×

Üzemi rendészet

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1998. április 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 4. számában (1998. április 15.)

 

Rendszerváltás, meghatározó tulajdoni formák ide vagy oda, úgy tűnik, az üzemi rendészek munkájára a megint kapitalista időkben is határozott igény van a gyárkapukon belül. Az elvégzendő feladatok persze némiképp mások, mint tíz-tizenöt évvel ezelőtt, de hát a világ már csak ilyen: állandóan változik.

 

A jogszabály hatálya

Az üzemi rendészet felépítésének, működésének, jogkörének kereteit a közületi szervek rendészeti tevékenységéről szóló 6/1988. (II. 12.) MT rendelet szabályozza. A rendelet hatálya kiterjed a gazdasági tevékenységet folytató, belföldi székhellyel vagy telephellyel rendelkező jogi személyre (a kkt. és a bt. jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, ennélfogva a rendelet hatálya – ki tudja, hogy szándékoltan-e – rájuk nem terjed ki), az állami költségvetési szervre (idetartoznak a központi költségvetési szervek, a települési önkormányzati szervek, a társadalombiztosítási költségvetési szervek, az országos kisebbségi önkormányzati költségvetési szervek, a köztestületi költségvetési szervek, illetve az elkülönített állami pénzalapokat kezelő költségvetési szervek), valamint az egyesületre (a továbbiakban együtt: közületi szerv). Ugyanakkor a rendelet hatálya nem terjed ki a fegyveres erőkre, a fegyveres testületekre és a rendészeti szervekre.

A rendészet szervezete

Üzemi rendészetet ott indokolt felállítani, ahol a rendvédelmi szervek (például a rendőrség) jogszabály alapján nem kötelezhetők a közületi szerv védelmére, de e közületi szervnek van miért aggódnia: vagyonáért, tulajdonáért, biztonságos működéséért.

A közületi szerv vezetője jogosult a rendészeti szerv megalakítására, amelynek létrehozatalakor természetesen gazdasági szempontokat is figyelembe kell venni. A rendészet felállítása mindazonáltal nem érinti a vezetők ama kötelezettségét, hogy a rájuk bízott (netán tulajdonukban lévő) javak védelmét ellássák.

Egyetlen közületi szerv területén – amennyiben azt a munkaterület nagy kiterjedése indokolja – több rendészeti szerv is működhet. Ugyanennek a fordítottja is igaz lehet, hogy tudniillik több közületi szerv található egyetlen hajdanvolt gyárudvar területén, így több közületi szervnél ugyanaz a rendészet teljesít szolgálatot. Ilyen esetben a védendő szervek vezetőinek meg kell állapodniok a rendészet közös működtetésének mikéntjéről és a működési költségek viseléséről.

A rendészet működését és tevékenységét a közületi szerv vezetője akár közvetlenül, akár – s ez a gyakoribb – egy általa megbízott személy útján is irányíthatja. Az irányítás során pontosan meghatározzák a rendészetre vonatkozó részletes szabályokat (lásd keretes írásunkat), és biztosítják a rendészet működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket.

Foglalkoztatási feltételek

Rendészeti munkakörben azt a büntetlen előéletű (ez 30 napnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvánnyal igazolható), magyar állampolgár nagykorú személyt lehet alkalmazni, aki feladatának ellátására egészségileg alkalmas (marcona kinézet és body builder testalkat nem akadály), és aki lehetőleg letöltötte már sorkatonai szolgálatát (a szóhasználatból nyilvánvaló, hogy a katonaidő letöltése nem alkalmazási feltétel, hanem csak kívánalom). A rendészeti főosztályvezetői megbízatás ellátásának feltétele a felsőfokú végzettség mellett a felsőfokú rendészeti szakképesítés, míg a rendészeti osztályvezetői munkakör betöltéséhez középiskolai végzettség és felsőfokú rendészeti szakképesítés, az egyéb rendészeti vezető alkalmazásához pedig középiskolai végzettség és középfokú rendészeti szakképesítés szükséges. Az állam- és jogtudományi karok valamelyikén vagy a Rendőrtiszti Főiskolán szerzett oklevelet felsőfokú rendészeti szakképesítésnek kell elfogadni.

A rendészeti dolgozó az ebbéli munkáján kívül más feladattal csak akkor bízható meg, ha a más irányú munkavégzés a rendészeti tevékenység ellátásával nem összeférhetetlen (kisebb cégeknél például össze szokták vonni a rendészi és a leltárfelelősi munkaköröket). Az összeférhetetlenségi tilalom alól a közületi szerv vezetője kivételesen felmentést adhat. A rendészet vezetője mindazonáltal a rendészi tevékenységen kívül polgári védelmi, tűzvédelmi és munkavédelmi feladatokat is elláthat, ezek nem minősülnek összeférhetetlen tevékenységeknek.

Rendészeti tevékenység

A rendészet legfontosabb feladatait a vonatkozó jogszabály csupán példálózó jelleggel sorolja fel, a lista azonban így is sokatmondó. Idetartozik tehát a) a közületi szerv tulajdonát károsító cselekmények (szándékos rongálás, lopás, gondatlanságból elkövetett károsítások) megelőzése, ezek folytatásának megakadályozása, felderítése; b) a közületi szerv dolgozói munkahelyre bevitt személyes ingóságainak védelme; c) a robbanásveszélyes, tűzveszélyes, sugárzó- és mérgezőanyagok biztonságos tárolásának, szállításának ellenőrzése, az őrzés megszervezése és ellátása; d) a létesítmények, alapanyagok, termékek őrzése, az őrzés megszervezése, üzemek, raktárak, üzletek és egyéb tárolóhelyek biztonságának ellenőrzése; e) a pénzbegyűjtésre, a pénzszállításra és a pénztárakra vonatkozó előírások érvényre juttatása; f) a közületi szerv területén a személy- és áruforgalom, valamint a belső járműforgalom szabályainak kialakítása, ellenőrzése; g) az államtitok és a szolgálati titok védelmére, a hírközlő berendezések, sokszorosítógépek, számítógépek és az iratok védelmére vonatkozó jogszabályok betartatása; h) rendkívüli esemény, bűncselekmény vagy üzemi baleset esetén az azonnali intézkedés megtétele, a helyszín és a rend biztosítása; i) a biztonságot növelő szolgálat elrendelésekor a külön tervben meghatározottak végrehajtása; j) a munkafegyelem érvényesülésének elősegítése.

A rendészet jogai

A rendészet vezetője és tagja – szolgálatának ellátása során – közfeladatot ellátó polgári őrnek tekintendő, s mint ilyen, jogosult a Munka Törvénykönyvében leírt munkavégzési feltételeket ellenőrizni (Mt. 103-109. §). Ebbe természetesen nagyon sok minden beletartozik. A rendészek jogosultak például a munkába lépő személyeket igazoltatni (belépési igazolvány hiányában a munkahelyre való belépés megtiltható), amiként a közületi szerv területén tartózkodó, más személyek is igazoltathatók. Az illetéktelenül ott tartózkodók kiutasíthatók a munkahelyről. A rendészeknek joga van az ittas vagy bódult állapotban lévő személyek belépését megakadályozni, illetve az ilyen személyeket a munkahelyről eltávolíttatni. Ennek érdekében a rendészet tagja jogosult ellenőrizni a munkahelyre belépők ruházatát és felszerelését, valamint a belépéskor a munkavállalónál talált szeszes italt visszatartani a távozásig, illetve alkoholszondát használni az olyan dolgozónál, akiről a külső jelek alapján gyanítható, hogy ittas állapotban van.

Ugyancsak a rendészek dolga a csomagok, a járművek, a menetokmányok, a szállítási okmányok ellenőrzése is. Az ellenőrzés során felderített szabálytalanságokat azonnal jelenteni kell a rendészet vezetőjének, aki a szabálytalanság megállapítása után jegyzőkönyvet vesz fel az esetről.

A jogsértést elkövető személyt a cselekmény abbahagyására szólíthatja fel a rendészet tagja. A bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetésén tetten ért személyt ugyanő elfoghatja és a rendőrség helyszínre érkezéséig visszatarthatja. Ilyen esetben célszerű a bűncselekmény elkövetését igazolni tudó tanúknak is ott maradniok a rendőrség megérkezéséig, ha pedig ez nem volna lehetséges, célszerű a tanúk személyes adatait, elsősorban lakcímét feljegyezni. A rendészet bűncselek-mény alapos gyanúja esetén köteles a közületi szerv vezetője útján értesíteni az illetékes rendőrkapitányságot, ha pedig ez túlságos késedelemmel járna, közvetlenül kell a rendőrkapitányhoz fordulni.

A rendészet vezetőjének jogosítványai

A rendészet vezetője természetesen mindent megtehet, amit a rendészet beosztott tagja, emellett azonban a közületi szerv bármely helyiségébe beléphet, és ott a rendészeti szempontból szükséges intézkedéseket megteheti. Ezenkívül jogosult bárkitől felvilágosítást kérni, indokolt esetben jegyzőkönyvi meghallgatást végezni, illetve iratokat vagy okmányokat vizsgálat céljából átnézni, átvenni. Államtitkot vagy szolgálati titkot tartalmazó iratba betekintenie az 1995. évi LXV. törvényben meghatározott engedélyek alapján lehet.

Mint nagyon lényeges jogosítványt, megemlítjük, hogy a közületi szerv rendészetének vezetője jogosult a szerv tulajdonában vagy használatában álló gépjárművet a közületi szerv területén kívül is ellenőrzés alá vonni.

A közületi szerv vezetője az állami vagy szolgálati titkot tartalmazó iratokba történő betekintési jog kivételével felhatalmazhatja a rendészet tagját is a rendészeti vezető jogkörébe tartozó ellenőrzések és vizsgálatok elvégzésével.

Testi kényszer alkalmazása

A rendészet tagja testi kényszer alkalmazására akkor jogosult, ha a) a munkahelyen illetéktelenül tartózkodó, vagy oda ittas, illetve bódult állapotban belépni szándékozó személy eltávolítását, illetve belépésének megakadályozását kívánja elérni, továbbá akkor, ha b) bűncselekmény elkövetésén tetten ért személyt kíván elfogni, illetőleg a rendőrség megérkezéséig visszatartani. A testi kényszer lehet megfogás, lefogás, eltávolítás, testi erővel cselekvésre vagy cselekvés abbahagyására kötelezés. A testi kényszer nem lehet aránytalan az alkalmazás indokához mérten. Igazoltatás során testi kényszert nem lehet alkalmazni.

Rendészeti szabályzat
A közületi szervek rendészeti tevékenységéről szóló 6/1988. (II. 12.) MT rendeletre figyelemmel a Kaptafa Cipőkészítő Rt. (a továbbiakban: Rt.) igazgatójaként az Rt.-re vonatkozó rendészeti szabályzatot a következők szerint állapítom meg:

I.Jelen szabályzat hatálya kiterjed az Rt. 1135 Budapest, Bakancs utca 8-12. szám alatti üzemegységében dolgozó munkavállalókra, valamint az üzemegység területén megbízás vagy vállalkozás keretében dolgozó személyekre.

II.Az Rt. említett üzemegységében – a létesítmény és a dolgozók értékeinek megóvása és védelme céljából – 3 fős rendészet működik. A rendészet vezetője és két tagja az Rt. munkavállalója.
A rendészet székhelye a portaszolgálat mellett található 18-as szoba.
A rendészet vezetője és tagjai a számukra biztosított formaruhában kötelesek végezni munkájukat. Ezenkívül kötelesek a szükséges képzéseken és továbbképzéseken részt venni és az előírt vizsgákat letenni.
A rendészet vezetője és tagja szolgálatának ellátása során közfeladatot ellátó polgári őrnek tekintendő.

III.A rendészet feladatai:

A) A rendészet egyik tagja mindig a portaszolgálaton végzi feladatát. Feladata:

  1. a belépő személyek igazoltatása;
  2. az illetéktelen, ittas vagy bódult állapotban lévő személyek belépésének megakadályozása;
  3. az ittasság ellenőrzésére alkoholszondát alkalmazni;
  4. a be- és kilépő személyek csomagjait, ruházatát átvizsgálni;
  5. a be- és kilépő járművek menetokmányát, szállítmányát ellenőrizni;
  6. szükség esetén testi kényszert alkalmazni;

B) A rendészet másik tagja köteles az üzemegység területén ellenőrzéseket végezni. E körben feladata:

  1. az üzemegység területén illetéktelenül tartózkodó személyeket és járműveket kiutasítani;
  2. az ittas vagy bódult állapotban lévő személyeket eltávolítani;
  3. az ittasság megállapítása alkoholszondával;
  4. a bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetésén tetten ért személyt elfogni és a rendőrség megérkezéséig visszatartani;
  5. a szükséges esetben testi kényszert alkalmazni;

C) A rendészet vezetőjének feladata:

  1. az üzemegységen kívül tartózkodó, az Rt. tulajdonában álló gépjármű menetlevelének, szállítmányának ellenőrzése;
  2. bűncselekmény megtörténte esetén feljelentést tenni;
  3. rendkívüli esemény megtörténtekor azonnal jelentést tenni az üzemegység vezetőjének, valamint a kárelhárítási és kármegelőzési intézkedéseket megtenni;
  4. péntekenként jelentést tenni az igazgatónak a tárgyhéten történt rendészeti intézkedésekről;
  5. vizsgálatot folytatni visszaélések megtörténtének gyanúja esetén, egyéb belső ellenőrzéseket lefolytatni;
  6. fegyelmi eljárásra javaslatot tenni;
  7. a polgári védelmi, tűzvédelmi és munkavédelmi előadóval együttműködni, kapcsolatot tartani;
  8. Az üzemegység raktáraiban tárolt tűzveszélyes anyagok elhelyezését és biztonságos őrizetét ellenőrizni.

IV.A jelen Szabályzatban nem érintett kérdésekben a közületi szervek rendészeti tevékenységéről szóló 6/1988. (II. 12.) MT rendelet és a 17/1989. (IX. 24.) KeM rendelet vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.

V.A Szabályzat 1998. január 1-jén lép hatályba.

Budapest, 1997. december 12.

Csizma Andor
igazgató

A Szabályzat egy példányát átvettem:

Bőr János rendészeti vezető
Szattyán Imre rendészeti tag
Velúr Viktor rendészeti tag

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1998. április 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem