vagy a szerzői jogi jogszabályok megsértését észleli, ezek megszüntetése érdekében intézkedéseket köteles tenni.

A miniszter írásban figyelmezteti a közös jogkezelő egyesület ügyintéző és képviseleti szervét, hogy állítsa helyre a nyilvántartásba vétel feltételeinek, illetve szerzői jogi jogszabályoknak megfelelő módon való működését. A helyreállításra megfelelő határidő kitűzésével hívja fel az egyesületet. A súlyosabb jogsértések esetében megkeresheti az ügyészséget, hogy az egyesület törvényességi felügyelete körében hozza meg a szükséges intézkedéseket. Amennyiben a jogsértés helyreállítására kitűzött határidő eredménytelenül telt el, illetve az ügyészség törvényességi felügyeleti intézkedése nem jár eredménnyel, vagy nem várható tőle eredmény, a miniszter a közös jogkezelést végző egyesületet törli a nyilvántartásból, s ezt közzéteszi a Magyar Közlönyben.

Öröklés

Amennyiben az elhunyt szerző hagyatékához szerzői jogi jogosultság tartozik, akkor a hagyatéki eljárást lefolytató közjegyzőnek az eljárás megindításáról értesítenie kell az elhunyt személy műveivel kapcsolatban érintett közös jogkezelő szervezetet. Amennyiben nem állapítható meg, hogy a közös jogkezelő szervezetek közül melyikhez tartozik a hagyatékban szereplő szerzői jog kezelése, vagy a művek nem tartoznak a közös jogkezelés körébe, a közjegyző az értesítést az irodalmi és zenei művekkel kapcsolatos szerzői jogok közös kezelését végző szervezetnek küldi meg.

A hagyatéki eljárás jogerős befejezését követően a közjegyző kivonatos hagyatékátadó végzés megküldésével értesíti a közös jogkezelő szervezetet arról, hogy a hagyatékhoz tartozó szerzői jog örökösének a hagyatékot átadta. Ha a hagyaték átadásáról a bíróság rendelkezett, akkor a bíróságnak kell megküldenie a kivonatos jogerős ítélet egy példányát az érintett jogkezelő szervezet részére.

A megküldött kivonatos hagyatékátadó végzés, illetőleg a kivonatos jogerős ítélet csak a hagyatékhoz tartozó szerzői jog örökösnek történő átadására vonatkozó adatokat tartalmazhatja. A kivonatos hagyatékátadó végzés és a kivonatos ítélet a fentieken túlmenően tartalmazza a kivonatminőség megjelölését, valamint azt, hogy milyen célra használható fel. Az érintett közös jogkezelő szervezet a részére megküldött kivonatos jogerős hagyatékátadó végzések és ítéletek alapján a szerzői jogok örököseiről köteles nyilvántartást vezetni, és abból a felhasználók számára, a személyes adatok védelmére vonatkozó jogszabályok keretei között adatokat szolgáltatni. Ezek a rendelkezések vonatkoznak az előadóművészekre és az előadó-művészi jogokra is.

A jogkezelési adatok védelme

A szerzői jog megsértésének jogkövetkezményeit kell alkalmazni, ha a közös jogkezelő egyesületek által nyilvántartott adatokat jogosulatlanul eltávolítják vagy megváltoztatják. Az, aki jogosulatlanul terjeszt, terjesztés céljából behoz, sugároz, vagy a nyilvánosság részére másként közvetít olyan műveket, amelyekről eltávolították vagy megváltoztatták a jogkezelési adatot, a szerzői jog szabályai szerint felel. A felelősség fennállásának feltétele azonban az, hogy a cselekményeket elkövető személy tudomással bírt, vagy az adott helyzetben általában elvárható gondosság mellett tudomással kellett bírnia arról, hogy cselekményével lehetővé teszi vagy megkönnyíti a szerzői jog megsértését, illetve hogy ezzel másnak a jogsértésre indítékot ad.

Jogkezelési adat

Jogkezelési adatnak minősül a szerzői jog jogosultjaitól származó minden olyan adat, amely a művet, a szerzőt, vagy a műre vonatkozó jogok más jogosultját azonosítja, vagy a felhasználás feltételeiről tájékoztatja, ideértve az ilyen adatokat megjelenítő számokat, vagy jelzéseket is. A jogkezelésből eredő védelem alá azonban csak azok az adatok tartoznak, amelyeket a mű példányához kapcsoltak, illetve amely a mű nyilvánossághoz történő közvetítésével összefüggésben jelenik meg.

Járulékfizetés a védelmi idő letelte után

Amennyiben az eredeti képzőművészeti és iparművészeti alkotások védelmi ideje eltelik, és azok tulajdonjogát kereskedelmi tevékenységet folytató gazdálkodó szervezet közreműködésével ruházzák át, akkor az átruházás alkalmával járulékot kell fizetni. A járulék mértéke – a szerzői jogdíjjal azonosan – az általános forgalmi adóval csökkentett vételár 5 százaléka. A járulék megfizetése itt is a vevőt terheli, beszedéséért és átutalásáért a közreműködő gazdálkodó szervezet felel. A közös jogkezelő szervezet azonban a hozzá átutalt járulékot nem oszthatja fel, hanem azt az alkotói tevékenység és az alkotóművészek szociális célú támogatására fordíthatja. A járulék címen befolyt összeget a közös kezelő szervezet köteles elkülönítetten kezelni és nyilvántartani. A befolyt járulék összegéről és annak felhasználásáról a közös jogkezelő szervezet a nyilvánosságot a felügyeletére kijelölt miniszter irányítása alatt működő minisztérium hivatalos lapjában, évente tájékoztatja.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. július 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem