×

Ügyintézés a tb-nél

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1998. május 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 5. számában (1998. május 15.)

 

Vicclapok és vitriolba mártott tollú glosszaírók kedvelt témája a lassú, szövevényes, ámde bizonytalan társadalombiztosítási ügyintézés. Az újságok fotói és a tévéhíradók, főként a szokásos évi tb-bevallás idején, előszeretettel mutatják a Fiumei úti egészségbiztosítási székház előtt kígyózó sorokat. Ezért, no meg miután az ügyek jelentős részét intézik itt, megkérdeztük Asztalos Gézáné dr.-t, a Fővárosi és Pest Megyei Egészségbiztosítási Pénztár igazgatóját: mi az oka annak, hogy a század végén szinte elviselhetetlen állapotok uralkodnak az egészségpénztárnál?

 

A pénztár igazgatóját nyilvánvalóan bosszantja a Fiumei út kétes népszerűsége. Nem csak, sőt nem is elsősorban ők tehetnek arról, hogy elavult viszonyok között, elavult módszerekkel dolgoznak, hogy gyakran még a tb-nél dolgozók is csak nagy nehézségek árán ismerik ki magukat a folyton változó jogszabályok között, vagyis hogy olyan negatív a megítélésük, amilyen.

– Amióta a társadalombiztosítási jogszabályok előkészítése a biztosítóktól a Pénzügyminisztériumhoz került, ha lehet a korábbinál is nagyobb az összevisszaság a tb-szabályok terén. A PM-nél alapvetően fiskális szemlélet uralkodik, és senki sincs tekintettel arra, hogy a törvények végrehajthatók-e, összeegyeztethetők-e a már meglevő jogszabályokkal, hogy a biztosító ügyfelei megértik-e a törvényekből fakadó jogaikat és kötelezettségeiket – állítja az igazgató. Ráadásul a szabályokat rendkívül gyakran változtatják, mire a tébések és az emberek végre megértik, mit is kell tenniük, a jogszabály gyakran máris módosul (vö.: a havi bevallásról vagy a floppys rendszerről hozott, majd néhány héttel később visszavont rendelkezést).

Csak a bizonytalan biztos

A régi, elavult és valóban változtatásra szorult tb-törvény helyett újat alkottak ugyan, ám mindaz, ami addig egy helyen megtalálható volt, most négy törvényből olvasható csak ki. Sőt, az olyan kérdések, mint a fizetési könnyítés, a bírság, a késedelmi pótlék és általában az összes jogkövetkezményi rendelkezés, amelyek természetszerűleg érdeklik a biztosító ügyfeleit, az ötödik, az adózás rendjéről szóló jogszabályban találhatók.

Asztalos Gézáné dr. úgy látja: az ilyen jogszabályalkotás elbizonytalanítja a polgárokat, s még tovább mérgesíti a helyzetet az egészségpénztár és ügyfelei között. A folyton változó szabályozásból a legtöbb ember ugyanis már csak azt szűri le, hogy "már megint kitaláltak a tb-nél valami hülyeséget" – idézi a mindennapokat az igazgató.

A polgár tehát jogosan ingerült, a biztosító apparátusa ugyanakkor kénytelen folyton újat tanulni, a megváltozott szabályokhoz igazodni és ahhoz igazítani a számítógépes rendszert. Emiatt azután az egészségpénztár dolgozói túlterheltek, s idejük jelentős részét ilyesmivel töltik, ahelyett hogy megpróbálnának például személyesebb kapcsolatot kialakítani az ügyfelekkel – vázolja a nem túl rózsás helyzetet az igazgató.

Az egészségbiztosítónak persze nem csupán a kusza jogszabályok miatt kedvezőtlen a megítélése, hanem a híres-hírhedt Fiumei úti székházban tapasztalható kaotikus állapotok miatt is. Asztalos Gézáné szerint erről sem a tb-nél dolgozók tehetnek.

A Fiumei úti székházat az egészségpénztár régen kinőtte, az aulában tapasztalható tumultus oka egyebek mellett, hogy itt a nyugdíjpénztárral közös ügyfélszolgálatot működtetnek. Hiába épült számukra székház a Wesselényi utcában, a Népjóléti Minisztérium megvétózta a beköltözést, így egyelőre kénytelenek máshol ingatlant bérelni. A helyzeten némileg enyhíthet, hogy hamarosan a Váci úti OEP-székházban is teljes szolgáltatást adó ügyfélszolgálatot alakítanak ki. Ez utóbbi sem oldja meg azonban a raktározási gondokat.

Az aktatengeren túl...

A pénztár a Fiumei úti épületetben nem tudja kulturált körülmények között fogadni az ügyfeleket, s az ügyintézők is egérlyukakban kénytelenek dolgozni. Az aktatenger lassan elárasztja az egész épületet. A pénztárnál 440 ezer folyószámlát kezelnek, havonta több köbméter irat elhelyezéséről kellene gondoskodni. A floppyk különleges és nem kevésbé helyigényes tárolásának kötelezettsége már csak ráadás. (A jogszabályok szerint akkor is meg kell őrizni a papíron beküldött bevallásokat, ha az floppyn is megvan, mivel csak az előbbi számít közokiratnak...)

A dokumentumokat ráadásul ma még kénytelenek úgy tárolni, hogy viszonylag könnyen hozzáférhetők legyenek, mivel az informatikai rendszer a tb-nél még gyerekcipőben jár. Asztalos Gézáné szerint ennek főként az az oka, hogy bár öt éve aláírták a társadalombiztosítási ágak informatikai fejlesztését szolgáló világbanki kölcsönszerződést, a pénzügyi kormányzat ellenállása miatt a programból eddig gyakorlatilag alig valósult meg valami.

A Fővárosi és Pest Megyei Egészségbiztosítónak van ugyan adatrögzítésre és lekérdezésre is alkalmas számítógépes folyószámlarendszere, ez azonban még korántsem felel meg minden szempontból a követelményeknek.

Az igazgató azonban optimista, és úgy véli: két éven belül megvalósulhat a komplett folyószámla-nyilvántartási rendszer, amelyből már naprakészen nyomon lehet követni a járulékfizetést. Ehhez persze nagyon jó lenne – teszi hozzá –, ha a foglalkoztatók kapnának valamilyen támogatást vagy könnyítést ahhoz, hogy valóban érdekeltek legyenek a számítógépes adatszolgáltatásban. Persze még azután is eltelik jó néhány év, amíg "elkopik" a régi iratanyag. Kidobni persze akkor sem lehet, hiszen szükség van rá a nyugdíjmegállapításnál, viszont már nem kell a papírokkal egy fedél alatt élni, azok már külső irattárban is tárolhatók lesznek.

Amilyen öreg a Fiumei úti székház, olyan korszerűtlen a telefonközpontja. Kevés a fővonal, s ami az igazgató számára a legfájóbb, a központ úgy működik: ha csak eggyel több hívás is befut, mint amennyi fővonalat fogadni tudnak, a hívónak olyan visszajelzést ad, mintha nem vennék fel a telefont. Ez azután újabb adalék ahhoz, hogy a lehető legkedvezőtlenebbül ítéljék meg az egészségpénztárt.

A stabil jogi környezet, az átlátható jogszabályok, a korszerű munkakörülmények és a fejlett informatikai rendszer, vagyis mindaz, ami pozitívabbá tenné a tb megítélését az emberek előtt, s ami jobbá tenné a pénztár és az ügyfelek kapcsolatát, ma tehát még hiányzik – összegzi Asztalos Gézáné, majd ironikusan hozzáteszi: van viszont az egészségbiztosítónak olyan rossz imázsa, amiről részben a külső körülmények, részben az előző önkormányzat tehet, s ami miatt még akkor is rossz szemmel néznek a biztosító ügyintézőire az emberek, ha azok a legkörültekintőbben, a legtisztességesebben végzik a dolgukat.

Amin változtatni lehet

Az igazgató ugyanakkor elismeri: csupán a külső körülmények nem okolhatók mindenért, s hogy az egészségpénztárnál sem árt némi önvizsgálat.

– Teljességgel jogos például az a kritika, hogy az ügyintézés nálunk jóval személytelenebb, arctalanabb, mint ami elvárható lenne. Ezért június 1-jétől fokozatosan új rendszerre térünk át, amelyben minden előadóhoz állandó, 1200-1500 foglalkoztatott, illetve munkaadóik tartoznak, a könyvelőknek pedig külön egyeztetési lehetőséget teremtenek – mondta. – Így a mainál jóval személyesebb kapcsolat alakulhat ki az ügyintézők és a foglalkoztatók között, elkerülhető a felesleges, lassú és kétes hatékonyságú levelezés, a kisebb problémákat telefonon is meg lehet majd beszélni.

A tervbe vett rendszer persze akkor lesz igazán jó, ha a nyilvántartási rendszer is korszerűsödik. Akkor ugyanis nem kell feltétlenül egy évben egyszer tömegesen egyeztetni a folyószámlákat, hanem ezt meg lehet tenni ütemezetten, folyamatosan. Ily módon vitás esetekben a jelenleginél sokkal rövidebb idő alatt felvehetnék a kapcsolatot az ügyféllel, aki időben értesülne arról, hogy későn vagy keveset fizetett. Ez az igazgató szerint olyan gesztus lenne a pénztár részéről, amely akkor, amikor a jegybanki alapkamat kétszeresének 365-öd része a napi késedelmi pótlék, a foglalkoztatóknak is kitüntetett érdeke.

A munkaadó sem angyal

– Tarthatatlan, hogy a fővárosban, ahol az egészségbiztosítással kapcsolatos ügyek 40 százaléka intéződik, továbbra is ilyen rossz megítélés alá essen a pénztár. Ezen a helyzeten annak ellenére változtatni kell – hangsúlyozza az igazgató –, hogy az ügyintézők naponta 3-4 ezer, a bizonylatleadási határidő lejártakor pedig akár 15-20 ezer ügyféllel találkoznak, és hogy nagyon sok a kampányfeladat.

Abban, hogy az egészségpénztár és ügyfelei között nem mindig felhőtlen a viszony, azért a foglalkoztatóknak is van némi szerepük – vázol fel a pénztár nézőpontjából egy újabb szempontot az igazgató. Mert miközben sok a tisztességes munkáltató, aki áldoz arra, hogy minden rendben legyen, 40-45 százalékukra nem ez a jellemző. Az egészségpénztár ma 90 százalékban egyéni és társas vállalkozásokkal áll kapcsolatban, a cégekre bonyolult jogi szabályozás vonatkozik, nehezen követhető és még nehezebben számon kérhető járulék-előírásokkal, a legkülönfélébb foglalkoztatotti kategóriába sorolt dolgozókkal. A foglalkoztatók egy része ki is használja ezt a kusza helyzetet, és vagy nem is regisztráltatja magát a tb-nél, vagy ha igen, igyekszik a minimálisra redukálni a járulékfizetést. Vagy be sem vallja kötelezettségét, vagy (ez az egyéni vállalkozásokra, a betéti és közkereseti társaságokra erősen jellemző) a minimálbéren tengődnek maguk is, alkalmazottaik is.

Ez nem csupán a biztosító bevételeinek szempontjából probléma, de azért is, mert a táppénz, a terhességi-gyermekágyi segély vagy a nyugdíj megállapításánál csak azt a jövedelmet lehet figyelembe venni, ami után megfizették a járulékot. Így azután általában bármily nagy az egyetértés a járulékok eltitkolásában munkaadó és munkavállaló között, ez addig éri meg az egyéni vállalkozónak is, amíg valami baj nem történik vagy be nem tölti a nyugdíjkorhatárt. Persze azt az egészségpénztárnál is jól tudják, hogy a foglalkoztatottak egy része kiszolgáltatott, és nem mer panaszkodni, főleg nem vitatkozni munkáltatójával.

Van a munkaadóknak olyan rétege is – színesíti a képet az igazgató –, amelyiknél állandóan vis maior helyzet alakul ki: árvíz, tűzvész, betörés sújtja őket, a lényeg, hogy minden irat megsemmisül, vagyis még ellenőrzés útján sem deríthető ki, hogy ki mennyi bérért dolgozott ott. Ez a munkáltatói kör általában nem veszi tudomásul a jogszabályokat, s annak ellenére, hogy ő nem teljesítette a kötelezettségeit, olyan kedvezményeket akar kicsikarni, amelyeket a jogszabályok nem tesznek lehetővé. Ez a helyzet azokkal is, akik nem jelentik be a biztosítónál a telephelyváltozást, s ha a postás mégis megtalálja őket, nem veszik át a levelet. Ha azután valahogy' mégis kénytelenek a biztosítóval kapcsolatba lépni, jön a lesújtó megjegyezés, hogy a tb nem polgárbarát – állítja Asztalos Gézáné. Így látják ők tehát a helyzetet.

Holott – mutat rá az igazgató – a munkaadók mindenképpen jobban járnának, ha nem titkolóznának az egészségbiztosító előtt. Ha nem tudnak időben fizetni, likviditási problémájuk van, jobban teszik, ha levelet írnak, vagy elmennek az illetékes pénztárhoz, és halasztást kérnek.

Aktuális ismeretek

– Amikor a munkáltató hajlandóságot mutat a járulékfizetésre, mi a lehető legméltányosabban járunk el. Eltitkolni viszont kár az ilyen helyzeteket, hiszen előbb-utóbb mi is rájövünk, ha nem fizet valaki.

Nagyban javíthatná az egészségbiztosító és a munkaadók kapcsolatát az is, ha az egyéni és társas kisvállalkozók körében a jövőben nem hódítana a jelenlegihez hasonló mértékben a csináld magad mozgalom. Nagyon sok vállalkozó gondolja ugyanis úgy, hogy képes megtanulni a tb-szakmát, s ha cége alapításakor vagy egyeztetésnél bemegy az egészségpénztárhoz, egyszerre mindent tudni akar. Az ilyenfajta oktatást azonban sem az ügyintézők, sem az ügyfélszolgálatok nem tudják vállalni – hangsúlyozza az igazgató.

Vállalható viszont, ami sok helyütt már gyakorlat, hogy az egészségpénztár szakemberei tanfolyamokat vagy egy-egy aktuális, sokakat érdeklő témában előadást tartanak. Kár, hogy a különböző foglalkozási ágakat összefogó érdekképviseletek, kamarák közül viszonylag kevés keresett meg bennünket – mondta Asztalos Gézáné dr.

Segédeszköz a munkáltatóknak
A foglalkoztatók jobb kiszolgálása érdekében, az ügyfelek szolgálata jegyében az egészségbiztosítónál elkészült, s talán e lapszámmal egy időben el is küldik a munkáltatóknak a jogszabályok dzsungelében való eligazodást segítő útmutatót. A fővárosban 4000-4200, az országban összesen 12-14 ezer kifizetőhellyel rendelkező munkaadó jut ily módon egy olyan, cserélhető lapokból álló, ezáltal folyamatosan frissíthető segédeszközhöz, amelyben az anyagi és az eljárásjogi szabályok, a nyomtatványok és a bizonylatolással kapcsolatos okmányok egyaránt megtalálhatók.

 

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1998. május 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

9052 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 9052 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5375 olvasói kérdésre 5375 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

9052 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 9052 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

18 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5375 olvasói kérdéssel.

Egészségi alkalmatlanság – állásidőként elszámolva

Az Mt. 55. §-a (1) bekezdésének a) pontja határozza meg, hogy a munkavállaló a keresőképtelensége időtartamára vagy egyébként munkaköre ellátására egészségi okból való...

Tovább a teljes cikkhez

Letiltással kapcsolatos költségek viselése

Ha a munkáltató köteles teljesíteni a gyermektartásdíj levonását és átutalását munkavállalója munkabéréből, ő köteles viselni a banki tranzakcióból eredő költséget is?...

Tovább a teljes cikkhez

Magasabb alapbérű helyettesítő miatti bérkorrekció

Gyermekgondozási szabadságról visszatérő anyuka pozíciójában egyetlen ember dolgozik, akit sokkal magasabb bérrel vettek fel az anyuka helyettesítésére, mint a visszatérni készülő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói bérkorrekciós kötelezettség hiánya

Kötelező-e az Mt. 59. §-a szerinti bérkorrekció, ha a munkaviszony még a fizetés nélküli szabadság alatt megszűnik munkavállalói felmondás útján?

Tovább a teljes cikkhez

Bérjegyzék kiküldése elektronikusan

A kifizetett munkabér elszámolásáról a tárgyhónapot követő hónap tizedik napjáig írásbeli tájékoztatást („bérjegyzék”) kell adni a munkavállalónak. Egy egyházi...

Tovább a teljes cikkhez

„Kilométerpénz” – a munkába járás költségeinek megtérítése

A cégünk szeretne utazási költségtérítést adni a munkavállalóinak, akik saját gépjárművüket veszik igénybe munkába járás céljából. Mennyi a minimum összeg/km, amit adhatunk?...

Tovább a teljes cikkhez

Állampolgárságon alapuló különbségtétel a munkabérben

Az Mt. 12. §-ának (1) bekezdése szerint az egyenlő bánásmód értelmében, ha két munkavállaló egyenlő értékű munkát végez, akkor a díjazásukban nem tehető különbség valamely...

Tovább a teljes cikkhez

Jubileumi jutalom – a jogszerző idő

A határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony a „nők 40” év jogosultsági idővel igénybe vehető öregségi nyugdíjjal összefüggésben kerül megszüntetésre. A negyven év...

Tovább a teljes cikkhez

Igazoláskiállítási kötelezettség gyermekgondozási szabadság alatt

Köteles-e kiadni a munkáltató munkáltatói igazolást, ha az édesanya gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságon van? Megtagadhatja-e ezt a munkáltató? Ha...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói bérkorrekciós kötelezettség hiánya

Kötelező-e az Mt. 59. §-a szerinti bérkorrekció, ha a munkaviszony még a fizetés nélküli szabadság alatt megszűnik munkavállalói felmondás útján?

Tovább a teljes cikkhez

Bérjegyzék kiküldése elektronikusan

A kifizetett munkabér elszámolásáról a tárgyhónapot követő hónap tizedik napjáig írásbeli tájékoztatást („bérjegyzék”) kell adni a munkavállalónak. Egy egyházi...

Tovább a teljes cikkhez

„Kilométerpénz” – a munkába járás költségeinek megtérítése

A cégünk szeretne utazási költségtérítést adni a munkavállalóinak, akik saját gépjárművüket veszik igénybe munkába járás céljából. Mennyi a minimum összeg/km, amit adhatunk?...

Tovább a teljes cikkhez

Állampolgárságon alapuló különbségtétel a munkabérben

Az Mt. 12. §-ának (1) bekezdése szerint az egyenlő bánásmód értelmében, ha két munkavállaló egyenlő értékű munkát végez, akkor a díjazásukban nem tehető különbség valamely...

Tovább a teljes cikkhez

Jubileumi jutalom – a jogszerző idő

A határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony a „nők 40” év jogosultsági idővel igénybe vehető öregségi nyugdíjjal összefüggésben kerül megszüntetésre. A negyven év...

Tovább a teljes cikkhez

Igazoláskiállítási kötelezettség gyermekgondozási szabadság alatt

Köteles-e kiadni a munkáltató munkáltatói igazolást, ha az édesanya gyermek gondozása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságon van? Megtagadhatja-e ezt a munkáltató? Ha...

Tovább a teljes cikkhez

Szülői és apasági szabadság ikrek esetén

Ikergyermekek esetén is csak 44 munkanap szülői szabadság jár, vagy szorozzuk a gyermekek számával? És az apasági szabadságot is szorozzuk?

Tovább a teljes cikkhez

Visszatérés után újbóli gyermekgondozási szabadság igénylése

Ha a GYES-ről visszatérő munkavállaló a megfelelő módon és határidőben jelzi a munkáltató felé, hogy vissza kíván térni az aktív állományba, és a felgyülemlett szabadnapok...

Tovább a teljes cikkhez

Napi 12 órás munkaidő túllépése

Bentlakásos szociális intézményben a gondozók munkaidőkeretben vannak beosztva napi 12 órára. Napi 12 óránál többre be lehet-e osztani a munkavállalót, ha egy másik gondozó...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5375 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 278-ik lapszám, amely az 5375-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

A költségvetési intézmények gazdálkodásának aktuális problémái, szabályai Megnézem

Számviteli problémák az intézményi gyakorlatban Megnézem

Szja és juttatások problémái Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem