×

Bírságok a munkáltatóval szemben

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. július 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 53. számában (2002. július 15.)
A munkaügyi bírságra a munkaügyi ellenőrzések során tapasztalt szabálytalanságok szankciójaként számíthat a munkaadó. A munkaügyi bírság nem azonos a rendbírsággal, és nem azonos a szabálysértés elkövetése miatt kiszabható pénzbírsággal sem.

Munkaügyi bírság

A munkaügyi bírság objektív alapú szankció, ami azt jelenti, hogy vétkességre tekintet nélkül szabható ki. A szabálysértési bírságoktól eltérően (amikor az elkövetőt bírságolják), a munkaügyi bírság minden esetben a foglalkoztatót sújtja. A munkaügyi felügyelő a megyei (fővárosi) felügyelőség területén lévő valamennyi munkahelyen ellenőrzést tarthat, függetlenül a foglalkoztató székhelyétől vagy a telephelyétől. Amennyiben az ellenőrzés során szabálytalanságokra – netán szabálysértésekre – derülne fény, a felügyelő különböző szankciókkal élhet. A munkaügyi bírság az egyik legsúlyosabb szankció, a kisebb súlyú szabálytalanság elkövetésekor a felügyelő elősorban felhívja a foglalkoztató figyelmét a foglalkoztatásra vonatkozó szabályok betartására, bizonyos esetekben megtilthatja a foglalkoztatást, és ha a munkaadó külföldieket illegálisan foglalkoztat, úgy a munkabér kétszeresének megfizetésére kötelezheti.

A munkaügyi bírság kiszabása

A munkaügyi bírságról a munkaügyi ellenőrzésekről szóló 1996. évi LXXV. törvény (Met.) rendelkezik. Amennyiben a munkaügyi ellenőrzések során az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség (OMMF) megyei (fővárosi) felügyelőségeinek munkabiztonsági és munkaügyi felügyelője szabálytalanságot tapasztal, akkor – többek között – javaslatot tehet a munkaügyi bírság kiszabására is. A munkaügyi bírságot azonban már a felügyelőség vezetője szabja ki.

A munkaügyi bírság kiszabásának feltétele azonban, hogy a szabálytalanság több munkavállalót érintsen. Ez alól kivétel, ha a munkáltató eljárása a hátrányos megkülönböztetés tilalmába ütközik, a munkáltató nem tartja be a választott szakszervezeti tisztséget betöltő munkavállalónak, az üzemi és a közalkalmazotti tanács tagjának és a munkavédelmi képviselőnek a munkajogi védelmére vonatkozó szabályokat. Ugyanis ilyenkor az is elég, ha csak egy munkavállalót érint a jogszabálysértés. Független a bírságolás a szabálytalansággal érintett munkavállalók számától akkor is, amikor a munkáltató nem tesz eleget a szakszervezet szervezését biztosító szabályokkal összefüggő munkáltatói kötelességeknek, és nem tartja be a szakszervezet által kifogásolt intézkedésekkel összefüggő munkáltatói feladatok végrehajtására vonatkozó szabályokat sem.

Nincs akadálya annak, hogy a felügyelő az ügy összes körülményeinek mérlegelése alapján a munkaügyi bírság kiszabására irányuló javaslata mellett szabálysértési eljárást is lefolytasson. Egy ellenőrzés során azonban ugyanannak a jogszabályi rendelkezésnek a megsértése miatt – ha munkaügyi bírságot kiszabtak – szabálysértési eljárás nem folytatható le, és rendbírság sem szabható ki.

A bírság mértéke

A munkaügyi bírság mértéke 50 000 forinttól akár 3 millió forintig is terjedhet. A bírság mértéke az első alkalommal, egy jogszabályi rendelkezés megsértése esetén 50 000 forinttól 1 000 000 forintig, több jogszabályi rendelkezés megsértése, valamint a korábbi bírságot kiszabó határozat jogerőre emelkedésétől számított három éven belüli újabb jogsértés esetén 50 000 forinttól 3 000 000 forintig terjedhet.

Mérlegelés

A munkaügyi bírság összegének megállapításánál figyelembe kell venni különösen a jogszabály megsértésével okozott jogellenes állapot időtartamát, az okozott hátrány nagyságát, valamint az érintett munkavállalók számát. A hatóság a bírság összegének meghatározásakor a szabályszegéseket értékeli, és nem a munkáltató körülményeit, vagy azt vizsgálja, hogy miért történhettek meg a jogszabályszegések, illetve milyen út vezetett ehhez a helyzethez. A mérlegelés tehát nem azt jelenti, hogy az ellenőrző hatóságnak a munkáltató vagyoni viszonyaira, működésének időtartamára, a szabályszegések elkövetésének az okaira tekintettel kell a bírságot kiszabnia. Mindezek alapulvételére akkor lenne lehetőség, ha a jogszabály nem mérlegelési, hanem méltányossági jogkört biztosítana a hatóság számára.

Jogorvoslat

A felügyelő, valamint az illetékes megyei (fővárosi) felügyelőség vezetője az államigazgatási eljárás általános szabályairól szóló 1957. évi IV. törvény szerint jár el. A bírság kiszabásáról szóló határozat ellen 15 napon belül a közigazgatási II. fokú szervhez lehet fellebbezést benyújtani, majd a II. fokú határozatot a közléstől számított 30 napon belül lehet – jogszabálysértésre hivatkozva – a bíróság előtt megtámadni.

Másodfokú hatóság

Figyelni kell arra, hogy a munkaügyi bírságot nem a felügyelő, hanem a felügyelőség vezetője szabja ki, így fellebbezni az OMMF elnökéhez lehet. A munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény 85. §-ának a) pontja alapján ugyanis az OMMF elnöke hatósági ügyekben a megyei (fővárosi) felügyelőség vezetője, illetve az OMMF felettes szervének minősül. A felügyelő felettes szerve hatósági ügyekben az OMMF.

Bírósági út

A munkaügyi bírságot államigazgatási eljárás keretében szabják ki. A Polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény (Pp.) 349. §-ának (5) bekezdése alapján 2000. március 1-jétől a munkaügyi bíróság hatáskörébe tartozik a munkaügyi ellenőrzés, a munkavédelem keretében hozott közigazgatási határozat bírósági felülvizsgálata, ennek során a bíróság a közigazgatási perek szabályai (Pp. XX. fejezete) szerint jár el. A bíróság a felügyelőség által hozott közigazgatási határozatot megváltoztathatja. Az ellenőrzés során a munkaügyi szerv és a foglalkoztató között jön létre jogviszony, a felek között keletkezett jogvita eldöntését pedig a foglalkoztató végső soron a közigazgatási bíráskodás szabályai szerint kérheti a bíróságtól.

A jogerős munkaügyi bírságról szóló határozatnak a törvényessége a közigazgatási bíráskodás szabályai szerint vizsgálható felül. A per a közigazgatási per szabályai szerint folyik le, aminek jellemzőit a következőkben lehet összefoglalni. A keresetet az ellen a közigazgatási szerv ellen kell indítani, amelyik a felülvizsgálni kért határozatot hozta. Ha a fél a pert nem a felülvizsgálni kért határozatot hozó másodfokú, hanem az első fokú közigazgatási szerv ellen indította, a per során a másodfokú közigazgatási szervet perbe vonhatja. (Esetünkben alperesként a II. fokon eljáró OMMF elnökét kell perbe vonni.) Ha a bíróság megállapítja, hogy a határozat jogszabálysértő volt, a jogszabálysértő közigazgatási határozatot hatályon kívül helyezi és – szükség esetén – a közigazgatási határozatot hozó szervet új eljárásra kötelezi. A bíróság ítélete ellen fellebbezésnek nincs helye, kivéve ha a közigazgatási pert olyan határozat bírósági felülvizsgálata iránt indították, amelyet olyan szerv hozott egyfokú eljárásban, amelynek illetékessége az egész országra kiterjed, és a határozatot a bíróság a törvény alapján megváltoztathatja.

Rendbírság

A rendbírságról a 3/1996. (IV. 5.) MüM rendelet szól. A jogszabály alapján a megyei (fővárosi) munkaügyi központ központi szervezeti egysége rendbírság fizetésére kötelezheti

– azt a munkaadót, aki nem, vagy nem a meghatározott időpontban, továbbá hiányos vagy valótlan adattartalommal tett eleget a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény 94/A §-ában, a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény 17/B §-ában, valamint a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 38. §-ában előírtak szerinti, a csoportos létszámcsökkentéssel kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségének a munkaügyi központtal szemben,

– a munkaadót, ha az a külföldiek magyarországi munkavállalásának engedélyezéséről szóló jogszabályban meghatározott bejelentési kötelezettségének nem tett eleget,

– azt a magán-munkaközvetítő tevékenységet folytató jogi személyt, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságot, egyéni vállalkozót, aki nem vetette magát nyilvántartásba, nem, vagy nem az előírt módon, továbbá hiányos vagy valótlan adattartalommal tett eleget a magán-munkaközvetítői tevékenységről szóló 274/1997. (XII. 22.) Korm. rendeletben meghatározott bejelentési, nyilvántartási, adatszolgáltatási kötelezettségének,

– aki foglalkoztatást elősegítő támogatásban részesül, és az erről szóló államigazgatási határozatban előírt nyilvántartási, adatszolgáltatási kötelezettségének nem tett eleget,

– azt a munkaadót, aki valótlan adattartalommal, hiányosan vagy nem, illetve nem az előírt időpontban teljesítette a munkanélküli-járadék megállapításához szükséges igazolólapról szóló MüM rendeletben meghatározott nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségét.

A rendbírság összegét az eljárás során elbírált kötelezettségszegés súlyának, az elkövetés körülményeinek figyelembevételével, a fokozatosságot szem előtt tartva kell a munkaügyi központnak megállapítania.

Szabálysértési bírság

Már utaltunk rá, hogy a munkaügyi ellenőrzés során tapasztaltak alapján a felügyelő szabálysértési eljárást is lefolytathat. A szabálysértési eljárás nagyrészt a munkabiztonsági és munkaügyi felügyelő hatáskörébe tartozik, de bizonyos esetekben eljárhat a bányafelügyelet és az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat is. A munkaügyi szabálysértések elkövetéséért pénzbírságra számíthatnak a munkaadók.

Százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható a munkáltató

– a munkavállaló hátrányos megkülönböztetése miatt,

– a munkaviszony létesítésére, megszüntetésére és a munkabérre vonatkozó szabályok megszegése miatt,

– a munkahelyi érdekképviselők jogainak megsértéséért,

– külföldiek illegális foglalkoztatásáért,

– munkavédelmi szabálysértésért.

Ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható az a munkáltató,

– aki orvosi vizsgálathoz kötött munkakörben annak ellenére foglalkoztat valakit, hogy a munkavállaló nem rendelkezik előírt munkaköri alkalmassági vizsgálati eredménnyel, vagy a vizsgálaton alkalmatlannak nyilvánították,

– aki a munkavédelmi képviselőt a munkavédelemre vonatkozó szabályban biztosított jogainak gyakorlásában szándékosan akadályozza.

Hatvanezer forintig terjedő pénzbírság szabható ki

– a magán-munkaközvetítés szabályainak,

– a munkaerő-kölcsönzés szabályainak a megsértése miatt.

Munkaügyi ellenőrzés

A munkaügyi ellenőrzés kiterjed:

– a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítéséhez szükséges jognyilatkozatok alakszerűségére vonatkozó rendelkezések,

– a munkaviszony létesítésével összefüggő bejelentési kötelezettség,

– a munkáltató nyilvántartási kötelessége,

– a hátrányos megkülönböztetés tilalma,

– a nők, a fiatalkorúak és a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatásával kapcsolatos jogszabályok,

– a munkaidőre, a pihenőidőre, a rendkívüli munkavégzésre, valamint a szabadságra vonatkozó, jogszabályban vagy kollektív szerződésben előírt rendelkezések,

– jogszabályban vagy kollektív szerződésben megállapított munkabér összegére, valamint a munkabér védelmére vonatkozó rendelkezések,

– a foglalkoztatásra irányuló jogviszony megszűnésével összefüggő – a munkavállalót megillető – igazolások kiállításának és kiadásának,

– a külföldiek foglalkoztatására vonatkozó rendelkezések,

– a munkanélküli-ellátások melletti foglalkoztatás feltételeire vonatkozó jogszabályok,

– a munkaerő-kölcsönzésre vonatkozó rendelkezések,

– a munkavállalók gazdasági és társadalmi érdekei védelme céljából szakszervezet szervezését biztosító szabályokkal összefüggő munkáltatói kötelességek,

– a választott szakszervezeti tisztséget betöltő munkavállalónak, az üzemi és a közalkalmazotti tanács tagjának és a munkavédelmi képviselőnek a munkajogi védelmére, valamint munkaidő-kedvezményére vonatkozó szabályok,

– a szakszervezet által kifogásolt intézkedésekkel összefüggő munkáltatói kötelességek végrehajtására vonatkozó szabályok

megtartására

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. július 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem