×

Foglalkoztatási programok

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1998. április 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 4. számában (1998. április 15.)
 

A munkanélküliséggel hirtelen és drasztikusan szembesült az ország. Időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy igazán hihetővé váljon: az állásukat elvesztők jelentős része várhatóan soha többé nem jut munkához. Akiknek viszont még van esélyük erre, azok állásba kerülése érdekében (és költségvetési szempontból is) érdemes a passzív segélyezés helyett különféle, a foglalkoztatás bővítését elősegítő támogatási formákat kidolgozni, és erre pénzt áldozni.

 

A munkanélküliség növekedési üteméhez képest lassan, de immáron Magyarországon is mind több a foglalkoztatást elősegítő támogatási program. Ezek alapvetően a munkanélküliség enyhítését, a már állástalanná vált emberek átképzését, munkába állását, a hátrányos helyzetű régiók felzárkózását, bizonyos hátrányos helyzetű csoportok – rokkantak, kisgyerekesek – munkához jutását, illetve a még meglevő munkahelyek megtartását igyekeznek anyagi eszközökkel és kisebb-nagyobb sikerrel támogatni. A támogatások és a programok egy része közvetlenül a még munkában levőket és a leendő munkavállalókat segíti, más része viszont közvetve, a munkáltatókon keresztül igyekszik serkenteni a foglalkoztatást. Most ez utóbbiak közül az idén megkezdett programokat mutatjuk be.

Központi támogatás, decentralizált elosztás

A támogatások, programok jó részét a Munkaerőpiaci Alapból finanszírozzák. Az idén innen 29,9 milliárd forint került az úgynevezett foglalkoztatási alaprészbe, vagyis ennyi jut foglalkoztatási programokra. A pénz döntő hányadát, több mint 25 milliárd forintot a megyei munkaügyi központokon keresztül osztják el, az úgynevezett központi alaprész csupán 3 milliárd forint. A központi forrásból megvalósuló programok közül azok, amelyek alapvetően a munkaadókat célozzák meg, részben képzéssel kapcsolatosak, részben a munkahelymegőrzést, illetve a korszerű munkahelyteremtést szolgálják.

Quick start programok

Ha valaki olyan munkáltató, aki technológiaváltás vagy a termelési struktúra átalakítása miatt 50 főnél nagyobb létszámbővítést tervez, vagy ezért már nincs szüksége bizonyos szakképzettségű dolgozókra, viszont szüksége lenne másmilyen képzettségűekre, próbálkozhat a quick start programmal. Az Egyesült Államokban kidolgozott és már nálunk is kipróbált quick start, vagyis gyors kezdés módszer valójában néhány száz órás képzés. Ennek során a résztvevők – akár az adott munkahely egyébként elbocsátandó dolgozói, akár az éppen állás nélkül levők gyorstalpalószerűen, de annál jóval hatékonyabban sajátíthatják el a szükséges tudnivalókat. A program lényege, hogy a munkáltatók ezen keresztül rövid idő alatt pontosan olyan képzettségű munkaerőhöz jutnak, amilyenre szükségük van. Mindebből természetszerűleg az következik, hogy elsősorban betanított jellegű munkáról, számítógépes ismeretek megszerzéséről lehet szó, bár Magyarországon ezt a programot már a menedzserek hiányzó ismereteinek pótlására is alkalmazták. A képzés minden szempontból a munkáltató igényeihez igazodik, így nagyon speciális is lehet. Ehhez képest elfogadható feltétel, hogy a munkáltató mintegy taneszközként rendelkezésre bocsássa a leendő munka elvégzéséhez szükséges berendezéseket, gépeket, illetve saját szakemberei besegítsenek a képzésbe. A munkaadónak ennél többel jószerivel nem is kell hozzájárulnia a képzéshez, annak költségeit ugyanis részben a központi, részben a decentralizált foglalkoztatási alap finanszírozza. Quick start programokra az idén 51 millió forint áll rendelkezésre.

Azok a munkaadók, akiknek szükségük lenne arra, hogy legalább 50 dolgozójukat átképezzék vagy minimum ennyi új embert foglalkoztatnának, és a program felkeltette az érdeklődésüket, abban részt szeretnének venni, a megyei munkaügyi központokhoz vagy az úgynevezett képzési központokhoz fordulhatnak információért. Ez utóbbiból jelenleg 9 működik az országban. (Témafelelős: MüM, Munkaerő-piaci Képzések Főosztály, 302-2100.)

Munkahelymegőrző, munkahelyteremtő programok

Munkahelymegőrzésre 600 millió forintot, korszerű munkahelyek létrehozására 620 millió forintot fordítanak az idén a központi keretből. A munkahelymegőrzés érdekében a válsághelyzetben levő, egy telephelyen legalább 200 főt foglalkoztató és minimum 50 ember elbocsátását fontolgató munkáltatók úgynevezett intervenciós támogatást igényelhetnek.

A támogatás célja segítséget nyújtani azoknak a munkáltatóknak, akik foglalkoztatási szempontból nehéz helyzetbe kerültek, és az adott térségben jelentős munkaadók. A keretből ezért az a munkaadó számíthat pénzre, akinek a telephelye olyan körzetben van, ahol a munkanélküliségi mutató elérte az országos átlag másfélszeresét (erről a munkaügyi központ tud tájékoztatást adni); legalább 200 embert foglalkoztat, és támogatás hiányában ötvenet kénytelen lenne elbocsátani; vállalja, hogy egy éven át nem csökkenti a létszámot. A támogatásból a leépítéssel érintett munkavállalók munkabérének és járulékainak legfeljebb a felét maximum egy évre ki lehet fizetni.

A támogatási igény a megyei munkaügyi központokon keresztül nyújtható be a Munkaügyi Minisztériumhoz. A kérelem kidolgozását útmutató segíti, amely a megyei munkaügyi központoknál szerezhető be. A támogatás odaítéléséről a munkaügyi miniszter dönt. (Témafelelős: MüM, Foglalkoztatási Programok Főosztály, 311-4073.)

A korszerű munkahelyek létesítésének támogatására elkülönített pénzre ugyan már nem lehet pályázni, talán nem haszontalan azonban tudni, hogy ilyen is létezik. A miniszter által kiírt tender célja az volt, hogy hozzájáruljon olyan munkáltatók támogatásához, akik a korszerű csúcstechnikát megtestesítő termékeket szándékoznak előállítani, stabil piaci háttérrel rendelkeznek, és legalább 300 munkavállalót terveznek foglalkoztatni. Ezek a dolgozók azonban nem lehetnek akárkik, a támogatásnál feltétel az is, hogy a munkaadó vállalja a tömeges létszámleépítéssel érintett rétegek és/vagy a fiatal pályakezdők és/vagy legalább 3 hónapja munkanélküliek és/vagy megváltozott munkaképességűek foglalkoztatását. Vállalniuk kell azt is, hogy leendő dolgozóikat képzéssel, tovább- vagy átképzéssel szakmailag felkészítik a bevezetendő technológia alkalmazására.

Bedolgozás helyett távmunka

Külföldön már sok helyütt meghonosodott, régebben nálunk bedolgozásnak hívták, legújabb kori neve: távmunka. Ennek egyik változata, amikor a gyermeküket gondozó nők otthon végezhetnek munkát. E régen meglehetősen elterjedt foglalkoztatási gyakorlatot ma már a munkáltatók többsége nem igazán preferálja, ezért a 620 millió forintos munkahely-teremtési keretből a tárca 30 millió forintot ennek elterjesztésére szán. A tervek szerint a munkaadók fejlesztési célú támogatást kapnának, amennyiben vállalnák, hogy számítógépes munkát adnak a gyermeküket otthon nevelő, egyébként ellátás nélküli anyáknak. A visszatérítendő vagy vissza nem térítendő támogatás kizárólag pályázat útján nyerhető el, a tendert a munkaügyi miniszter írja ki, várhatóan még az első félévben. A program kísérleti jellegű, a támogatásról a helyi munkaügyi szervezetek, valamint a szakértők véleményének meghallgatásával a munkaügyi miniszter dönt. (Témafelelős: MüM, Foglalkoztatási Programok Főosztály, 331-4526.)

Megyénként eltérő támogatások

Bár a foglalkoztatási alaprészből 25,2 milliárd forint a megyéket illeti meg, ennek az úgynevezett decentralizált keretnek a felhasználásáról, elosztásáról a megyei munkaügyi központok saját hatáskörükben döntenek, illetve döntöttek. Vagyis nem minden program valósul meg minden megyében, hiszen a problémák sem azonosak, és nem biztos, hogy ugyanaz a jó megoldás Budapesten, mint például Borsodban. A helyi lehetőségekről ezért az adott megyében érdemes érdeklődni. A Munkaügyi Minisztérium adatai szerint a megyék összesen 2,7 milliárdot terveztek munkahelyteremtésre, 6,4 milliárdot átképzésre, foglalkoztatásbővítésre, 3,2 milliárdot bértámogatásra, 2,1 milliárdot pedig pályakezdők munkába állításának háromhavi bértámogatására.

Bértámogatás

Az a munkáltató, aki hajlandó munkát adni olyan állástalanoknak, akik legalább hat, pályakezdők esetén három hónapja munka nélkül vannak, bértámogatást igényelhet. Erről azonban csak akkor lehet szó, ha az adott munkakörben a támogatás igénylésétől számított fél évig visszamenőleg a munkaadó nem hajthatott végre létszámleépítést. Amennyiben mindezek a feltételek teljesülnek, és a munkáltató vállalja, hogy a dolgozót legalább ugyanannyi ideig tovább foglalkoztatja, mint amennyi időre bértámogatást kapott, a munkaügyi központ maximum egy évre átvállalja tőle a munkavállaló munkabérének 50- 100 százalékát.

Ami hasznos

A foglalkoztatásból eredő közvetlen költség 70, bizonyos esetekben 90 százalékáig terjedő arányban kaphat támogatást a munkaadó, ha közhasznú munkára vállalkozik. Ez esetben azonban a munkaügyi központ által kiközvetített munkanélküli foglalkoztatását kell vállalnia, mégpedig munkaviszony és egyúttal létszámbővítés keretében. A foglalkoztatással nyújtott szolgáltatásért díjazásban nem részesülhet.

Munkahely létesítése

A foglalkoztatási szempontból különösen nehéz helyzetben levő térségekben a munkaerőpiacról kiszoruló rétegek foglalkoztatását segíti elő az új, illetve közhasznú munkahelyek létrehozását célzó támogatási rendszer. A támogatás formáiról és az egyéb részletekről a munkaügyi központok döntenek. Amennyiben úgy határoznak, hogy helyben szükség van új munkahelyekre, nyilvános pályázatot írnak ki.

Munkahely megőrzése

A központi intervenciós kerethez hasonlóan a munkahely megőrzésének támogatása a célja a decentralizált intervenciós keretnek, amelyre a megyék összesen 700 millió forintot szánnak. Ha nem költségvetési szervként működő munkáltató átmeneti likviditási gondokkal küzd és ezért elbocsátást tervez, támogatásban részesülhet a munkahely megtartása érdekében, már persze amennyiben megyéjében van ilyen program. A – főként – bértámogatás a foglalkoztatottak megtartása céljából, illetve bizonyos esetekben részmunkaidős foglalkoztatás elősegítéséhez adható.

Gondoskodó munkaadók

Ahol már elkerülhetetlen a leépítés, ott is segítséget nyújthat a munkáltató abban, hogy dolgozói ne kerüljenek az utcára. A csoportos létszámleépítés hátrányos következményeit enyhíteni lehet, ha a munkaadó hajlandó konzultálni a munkaügyi központtal, és vállalja, hogy úgynevezett munkába helyezést segítő bizottságot hoz létre. A munkaügyi központok a szakmai támogatáson túl a bizottságok anyagi hátterét biztosítják, az idén egymillió forint vissza nem térítendő támogatással.

Csökkentett járulékteher

A megyei munkaügyi központok a keresetet terhelő, meglehetősen magas munkavállalói, illetve munkaadói járulékokat is átvállalhatják részben vagy egészben, legfeljebb egyéves időtartamra. Elsősorban abban az esetben adható ez a támogatás, ha a munkaadók olyan munkanélküliek foglalkoztatását vállalják, akik jövedelempótló támogatásban részesülnek, illetve részesültek. A foglalkoztatáshoz kapcsolódó járulékok átvállalásában a megyék 80 millió forint erejéig szándékoznak részt venni.

Az utazási költségek

Amennyiben a munkáltatók hajlandók lennének már tartósan munka nélkül levőket foglalkoztatni, akár még ingázókat is, de utazási költséget nem akarnak vagy nem tudnak fizetni, utazási költség átvállalása címén támogatást kérhetnek a megyei munkaügyi központtól. A bejárók foglalkoztatása így nem kerül többe, mint a helyben lakóké. Erre a célra az idén 335 millió forintot szánnak a megyék.

Megváltozott munkaképességűek

A már említett távmunka keretében igyekeznek munkahelyet adni a megváltozott munkaképességűek, elsősorban a mozgáskorlátozottak számára a Munkaerőpiaci Alap úgynevezett rehabilitációs alaprészéből működő támogatások. A Munkaügyi Minisztérium által koordinált központi programra rendelkezésre álló százmillió forintra pályázatot írtak ki. Ezen olyan munkaadók indulhattak, akik vállalták, hogy munkaviszony keretében hajlandók számítógépes otthoni munkát adni megváltozott munkaképességű embereknek. A munkaadók beruházás jellegű támogatásban részesülhetnek: a számítógép, a telefon, esetleg a kisebb ergonómiai átalakítás költségének 80 százalékát állja a tárca, s csak 20 százalék terheli a munkáltatót. A pályázatok elbírálása még tart, a nyertesek maximum 500 ezer forint támogatást kapnak visszatérítendő vagy vissza nem térítendő formában.

A fentinél lényegesen nagyobb keretből ugyancsak beruházás jellegű, visszatérítendő vagy vissza nem térítendő támogatást nyújtanak a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatását vállaló munkaadóknak a munkaügyi központok. A Munkaerő-piaci Alap rehabilitációs alaprésze döntő részének, a mintegy egymilliárd forintnak a felhasználásáról, elosztásáról ugyanis a megyei munkaügyi központok hivatottak dönteni. A központoknak évente legalább egyszer pályázatot kell kiírniuk a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatásának elősegítésére. A pályáztatás részleteiről saját hatáskörükben a munkaügyi központok döntenek. Az érdeklődő munkáltatóknak így értelemszerűen a megyei munkaügyi központoknál érdemes jelentkezniük.

Egészségügyi hozzájárulás-támogatás

Végül a szaktárca a foglalkoztatási alaprészből, ám az eddigiektől eltérő gyakorlat szerint egymilliárd forintot fordít az egészségügyi hozzájárulás kompenzációjára. Ezt a támogatási formát a hozzájárulás bevezetésének első évében, tavaly indították, eredetileg egy évre. Az Érdekegyeztető Tanácsban azonban olyan döntés született, hogy az idén is szükség van a támogatásra, igaz, erre a tavalyinál kisebb összeg áll rendelkezésre. A támogatást egyéni kérelem alapján ítélik meg, amelyet a Munkaügyi Minisztériumhoz kell benyújtani. Arról, hogy kik részesülhetnek az egészségügyi hozzájárulás kompenzációjában, egy közeljövőben megjelenő rendelet szól.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1998. április 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem