×

Beruházások ösztönzése

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. november 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 23. számában (1999. november 15.)

 

A Gazdaságfejlesztési Célelőirányzat (GFC) ugyan nem elsődlegesen munkahely-teremtési forrás, ám a beruházások, a kis- és középvállalkozások támogatása révén mégis jelentős hatást gyakorol a munkaerőpiacra.

 

Kiemelt célok

A GFC idei kiadási előirányzata mintegy 19,4 milliárd forint, amelyből 1,7 milliárd a saját bevétel és 17,7 milliárdot tesz ki a költségvetési támogatás. A gazdasági tárca a források felhasználását a működőtőke-befektetések és a beruházások ösztönzésére, valamint a kis- és középvállalkozások komplex fejlesztésére koncentrálja. Ebből az alapból támogatják a külgazdasági egyensúly javítását célzó kereskedelemfejlesztési programokat, valamint a törvényekből, kormányhatározatokból, illetve a GM statútumából adódó feladatokat.

Mindezeknek megfelelően a célelőirányzat 40 százalékát beruházások, befektetések ösztönzésére, 30-30 százalékát pedig a kkv-szektor, illetve a kereskedelem fejlesztésére fordítják. Az arányok a GM stratégiai szándékait, hosszabb távú gazdaságfejlesztési elképzeléseit, illetve a kormányzati prioritásokat is tükrözik.

A nagyobb rész már elfogyott...
A Gazdaságfejlesztési Célelőirányzatból szeptember végéig mintegy 13,5 milliárd forintot kötöttek már le szerződésekkel. Mint Pongorné Csákvári Mariann főosztályvezető elmondta: a felhasználás főbb arányai a terveknek megfelelően alakultak az év során.

A beruházásösztönzés egyik legfontosabb eszközének tekinthető gazdaságfejlesztési pályázati rendszerben 77 pályázatra 6,5 milliárd forintot ítéltek oda. Az átlagos támogatás 100 milliós nagyságrendű volt.

Kis- és középvállalkozások fejlesztésére az első kilenc hónapban 4 milliárd forintot kötöttek le szerződésekkel. Az elfogadott pályázatok száma 880 volt. A kis és közepes méretű cégek döntő része kamattámogatást vagy a minőségbiztosítási rendszerek fejlesztéséhez elérhető forrást igényelt – mondta el a főosztályvezető.

Kereskedelemfejlesztésre, exportösztönzésre a 3,5 milliárdos előirányzat csaknem teljes része elfogyott: 3 milliárd forint sorsáról már döntöttek.

A GFC jövő évi állami forrása a költségvetési törvényjavaslat szerint 16,3 milliárd forint körül alakul. A csökkenés oka (az állami támogatás az idén több mint 17 milliárd), hogy ebből az alapból mintegy 1 milliárd forintot átcsoportosítanak a jövőre létrehozandó Kisvállalkozói Célelőirányzatba, amely a tervek szerint összesen 7 milliárdból gazdálkodik majd (5,2 milliárd forint költségvetési + 1,8 milliárd forint PHARE-forrás).

A GFC feladatai némiképpen szűkülnek jövőre, hiszen a kifejezetten kis- és középvállalkozásoknak szóló programokat 2000-ben már a KVC-ből finanszírozzák. (Más kérdés, hogy mire lesz elég az új alap, hiszen idén csak a kamattámogatás előirányzata 2,5 milliárd forint volt.)

A „nagy" alap felhasználására vonatkozó tervek még csak most formálódnak a Gazdasági Minisztériumban, de az biztosnak látszik, hogy a sikeres programok, így például a gazdaságfejlesztési és az ipari parki pályázati rendszer megmaradnak.

Új pályázatokkal elsősorban a beruházástámogatások körét szeretnék bővíteni, de döntések egyelőre nem születtek még.

A gazdaságfejlesztési pályázat

A gazdaságfejlesztési pályázat tervezett keretösszege idén 7,5 milliárd forint. A GFC-ből meghirdetett pályázatok közül ez az egyetlen olyan támogatási forma, ahol feltétel a vállalkozó konkrét kötelezettségvállalása. A támogatás döntően kamatmentes hitel a beruházás összegének 25 százaléka erejéig, de legfeljebb 200 millió forintig. Ezen belül a közműfejlesztési hozzájárulás költségeihez vissza nem térítendő támogatás is nyújtható.

A kiírás szerint a pályázat célja azon feldolgozóipari beruházások támogatása, amelyek magasan feldolgozott, az Európai Unió piaci követelményeinek megfelelő, versenyképes termékek előállítására alkalmas gyártókapacitást hoznak létre, vagy ilyenek jelentős bővülését eredményezik. E kör tartalmazza az alkatrészek, részegységek, komponensek, korszerű csomagolóanyagok gyártására irányuló háttéripar fejlesztését is.

Támogatás nyerhető ezenkívül nemzetközi színvonalú szállodai szolgáltatáshoz, ha a beruházás legalább 25 szállodai szoba létesítését, illetve 50 helyes bővítést eredményez.

Pályázni csak meg nem kezdett, 50 millió forint feletti költségű beruházással lehet, amely a megkezdéstől számított 2 éven belül – 3 milliárd forint feletti költség esetén 3 éven belül – megvalósul. Az üzleti tervben a pályázónak kötelezettséget kell vállalnia, hogy az új kapacitáson gyártott termékek hozzáadott értékéből a beruházás 5 (szálloda esetében 10) éven belül megtérül.

A pályázaton igényelhető kamatmentes hitel a gépek és termelőberendezések beszerzéséhez, a technológia igényelte infrastruktúra megépítéséhez a beruházási költségek 25 százalékát, de maximum 200 millió forintot érhet el. 3 milliárd forint feletti beruházás esetén a hitel elérheti a 400 millió forintot. A kamatmentes kölcsönt 1 év türelmi időt követően, maximum 5 éven belül egyenletes részletekben kell visszafizetni.

A gazdaságfejlesztési pályázat leadásának határideje november 30-ig folyamatos. Részletesebb információk, illetve a pályázati útmutató az ITDH Ügyfélszolgálatánál (1051 Bp., Dorottya u. 4., tel.: 266-7034; 318-0051), illetve a GM Gazdaságfejlesztési Tárcaközi Bizottság Titkárságánál (1051 Bp., Vigadó u. 6., tel.: 235-4500; 318-5044).

Minőségbiztosítási rendszerek támogatása

A minőségbiztosítási és környezetirányítási rendszerek kiépítését és tanúsíttatását a GFC az idén már csak a kis- és középvállalkozások körében támogatja, mivel a nagyobb társaságok már többnyire rendelkeznek az EU-konform rendszerekkel. Az ISO 14000 és QS 9000 minőségbiztosítási rendszerek kiépítéséhez az elszámolható költségek öszszegének maximum 50 százaléka erejéig nyerhető el vissza nem térítendő támogatás. Az ISO 9000 szerinti minőségbiztosítási rendszerek esetében a támogatás összege maximált, az alábbiak szerint függ a teljes munkaidőben alkalmazottak létszámától:

Létszám Ezer forint
–10 fő 800
11-50 fő 1 00
51-100 fő 1 200
101-250 fő 1 400

A leadási határidő e pályázat esetében is hamarosan, november 30-án jár le. Információk, útmutató az ITDH Ügyfélszolgálatánál igényelhetők.

Kis- és középvállalkozások kamattámogatása

A már működő, fejlődésre képes mikro-, kis- és középvállalkozások verseny- és munkahelyteremtő képességének javulását, beszállítói kapcsolatainak bővülését szolgáló beruházások kamattámogatására a Gazdasági Minisztérium ebben az évben a tervek szerint összesen 2,6 milliárd forintot szán. A pályázati kiírás sok pontjában hasonlít a tavalyihoz, vannak azonban lényegi változások. Így például a fejlesztési költségek között meghatározták a gépek és berendezések beszerzésére fordítható minimális hányadot. E szerint az 50 millió forint feletti beruházások esetén a beruházási költségnek minimum 30, az 50 millió alattiaknál pedig legalább 10 százalékát gépek, berendezések, illetve a tevékenység fejlesztését szolgáló eszközök beszerzésére kell költeni.

A kiemelt beruházásokhoz kapcsolódó kamattámogatás mértékét 10 százalékponttal emelték, és módosult a kiemelt beruházások köre. Kikerültek abból a szolgáltatások – a szálláshely-szolgáltatás kivételével –, előnyös elbírálást élveznek viszont ettől az évtől a beszerzési társaságok fejlesztését szolgáló beruházások. A beszállítói tevékenység körét a pályázati kiírásban a műszaki kutatási-fejlesztési szolgáltatással bővítették.

A kamattámogatás alapfeltétele, hogy a hitel ne haladja meg a fejlesztési ráfordítás 75 százalékát. A hitel maximális összege 400 millió forint lehet. A kamattámogatás célonként eltérő, de egységesen négy évre igényelhető, mértéke évente 10 százalékkal csökken. A legsúlyosabb helyzetű megyékben minden kategóriában a pályázati kiírásban megadottnál 10 százalékponttal magasabb kamattámogatás igényelhető.

A kamattámogatási pályázat az egyetlen, amelynek határideje december 10-ig folyamatos. A pályázatokat havonta bírálják el, a döntést a tárcaközi vállalkozásfejlesztési szakmai bizottság javaslata alapján a gazdasági miniszter hozza meg.

A pályázatra csak olyan vállalkozások nyújthatnak be kérelmet, amelyek a konstrukcióban részt vevő több mint 30 hitelintézet valamelyikétől hitelígérvénnyel vagy kölcsönszerződéssel rendelkeznek. A pályázati adatlapokat is a bankoktól lehet beszerezni. A konstrukcióban többek között az ABN Amro Bank, a BNP Dresdner Bank, a Budapest Bank, a Daewoo Bank, az Erste Bank Hungary, az ING Bank, a Hypo Bank Hungária, a K&H Bank, a Postabank és az OTP Bank is részt vesz.

Kereskedelemfejlesztési pályázat

A kereskedelemfejlesztési forrásokból a GFC elsődlegesen a kis- és középvállalkozások külpiaci megjelenését segíti. A keretösszeg az idén 2 milliárd forint, amely a pályázati úton megszerezhető támogatások mellett tartalmazza a kereskedelmi szolgálat finanszírozását is. A kereskedelemfejlesztési pályázat keretében a külföldi kiállításokon való részvétel egyes költségeihez, egyes marketingeszközök alkalmazásához, illetve külföldön működtetett vállalati képviselet vagy kiállító, illetve bemutatóterem bérleti díjához igényelhető támogatás. Ezen az úton a költségek összegének 50 százalékáig nyerhető vissza nem térítendő támogatás.

A GFC jövőre

A GFC 2000. évi pályázatait a tárcának február 28-ig kell kiírnia, s bár konkrét döntés még nincs, a fentiekben ismertetett, legfontosabb támogatási formák várhatóan jövőre is megmaradnak. A feltételek, az arányok természetesen változhatnak, ahogyan némi átrendeződést hoz majd a központi költségvetés is. A tervek szerint ugyan a GFC összege nominálisan alig változik, megjelenik azonban az új, a kis- és közepes vállalkozások támogatását célzó alap, a Kisvállalkozói Célelőirányzat. Ennek várható összege mintegy 5 milliárd, az elérhető PHARE-támogatásokkal együtt több mint 7 milliárd forint lesz.

T. É.
Kisvállalkozói Célelőirányzat
A Gazdaságfejlesztési Célelőirányzat (GFC) mellett 2000-től új központi alap, a Kisvállalkozói Célelőirányzat is szolgálja a vállalkozók, azon belül a kisebb cégek támogatását. A jövő évi költségvetési törvényjavaslat szerint az alapban 7 milliárd forint lesz, ami 5,2 milliárd forintos központi, állami forrásból és 1,8 milliárd forintnyi PHARE-támogatásból áll össze.

A Kisvállalkozói Célelőirányzatból finanszíroznak jövőre minden olyan, eddig a GFC-ből támogatott programot, pályázatot, amely kifejezetten a kis- és középvállalkozásokat szolgálja. Mint Szalai Györgyné, a Gazdasági Minisztérium főosztályvezetője elmondta: a részletes, konkrét összegeket tartalmazó felhasználási tervek még csak a kidolgozás stádiumában vannak. Az mindenesetre szándék, hogy a sikeres, a vállalkozók által is kedvelt programok megmaradjanak. Biztosnak látszik tehát a kamattámogatási pályázat, a vállalkozói inkubátorházak fejlesztésének támogatása, az EU kisvállalkozói program társfinanszírozásának jövője. Folytatódik a Mikrohitel-program is, sőt a főosztályvezető információi szerint továbbra is napirenden van a felső határ emelése.

Jövőre is átvállalja majd a GM a 20 millió forint alatti, a Hitelgarancia Rt. vagy az Agrárvállalkozási Hitelgarancia Alapítvány által garantált hitelek garanciadíjának 50 százalékát. Erre a célra egyébként idén mintegy 50 millió forintos keret áll rendelkezésre. A garanciarendszer bővítésére várhatóan még idén létrehoznak két garanciaszövetkezetet is, az ezekre vonatkozó szerződések november végére készülnek el.

Ugyancsak a tőkéhez jutást segíti elő a nemrégiben létrehozott Északkelet-magyarországi Kockázati Tőkealap. Ezt a tervek szerint a jövő évben több hasonló regionális társaság követi majd.

A tervek tényleges megvalósulása 2000-ben nagymértékben függ attól, hogy végül mennyi lesz a rendelkezésre álló forrás. A költségvetési törvényjavaslatban szereplő 7 milliárd forint ugyanis még a felét sem éri el a korábban igényelt összegnek. S ha ehhez hozzátesszük, hogy az idén csak a kamattámogatási pályázatokra 2,5 milliárd forintot adtak ki, sejthető, hogy bizonyos tervek csak késéssel vagy szűkített keretek között valósulhatnak meg.

A GM szakemberei ezzel együtt úgy látják: komoly előrelépés az új célelőirányzat törvénybe iktatása, miután a GFC is tovább él. A beterjesztett törvényjavaslat szerint összege némiképpen emelkedik, így összességében több forrás szolgálhatja jövőre a vállalkozásfejlesztést.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. november 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem