×

Gazdasági növekedés – erősödő munkaadókkal

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. október 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 22. számában (1999. október 15.)

 

A kormány a közelmúltban juttatta el a parlamenthez a 2000. évi költségvetésitörvény-javaslatát. Ebben azzal számol, hogy jövőre a magyar gazdaság egy kiegyensúlyozott, dinamikusan fejlődő, versenyképesebbé váló gazdaság lesz. Varga Mihályt, a Pénzügyminisztérium politikai államtitkárát arról kérdeztük, hogy a kabinet a jövő évi adókoncepció, illetve a költségvetési politika kidolgozásakor miként vette figyelembe a vállalkozók, a munkaadók véleményét, s milyen feltételeket teremtve kívánja bevonni őket a kitűzött gazdaságpolitikai célok elérésébe.

Az elmúlt időszak arra figyelmeztette a tervezőket, hogy csínján bánjanak a kedvező jóslatokkal. A jövőre tervezett 4-5 százalékos növekedés nem csupán afféle kincstári optimizmus? A kormány mire alapozza a növekedési prognózisait?

– Úgy érezzük, hogy a magyar gazdaságban az export- és beruházásorientáltság miatt megvan a lehetőség arra, hogy a következő évben is 4-5 százalék körül növekedjen a bruttó hazai termék. A 4-5 százalékos gazdasági növekedésről egyébként nemcsak a kormány beszél, hanem például a Nemzetközi Valutaalap (IMF) is, amely a legutóbbi anyagában 4,5 százalékos növekedést jósol jövőre Magyarországnak. A Magyar Nemzeti Bank pedig még ennél is optimistább. Azt gondolom, hogy ma persze nehéz megbecsülni a számokat, de a növekedés kétségkívül valahol 4 és 5 százalék között lesz. Reményeink szerint közelebb az 5 százalékhoz.

Az előző kormány az exportot és a beruházásokat tartotta a növekedés motorjának, és ön is ezt említette elsőként a gazdaság bővülésének alapjaként. Milyen konkrét számokat vett figyelembe a kabinet a költségvetés tervezésekor?

– Arról tudok beszámolni, hogy az export 8-10 százalékos növekedését 2000-ben a beruházások körülbelül 10 százalékos növekedése egészítheti ki. Ha ez az ütem fenn tud maradni, akkor a 4-5 százalékos növekedésre mindenképpen van esély.

A gazdaság szereplői számára a növekedési kilátások mellett kiemelt szerepük van az inflációs várakozásoknak. Mire számíthatnak e tekintetben jövőre?

– A magyar gazdaság számára kedvező helyzetet teremt, hogy az infláció a jövő évben is tovább csökken. A kormány ebből a szempontból, talán az elmúlt 10 évben először, kicsit felül is becsülte az 1999-re vonatkozó inflációt, hiszen mi 10-11 százalék között számoltunk még tavaly ősszel, aztán az olajárak első féléves alacsony szintje miatt ez alacsonyabbá vált, meredekebben csökkent. Most persze egy trendfordulás érzékelhető. Az olajár növekedése egy kicsit csökkenti azokat az eredményeket, amiket az első félévben pluszban elértünk. Mindenképpen kimondható azonban, hogy néhány százalékponttal évről évre csökken az infláció: az idén 9 százalék körüli éves átlagos inflációt, 2000-ben pedig 6-7 százalékos pénzromlást vár a kormányzat.

Az év elején riadalmat keltett a tavalyi folyó fizetési mérleg alakulása. A korábbi nagymértékű deficitcsökkenést követően 1998-ban a várakozásoknál magasabb, 2,3 millió dolláros szint alakult ki. Milyen mértékű fizetésimérleg-hiányt tart elfogadhatónak a kormány 2000-re?

– Egy 2,5 milliárd dolláros folyó fizetésimérleg-hiány mindenképpen finanszírozható jövőre is. Szerencsére a tőkebeáramlás, Magyarország kedvező megítélése ennek a hiánynak a következményeit nem élezi ki. Tény és való, hogy az előző esztendőben egy új jelenséggel találkoztunk. Ez a profitrepatriálás, ami több mint 900 millió dollár kivonását jelentette 1998-ban. Hiba lenne azonban, ha a kormány azzal reagálna erre, hogy különböző korlátokat állít a külföldi vállalkozások számára, hiszen ezek a vállalkozások részben éppen azért jöttek Magyarországra, mert a tőkéjüket szabadon fektethették be, és szabadon vihették ki a profitot. Egyébként azt gondolom, hogy egy beruházás 6-7 év után jut el abba a fázisba, hogy a kibocsátás elérje a maximumát. Teljesen természetes, hogy a profitnak nem az egészét kívánják nálunk befektetni. Nekünk arra kell törekednünk, hogy olyan kedvező lehetőséget kínáljunk ezeknek a vállalkozásoknak, hogy a nyereségük minél nagyobb részét itt fektessék be újra és újra.

Korábban gyakran kerültek az újságok címlapjára nagyértékű külföldi beruházásokról, illetve befektetésekről szóló hírek. Mintha az utóbbi időben ritkultak volna az ilyen bejelentések.

– Nagyon sok pozitív példa van a külföldiek beruházásaira manapság is. Csak az utóbbi pár hét eseményeiből hadd említsem meg a japán Denso székesfehérvári beruházását vagy egy nagyon komoly amerikai, mexikói minőségivetőmag-termeltető cég soroksári üzemének a megnyitását. Ózdon tovább folytatódik a General Electric-beruházás, az Audi pedig arra készül, hogy Magyarországon fejlessze a motorgyártását. A példák sora tehát egészen megnyugtató.

Úgy látom, hogy a külföldiek még mindig kívánatos befektetési célországnak tartják Magyarországot.

Abban azonban, hogy Magyarország kívánatos befektetési célponttá vált, sok más tényező mellett, kiemelt szerepet játszottak a különböző adókedvezmények. A kormány programjában meghirdette az adórendszer egyszerűsítését, egyben a kedvezmények körének szűkítését.

– Az adókedvezményeket a vállalkozások szempontjából nem kívánja a kormány módosítani a jövő évben. Tehát minden olyan kedvezmény, ami eddig járt, az ezután is járni fog. Talán szokatlan, de az idei év vége az első hosszú évek óta, amikor a kormány nem nyúl hozzá a társasági adóhoz, hanem gyakorlatilag minden szabályt változatlanul hagy. Ha a kormány tud azért tenni, hogy a vállalkozások működése kiszámíthatóbb legyen, akkor mindenképpen hozzátartozik ehhez az is, hogy az adójogszabályok nem minden területen változnak.

Sokat bírált területe a kormányzati politikának az érdekegyeztetés, a szociális partnerekkel való együttműködés, illetve annak hiánya. Az elmúlt időszakban intézmények szűntek meg, majd újak alakultak helyettük ezen a területen. Képesek-e megtölteni tartalommal ezeket az intézményeket a szociális párbeszéd résztvevői?

– Azt gondolom, hogy a munkaadók számára fontos, hogy részben az adómódosításoknál, részben pedig a költségvetési tervezésnél igyekeztünk a gazdasági növekedést úgy erősíteni, illetve fenntartani, hogy az a vállalkozásokon keresztül történjen meg. Olyan adómódosítások lesznek, amelyek a vállalkozások adminisztrációs terheit csökkentik. Ezeknek egy jelentős részét a munkaadói érdekképviseletek javasolták a kormány számára. A javaslatok egy részét elfogadtuk és benyújtottuk a parlamentnek. A Gazdasági Tanácsban és az Országos Munkaügyi Tanácsban rendszeres konzultációt folytatunk az adó- és járulékügyekről és a költségvetésről.

A költségvetés bevételi oldaláról, az adópolitikán keresztül inkább csak közvetetten tudja befolyásolni a kormány a gazdálkodók helyzetét. Várható-e a jövő évben a vállalkozások támogatásának növekedése?

– Azok a prioritások, amelyeket a kormány a költségvetésben megjelölt, szerintem találkoznak a munkaadói szándékokkal. Ezek között említeném az otthonteremtés támogatását, ami több mint 20 százalékkal fog nőni a következő esztendőben, továbbá az agrártámogatások körét, amely 22 százalékkal bővül jövőre, valamint a honvédelmi jellegű beruházásokat, amelyeknek mértéke hozzávetőleg 30 százalékkal emelkedik. Ez részben azért is van, mert a NATO-val szemben vállaltuk a bruttó hazai termék 1,71 százalékának megfelelő öszszegű finanszírozást. Itt azonban nemcsak arra kell gondolni, hogy repülőgépeket veszünk meg fegyvereket, hanem ez azt is jelenti, hogy a honvédségi ingatlanok felújítása, a különböző korszerűsítések a hazai vállalkozók számára is teremtenek munkalehetőséget. Szólni kell még az infrastrukturális beruházásokról. Ezek, mint például a szennyvízberuházások, a csatornaépítés, az önkormányzatokon keresztül valósulnak meg, de a gyorsforgalmi úthálózat építése vállalkozástámogatásnak is tekinthető.

Érzékenyen érinti a munkaadókat a minimálbér összegének megállapítása. Nem tart-e a kormány attól, hogy a minimálbér tervezett emelése a feketefoglalkoztatás mértékének növekedésével jár, illetve fokozza a munkanélküliséget?

– Komoly munkaadók kevésbé foglalkoztatnak már alkalmazottakat minimálbéren. Kétségkívül van azonban a magyar vállalkozói társadalomnak egy olyan rétege – főként a kisvállalkozók –, akik minimálbéren foglalkoztatják, illetve jelentik be magukat. Tény, hogy ez a változás számukra talán nem túl kedvező, de azt kell mondanom, hogy az elmúlt évi járulékmódosítások után és az idei adómódosításokat követően még ez a réteg is kedvezőbb helyzetbe kerül, mint az elmúlt esztendőben. A közepes és a nagyvállalkozások esetében pedig egyértelműen kedvező a változás a munkabér költségét illetően, hiszen a tavalyi 6 százalékpontos járulékcsökkentés a következő évre is megmarad. Ez a tavalyi döntés 120 milliárd forintot hagyott a vállalkozóknál az egészségügyi hozzájárulás emelését beszámítva is. A tehercsökkenés a következő évben is hatni fog.

Az idén valóban mérséklődtek a járulékok. A kormány programja azonban ennél többet ígért a vállalkozások számára. Folytatódik-e jövőre a járulékterhek csökkentése, illetve milyen feltételek teljesülése szükséges ahhoz, hogy a kabinet folytassa a tavaly megkezdett járulékpolitikáját?

– Szerettük volna ebben az esztendőben is jelentős mértékben, legalább 4-5 százalékkal újra csökkenteni a járulékokat. Erre azonban nem került sor. Az okok szerteágazóak: részben a természeti csapások, részben pedig a koszovói válság teremtett a magyar gazdaság számára kedvezőtlen környezetet. Ezekkel a hatásokkal a költségvetésben nem lehetett számolni. A kormány ezért arra kényszerült, hogy inkább a stabilitást tekintse értéknek, és próbáljon egy ilyen válságokkal terhelt esztendő után a kiszámíthatóság, a biztonság felé fordulni. Az idén tehát a járulékrendszerhez nem nyúlunk érdemben, reményeink szerint azonban a jövő évben ez nem marad így.

Melyek azok a teendők, amelyeket feltétlenül el kell végezni ahhoz, hogy meghozza a döntést a kormány?

– Az első és legfontosabb, hogy az egészségügyi rendszerhez végre nyúljunk hozzá. Az egészségügyi rendszer a társadalombiztosítás kiadási oldalát jelenti, és amíg a kiadási oldalon nincs reform, nincs struktúraváltás, addig nagyon nehéz a bevételi oldalon további jelentős lépéseket megtenni.

Mikorra várható a sokak által sürgetett átalakítás az egészségügyben?

– Ez csak kisebb mértékben múlik a Pénzügyminisztériumon, ez elsősorban a szakmai tárcának, az Egészségügyi Minisztériumnak lenne a feladata. A társadalombiztosításnak, az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnak is van ebben persze része. Reményeink szerint 2000-ben legalább az év végére elkészül egy olyan koncepció, amelynek alapján a szükséges módosításokat el lehet majd végezni.

Hány százalékos járulékcsökkentésre lehet akkor számítani?

– Nehezen merek jósolni, mert az idei esztendőben a jóslatok és ígéretek ellenére érdemben végül is nem sikerült tovább mérsékelni a járulékokat.

A táppénz-finanszírozást érintve a kormány által tervezett változtatásokról parlamenti expozéjában azt mondta a pénzügyminiszter, hogy azok következtében még maradna is néhány milliárd forint a vállalkozásoknál. Az adótörvények országgyűlési vitájának megkezdése óta azonban változott a kabinet álláspontja, és úgy tűnik, marad minden a régiben. Mi az oka az irányváltásnak?

– A háromnapos igazolás nélküli betegszabadságot például megszüntetjük, és ez a pénz a vállalkozóknál marad. Értelmetlennek tartom azt a rendszert ugyanis, hogy a dolgozó három nappal ki tudja tolni a saját szabadsága idejét akkor, amikor ő akarja. A megszüntetés miatti megtakarítás a vállalkozóknál, a munkaadóknál marad.

Mekkora tételt jelent ez a megtakarítás nemzetgazdasági szinten számolva?

– Számításaink szerint ez legalább kétmilliárd forint körüli öszszeget jelent. A táppénzszabályok módosítását egyébként a miniszterelnök a Gazdasági Tanácsban be is jelentette. A kormány újragondolta azokat, és egy jóval kisebb arányú változás történik majd annál, mint amit korábban javasoltunk. A kormány vállalkozói nyomásra döntött, a munkaadói javaslatot támogatva. Nem célszerű a munkaadók pozícióját gyengíteni, amikor gazdasági növekedést remélünk jövőre.

Visszatérve az adótörvényekre, az áfánál több ponton is szigorítást javasol a kormány a visszaigénylés rendjében. Ez hogyan egyeztethető össze a kis- és középvállalkozások támogatásának célkitűzésével?

– Ezen a területen is rendet szeretnénk, nem pedig anarchiát. Az elmúlt esztendőben az áfa-felülvizsgálatok kétharmadánál fordult elő jogosulatlan visszaigénylés. Ez kifejezetten az a területe az adórendszernek, amellyel a nem tisztességes vállalkozók visszaélnek. Ha pedig ez így van, akkor a kormánynak javaslatot kell tennie arra, hogy ez a kedvezőtlen helyzet milyen módon változzon. Mi ezt megtettük. Itt is kikértük adótanácsadók, adószakértők és különböző vállalkozói érdekképviseletek véleményét. Olyan megoldást akartunk találni, amely a tisztességes vállalkozókat nem bünteti. Szerintem találtunk is: például 200 ezer forintos tárgyi adómentesség illeti meg azt a vállalkozót, aki ez alatt igényel vissza áfát. Ez a változás a kisvállalkozóknak segít. Négymillió forintos árbevételig egyébként is minden szabály marad úgy, mint ahogy eddig volt. A lehetőségekhez képest tehát igyekeztünk úgy eljárni, hogy a tisztességes vállalkozások számára a változtatások ne járjanak hátránnyal.

Mindenképpen hátrányt jelent azonban, igaz, hogy közvetlenül elsősorban a munkavállalók számára, az adótábla változatlansága mellett az adójóváírásnál alkalmazott egymillió forintos jövedelemhatár. Azt jelezte a kormány, hogy az ellenzék javaslataival szemben nem kívánja valorizálni a személyi jövedelemadó-sávokat. Van-e a kabinet számára elfogadható kezdeményezés jelenleg a parlament előtt?

– Az adójóváírással kapcsolatban érkezett fideszes módosító indítványokat a kormány támogatja: egymillió és egymillió-kétszázezer forint között egyetértünk azzal a változtatással, amely az adójóváírás összegét csökkenő ütemben biztosítaná majd az adózók számára. Azt gondolom, hogy ezen a területen is sikerült kompromisszumot találni.

K. P.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. október 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem