×

Előkészület az NFT uniós forrásainak fogadására

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. október 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 68. számában (2003. október 15.)
A Nemzeti Fejlesztési Terv Hivatala (NFH) irányításával jelenleg is formálódik az uniós pályázati források elnyerését segítő intézményi háttér. A projektekben való sikeres részvételt szolgálja a Strukturális és Kohéziós Alapok Képző Központjának (SAKK) létrehozása is, amelynek célja, hogy a beindított oktatási programok kellő szakismeretekkel gazdagítsák az EU-s támogatások elnyeréséért "ringbe" lépő pályázókat. A munkáltatók érdekvédői úgy vélik, az ismeretszerzés csak az egyik feltétele az eredményes pályázásnak, emellett fontos a szakmai szervezetek közös fellépése is.

A tervek szerint az országos tájékoztatási háttér megszervezésében jelentős szerepe lesz a regionális fejlesztési ügynökségeknek, a falugazdászoknak, a kistérségi megbízottaknak, illetve már most számos hasznos információ érhető el az NFH kékszámán és a hivatal internetes honlapján.

Brüsszeli egyeztetés

A Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) egyeztetése jelenleg is zajlik Brüsszelben, s e munka várhatóan az év végére fejeződik be. Az előkészítés során a hivatal kikérte és többnyire meg is kapta a szociális partnerek véleményét és javaslatait az őket érintő kérdésekben.

Érdemes azonban tudni, hogy a brüsszeli tárgyaló partnerek ezt felülbírálhatják és kivehetik a végső anyagból – tájékoztatott Arató Krisztina, az NFH főtanácsosa. Az egyeztetési folyamat befejeződésével kezdődhet majd meg a pályázatok elkészítése, a források lehívása. Az NFT véglegesítése után már meg lehet ismerni a konkrét pályázati célokat.

Az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) és az Európai Szociális Alap (ESZA) – amelynek forrásait 2004-2006 között lehet elnyerni – fogadására való felkészülés már az idei év első felében megkezdődött, mégpedig az NFH-ban az Európa Pályázat Előkészítő Alap (PEA) életre hívásával.

A PEA – amely keretében összesen 27 millió euró áll rendelkezésre, s amelyből a PHARE-program 15 millió, míg hazai kormányzati források 12 millió eurót tesznek ki – nem közvetlen anyagi támogatást nyújt a projektek megvalósításához, hanem szakmai hátteret, adminisztratív, valamint szervezési segítséget nyújt. Lehetővé teszi, hogy egy-egy nyertes ötletből a csatlakozás után akár már azonnal megfelelően előkészített, benyújtásra érett anyagok szülessenek.

Ingyenes segítség

A projektötletek május végéig érkezhettek be, amelyek mintegy 70 százalékát önkormányzatok nyújtották be – mondta Arató Krisztina. Az igazán jó ötleteket – azok elismeréseként, nyereményeként – egy pályázati tanácsadó benyújtásra alkalmas formában kidolgozza: a pályázó számára természetesen ingyen.

A gyakorlati segítség többféle módon valósulhat meg. Ez jelentheti hasonló és már sikeres uniós tagállami projekt bemutatását, az ötlet pályázati előkészítő feladatainak megszervezését, a lehetséges konzorciumtagok közötti együttműködés kialakítását, a pénzügyi, technikai, műszaki tanulmányok, környezeti hatástanulmány, építési tervek és közbeszerzési dokumentumok elkészítését.

A nyertesek esetében a tényleges munka a közelmúltban vette kezdetét. Mivel ez az akció sikeresnek bizonyult, nem kizárt, hogy újabb fordulót hirdet meg az NFH, ám erről még nem született meg a végső döntés.

Felkészítő képzések

A pályázatok fogadására való felkészülés fontos eleme a Tempus Közalapítvány keretében működő Strukturális és Kohéziós Alapok Képző Központjának (SAKK) felállítása – amelyről egyébként kormányhatározat rendelkezett -, s amely az idén megkapta – a felnőttoktatási törvény alapján – az akkreditációs tanúsítványt.

Ezzel jogot nyert a strukturális alapok és a Kohéziós Alap felhasználásával kapcsolatos felkészítő képzések koordinációjára, célul tűzte a képzési igények és a kapacitás felmérését, illetve a tematikák, az oktatási anyagok, a kézikönyvek és az útmutatók elkészítését. Emellett részt vesz nemzetközi képzési projektek, konferenciák megszervezésében, információk, tapasztalatok közvetítésében, s a regionális képzőhálózat kiépítésében.

A következő évben megkezdődik a SAKK továbbfejlesztése, amikortól Nemzetközi Képzéskoordinációs Központként működik tovább, s tevékenységét kibővíti a környező országok szakembereinek oktatásával, továbbképzésével. A SAKK az idén többféle képzési programot is indít. Ilyen "Az Európai Unió regionális politikája" című e-learning-kurzus.

Szintén a világháló felhasználásával, az ősz első felében kezdődik tanfolyam a strukturális alapokkal és a Kohéziós Alappal kapcsolatos tudnivalókról. Ezek a humánerőforrás-fejlesztés, a foglalkoztatás, a terület- és az infrastruktúra-fejlesztés, valamint a mezőgazdaság- és a vidékfejlesztés témaköreiben indulnak, s az Európai Szociális Alap, az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a Kohéziós Alap, valamint az Európai Mezőgazdasági Orientációs és Garancia Alap támogatásainak igénybevételéhez nyújtanak segítséget.

Régiós fejlesztések

Közel hasonló témakörökben indít minősített továbbképzést a Tempus Közalapítvány olyan köztisztviselők és szakértők részére, akik a strukturális alapok és a Kohéziós Alap felhasználásával kapcsolatos feladatokat látják majd el.

Az idei évben már megkezdődött és az év hátralévő részében, illetve jövőre is folytatódnak az úgynevezett ágazati képzések. Ezek részeként humánerőforrás-fejlesztési és pályázatkészítési témákban indultak kurzusok. Míg az előbbiek esetében a megyei munkaügyi központok és a Foglalkoztatási Hivatal szakemberei, addig az utóbbi témákban az Európai Információs Pontok munkatársai számára szerveztek továbbképzést.

Szintén a pályázatokra koncentrál a MATRA holland-magyar bilaterális képzési projekt, amely a regionális fejlesztéseket helyezi előtérbe, így a kurzusok a hét régióban zajlanak. A SAKK az akkreditáció megszerzésével a képzésekhez kapcsolódó egyéb feladatokat is felvállalt, hiszen így megkezdheti egy regionális képző hálózat kiépítését, valamint – a más képzőintézetek számára is irányadó – oktatási programok, tananyagok, stratégiai dokumentumok kidolgozását a PHARE Európai Tanulmányi Központok közreműködésével.

Minősített tanácsadók

A pályázatok fogadására, a sikeres pályázatra való felkészülés azonban nemcsak a Miniszterelnöki Hivatal Nemzeti Fejlesztési Hivatalához kapcsolódóan, hanem más kormányzati szerv, illetve civil szervezet keretein belül is zajlik. Ezek egyike a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban beindított "Multiplikátor képzési program", amely kifejezetten a kis- és középvállalatok számára nyújt segítséget úgy, hogy megfelelő módon kiképzett szakértői gárdát biztosít országszerte.

A GKM irányításával és koordinálásával működő program – amely összhangban van a Gazdasági Versenyképességi Operatív Programmal – feladata a minősített oktató-tanácsadó szakemberek képzése, akik a kormány által ellenőrzötten szerepelnek a "Pályázatkészítő Regiszter"-ben. A minősített oktatók-tanácsadók – a későbbiekben – a pályázatokban való közreműködésükkel adják majd tovább megszerzett tudásukat a cégeknek.

A képzésben a GKM egyrészt a kamarák, az érdekképviseletek, illetve a regionális szervezetek már most is EU-s ügyekkel foglalkozó szakembereire számít, másrészt pedig a szakértő cégek, helyi vállalkozói központok munkatársait, a falugazdászokat, a regionális fejlesztési ügynökség szakembereit, a kistérségi megbízottakat kívánja bevonni e munkába. A GKM az egyes régiókban ősszel indítja a programokat, s a kurzus záróvizsgával fejeződik be.

 

Fiatal diplomások képzése

Az európai uniós pályázatok megírására és menedzselésére száz diplomás fiatalt alkalmaznak szeptembertől Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében. Az ifjú szakemberek – akiket hatszáz jelentkező közül választottak ki – szeptembertől decemberig intenzív felkészítő képzésen vesznek részt, s a sikeres vizsgát követően általános menedzseri képesítést kapnak. A képzés és a fiatalok kétéves munkabére mintegy 500 millió forint, amit a Munkaerő-piaci Alap központi keretéből, a térségi területfejlesztési tanács, illetve a megyei munkaügyi szervezet decentralizált keretéből finanszíroznak. A fiatalokat önkormányzatok, cégek alkalmazzák majd.

Újabb kurzusok

Az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány (OFA) a közelmúltban ugyancsak az uniós felkészüléshez kapcsolódó tanácsadói hálózat létrehozására írt ki pályázatot. Mint Kertai Katalin programmenedzser elmondta, 10 pályázat érkezett be. Elsősorban olyan szervezetek érdeklődésére számítottak, amelyeknek már van valamilyen szintű kiépített országos hálózata, s ezt lehetne továbbfejleszteni az OFA-támogatással.

A szociális partnerek számára kiváltképp fontos volt az Országos Foglalkoztatási Alapítvány Kht. által szervezett "A szociális partnerek felkészítése az európai uniós csatlakozásra" című kurzus, amelynek témái gyakorlatilag átfogták a munka világának egészét. Szó volt az Unió munkaügyi szabályozásáról, a szociális párbeszéd rendszeréről, a foglalkoztatási politikáról, a strukturális alapok működéséről. Ez utóbbin belül is kiemelt helyen szerepeltek az Európai Szociális Alap pályázati lehetőségei.

Mint az OFA Kht. illetékese elmondta, a pályázati felkészítésben újabb kurzusokat is terveznek, ám hogy milyen témában, s hogy mikor indul el egy-egy tanfolyam, arról még nincs döntés.

Továbbadott ismeretek

Az uniós felkészülésben a szociális partnerek anyagi és egyéb lehetőségeiktől függően vesznek részt. Részben úgy, hogy más szerveztek, illetve a szakminisztériumok által szervezett kurzusokat látogatják, részben pedig úgy, hogy a megszerzett ismereteket továbbadják tagságuknak.

Amellett, hogy a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) részt vett e kurzuson, pályázatot nyújtott be a GKM Széchenyi-terv vállalkozáserősítő programja forrására. Ennek eredményeképpen nyolcféle információs brosúrát készítettek el tagjaik számára különböző általános EU-s, illetve az EU munkaügyi kérdéseihez kapcsolódó témákban. A felkészülés részeként az MGYOSZ több munkatársa sikeres vizsgát tett a Nemzetközi Bankárképző uniós tanfolyamain, s az ott szerzett tudást adják tovább a szervezet tagjainak.

A vendéglátó-vállalkozásokat és a kiskereskedőket képviselő KISOSZ vezetői ugyancsak részt vettek az OFA Kht. kurzusán, s immár erre építve szervezik meg országosan saját belső képzésüket – mondta Antalffy Gábor. A KISOSZ ügyvezető igazgatója szerint az EU-s pályázatokkal kapcsolatban nem is a felkészülés a fő gond, hanem sokkal inkább a közös gondolkodás hiánya az érintettek között.

A közös érdekek felismerése ma még sok helyütt nem létezik, vagy csak nagyon alapjaiban tapasztalható. Erre inkább csak akkor lehet építeni, amikor konkrét anyagi érdekről van szó – véli Antalffy. Pedig közös fellépés nélkül nehéz lesz sikeres pályázatot készíteni, ezt megvalósítani, s az ellenőrzés során is megfelelni az EU-előírásoknak.

Elégtelen felkészülés

A cégek körében egyébként az a tapasztalat, hogy minden erőfeszítés ellenére sem elégséges a felkészülésük. E téren inkább azoknak a vállalkozásoknak van esélyük, amelyek részt vettek például a PHARE-tükör programban, s az ott szerzett tapasztalatokat hasznosítani tudják. A siker csak a két oldal – vállalkozások, kormány – közös összefogásával biztosítható. A jelenlegi tapasztalatok szerint nagy az érdeklődés, ám a konkrét kurzusokon a cégek képviselői csak kis számban vesznek részt.

Úgy tűnik föl, hogy a megfelelő fogadókészség megteremtése csak hosszabb távon lehetséges. Éppen ezért lesz fontos szerepük az érdekképviseleteknek – véli Antalffy.

Külső szakértőkkel

Az Ipartestületek Országos Szövetségénél (IPOSZ) úgy látják, hogy a pályázatok megfelelő elkészítéséhez külső szakemberek segítsége szükséges. Ez ugyanis egy külön szakma, amit nem lehet néhány hónap alatt elsajátítani a megfelelő szinten – véli Kassai Róbert, a szervezet alelnöke. Szerinte egyébként a magyar kis tőkeerejű cégeknek sok esélyük nincs az utólagos finanszírozás miatt.

Örvendetes viszont, hogy manapság igen sok helyről lehet információkat szerezni az uniós csatlakozással, a pályázati lehetőségekkel, illetve a felkészüléssel kapcsolatban. Ebben a legnagyobb szerepe természetesen a világhálónak van, hiszen szinte minden érintett kormányhivatal, civil és szakmai szervezet az interneten teszi közzé anyagait, itt lehet megtalálni a pályázati felhívásokat.

Örvendetes, hogy az általános felkészítés mellett egyre több speciális témára, szakterületre koncentráló tréning is létezik. Mindezekről a www.nfh.hu honlapon lehet teljes képet kapni, de számos hasznos információval szolgál a GKM oldala, illetve a Tempus Közalapítvány SAKK – www.sakk.tpf.hu – oldala is.

Az EU-csatlakozás idejére elvárt intézményi háttér tehát formálódik. Ennek egyik legfontosabb egysége lesz a már alakuló Közösségi Támogatási Keret Irányító Hatóság, amely majd szorosan együtt dolgozik az egyes szaktárcákon belül – az öt operatív programnak megfelelően – felállított egységekkel. A hierarchiában ezeket követik az egyes, ellenőrzéssel és menedzseléssel foglalkozó úgynevezett közreműködő szervezetek. Ezek az államhoz kapcsolódó háttérintézmények, kht.-k, közalapítványok lehetnek. Feladatkörükbe tartozik a pályázatok gyakorlati lebonyolítása is. Mint Arató Krisztina mondta, ez az intézményi felállás meglehetősen bonyolult rendszer lesz, ezért a sikeres munkához összehangolt működésre van szükség.

Egyéni kérdések, személyre szabott válaszok

A pályázatokkal kapcsolatban minden fontos és hasznos információ megtudható az NFH EU Pályázati Információs Központjában, ahol elsősorban az internet adta lehetőséget használják ki. A tájékozódás mellett gyakorlati kérdéseket is fel lehet tenni, amelyeket a központ munkatársai személyre és konkrét helyzetre szólóan megválaszolnak. A kérdéseket és a válaszokat nemcsak az érintetteknek, hanem minden érdeklődőnek is érdemes átolvasnia, hiszen hasznos információk tudhatók meg egyrészt az Európa Pályázat Előkészítő Alappal (PEA), másrészt általában az EU-forrásokkal kapcsolatban. (Ezt az internetes oldalt a www.nfh.hu internetes portálon, azon belül a "Pályázás előtt" című oldalon lehet elérni.) Pontos válasz olvasható például arról, hogy mi a célja, a feladata a PEA-nak, kik nyújthatnak be és milyen ötlettel pályázatot, illetve milyen elfogadott módjai léteznek az összefogásnak és a konzorciumok létrehozásának, hogyan kell kitölteni a pályázati adatlapot, továbbá milyen szempontok szerint zajlik az értékelés. Megtudható az is, hogy a PEA elsősorban önkormányzatoknak és nonprofit szervezeteknek teremt lehetőséget, ám alkalmanként a pályázó konzorciumnak kis- és középvállalkozás is tagja lehet.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. október 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem