×

A Munkaerőpiaci Alap költségvetése

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. január 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 13. számában (1999. január 15.)

 

A Munkaerőpiaci Alap költségvetésében részben az új kormányzati struktúra miatt súlyponteltolódások figyelhetők meg. Sikernek számít, hogy idén csökken a munkaadói hozzájárulás, de több munkaadói és munkavállalói módosítást ugyanakkor nem sikerült keresztülvinni a vitákban.

 

A Munkaerőpiaci Alap 1999. évi összes folyó bevételeit 134,089 milliárd forintra, míg folyó kiadásait 151,439 milliárd forintra tervezték, amiből következik, hogy az alap hiánya 17,35 milliárd forint lehet.

A Munkaerőpiaci Alap 1999. évi költségvetésének tervezését az alapot kezelő Szociális és Családügyi Minisztérium és a területi (megyei, illetve fővárosi) munkaügyi központok végezték. A bevételek tervezése az elmúlt évhez hasonlóan központilag történt. A kiadások mértékének meghatározásakor két szempontot vettek figyelembe. Egyrészt a makrogazdasági mutatók ismeretében kialakították az egyes alaprészek bevételi és kiadási előirányzatait, másrészt a gazdasági változások hatására végbemenő munkaerő-piaci folyamatok áttekintésével és elemzésével a tervezést alulról felépítve, a munkaügyi központok bevonásával határozták meg a várható igényeket. A foglalkoztatási alaprészének központi programjai felett január 1-jétől a gazdasági miniszter rendelkezik, a szakképzési alaprész pedig bevételeivel és kiadásaival együtt az oktatási tárcához került.

A bevétel kevesebb lesz

A legjelentősebb bevételi forrás a munkaadói (szolidaritási) járulék, amelynek tervezett összege 85,411 milliárd forint. A járulék számításának alapja a vállalkozói és a költségvetési szféra bruttó bértömege volt, melynek növekedési üteme a tervek szerint 113,6 százalék lesz. A járulék mértéke 1999. január 1-jétől egy százalékponttal, 4 százalékról 3 százalékra csökken. Ez tükröződik az 1999. évi bevételi terv számában, ami 12 százalékkal kevesebb, mint a 96,646 milliárdos 1998. évi teljesülés összege.

A munkavállalói (szolidaritási) járulékokból befolyó bevételt – a múlt évinél 21 százalékkal nagyobb összegre – 37,878 milliárd forintra állították be. A járulékszámítás alapjául a verseny- és a költségvetési szféra bruttó bértömege szolgált, a járulék mértéke pedig változatlanul 1,5 százalék.

A Munkaerőpiaci Alap bevételi oldalának harmadik legnagyobb forrását a szakképzési hozzájárulás 7,95 milliárd forintja képezi, amit a cégek szintén a bruttó bérek után teljesítenek, ha nem vállalnak részt a gyakorlati szakoktatásban. Ehhez kapcsolódva 50 millió forint bevételt terveztek a visszterhes kölcsönök visszafizetéséből. A hozzájárulásra kötelezettek a szakképzési hozzájárulásról és a szakképzés fejlesztésének támogatásáról szóló törvény szerint választhatnak a hozzájárulási kötelezettség teljesítésének formájáról. Eszerint a bevételek tervezésénél figyelembe vehették egyrészt a korábbi évek bevételi trendjének alakulását, másrészt a hozzájárulásra kötelezettek várható 1999. évi bértömegének alakulását. A kötelezettség mértéke a kifizetett éves bérköltség 1,5 százaléka.

A rehabilitációs hozzájárulás fizetésének kötelezettsége 1999-ben is kiterjed valamenynyi jogi személyre, jogi személyiséggel rendelkező gazdasági társaságra, illetve magánszemélyre és annak jogi személyiséggel nem rendelkező társaságára. A rehabilitációs hozzájárulás mértéke fejenként és évente 20 257 forint, így a tervezett bevétel összege 1,7 milliárd forint. A rehabilitációs célú kifizetésekhez kapcsolódóan a korábbi években különböző jogcímen adott visszatérítendő támogatásokból további 100 millió forint bevétellel számolnak.

A bérgarancia-támogatások keretében nyújtott kölcsönökből visszaáramló bevétel a tervek szerint 1999-ben is a múlt évi szinten valósul meg, összege várhatóan 200 millió forint lesz.

Az alap bevételi oldalán 800 millió forint egyéb bevételt terveztek, melynek jelentős részét a korábban nyújtott támogatások visszaköveteléséből adódó visszafizetések, bírságok és visszterhes munkahelyteremtő támogatások törlesztése teszi ki.

A kiadások nőnek

A Munkaerőpiaci Alap 151,439 milliárd forintos kiadási tervezetének legjelentősebb tételét a munkanélküli-ellátásokra fordítandó 61,848 milliárd forint alkotja. Ez az összeg az 1998-as eredeti előirányzatnál mindössze 7 százalékkal több, ellenben a várható teljesüléssel szinte megegyező összeget tartalmaz. Ennek oka az, hogy az előnyugdíjrendszer 1998. január 1-jétől megszűnt, és így 1999-ben tovább csökken az előnyugdíjra jogosultak száma, de még így is 13,292 milliárd forintos kiadást jelent, szemben az 1998. évi várható 16 milliárddal. A helyébe lépett új ellátási forma, a nyugdíj előtti munkanélküli-segélyre jogosultak létszáma a tervévben még nem lesz számottevő. Ennek megfelelően összességében az 1998. évi szinten maradó munkanélküli-ellátást alkotó többi tétel, az előnyugdíj 2,7 milliárdos csökkenésének mértékével megegyező, de ellentétes előjelű növekedést tartalmaz.

A munkaerő-piaci folyamatok elemzése alapján 20 100 forint havi átlagos járadék mellett, havonta 129 ezer fő ellátott munkanélkülivel számoltak. Így a munkanélküli-járadékra 1999-ben 31,757 milliárd forint fordítható. A társadalombiztosítási kiadásoknál – 10,479 milliárd a munkanélküli-járadék tb-jére, míg 5,719 milliárd annak egészségügyi hozzájárulására – 33 százalékos kulcsot, valamint havi 3600 forintos személyenkénti egészségügyi hozzájárulást vettek figyelembe. A munkanélküli-ellátások fejezet ezeken kívül 230 millió forint posta- és 370 millió forint útiköltséget is tartalmaz.

Az aktív foglalkoztatási eszközökre 1999-ben 31,35 milliárd forintot különítenek el, ami az 1998. évi eredeti előirányzatnál 7 százalékkal több, míg a várható 28,8 milliárdos teljesülést 8,8 százalékkal haladja meg, ami 3-4 százalékkal elmarad a tervezett inflációtól. Ebből 28,35 milliárdot szétosztanak a munkaügyi központok között, amelyet foglalkoztatási és képzési támogatásokra fordíthatnak. A foglalkoztatási alaprész mintegy 3 milliárd forint összegű központi keretéből – a Gazdasági Minisztérium döntési jogkörébe tartozó programok finanszírozására – az aktív foglalkoztatási eszközök céljaira 1,5 milliárd forintot csoportosítanak át.

A harmadik legnagyobb kiadási jogcímet a jövedelempótló támogatások finanszírozására fordítandó 25,38 milliárd forint teszi ki, ami 16 százalékkal több, mint az 1998. évi várható teljesülés. A települési önkormányzatok részére 1999-ben a jövedelempótló támogatások 75 százalékát fogja megtéríteni az alap. Az átlagos havi ellátottak számát 184 ezer főre becsülik, akik átlagosan havonta 11 700 forint támogatást kapnak.

Fejlesztési program

Szakképzési célú kifizetésekre 8 milliárd forint áll majd rendelkezésre. Ebből az összegből a gyakorlati képzés megszervezésében, lebonyolításában részt vevők költségeinek törvényben meghatározott részét finanszírozhatják. Ha a kiadások meghaladják a programban részt vevők kötelezettségeit, az erre fordított pluszösszeget visszaigényelhetik az alaptól, amire 2 milliárdot szánnak. A kiadási jogcímek között szerepel az a 6 milliárd forint, amit a szakképzés fejlesztése céljából a szakképző intézmények beruházási célú támogatására, valamint az alapképzés és az alaprész működtetésének költségeire fordíthatnak.

Jelentősen nő a rehabilitációs célú kifizetésekre szánható kiadási keret. E célra 11,69 milliárd forintot terveztek, ami a múlt évi eredeti tervnél 36, míg a teljesülésnél 42 százalékkal nagyobb. Ebből az összegből a megváltozott munkaképességűek támogatására a Munkaerőpiaci Alapból 9,99 milliárd forintot fizetnek be a központi költségvetésbe. A fennmaradó 1,7 milliárd forintot pedig munkahelyteremtésre és -megtartásra használhatnak fel.

Bérgarancia jogcímen a tervek szerint 1999-ben 600 millió forint kifizetés lesz.

Az átadott pénzeszközök előirányzatra 12,571 milliárd forintot különítenek el. Ebből az alapkezelő Szociális és Családügyi Minisztériumnak működési és felhalmozási célra 301,2 millió forint, az országos munkaerő-piaci szervezet részére 11,17 milliárd forint átadásával számoltak. Ez utóbbiból működési célra 10,6 milliárd forintot, felhalmozási célra 400 milliót, míg működési céltartalékra 170 milliót terveztek. A munkaerő-piaci szervezet fejlesztési programja 1999-ben tovább folytatódik, melyre a tervek szerint 1,1 milliárd forint áll rendelkezésre.

Viták a MAT-ban és az Országgyűlésben

Az Érdekegyeztető Tanács (ÉT) munkavállalói és munkaadói oldalát, valamint a kormányzati oldalt képviselő (6-6-6 tagból álló) Munkaerőpiaci Alap Irányító Testülete (MAT) javaslatokat tehet a Munkaerőpiaci Alapba befolyt összegek felhasználására. Az új kormányzati szerkezet miatt 2-2 tagot a gazdasági, illetve a szociális és családügyi tárca delegál, további 1-1 résztvevőt az Oktatási, valamint a Pénzügyminisztérium küld a testületbe.

Az 1999. évi tervezéskor is számos javaslatot tettek a felek. A MAT munkavállalói oldala például szerette volna elérni, hogy jövőre emeljék fel a munkanélküliek járadékának felső határát. Ennek alsó határa jelenleg a nyugdíjminimum 90 százaléka, a felső határ pedig ennek kétszerese. A munkavállalók igénye, hogy a felső határt 2,5-3-szoros mértékre emeljék, ami 6-9 milliárd forint többletkiadást jelentene az alapnak.

A munkavállalói képviseletek azt is javasolták, hogy a dolgozók által fizetett szolidaritási járulék 1,5 százalékról 1 százalékra csökkenjen. Ez több mint 12 milliárd forint bevételkiesést okozna az alapnál. A munkaadók által fizetett 4 százalékos szolidaritási járulék 3 százalékra való csökkentésében egyetértett mindhárom fél. Ez mintegy 27-28 milliárd forinttal mérsékli az alap bevételeit. A MAT munkaadói oldala ezzel kapcsolatban arra törekszik, hogy ezt a könnyítést már január 1-jétől vezessék be.

A MAT munkavállalói és munkaadói oldala egyaránt szorgalmazta, hogy az aktív foglalkoztatáspolitikára az előzetes tervekben szereplő 31,5 milliárd forint helyett 32,8 milliárd forintot irányozzanak elő. Ugyancsak kezdeményezték, hogy az alapot ne terhelje a jövedelempótló támogatások finanszírozásának 75 százaléka. Amennyiben ezt az összeget a központi költségvetés fizetné ki, a MAT 25 milliárd forintot csoportosíthatna át más célokra.

A szakszervezetek igényt tartottak arra is, hogy az alap bérgaranciarészét szélesebb körben és magasabb bérkifizetésekre is igénybe vehessék a nehéz fizetési helyzetbe kerülő cégek. Ezzel összefüggésben a munkavállalók kifogásolták, hogy a Munkaerőpiaci Alap bérgarancia alaprészében felhalmozódó pénzt a szigorú szabályok miatt nem lehet elkölteni. A kormányzat szerint Magyarország 2000-ig kívánja átvenni az ezzel kapcsolatos európai uniós szabályokat. Eszerint például az igénybevételi kört kiterjesztenék, illetve az átlagos bérek négyszeresét kaphatnák meg a dolgozók a jelenlegi kétszeres mérték helyett.

A kormányzat által egy további elutasított kérés arra vonatkozott, hogy a megemelt egészségügyi hozzájárulás miatt nehéz helyzetbe kerülő alacsony átlagbér-színvonalú cégek kompenzációs keretét a kormányzat által javasolt 400 millió forint helyett 4 milliárd forintban jelöljék meg. Ezzel a kéréssel a szakszervezeti oldal is egyetértett. A többletkiadásokra fedezetet adhatna az alap korábbi években felhalmozott 46,6 milliárd forintos többlete. A nagy többletbevétel abból adódott, hogy nem csökkentették már korábban a szolidaritási járulékot. Ez 1999-től megkezdődik, és a munkaadók által fizetett járulék így 4-ről 3 százalékra csökken. Ha a munkavállalók szolidaritási járuléka 1,5 százalék marad, az megfelel az Európai Unió tagországaiban szokásos kettő az egy aránynak. Ezt a 46,6 milliárd forintos többletet a kormány szándéka szerint 2001-ig csak fokozatosan, több év alatt használhatná fel az alap úgy, hogy több kiadást tervezhet, mint amennyi a bevétele. Így tartalmazhat az alap 1999. évi előirányzata 17,35 milliárd forintos hiányt.

A szakszervezetek elutasítják, hogy a január 1-jétől megalakuló megyei szakképzési bizottságok korlátozzák a megyei munkaügyi tanácsok önállóságát. A munkáltatók pedig kifogásolták, hogy a Munkaerőpiaci Alap javára fennálló tartozásokat januártól adó módjára köztartozásként lehet majd behajtani.

A személyi jövedelemadóról szóló törvény módosítása jelentősen csökkenti a munkanélküli-járadék nettó összegét. Ennek ellensúlyozására terjesztett az Országgyűlés elé módosító indítványt a Fidesz képviselője, Sümeghy Csaba. Ennek lényege, hogy a munkanélküli-járadék csökkenését a Munkaerőpiaci Alapból kívánná ellensúlyozni. Elutasított indítványa szerint 1999-ben a szolidaritási alaprészből napi 33 forinttal egészítenék ki a munkanélküli-járadékot.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. január 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

9052 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 9052 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5375 olvasói kérdésre 5375 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

9052 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 9052 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

18 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5375 olvasói kérdéssel.

Egészségi alkalmatlanság – állásidőként elszámolva

Az Mt. 55. §-a (1) bekezdésének a) pontja határozza meg, hogy a munkavállaló a keresőképtelensége időtartamára vagy egyébként munkaköre ellátására egészségi okból való...

Tovább a teljes cikkhez

Letiltással kapcsolatos költségek viselése

Ha a munkáltató köteles teljesíteni a gyermektartásdíj levonását és átutalását munkavállalója munkabéréből, ő köteles viselni a banki tranzakcióból eredő költséget is?...

Tovább a teljes cikkhez

Magasabb alapbérű helyettesítő miatti bérkorrekció

Gyermekgondozási szabadságról visszatérő anyuka pozíciójában egyetlen ember dolgozik, akit sokkal magasabb bérrel vettek fel az anyuka helyettesítésére, mint a visszatérni készülő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói bérkorrekciós kötelezettség hiánya

Kötelező-e az Mt. 59. §-a szerinti bérkorrekció, ha a munkaviszony még a fizetés nélküli szabadság alatt megszűnik munkavállalói felmondás útján?

Tovább a teljes cikkhez

Bérjegyzék kiküldése elektronikusan

A kifizetett munkabér elszámolásáról a tárgyhónapot követő hónap tizedik napjáig írásbeli tájékoztatást („bérjegyzék”) kell adni a munkavállalónak. Egy egyházi...

Tovább a teljes cikkhez

„Kilométerpénz” – a munkába járás költségeinek megtérítése

A cégünk szeretne utazási költségtérítést adni a munkavállalóinak, akik saját gépjárművüket veszik igénybe munkába járás céljából. Mennyi a minimum összeg/km, amit adhatunk?...

Tovább a teljes cikkhez

Állampolgárságon alapuló különbségtétel a munkabérben

Az Mt. 12. §-ának (1) bekezdése szerint az egyenlő bánásmód értelmében, ha két munkavállaló egyenlő értékű munkát végez, akkor a díjazásukban nem tehető különbség valamely...

Tovább a teljes cikkhez

Jubileumi jutalom – a jogszerző idő

A határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony a „nők 40” év jogosultsági idővel igénybe vehető öregségi nyugdíjjal összefüggésben kerül megszüntetésre. A negyven év...

Tovább a teljes cikkhez

Igazoláskiállítási kötelezettség gyermekgondozási szabadság alatt

Köteles-e kiadni a munkáltató munkáltatói igazolást, ha az édesanya gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságon van? Megtagadhatja-e ezt a munkáltató? Ha...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói bérkorrekciós kötelezettség hiánya

Kötelező-e az Mt. 59. §-a szerinti bérkorrekció, ha a munkaviszony még a fizetés nélküli szabadság alatt megszűnik munkavállalói felmondás útján?

Tovább a teljes cikkhez

Bérjegyzék kiküldése elektronikusan

A kifizetett munkabér elszámolásáról a tárgyhónapot követő hónap tizedik napjáig írásbeli tájékoztatást („bérjegyzék”) kell adni a munkavállalónak. Egy egyházi...

Tovább a teljes cikkhez

„Kilométerpénz” – a munkába járás költségeinek megtérítése

A cégünk szeretne utazási költségtérítést adni a munkavállalóinak, akik saját gépjárművüket veszik igénybe munkába járás céljából. Mennyi a minimum összeg/km, amit adhatunk?...

Tovább a teljes cikkhez

Állampolgárságon alapuló különbségtétel a munkabérben

Az Mt. 12. §-ának (1) bekezdése szerint az egyenlő bánásmód értelmében, ha két munkavállaló egyenlő értékű munkát végez, akkor a díjazásukban nem tehető különbség valamely...

Tovább a teljes cikkhez

Jubileumi jutalom – a jogszerző idő

A határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony a „nők 40” év jogosultsági idővel igénybe vehető öregségi nyugdíjjal összefüggésben kerül megszüntetésre. A negyven év...

Tovább a teljes cikkhez

Igazoláskiállítási kötelezettség gyermekgondozási szabadság alatt

Köteles-e kiadni a munkáltató munkáltatói igazolást, ha az édesanya gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságon van? Megtagadhatja-e ezt a munkáltató? Ha...

Tovább a teljes cikkhez

Szülői és apasági szabadság ikrek esetén

Ikergyermekek esetén is csak 44 munkanap szülői szabadság jár, vagy szorozzuk a gyermekek számával? És az apasági szabadságot is szorozzuk?

Tovább a teljes cikkhez

Visszatérés után újbóli gyermekgondozási szabadság igénylése

Ha a GYES-ről visszatérő munkavállaló a megfelelő módon és határidőben jelzi a munkáltató felé, hogy vissza kíván térni az aktív állományba, és a felgyülemlett szabadnapok...

Tovább a teljes cikkhez

Napi 12 órás munkaidő túllépése

Bentlakásos szociális intézményben a gondozók munkaidőkeretben vannak beosztva napi 12 órára. Napi 12 óránál többre be lehet-e osztani a munkavállalót, ha egy másik gondozó...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5375 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 278-ik lapszám, amely az 5375-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

A költségvetési intézmények gazdálkodásának aktuális problémái, szabályai Megnézem

Számviteli problémák az intézményi gyakorlatban Megnézem

Szja és juttatások problémái Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem