×

Tb-terhek változása

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. január 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 48. számában (2002. január 15.)
A társadalombiztosítással kapcsolatos közterhek mindenkori változásait még akkor is érdemes gondosan áttanulmányozni, ha egy-egy új rendelkezés közvetlenül nem is érint bennünket, hiszen mindig van a környezetünkben olyan személy, akinek segítséget tudunk nyújtani ismereteinkkel.

A 2002. január 1-jétől hatályos módosításokat – annak érdekében, hogy a 2001. december 31-ig hatályos, egységes szerkezetbe foglalt jogszabályok változásai könnyen áttekinthetőek legyenek – a következőkben a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló, többször módosított 1997. évi LXXX. törvény (Tbj.) és az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1998. évi LXVI. törvény (Eho.) szerkezete szerint ismertetjük. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a Tbj. végrehajtása tárgyában kiadott 195/1997. (XI. 5.) kormányrendelet (R.) módosítását a tájékoztató anyag még nem tartalmazza!

Fogalmak és értelmező rendelkezések

TÁH

A Tbj.-nek a foglalkoztatók meghatározásáról szóló 4. §-a a) pontjának 6. alpontjában megfogalmazottaknál átvezették a Területi Államháztartási és Közigazgatási Információs Szolgálat (TÁKISZ) 2001. január 1-jei névváltozását, ugyanis ettől az időponttól a TÁKISZ-okat Területi Államháztartási Hivataloknak (TÁH-ok) hívják. A névváltozás átvezetésén kívül pontosították a jogszabály szövegét is, amelynek figyelembevételével konkrétan meghatározták, hogy nem az a mérvadó, hogy a TÁH végzi a számfejtést, hanem az, hogy az kizárólagosan a TÁH kötelezettsége. A TÁH számfejtési körében a helyi önkormányzatok nettó finanszírozásának hatálya alá tartozó munkáltatóknál minősül foglalkoztatónak a TÁH.

Illetményszámfejtő hely

A Tbj. 4. §-a a) pontjának 7. alpontjában 2002. január 1-jétől megjelenik a központi költségvetési szerv központosított illetményszámfejtését végző illetményszámfejtő hely. Az új illetményszámfejtő hely jogutódja a központi költségvetési szerv által létesített társadalombiztosítási kifizetőhelynek. Annak a központi költségvetési szervnek a vonatkozásában, amelyiknél társadalombiztosítási kifizetőhely nem működik, az illetményszámfejtő hely a kifizetőhelyi feladatokat 2003. január 1-jétől látja el. (Az illetményszámfejtő hely jogutódja a központi költségvetési szerv által létrehozott társadalombiztosítási kifizetőhelynek, amennyiben ilyet nem működtettek, akkor a jogszabály 2003. január 1-jétől írja elő a társadalombiztosítási kifizetőhelyi feladatok ellátását.)

Az új illetményszámfejtő hely a jogszabály alkalmazásánál a járulék megállapítása, a nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése és a biztosítottak bejelentése szempontjából minősül foglalkoztatónak.

Társas vállalkozó

A Tbj.-nek a társas vállalkozókat meghatározó 4. §-ának c) pontja 2002. január 1-jétől kiegészül a 12. alponttal, ezáltal a Tbj. mint társas vállalkozást nevesítetten is felsorolja a végrehajtói irodát. A végrehajtói iroda tagja a Tbj. 4. §-a d) pontja 3. alpontjának módosítása alapján társas vállalkozónak minősül, e rendelkezés tekintetében az ügyvédi iroda, a gépjárművezető-képző munkaközösség és az oktatói munkaközösség tagjával esik azonos elbírálás alá, azaz a tagsági jogviszony kezdetétől annak megszűnéséig a Tbj. alkalmazásánál társas vállalkozóként kell kezelni.

Egyház, felekezet

A Tbj. 4. §-a f) pontja 1. alpontjának zárójeles része kibővül a "Magyarországon nyilvántartásba vett egyháztól, felekezettől nyugdíjban" szövegrésszel, ami azt jelenti, hogy saját jogú nyugdíjasnak kell tekinteni az említett nyugdíjban részesülő személyeket is.

Magán-nyugdíjpénztári tagság

Módosították a Tbj. 4. §-ának m) és n) pontjait a következők szerint: Az m) pontban foglaltak szerint magán-nyugdíjpénztárnak csak az lehet a tagja, aki önkéntes döntéssel csatlakozik a rendszerhez. Az n) pontban a tagságra kötelezett pályakezdő helyett megjelent a magánnyugdíjpénztárhoz csatlakozó pályakezdő. A két hivatkozott pont módosításából kitűnik, hogy 2002. január 1-jétől nincs kötelező magán-nyugdíjpénztári tagság, azaz a pályakezdő is dönthet arról, hogy magán-nyugdíjpénztári tag akar-e lenni, vagy a kötelező társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe akar nyugdíjjárulékot fizetni. Azok a biztosítottak, akik a kötelező elv alapján váltak magánnyugdíjpénztári taggá, a magánnyugdíjról és a magánnyugdíjpénztárakról szóló 1997. évi LXXXII. törvény (Mpt.) módosított 123. §-ának (3) bekezdésében foglaltak figyelembevételével 2002. december 31-ig – éppen úgy, mint az önkéntes döntéssel csatlakozottak – egy alkalommal visszaléphetnek a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe. Ismét megnyílik az út az önkéntes csatlakozáshoz azok számára, akik 1998. június 30-át követően első ízben váltak, válnak a Tbj. szerint biztosítottá, ha a 42. életévüket még nem töltötték be [Mpt. módosított 3. § (1) bekezdés].

Közös háztartás

A Tbj. 4. §-a új x) ponttal egészült ki, amelyben a közös háztartás fogalmát határozták meg a következők szerint: A közös háztartás mindig megegyezik az eltartó lakóhelyével, illetőleg magyarországi szálláshelyével. A Magyar Köztársaság területén élő magyar állampolgár, a bevándorolt, illetve a menekültként elismert eltartó belföldi hozzátartozója esetén a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény rendelkezései szerint bejelentett lakóhelyet kell figyelembe venni. A biztosított, illetve az egészségügyi szolgáltatásra jogosult személy Magyarországon tartózkodó külföldi eltartott hozzátartozója esetén a kiadott tartózkodási engedély alapján a külföldiek beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény rendelkezései szerinti szálláshelyet kell figyelembe venni.

Társadalombiztosítási járulék

A Tbj. 19. §-ának módosított (1) bekezdése szerint 2002-ben 29 százalékra csökken a társadalombiztosítási járulék mértéke, amelyből a nyugdíj-biztosítási járulék mértéke 18 százalék, az egészségbiztosítási járulék mértéke 11 százalék. A csökkentett értékű járulékokat a 2002. január 1-jétől kezdődő időszakra juttatott (megszerzett) jövedelmek esetén első alkalommal 2002. február hónapban kell megfizetni [2000. évi CXIII. törvény 281. § (4) bekezdése].

Járulékfizetési felső határ

Módosul a járulékfizetési felső határ napi összege is, amely 2002. január 1-jétől 6490 Ft, ez éves szinten 2 368 850 Ft [24. § (2) bekezdés]. Figyelem! A 2001. évben 2002-re (előre) kifizetett járulékalapot képező jövedelmeknél (pl. felmondási időre kifizetett munkabér) már a 6490 Ft-os járulékfizetési felső határt kellett alkalmazni, mivel azt a jogszabályt, amely szerint a kifizetés időpontjában érvényes járulékfizetési felső határt kellett alkalmazni, 2001. január 1-jével hatályon kívül helyezték.

Téves levonás

A 4. § n-m) pontjainak módosításával összefüggésben változott annak a jogszabálynak a szövege, amelyik arról rendelkezett, mit kell tenni, ha a magán-nyugdíjpénztári tag tagdíja helyett tévesen nyugdíjjárulékot vontak le. A Tbj. 24. §-ának (5) bekezdésből – mivel nincs kötelező magán-nyugdíjpénztári tagság – kiemelték a "magán-nyugdíjpénztári tagságra kötelezett pályakezdő" szövegrészt.

Egyházi személyek

2002. január 1-jétől ismét módosul az egyházi személyek és a szerzetesrendi tagok utáni járulékfizetési kötelezettség. A Tbj. 26. §-ának (3) bekezdése rendelkezik arról, hogy a Tbj. 5. §-a (1) bekezdésének h) pontjában említett egyházi személyek és szerzetesrendi tagok után az egyház a tárgyhónapot megelőző hónap első napján érvényes minimálbér alapulvételével társadalombiztosítási és nyugdíjjárulékot, valamint tagdíjat köteles fizetni. A módosítás figyelembevételével az egyházak a 3 százalékos mértékű egészségbiztosítási járulék fizetésére nem kötelezettek, továbbá egyáltalán nem kell járulékot fizetni a saját jogú nyugdíjasnak minősülő egyházi személyek után.

Módosították a járulékok bevallási szabályait is, megszűnt az a külön nyomtatvány, amelyet az egyházi személyek és a szerzetesrendi tagok utáni járulék bevallásánál kellett használni. 2002. január 1-jétől az egyházak az adózás rendjéről szóló törvény előírásai szerint kötelesek a járulékokat bevallani, vagyis a járulékokat a többi adónemmel együtt a havi, negyedéves vagy éves bevallási nyomtatványon kell bevallani.

Figyelem! A 2001. negyedik negyedévi bevallásoknál még a régi nyomtatványt kell(ett) használni, a tagdíjakat pedig továbbra is negyedévente, a negyedévet követő hónap 12-éig kell az egyháznak bevallania és megfizetnie.

Eljárási szabályok

Belépés a magánnyugdíjpénztárba

A Tbj. 45. §-ának (1) bekezdését ugyancsak a 4. § n) pontjának módosítása miatt kellett újból megfogalmazni. Az újrafogalmazott jogszabály arról rendelkezik, hogy a pályakezdő a biztosítottá válástól számított 15 napon belül köteles nyilatkozni arról, hogy a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe akar-e belépni, vagy magánnyugdíjpénztár tagja akar-e lenni. Ha a társadalombiztosítási nyugdíjrendszer mellett döntött, az erről szóló nyilatkozatot a foglalkoztató 15 napon belül köteles megküldeni az illetékes megyei nyugdíj-biztosítási igazgatóság részére.

Az Mpt. 22. §-ának (4) bekezdése alapján a pályakezdő a biztosítási jogviszony kezdetétől számítva a következő év december 31-ig dönthet úgy, hogy mégis belép valamelyik magánnyugdíjpénztárba. Ilyen döntés esetén, illetőleg ha a pályakezdő rögtön magánnyugdíjpénztárat választott, köteles 15 napon belül a foglalkoztatójának bejelenteni a választott magánnyugdíjpénztár nevét, címét és bankszámlaszámát.

Visszalépés az "állami" rendszerbe

A Tbj. 45. §-a (4) bekezdésének módosítása ugyancsak a magánnyugdíjpénztárakra vonatkozó jogszabály-módosításokkal függ össze. A jogszabály szövegében azt jelentették meg, hogy azok a pályakezdők, akik 1998. július 1. és 2001. december 31. között váltak pénztártaggá, visszaléphetnek a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe [Mpt. 13. § (3) bek.].

Nyilvántartás a biztosítottakról

Módosították a Tbj. 46. §-ának (2) bekezdését is. Az új szabályozás felsorolja azokat a lényegi adatokat, amelyeket a foglalkoztató köteles a biztosítotti nyilvántartásban feltüntetni.

Az új rendelkezés szerint a nyilvántartásnak tartalmaznia kell

- a biztosított nevét és személyi adatait, társadalombiztosítási azonosító jelét,

- a magán-nyugdíjpénztári tagságra vonatkozó adatokat,

- a foglalkoztató adatait,

- a biztosítási és a szolgálati időre vonatkozó adatokat,

- a biztosítottól levont járulékok alapját és összegét,

- a szomszédos államokban élő magyarokról szóló törvény hatálya alá tartozó biztosítottak után a foglalkoztató, valamint a biztosított által – az illetékes igazgatási szervhez – fizetett egészségbiztosítási járulék összegét, továbbá a biztosított után fizetett tételes egészségügyi hozzájárulást.

A kölcsönbe adott munkavállalóról a kölcsönbe adó munkáltató köteles nyilvántartást vezetni.

Tagdíjbevallás

A Tbj. 51. §-a (1) bekezdésének módosítása arról rendelkezik, hogy a központosított illetményszámfejtő helyek is kötelesek a tagdíjfizetési kötelezettséget megállapítani, a tagdíjat az érintettől levonni, és azt a tárgyhónapot követő hónap 12-éig bevallani a magánnyugdíjpénztárhoz.

Kiegészül az 51. § (4) bekezdése is, az új szöveg részletesen taglalja a tagdíjbevallások rendjét. E szerint a PSZÁF a tagdíjbevallásra, önellenőrzésre, adatszolgáltatásra térítésmentesen nyomtatványokat rendszeresít, meghatározza és közzéteszi azok tartalmát és formáját, gondoskodik arról, hogy azok az adatszolgáltatásra (bevallásra) kötelezettek számára megfelelő helyen és időben rendelkezésre álljanak. A tagdíjbevallás a PSZÁF által meghatározott módon gépi adathordozón (mágneslemez vagy CD-lemez) is teljesíthető, amelyhez mellékelni kell a rögzített adatokból előállított, összesített adatokat tartalmazó, kinyomtatott és cégszerűen aláírt adatlapot.

Elektronikus bevallás

2003. január 1-jétől a tagdíjbevallás – a vonatkozó jogszabályi és technikai feltételek megléte esetén – minősített (fokozott biztonságú) elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátott elektronikus dokumentumban számítógépes hálózat útján is teljesíthető. Ebben az esetben a tagdíjbevallást a magánnyugdíjpénztárak is elektronikus dokumentum formájában tartják nyilván. A gépi adathordozón vagy – 2003. január 1-jétől – számítógépes hálózaton történő tagdíjbevallás a PSZÁF által rendelkezésre bocsátott program felhasználásával, a kiadott adatszerkezetnek teljes egészében megfelelő formátumban teljesíthető. Az elektronikus dokumentum formájában előállított adatszolgáltatás teljesítésével kapcsolatban az elektronikus aláírásról szóló 2001. évi XXXV. törvény rendelkezései az irányadók. (A tagdíjbevallás részletes szabályait kormányrendelet tartalmazza.)

Táppénz-hozzájárulás

A Tbj. 52. §-ának (1) bekezdésében a TÁKISZ szövegrész helyébe a "központosított illetményszámfejtő helyeket" szövegrész kerül, azaz ezek az illetményszámfejtő helyek kötelesek a táppénzhozzájárulás összegét megállapítani és az általuk folyósított társadalombiztosítási ellátások elszámolásán feltüntetni.

Egészségügyi hozzájárulás

Az Eho. 5. §-a (1) bekezdése b) pontjának módosítása a személyi jövedelemadóról szóló törvény (Szja.) módosításával van összhangban. Az Szja. módosítása szerint 2002. január 1-jétől a nyugdíj adóterhet nem viselő juttatás, ezt a meghatározást vezették át az Eho.-ba. A módosítás figyelembevételével nem képezi egészségügyi hozzájárulás alapját az adóterhet nem viselő járandóság, valamint a magánnyugdíjpénztár által szolgáltatásként kifizetett járandóság.

A 11. § (9) bekezdésében foglalt új rendelkezés szerint, ha az egyszerűsített bevallási nyilatkozatra jogosult mezőgazdasági őstermelő jövedelemadóját a munkáltató az adóbevallást helyettesítő elszámolásra vonatkozó rendelkezések szerint állapítja meg, akkor a százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulását is elszámolhatja a munkáltatóján keresztül. Ebben az esetben a mezőgazdasági őstermelést is folytató munkavállaló az NY63/2001. számú nyilatkozaton köteles nyilatkozni a bevételéről és a 2001. évre előlegként befizetett százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás összegéről. Az előlegek befizetését a befizetési bizonylatok (csekkek) csatolásával igazolni kell.

A munkáltató köteles megállapítani a fizetendő százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás összegét (a bevétel 5 százalékának 15 százaléka), amiből le kell vonni az előlegként megfizetett százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulás összegét, s a fennmaradó különbözetet kell bevallaniuk a havi, a negyedéves bevallásokon, illetőleg az éves bevallásra kötelezetteknek a 00110-es (szja- és eho-különbözet) nyomtatványon.

Az elszámolásról a munkáltató az M63/2001-es nyomtatványon köteles adatot szolgáltatni

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. január 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem