×

A munkaközvetítői piac átrendeződése

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1998. június 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 6. számában (1998. június 15.)

 

Az idén március 1-jén életbe lépett kormányrendelet (várhatóan szeptembertől) alighanem megtizedeli a munkaközvetítő cégeket. A szakemberek egybehangzó véleménye szerint a 300, illetve 500 ezer forintos tevékenységi biztosíték távol tartja majd a piactól a tisztességtelen ügyeskedőket. A rendeletnek elsősorban a multinacionális közvetítő társaságok, illetve a munkát keresők lesznek a nyertesei.

 

Szigorúbb feltételekhez kell igazodniuk március 1-je óta a magán-munkaközvetítőknek, mivel ekkor lépett hatályba az a kormányrendelet, amely ennek a tevékenységnek feltételeit rögzíti. Ennek értelmében csak megfelelő irodával, szakképzett dolgozóval rendelkező, bejegyzett cégek, vállalkozók végezhetnek ilyen tevékenységet. A munkaközvetítőknek kötelező regisztráltatniuk magukat a helyi, megyei, illetve fővárosi munkaügyi központoknál, egyben igazolva, hogy eleget tesznek az előírásoknak. A szigorításra azért volt szükség, mert az elmúlt években sok szélhámos közvetítő kihasználta a munkát keresők kiszolgáltatottságát. A munkaközvetítőknél jelentkezők biztonságát szolgálja a munkaügyi központoknál ellenszolgáltatás nélkül hívható telefonvonal, amelyen az érintettek tájékoztatást kérhetnek a munkaközvetítőkről.

Kis összeg letétbe

A belföldi közvetítést végző cégnek 300 ezer forint biztosítékot kell elhelyezni egy pénzintézetnél, míg ha külföldre közvetítenek, ez az összeg 500 ezer forint. Bár ez korábban is természetes lett volna, a kormányrendelet azonban kiemeli, hogy tilos közvetíteni nem létező állásokat, továbbá nem megengedett a munkát keresők bármiféle hátrányos megkülönböztetése sem.

A munkaügyi központok jogosultak ellenőrzést végezni a magán-munkaerőközvetítőknél, és a szabálytalanságokat 50 ezer forintig terjedő pénzbírsággal sújthatják.

Pethő Sándor, a Munkaügyi Minisztérim (MüM) munkatársa elmondta: jelenleg 432 magán-munkaközvetítőt tartanak nyilván. A kormányrendelet fél év türelmi időt ad a biztosíték megfizetésére azon cégek számára, amelyek még március 1-je előtt bejelentették magán-munkaközvetítői tevékenységük folytatását. 1998. szeptember 1-je után azonban már csak olyan cégek működhetnek legálisan, amelyek befizették a letéti díjat és az új feltételek szerint tevékenykednek. Mivel a jelenleg regisztrált 432 munkaközvetítőből számos olyan akad, amelyeket csak a cégbíróságon bejegyzett tevékenységi kör alapján sorolnak ide, de közvetítői tevékenységet valójában soha sem végeztek, szeptembertől a magán-munkaerőközvetítők száma akár a tizedére is visszaeshet. A piaci szereplők várható drasztikus csökkenését a MüM-höz visszaküldött statisztikai adatlapok alacsony száma is igazolni látszik. Bár törvény írja elő a cégek kötelező adatszolgáltatását, de a 432-ből alig több, mint 60 magán-munkaközvetítő válaszolt.

Becslések szerint az adó- és társadalombiztosítási számmal sem rendelkező, illegális munkaközvetítők száma megközelíti a regisztráltak számát. Ezen irodák közül kiemelt egyet, amely a múlt év végén több mint 3000 embert csapott be azzal, hogy Mozambikba közvetíti ki őket fakitermelési munkára. Az ilyen jellegű látványos ügyek azonban egyre ritkábbak. Az elmúlt évben a szakmán belül már megkezdődött a tisztulási folyamat, aminek megerősödéséhez a kormányrendelet várhatóan hozzájárul majd.

Mivel a jogalkotás folyamata két évig tartott, a rendelet kissé megkésett.

Ellenőrzés mellett

A 432 regisztrált munkaközvetítő közül értelemszerűen a legtöbb, 169 a fővárosban található. Márton László, a Fővárosi Munkaügyi Központ (FMK) szakreferense elmondta: a 169 nyilvántartott közvetítőből eddig 14 jelezte, hogy az új feltételekkel a jövőben is működni kíván. Egy reprezentatív felmérés szerint azonban szeptember 1-jéig várhatóan összességében 48-50 budapesti közvetítő fogja magát regisztráltatni, amiből 8-10 lesz új. A megyei, illetve a fővárosi munkaügyi központok kiterjedtebb jogkört kaptak az ellenőrzésre, de erre vagy csak bejelentés alapján kerülhet sor, illetve akkor, ha a munkaügyi központok revizorai szúrópróbaszerűen ellenőriznek egy-egy magát újságban hirdető munkaközvetítőt.

A munkaközvetítők között egyre inkább terjed az a szokás, hogy nem kérnek pénzt a munkát keresőktől, és csak a sikeres közvetítés után kapnak jutalékot a munkát kínálóktól. Ezáltal a munkát keresők bizalma nem rendül meg a munkaközvetítőkben. A közvetítők magas követelményeket támasztanak a jelentkezőkkel szemben. Ez utóbbi momentum a közvetítő elismertségét emeli a munkahelyeket felkínálók előtt azzal, hogy minőségi munkaerőt ajánlanak nekik. A munkát keresőknek a költségmentes kiközvetítés azért is hatékony módszer, mert mind a munkát ajánlók, mind a munkát keresők szívesen fogadják. Ez is hozzájárul a munkaerő-közvetítői piac tisztulásához.

Az új feltételek szerint magát bejegyeztető 14 fővárosi közvetítő egyike sem kér pénzt a munkát keresőktől. Ugyanakkor egyes, magukat regisztráltatni szándékozó cégek emiatt visszaléptek a regisztrációtól.

Molnár Pál, az FMK Ellenőrzési Osztályának vezetője elmondta: az intézményeket folyamatosan ellenőrzik. A szabálytalankodókra négy ok miatt vethetnek ki 1-től 50 ezer forintig terjedő rendbírságot. Ezek: az adatszolgáltatási, a bejelentési és a nyilvántartási kötelezettség elmulasztása, valamint az ellenőrök akadályozása. A múlt évben ilyen okok miatt 27 esetben marasztaltak el magán-munkaközvetítőt. A munkaügyi központ ellenőrei az idén eddig 20 alkalommal tártak fel mulasztást, amit 140 ezer forint rendbírság kiszabásával büntettek.

Fiktív munkaközvetítés

Bejelentés nélkül a közvetítői tevékenységet a rendelet szerint nem lehetne végezni. Külföldre történő közvetítés esetén még nagyobb a szabálytalanság, ha a közvetítőnek nincs szerződése a külföldi munkaadóval. Ilyen esetekben fiktív munkaközvetítésről beszélhetünk, és jogos az a feltételezés, hogy a munkaközvetítő célja a jogtalan haszonszerzés volt és nem a munkát keresők munkához juttatása. Ha erős a gyanú arra, hogy a cég célja a jogtalan haszonszerzés volt, a munkaügyi központ feljelentést tehet a rendőrségnél. Erre a múlt évben mindöszsze egy esetben, míg az idén, az év eddig eltelt részében 2 alkalommal került sor. Az egyik esetben egy 5 éve illegálisan működő cég Izraelbe „közvetített" több száz embert külföldi munkavállalási engedély nélkül. Mint kiderült, az elkövetők egy öt éve megszűnt társaság nevével éltek vissza.

A magas jövedelemmel kecsegtető külföldi ajánlatok szórólapjait és szerződéseit olyanok készítik, akik járatosak a munkajogban. Külön kategóriába tartoznak az úgynevezett bérelt telefonvonallal nyerészkedők. A percenként 150-180 forintba kerülő beszélgetési díjak jelentős hányadát a telefontársasággal szerződést kötő zsebeli be. Ebben az esetben az üzenetrögzítőre elmondott tájékoztató 10. perce után hangzik el a további kapcsolatfelvételre alkalmat adó cím. Az így kifizetett csaknem 2000 forint, valamint a csak ez után fizetendő regisztrációs díj általában 5000 forintjába kerül a munkát keresőknek, akik az esetek többségében hiába várják a társaság további jelentkezését. Az FMK ellenőrzési osztályának vezetője kiemelte, hogy a bérelt telefonvonallal ügyeskedőket eddig igen nehéz volt rajtakapni. De áprilisban sikerült egy „telefonos" közvetítőre rábizonyítani, hogy ténylegesen nem végzett közvetítést, csupán jogtalan haszonszerzésre használta a bérelt telefonvonalat. Az irodát az FMK feljelentette a BRFK-nál, ahol elkezdték a vizsgálatot.

Vidéken még kevesebb iroda

A főváros után Borsod megyében található a második legtöbb, 37 magán-munkaközvetítő iroda. Nár Edit, a megyei munkaügyi központ jogi osztályának vezetője elmondta, hogy eddig mindössze 1 új működési bejelentés érkezett hozzájuk. A március 1-je óta működő zöld vonalon elsősorban megbízható és legálisan működő munkaközvetítőket keresnek. A panaszok jelentős része – az országos tapasztalatokkal egybehangzóan – a külföldre, elsősorban a Németországba munkát közvetítőkre vonatkozik.

Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a 10,6 százalékos országos átlagot messze meghaladó (18 százalékos) a munkanélküliségi ráta. Jogos lenne az a feltételezés, hogy a főváros után ebben a megyében található a legtöbb munkaerő-közvetítő iroda. Ezzel szemben mindössze 7 regisztrált iroda működik, közülük 5 Nyíregyházán.

Temesfalvi Miklós, a Szabolcs Megyei Munkaügyi Központ vezetője úgy nyilatkozott, hogy a március 1-jei kormányrendelet életbelépése óta új bejelentési kérelmet nem kaptak. Panaszos bejelentésük sem volt. A vezető szerint a munkaközvetítők száma azért kevés, mert ebben a megyében az eredményes közvetítés érdekében túl sok energiát kell a közvetítőknek befektetni az elérhető jövedelemhez képest. Ennek egyik oka, hogy a szabolcsi munkaerő-kínálat alacsony képzettségű. A másik magyarázat az lehet, hogy ebben a régióban kevés a multinacionális cég, amely a kvalifikált, jól képzett, idegen nyelvet beszélő munkaerő felkutatására adna megbízást a fejvadász típusú munkaerő-közvetítőknek.

Multik a piacon

Az egyik legjelentősebb hazai munkaközvetítő társaság az Adecco Hungary Kft., amely a svájci központú Adia és a francia Ecco multinacionális társaságok 1997. január 1-jei egyesülése után jött létre, bár az Adia keretein belül már 1991 óta működik.

Jónás Anikótól, a társaság budapesti irodavezetőjétől megtudtuk, hogy az anyacég csaknem 8 milliárd svájci frankos éves bevételével a világ legnagyobb munkaerő-kölcsönző, -közvetítő cége, 45 országban, 3000 irodával van jelen. Legfontosabb szolgáltatásuk, az állandó munkaerő-közvetítés mellett számos, világszerte kipróbált szolgáltatással jelentkeznek Magyarországon is. Magyarországi adatbázisuk 4000-nél több nevet tartalmaz. A munkavállalókról folyamatosan érkeznek az információk az adatbázisba. A pályázók nyilvános kiajánlása előtt szerződéskötésre kerül sor az Adecco és a megbízó között, ami garanciát ad arra, hogy a jelöltek személyiségi jogai nem csorbulhatnak, adataikat mindkét fél kötelezően bizalmasan kezeli.

A közvetítéssel alkalmazott munkatársért az Adecco 60 naptári nap garanciát vállal. Amennyiben az adatbázisból való keresés nem kielégítő, akkor jön szóba a vezető munkatárs megtalálásának egyik leghatékonyabb, ugyanakkor legidőigényesebb és legköltségesebb módja: a direkt keresés, az úgynevezett fejvadászat. Ebben az esetben a munkatárs megtalálásának átfutási ideje hosszabb (3-4 hónap), de ennek kompenzációjaképpen a vállalt garancia időtartama is megnő (6-12). Az Adecco eredményességét mutatja, hogy az időszakosan alkalmazott munkatársak után kifizetett órák száma 1996-ban 214 ezer óra volt, míg az állandó munkatársként elhelyezett jelöltek száma 259 volt. Az általuk kiközvetített munkavállalók beválási aránya is kiemelkedően magas, 95 százalékos.

A magyar munkaerő-közvetítő piac 4-5. legnagyobb cégének nevezhető, 6 éve működő TopSec Kft. ügyvezető igazgatója, Szabó Pál örömmel fogadta a kormányrendeletet. A társaság a múlt évben csaknem 400 eredményes közvetítést végzett. A társaság nem kér pénzt a munkát keresőktől. Elsősorban irodai adminisztrátorok belföldi közvetítésével foglalkoznak. Kialakult állandó partnerkörük van, a megrendelések több mint háromnegyed részét régi megbízóiktól kapják. Megkésettnek tartja a szakma szabályozását, szerinte a piaci arányok már kialakultak.

A Budapest Business Journal áprilisi számában az 50 legjelentősebb fővárosi munkaközvetítő cégről készített összehasonlításból a rendelkezésre álló adatok alapján kiderül, hogy a közvetítők fő kliensei multinacionális cégek. Az átlagos keresési idő egy és három hónap között ingadozik. A közvetítők nagy részének van saját állandó adatbázisa, amelyben átlagban 5-6 ezer munkát kereső és munkahely található, de akad közöttük 65 ezer adatot tartalmazó is. Az Adecco sikeres kihelyezéseinek több mint 70 százalékát saját adatbázisából tudta kiajánlani. A társaságok többsége (csaknem 30) azonban közvetlenül keresi meg a megfelelő munkaerőt. Ezek mellett csaknem 10 olyan közvetítő társaság működik a fővárosban, amely elsősorban a hirdetések eredményességében bízik.

Harmada sem marad

Ezek az adatok egybecsengenek a MüM és a munkaügyi központok szakembereinek előrejelzésével, amelyek a munkaerő-közvetítői piac szereplőinek várható drasztikus csökkenéséről szólnak. Az FMK fentebb idézett felmérése alapján a jelenleg regisztrált 169 budapesti közvetítőből várhatóan 48-50 fog szeptembertől működni. Valószínű tehát, hogy a 169 regisztrált budapesti cég kevesebb mint egyharmada fog talpon maradni.

A megmaradási arány azonban országosan feltételezhetően rosszabb lesz.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1998. június 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem