×

Finom szabályozás

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. február 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 14. számában (1999. február 15.)

 

A változó jogszabályok egyre inkább beszűkítik a kisvállalkozók mozgásterét, egyre kevesebb olyan kiskapu van, amely túlélési stratégiára egyáltalán lehetőséget ad – vélik az Ipartestületek Országos Szövetségének szakértői. Az adó- és járulékrendszer változásánál beharangozott előnyök kizárólag a nagyokat érintik, azokat a cégeket, ahol komoly átlagkeresetek vannak, számukra az új szabályok valóban eredményezhetnek megtakarítást.

 

Abban a vállalkozói körben, ahol alacsonyak az átlagkeresetek, kevés előnyét élvezhetik a január 1-jétől érvényes változásoknak, sőt némely módosítás inkább komoly többlet számukra – állítja a kisvállalkozói munkaadói szervezet szakértője. Különösen az egészségügyi hozzájárulás nagy teher, akár a 3600 forintos alapösszeget, akár a százalékos mértéket tekintjük, mivel a járulékalap erőteljesen emelkedett.

Az adórendszerben nem volt nagy változás, a módosítások inkább az alkalmazottakat érintik hátrányosan. Az adójóváírás lehetőségének szűkítése miatt egyesek kevesebb pénzhez jutnak, akár változatlan bruttó bér mellett is. Az adósávok, illetve az adójóváírás változása miatt effektíve kevesebbet kapnak a borítékba.

A többiek, a magasabb keresetűek sincsenek jobb helyzetben, náluk is olyan komoly a költségnövekedés, amit nehéz kompenzálni. Ma már nem nagyon lehet eltagadni bevételeket és növelni kiadásokat, tekintettel arra, hogy él az önálló tevékenységet végzőkre kiadott értékhatár, amely voltaképpen minimáladó.

Kényszerpálya

Ha a vállalkozó nem akarja, hogy az APEH megpiszkálja, akkor valamivel e fölött kell vallania. Ez eddig működött is, mert az értékhatárok viszonylag visszafogottak voltak. Most az előírt minimális keresetek sok szakmában a kétszeresükre emelkedtek, ráadásul az utolsó pillanatban. Így nehéz alkalmazkodniuk azoknak a vállalkozóknak, akik beálltak bizonyos jövedelemre.

Természetesen van rá eset, hogy a vállalkozó tényleges jövedelménél kevesebbet vall be, de ettől még mindig sok adót fizet. Kimutatható, hogy egyes szakmákban a vállalkozóknak, ha nem próbálnák csökkenteni közterheiket, már nem lenne értelme dolgozniuk. A normális polgári léthez szükséges jövedelemszintet csak így tudják elérni. E lehetőség megszüntetésével nem maradna más számukra, mint egészen visszamenni a feketegazdaságba, vagy végleg megszüntetni a vállalkozást. Innen pedig már a szociális rendszert terhelik, hiszen a vállalkozói létből tisztességgel nem lehet kiszállni, mivel számukra átmeneti ellátás nincs. Munkanélküli-segélyt nem kapnak, arra pedig kevés az esély, hogy a munkavállalói létbe visszakerülnek, hiszen sokan eleve kényszerből lettek vállalkozók. A társadalom számára nem biztos, hogy megéri ezt a folyamatot erőltetni.

Az IPOSZ szerint a kicsik számára nagyon egyszerű adórendszert kellene kialakítani. A jogszabályalkotó hibásan számít, amikor ugyanazokkal a mércékkel méri az egy-két fős kisvállalkozásokat, mint a több 100 milliós és milliárdos árbevételű vállalatokat. Az átalányadót mindenképpen, erőteljesen ki kellene terjeszteni, a jelenleginél nagyobb körre – már csak azért is, hogy a tisztességes szintű adót be lehessen mérni, amivel a vállalkozások kalkulálni tudnak. Ebben a szektorban nincsenek tervosztályok, egy-egy személyre vonatkozóan kell kalkulációt készíteni, a vállalkozónak stabilan tudnia kell, hogy milyen terhekre kell számítania a következő évben. Ez a teher pedig ne legyen elviselhetetlenül nagy.

Beváltatlan ígéretek

Figyelembe kell venni azt is, hogy az egyszemélyes vállalkozás nem tud több könyvelőt, adótanácsadót eltartani. Könnyített adminisztrációt kell előírni! Erre ugyan minden évben elhangzanak ígéretek, de sohasem valósultak meg. A terhek megállapításánál nem a költségvetés bevételi igényéből kell kiindulni, mert akkor a kisvállalkozások soha nem kapnak megfelelő fejlődési impulzust.

Az adórendszerben az idén bevezetett változások nem járnak számottevő előnnyel a kisvállalkozások számára. Az, hogy az áfáról 3 millió forintos jövedelem alatt évente csak egy alkalommal kell bevallást készíteni, nem nevezhető komoly előrelépésnek. Természetesen előny, de csak a nagy cégek számára, hogy a járulékkulcsok csökkentek. A kicsik számára azonban csak nagyon korlátozottak a lehetőségek.

Az érdek-képviseleti szervezetek a legnagyobb előnyt inkább abban látják a törvények legutóbbi módosításaiban, hogy a jogszabályalkotók legalább további hátrányokat nem építettek be a rendszerbe.

A vállalkozói jövedelmek előírt értékhatára miatt ma már a vállalkozó nem tud azzal a megtakarítási lehetőséggel élni, hogy letagad bevételeiből. Ez egyben azzal jár, hogy megemelkedik a helyi adója is, és számos járulékos teher is növekszik. Ahogyan a minimálbér emelkedik, úgy nőnek a vele kapcsolatos terhek is. A vállalkozói összetétel annyira heterogén, hogy nagyon nehéz nekik egységes stratégiát vagy éppen taktikai lépéseket javasolni az újabb és újabb szabályozók útvesztőjében.

Főbb adójogszabályi változások 1999-ben
Személyi jövedelemadó
  • Az adósávok száma hatról háromra csökkent; az adó mértéke 20, 30 százalék, illetve a legmagasabb adókulcs 42 százalékról 40-re mérséklődött.
  • Az adójóváírás mértéke a felére csökkent (a keresetek 20 százalékáról 10-re, havi felső értéke pedig 4200 forintról 3000-re), és csak azok vehetik igénybe, akiknek az éves bevallott jövedelme legfeljebb 1 millió forint.
  • A befektetési adóhitel mértéke a befektetésállomány 30 százalékáról 20 százalékára csökkent.
  • Az ingatlan bérbeadásából származó jövedelem önállóan adózik, az adómérték a bevételek 20 százaléka.
  • Egyes cégautóadó-tételek megemelkedtek.
  • A dolgozói részvény megszerzéséhez adott kedvezmény adója 20 százalékról 35-re nőtt.
  • Családi adókedvezményt vezettek be: egy- és kétgyermekes családoknál gyermekenként havi 1700 forint, három- és többgyermekeseknél gyermekenként 2300, súlyosan fogyatékosokat eltartók esetén eltartottanként 2600 forint.

Társasági adó

  • A társasági adó mértéke nem változott.
  • A társaságok új, megváltozott feltételekkel minősíthetők külföldön tevékenységet végző úgynevezett off-shore társaságnak.

Általános forgalmi adó

  • A termékeket januártól a vámtarifarendszer szerinti besorolás és jelölés szerint kell azonosítani, e szerint kell megállapítani a rájuk érvényes forgalmi adót is.
  • Szolgáltatásimport esetén az adófizetési kötelezettség és az adólevonási jogosultság azonos időpontban keletkezik. Korábban a levonási jogosultság a következő adóbevallási időszakban érvényesült.)
  • Kimondták a gazdasági társaságok átalakulásának áfa-mentességét.

Adózás rendje

  • Az APEH nyomozati jogkört kapott.
  • A tb-járulékok beszedése az APEH feladata lett.
  • Az adózás rendjének alapelvei kibővültek (rendeltetésszerű joggyakorlás, piaci ártól való eltérés tilalma).

Helyi iparűzési adó

  • A legmagasabb adómérték 1,7 százalék lett.
  • Az adóalap az eddigieken felül az anyagköltség 66 százalékával csökkenthető.

Társadalombiztosítási járulék

  • A munkáltatói járulék az 1998. évi 39 százalékról 33 százalékra csökkent (ebből 22 a nyugdíjjárulék, 11 az egészségbiztosítási járulék).
  • Az egyéni járulék az 1998. évi 10 százalékról 11 százalékra emelkedett (ebből 8 a nyugdíjjárulék, 3 az egészségbiztosítási járulék).

Egészségügyi hozzájárulás

  • Az eddigi fix összegű egészségügyi hozzájárulást 1999-től kétféle fizetési kötelezettség váltotta fel: a 11 százalékos jövedelemarányos, illetve a tételes összegű hozzájárulás. A 11 százalékos hozzájárulást a tb-járulékkal nem terhelt jövedelmek egy része után kell fizetni (általában a kifizetőnek). A tételes hozzájárulás 1999-től havi 2100 forintról havi 3600 forintra emelkedett.

Javaslat az átalányadózásra

Az IPOSZ az átalányadót találja a legjobb megoldásnak tagjai számára, tudatában annak, hogy azok köre, akik ezt igénybe vehetik, elég szűkre szabott. Azt még alkalmazhatják a vállalkozók, hogy bizonyos szakmákban tételes átalányadóba „kényszerítik" alkalmazottaikat és azzal tudnak valamennyit spórolni. De olyan eszközt, amelyet a kisvállalkozók legálisan, általánosan használhatnának, nem tud javasolni az érdekvédelmi szervezet.

A kisvállalkozók számára ma csak az a lehetőség van, hogy a túlélésre rendezkedjenek be, és reménykedjenek, hogy ha kis lépésekben is, de évről évre kedvezőbbé válnak a jogszabályok.

Némi reményt ad a kis- és középvállalkozókra vonatkozó kormányprogram, amellyel a munkaadói érdekvédelmi szervezetek túlnyomórészt egyetértenek. Ennek elemei ugyan már korábban is léteztek, de eddig nem lett belőle semmi, mert amikor a források konkrét elosztására került sor, akkor már az arányok eltolódtak más szektorok javára. A program megvalósulását feltehetően akadályozni fogja, hogy a szabályozókat nem a Gazdasági Minisztérium, hanem továbbra is a Pénzügyminisztérium fogja eldönteni. Ez csökkenti annak esélyét, hogy a jövőben olyan adó- és tb-rendszert fognak bevezetni, amelyek figyelembe veszik a kis- és középvállalkozói szféra sajátosságait.

Számítások a KISOSZ-nál

A KISOSZ szakértői minden év végén kiszámítják, hogy az egyéni vállalkozóknak mit, hogyan érdemes kivenniük jövedelemágon és mit osztalékágon. Az egyéni vállalkozó ugyanis kétféleképpen adózik: legalább a minimáljövedelemnek megfelelő összeget ki kell vennie jövedelemágon. A fennmaradó részt kiveheti ugyanitt, de osztalékágon is. A kétféle kivét adózási feltételei eltérnek egymástól, ezért a KISOSZ minden évben javaslatokat tesz, összeghatártól függően, hogy mi az optimális eljárás, amellyel a felosztásánál a legkevesebb közterhet viseli, tehát a legjobban jár a vállalkozó.

A korábbi években ezeket a számításokat könnyebb volt elvégezni, mint legutóbb – mondta Antalffy Gábor, a szervezet elnöke. Tavaly nagy változás volt az osztalék típusú jövedelem bevezetése, az idén pedig még cizelláltabbá vált a szabályozás. A kisvállalkozó a számítások szerint sokat megtakarítani nem tud.

Könnyítések keresése

Ugyanígy készítettek számításokat a befektetési adókedvezmény várható változásaira. Ott is felhívták a figyelmet a változásokra, és hogy mit érdemes még az utolsó pillanatban a múlt évben megtenni, mi az, amire a későbbiekben ügyelni kell. A pénzt ugyanis át kell tenni részvényalapokba, ha a vállalkozó élvezni kívánja az adóhitelt, hiszen a (csak) állampapírba fektető alapoktól megvonták ezt a kedvezményt. Figyelni kell a portfólió összetételét stb. Ez azért is érdekes, mert nagyon sok vállalkozó választja ezeket a befektetési lehetőségeket az adókedvezmények miatt. Ugyanis ez a legrugalmasabb megtakarítási forma, amikor a pénz lekötése nélkül viszonylag jó hozamot lehet elérni, viszont mobil, mert a pénzhez szükség esetén egy nap alatt hozzá lehet jutni.

A pénzügyminiszter minimális jövedelmekkel kapcsolatos irányelvéhez igazodva a KISOSZ azt javasolja tagjainak, hogy akinek nincs alapos oka arra, hogy ennél kisebb összegről adjon számot, az vallja be, mert nem éri meg, hogy az APEH-hal emiatt legyen konfliktusa. A szervezet ugyanakkor úgy véli, a Pénzügyminisztérium eltúlozta az összeghatárokat, és sok olyan vállalkozóról tud, akik nem érik, nem érhetik el ezeket a határokat. A szervezet feladatának tekinti, hogy felkészítse ezeket a vállalkozókat arra, hogy meg tudják védeni az igazukat, segítenek a számonkérésre történő felkészülésben. A KISOSZ tagjai között számos példa van arra, hogy a jogszabály hátrányosan érinti a vállalkozót. Például az építőanyag- és tüzelőanyag-kereskedőnél 800-900 ezer forint az éves előírás, eközben az év végén a tevékenység alapvetően a készletfinanszírozásra korlátozódik, így az előírt jövedelmet az év végén a vállalkozók nem vehetik ki.

A KISOSZ tájékoztatta tagjait az egészségügyi hozzájárulás százalékos mértékének változásáról, illetve felhívta a figyelmet a cégautózás adózásának módosulására. A cégautó egészségügyi hozzájárulással való terhelése a szervezet szerint teljesen idegen dolog az adózásban. Ki kell számolni, hogy a cégautóval együtt járó előnyök és az autóval kapcsolatos költségek hogyan aránylanak egymáshoz. Ügyelni kell arra is, hogy az osztalék típusú jövedelmek a „kellemetlenebb" adózási formákban – például a társaságoknál, ahol magasabb az adó – szintén egészségügyi hozzájárulással terheltek. Meg kell nézni, hogyan jár jobban a vállalkozó: ha így veszi ki, vagy megbízásos jogviszonyban tesz kifizetést. A KISOSZ azt vállalja, hogy elmondja a vállalkozóknak a változásokat, de választani nekik kell a józan ész és a jövedelemtermelő képességük alapján.

Az összteher változatlan

Az elmondható, hogy a hazai kisvállalkozók jövedelmezősége nem nő olyan mértékben, ahogyan az elvonások nőnek. Hiába mondta tehát a kormány, hogy a tb- és adóterhek csökkennek. Az összteher nem mérséklődik, ezért érthető, ha a vállalkozó azon van, hogy a közbefizetések a lehető legkisebb mértékben csökkentsék a megtermelt jövedelmet.

A KISOSZ szerint a vállalkozókat különösen érzékenyen érinti a helyiadó-terhelés folyamatos növekedése. A szervezet igényli, hogy ezen a területen legyen egységes szabályozási rendszer, mert ma nagy szélsőségek vannak, és a kisvállalkozási területen a helyiadó-terhelés megközelíti a központi adóelvonást.

K. E.
Az egészségügyi hozzájárulás alapjába fogadható, járulékalapot nem képező jövedelmek
Adóbevallás
sorszáma
Jogcím Milliárd Ft-ban
1999-ben
személyijövedelemadó-
alapba tartozik
11%-os egészségügyi
hozzájárulásból tervezett bevétel
Nem önálló tevékenységből származó jövedelem
9. Nem önálló tev.-gel kapcsolatban kapott ktg.térítés jövedelme 3,2 0,352
Önálló tevékenységből származó jövedelem
10. Kiegészítő tevékenységet folytató egyéni vállalkozó (nyugdíjas) 18,5 2,035
11. Mezőgazdasági őstermelők 20,3 2,236
13. Szellemi tev., találmány után 23,8 2,618
14. Önálló tev.-gel összefüggésben kapott ktg.térítés jövedelemtartalma 16,8 1,848
  Magánszemély nyilatkozata alapján elszámolt költség és az adóbevallásban elszámolt költség különbözete 1,3 0,143
Egyéb jövedelem
24. Külföldi kiküldetésre tekintettel nem munkáltatótól kapott jövedelem 3,6 0,396
25. Kifizető által jóváírt biztosítási díj, átvállalt kötelezettség, elengedett tartozás, kifizető által fizetett segélyek, borravaló, hálapénz stb. 29,2 3,212
Külön adózó jövedelmek
113. Egyéni vállalkozó  
  – vállalkozói osztalékalap 35%-os 38,9 4,279
  Tőkejövedelmek  
127. 35%-os osztalékból származó jövedelmek 8,6 0,947
  Kamatkedvezményből származó jövedelem 4,2 0,462
  Természetbeni juttatások  
  Cégautóadó alapját képező jövedelem után %-os mértékű eüh. a cégautóadó 25%-a 5,4 1,350
Egyéb külön adózó jövedelmek
  Egyösszegű járadékmegváltás 2,3 0,249
Összesen 176,1 20,128

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. február 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8744 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8744 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5192 olvasói kérdésre 5192 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8744 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8744 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

18 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5192 olvasói kérdéssel.

Munkakör munkáltatói módosítása

Amennyiben a munkáltató „lefokozná” a munkavállalót, erre milyen lehetőségei vannak? Például üzletvezetői pozícióból eladóvá minősítenék vissza. Ez alapvetően a munkakör...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaközi szünet beosztása

A munkavállalók nyolcórás teljes munkaidőben dolgoznak, általános munkarendben. A napi munkaidőben összesen 90 perc munkaközi szünet van. Ebből 30 perc egybefüggő szünet, ezenfelül...

Tovább a teljes cikkhez

Jelenléti adatok – a munkaidő-nyilvántartás alapja

Cégünknél az adminisztratív dolgozók esetében beléptetőrendszert használunk, ahol a munkavállalóknak az irodaház belépésekor, illetve a munkaidő befejezésekor mágneskártyával...

Tovább a teljes cikkhez

Rendkívüli munkaidő a pihenőidő alatt

A munkavállaló általános munkarendben dolgozik, hétfőtől péntekig, napi 8 órában, minden munkanapon 8 órától 16 óráig. Ha a szombatra, tehát a heti pihenőnapjára rendkívüli...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadságkiadás készenléttel érintett napon

A munkavállaló a rendes, beosztás szerinti munkaidejét megelőzően 24 órát töltött készenlétben, vasárnap reggel 8-tól hétfőn reggel 8 óráig. A beosztás szerinti munkaideje...

Tovább a teljes cikkhez

Pótszabadság – életkor helyett a besorolás alapján

Az Eszjtv. hatálya alá tartozó munkavállalónak a munkáltató nem hajlandó megadni az életkor után járó pótszabadságot, besorolásra hivatkozva. Az évi 10 munkanap pótszabadság...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság pénzbeli megváltása – elévülés egészségügyi szolgálati jogviszonyban

Egészségügyi szolgálati jogviszony megszűnése esetén hány évre visszamenőleg tarthat igényt a munkavállaló a ki nem vett szabadság pénzbeli megváltására?

Tovább a teljes cikkhez

Bérkifizetés akadályoztatott munkavállalónak

Egy cégnél a dolgozó hosszas kórházi kezelésre szorul, valószínűleg már nem tér vissza dolgozni. A munkáltató nem találja a legjobb megoldást a bére kifizetésére, valamint a...

Tovább a teljes cikkhez

Átalány-költségtérítés megállapítása jegyzőnek

Adható-e a jegyzőnek is pénzbeli – elszámolási kötelezettség nélküli – költségtérítés, hasonlóan a polgármester és az alpolgármesterek költségtérítéséhez az illetménye...

Tovább a teljes cikkhez

Rendkívüli munkaidő a pihenőidő alatt

A munkavállaló általános munkarendben dolgozik, hétfőtől péntekig, napi 8 órában, minden munkanapon 8 órától 16 óráig. Ha a szombatra, tehát a heti pihenőnapjára rendkívüli...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadságkiadás készenléttel érintett napon

A munkavállaló a rendes, beosztás szerinti munkaidejét megelőzően 24 órát töltött készenlétben, vasárnap reggel 8-tól hétfőn reggel 8 óráig. A beosztás szerinti munkaideje...

Tovább a teljes cikkhez

Pótszabadság – életkor helyett a besorolás alapján

Az Eszjtv. hatálya alá tartozó munkavállalónak a munkáltató nem hajlandó megadni az életkor után járó pótszabadságot, besorolásra hivatkozva. Az évi 10 munkanap pótszabadság...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság pénzbeli megváltása – elévülés egészségügyi szolgálati jogviszonyban

Egészségügyi szolgálati jogviszony megszűnése esetén hány évre visszamenőleg tarthat igényt a munkavállaló a ki nem vett szabadság pénzbeli megváltására?

Tovább a teljes cikkhez

Bérkifizetés akadályoztatott munkavállalónak

Egy cégnél a dolgozó hosszas kórházi kezelésre szorul, valószínűleg már nem tér vissza dolgozni. A munkáltató nem találja a legjobb megoldást a bére kifizetésére, valamint a...

Tovább a teljes cikkhez

Átalány-költségtérítés megállapítása jegyzőnek

Adható-e a jegyzőnek is pénzbeli – elszámolási kötelezettség nélküli – költségtérítés, hasonlóan a polgármester és az alpolgármesterek költségtérítéséhez az illetménye...

Tovább a teljes cikkhez

Bérpótlék-elszámolás a munkanap meghatározása alapján

Két munkavállalói csoportunkra szeretnék pótlékokra vonatkozóan kérdést feltenni. Az egyik csoport készenléti jellegű munkakör, 24 órás beosztással (6:00 vagy 7:00 a kezdete,...

Tovább a teljes cikkhez

Személyi illetmény – a megállapítás korlátjai

Közös önkormányzati hivatal egy megüresedő munkakörbe keres köztisztviselőt. Amennyiben olyan személy kerül kinevezésre, aki versenyszférából jön át (az Mt. hatálya alá...

Tovább a teljes cikkhez

Másodállás szabadság alatt

Vállalhat másik teljes vagy részmunkaidős munkajogviszonyt egy teljes munkaidős foglalkoztatott úgy, hogy a jelenlegi munkaviszonyában szabadságon van, mivel a szülés után visszajött...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5192 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 271-ik lapszám, amely az 5192-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem