×

Ingatlan, értékesítés, adózás

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. október 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 92. számában (2005. október 15.)
A személyijövedelemadó-törvény egyik legtöbbeket érintő szabályrendszere, az ingatlanértékesítés adózási szabályai ebben az évben is változtak. Ezek a módosítások – miután elsősorban a lakáscélú felhasználás szigorítását tartalmazzák – idén nem hatottak közvetlenül az ingatlanpiacra, erre jelentősebb befolyással várhatóan a jövő évi áfaváltozások lehetnek.

Az ingatlanátruházás után fizetendő szja

Talán a legfájóbb változás, hogy az ingatlan átruházásából keletkező jövedelem után ettől az évtől 25 százalék személyi jövedelemadót kell fizetni. Az adókötelezettség akkor keletkezik, amikor a magánszemély a jövedelmet megszerzi. Ennek az időpontnak azt a napot kell tekinteni, amikor az erről szóló érvényes szerződést a földhivatalhoz benyújtották. Öröklés esetén az örökség megnyíltának napját kell a szerzés időpontjának tekinteni, ez az örökhagyó halálának napjával egyezik meg.

Földrendezés vagy kisajátítás során kapott csereingatlan szerzési időpontja az eredeti ingatlanszerzés időpontjával azonos. A földingatlan tulajdonjogának megszerzését követően az oda felépített épület, épületrész esetében a szerzést a földterület tulajdonjogának megszerzésével kell azonosan kezelni.

Bevétel, költség, jövedelem

Nem változott, hogy az ingatlan értékesítéséből származó jövedelmet a bevételből kiindulva a költségek levonásával kell meghatározni. Bevétel különösen az eladási ár, a cserébe kapott dolognak a jövedelemszerzés időpontjára megállapított szokásos piaci értéke, apport esetén pedig a társasági szerződésben, más hasonló okiratban meghatározott érték. A bevételből levonható költség az ingatlan szerzéskori értéke, a szerzéssel és az átruházással kapcsolatosan felmerült kiadások, valamint az értéknövelő beruházásra fordított összeg, ha azt a magánszemély valamely tevékenységének bevételével szemben költségként még nem számolta el. (Értéknövelő beruházáson azt a ráfordítást kell érteni, amely az ingatlan állagát megóvó ráfordításokon felül, annak forgalmi értékét növeli.) Házilagos kivitelezésű munka esetén csak a számlával igazolt költség vehető figyelembe, a saját munkavégzés ellenértékével a költség nem növelhető.

Öröklés és ajándékozás esetén megszerzésre fordított összegnek azt kell tekinteni, amelyet az illeték megállapításakor figyelembe vettek. A bevétel és a levonható költségek különbözete lesz a számított jövedelem. Azon ingatlanok esetében, amelyeknek a szerzése az elidegenítéstől számított 6 év előtt vagy ennél még régebben történt, a kiszámított jövedelem – a hetedik évtől kezdődően – évenként 10-10 százalékkal csökkenthető. Ha az ingatlan szerzése az értékesítéstől számított 15 évnél régebben történt, akkor a számított jövedelemnek már a 100 százaléka levonható. (2005-ös jövedelemszerzés esetén az 1990 vagy az előtt szerzett ingatlanok esetében nem keletkezik jövedelem, így azt be sem kell vallani.)

Adómentesség

Néhány ingatlannal kapcsolatos jövedelemtípus megszerzése esetén nem kell adót fizetni.

Hagyományosan adómentes a házassági vagyonközösség megszüntetése következtében az ingatlannak a házastárs által történő megváltásából származó jövedelem,

- ha a magánszemély más magánszeméllyel köt olyan tartási, életjáradéki vagy öröklési szerződést, amelyben ingatlant ruház át tartás vagy járadékfolyósítás ellenében, akkor az ebből származó jövedelem szintén adómentes,

- nem kell adózni a helyi önkormányzat, illetőleg az állam tulajdonában lévő lakás bérleti jogáról való lemondásáért kapott térítés, valamint

- a kényszerbérlet megszüntetése során a helyi önkormányzat által a bérlőnek fizetett térítés után.

Adómentes termőföld-átruházás

2005-től megváltozott feltételek mellett nem kell adózni a termőföld átruházásából származó jövedelem után sem. Akkor adómentes ez a jövedelem, ha a termőföldet értékesítő magánszemély éves összes jövedelme a 3 millió 400 ezer forintot nem haladja meg, és az adóévben a termőföldek értékesítéséből származó jövedelem nem több 200 ezer forintnál. További feltétel, hogy a magánszemély az ingatlanát olyan regisztrált mezőgazdasági termelőnek adja el, aki azt legalább öt évig mezőgazdasági célra hasznosítja, vagy esetleg olyan mezőgazdasági társas vállalkozás alkalmazottjának értékesítse, aki ezt a földet az őt alkalmazó társas vállalkozásnak legalább 10 évre bérbe adja.

Hasonlóan adómentes a jövedelem akkor is, ha a vevő magánszemély szintén regisztrációs számmal rendelkező olyan mezőgazdasági termelő, aki állattenyésztést folytat, és az általa használt földterület nem éri el az ágazati jogszabály szerint számított mértéket. Ekkor is feltétel azonban, hogy a vevő a termőföldet 5 évig az állattartó telep takarmányozása céljából használja, vagy e földet szintén alkalmazottként legalább 10 évre az őt alkalmazó társas vállalkozásnak takarmánytermelés céljából bérbe adja.

Ha a termőföld-átruházás részaránytulajdon megszűnését eredményezi, akkor az átruházásból származó jövedelem a már említett jövedelemhatártól függetlenül adómentes, de csak akkor, ha a vevő az előbb ismertetett feltételeknek megfelel.

További adómentességet jelent az az eset is, amikor az átruházás magánszemély részére birtok-összevonási céllal, vagy települési önkormányzat részére szociális földprogram céljából, vagy a Nemzeti Földalap javára történik.

Ha az adómentesség a vevőnél jelentkező feltétel teljesítésétől függ, az adómentesség csak akkor érvényesíthető, ha az eladó rendelkezik a vevő közjegyző által készített, vagy ügyvéd által ellenjegyzett okiratba foglalt nyilatkozatával, amelyben kötelezettséget vállal arra, hogy az adómentesség feltételeinek megfelel. Fontos szabály, hogy az a magánszemély, aki ezt az adómentességet érvényesíti, köteles az adóévre bevallást benyújtani, amelyben nyilatkozik az átruházás céljáról, valamint arról, hogy az átruházás a vevő által megtett nyilatkozat megléte alapján történt.

Lakásszerzési kedvezmény

Népszerű szabálya a személyi jövedelemadónak, hogy az ingatlan értékesítéséből származó jövedelem után megállapított adóból visszajár, vagy nem is kell azt a részt megfizetni, amely összeget a magánszemély saját maga vagy közeli hozzátartója, volt házastársa részére meghatározott időn belül lakáscélú felhasználásra fordít. A figyelembe vehető időintervallum a jövedelem megszerzésének időpontját megelőző 12 hónap vagy az azt követő 60 hónap.

Közeli hozzátartozó

Adóhatósági álláspont szerint a közeli hozzátartozók közé minden további feltétel nélkül beletartozik a mostohagyermek is, így a lakásszerzési kedvezményt a magánszemély minden olyan személyre tekintettel érvényesítheti, aki házastársának gyermeke, függetlenül attól, hogy az felnőtt korú, és nem él vele egy háztartásban.

A lakásszerzési kedvezmény érvényesítése

A magánszemély a lakásszerzési kedvezményt az igazolt lakáscélú felhasználásnak az adóhatósághoz történő bejelentésével egyidejűleg adó-visszaigényléssel vagy - ha a lakáscélú felhasználás az adó megfizetése előtt történt – az adóbevallásában érvényesítheti.

A lakáscélú felhasználás esetei

A preferált lakáscélú felhasználásnak számító ügyleteket a törvény tételesen felsorolja. Idetartozik:

- a belföldön fekvő lakás tulajdonjogának, a lakáshoz kapcsolódó földhasználati jognak adásvétellel vagy más visszterhes szerződéssel történő megszerzése,

- pénzügyminisztériumi álláspont szerint ilyennek minősül az az eset is, amikor az adózó az ingatlanértékesítés jövedelmét nem már kész lakás megvásárlására fordítja, hanem egy jövőben felépítendő lakásra, amelyből a befizetés időpontjában csupán az építési telek és a felépítendő társasház terve van meg,

- lakáscélú felhasználásnak számít a belföldön fekvő lakás építése, építtetése, illetve lakótelek tulajdonjogának adásvétel vagy más visszterhes szerződés keretében történő megszerzése, ha azon a magánszemély, közeli hozzátartozója vagy volt házastársa a már említett időtartamon belül lakást épít, építtet,

- a lakásbővítés akkor számít lakáscélú felhasználásnak, ha a belföldön fekvő lakás alapterülete legalább egy lakószobával nő,

- a kedvezményezett ügyletek körébe tartozik, ha valaki belföldi lakás haszonélvezetét, használatát, vagy bérleti jogát legalább 60 hónapra szerzi meg, vagy idősek otthonában, illetve fogyatékos személyek lakóotthonában biztosított férőhelyet vásárol visszavásárlási és továbbértékesítési jog nélkül.

A lakáscélú felhasználás igazolása

A lakáscélú felhasználást lakótelek, lakás tulajdonjogának, haszonélvezetének, használatának és a lakáshoz kapcsolódó földhasználati jognak a megszerzése esetén az érvényes szerződés és a földhivatalhoz benyújtott bejegyzési kérelem, valamint az összeg felhasználását igazoló okirat igazolja. Lakás bérleti jogának megszerzése esetén az érvényes szerződéssel és az összeg felhasználását igazoló okirattal kell rendelkezni.

Lakás építése, építtetése és lakás alapterületének növelésekor a jogerős használatbavételi engedélyre, valamint az összeg felhasználását igazoló számlákra van szükség.

Az adóhatóság a számlákat akkor fogadja el, ha azok az építési engedély jogosultja nevére vannak kiállítva, és a használatbavételi engedély kelte napjáig, illetve a használatbavételi engedélyben megjelölt feltételek teljesítése határidejéig bocsátották ki.

Idősek otthonában, illetve fogyatékos személyek lakóotthonában biztosított férőhely megszerzésekor az elhelyezés alapjául szolgáló okirat, valamint az öszszeg felhasználását igazoló okirat igazolja a lakáscélú felhasználást. Ha a lakáscélú felhasználás részben vagy egészben közeli hozzátartozó, illetve volt házastárs részére történik, akkor a már felsorolt okiratokon, bizonylatokon kívül a rokonsági fokot vagy a korábbi házasságot igazoló közokiratra is szükség van.

A lakáscélú felhasználás forrása

2005-től maga a törvény korlátozza a lakásszerzési kedvezmény érvényesítését, ha a lakáscélú felhasználás nem csupán önerőből történik. A törvény tételesen felsorolja azokat a forrásokat, amelyek igénybevétele esetén az ingatlanértékesítés jövedelmének meghatározott részére nem érvényesíthető kedvezmény, a rá eső adót mindenképpen meg kell fizetni. A számításhoz a következő források meglétét kell vizsgálni:

- olyan ingatlanértékesítésből származó jövedelem, amelyre egyébként lakásszerzési kedvezményt érvényesít a közeli hozzátartozó vagy a volt házastárs,

- adómentes lakáscélú munkáltatói támogatás,

- kamatkedvezménnyel nyújtott lakáscélú munkáltatói hitel,

- lakás-előtakarékossági szerződés alapján folyósított összeg,

- a lakáscélú állami támogatásokról szóló kormányrendelet alapján nyújtott közvetlen támogatás, illetve kamattámogatással folyósított kölcsön,

- olyan lakáscélú hitel, amelyre a személyijövedelemadó-törvény szerint adókedvezmény érvényesíthető.

Ezeknek az idegen forrásoknak a meglétét akkor kell vizsgálni, ha az ingatlan értékesítéséből származó kiszámított jövedelem és a felsorolt források együttes összege meghaladja a lakáscélú felhasználásra fordított igazolt összeget. A pozitív különbözet ugyanis azt jelenti, hogy a magánszemély nem, vagy nem teljes egészében az eladott ingatlanból származó jövedelméből veszi, építi új lakását, hanem a „szükségesnél” nagyobb mértékben vesz igénybe olyan forrásokat, amelyekhez egyébként más kedvezmények kapcsolódnak, kapcsolódhatnak. Ezért arra az összegre, amely meghaladja az ingatlanértékesítés jövedelmének és az említett forrásoknak az együttes összegéből a megvásárolt, épített lakásszerzési értékét, nem érvényesíthető a lakásszerzési kedvezmény, mindenképpen van adófizetési kötelezettség. Természetesen ha a magánszemély az ingatlan eladásából származó jövedelmét teljes egészében lakáscélra fordítja, és a felsorolt – egyébként kedvezményes – forrásokat csak kiegészítésül használja fel, akkor megvalósul a lakáscélú felhasználás, és – minden egyéb törvényi feltétel megléte esetén – nem keletkezik adófizetési kötelezettség.

Lakásértékesítés és az áfa

Az általánosforgalmiadó-törvény rendelkezései szerint csak a lakóingatlan első értékesítését terheli adó, minden további értékesítés már tárgyi adómentes értékesítésnek számít. Köznapi szóhasználat szerint tehát a használt lakások árát nem, csak az új lakások árát terheli áfa, mégpedig ebben az évben 25 százalék, amely – a kormányzat tervei szerint – jövőre 20 százalékra fog csökkenni. Avárható adómérték-változás nemcsak a jövő évi ingatlanárakat befolyásolhatja, hanem hatását már ebben az évben is érezhetjük, amely az áfatörvény teljesítési időpont meghatározására vonatkozó szabályaiból adódik.

Áfafizetés részletvétel esetén

Részletvétel esetén teljesítési időpontként egyrészt az előlegfizetés időpontját, másrészt a birtokba adás napját kell tekinteni. Ezért az ebben az évben fizetett előlegek után ugyan még 25 százalékos adót kell fizetni, azonban a vételár fennmaradó részét – ha a birtokba adás 2006. január 1-jét követően történik – már csak 20 százalék adó fogja terhelni.

Magánszemélytől vásárolt lakás

A használt lakások értékesítését nem terheli adó. A magánszemély által értékesített lakás után pedig azért nem kell adót fizetni, mert a magánszemély ezt nem rendszeres gazdasági tevékenységként, nem áfaadóalanyként végzi. Ahasznált lakások árát tehát nem az áfaszabályok, hanem az új építésű lakóingatlanok árának alakulása fogja befolyásolni.

 

Példa az „idegen” források igénybevételére

FORRÁSOK

1. eset

1. Az ingatlan értékesítéséből származó jövedelem összege:

10 000 000

10 000 000

2. A szülőktől kapott, a szülők ingatlanértékesítéséből keletkező jövedelem összege:

 3 000 000

 3 000 000

3. Munkáltatói lakáscélú hitel összege:

 1 000 000

 1 000 000

4. Kormányrendelet szerinti kamattámogatásos kölcsön összege:

 8 000 000

 6 000 000

5. A megszerzett lakás szerzési értéke:

20 000 000

20 000 000

6. Figyelembe nem vehető „idegen” forrás összege (1+2+3+4) – 5:

 2 000 000

-

Lakásszerzési kedvezményként figyelembe vehető adó összege (1-6) x 25%:

2 000 000

 2 500 000

Adófizetési kötelezettség:

 500 000

-

 

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. október 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem