×

Megújuló foglalkoztatási szolgálat

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. november 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 93. számában (2005. november 15.)
A munkanélküli-járadékot felváltó álláskeresési támogatást azok vehetik igénybe novembertől, akik közreműködnek a munkahelykeresésben – ehhez azonban nem nélkülözhetik a munkaügyi szervezet hathatós segítségét. Ennek érdekében a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi tárca új közvetítési formákat tervez: telefonos ügyfélszolgálatot hoz létre, információs központokat létesít és folytatja az Állami Foglalkoztatási Szolgálat tavaly megkezdett átfogó korszerűsítését. Ebbe a sorba illeszkedik az ország első mobil munkaügyi irodája, amely a közelmúltban kezdte meg működését Cegléd környékén.

A korszerűen berendezett kisbuszt a munkaügyi miniszter mutatta be a Pest Megyei Munkaügyi Központ ceglédi kirendeltségén. Csizmár Gábor elmondta: a civil kezdeményezésre üzembe állított, a modern technika eszközeivel felszerelt jármű a szolgálat részeként ősztől menetrend szerint járja a falvakat. Az utazó szakemberek tanácsot adnak az érdeklődőknek, és szükség szerint segítenek az álláskeresésben. A bemutatót követően a központ, valamint a Munkanélküliek és Álláskeresők Egyesületeinek Országos Szövetsége képviselői megállapodást kötöttek a további együttműködésről.

Tűzoltás után fejlesztés

Lengyel János, a Pest Megyei Munkaügyi Központ igazgatója az előzményekkel kapcsolatban emlékeztet arra, hogy az ország legnépesebb megyéjében a kilencvenes évek elején szinte egyik napról a másikra – nulláról – 54 ezerre nőtt az állástalanok száma, s az ennek megfelelő ellátórendszert nagy hirtelen két év alatt kellett kiépíteniük. Sok kirendeltségre, jelesül 15-re volt szükség ahhoz, hogy legalább számba tudják venni az elbocsátott dolgozókat, és folyósítsák számukra a segélyt. Másodlagos volt, hogy milyen körülmények között zajlik a tűzoltó munka.

Időközben a regisztrált állástalanok száma fokozatosan a harmadára csökkent, a foglalkoztatottak száma nőtt, s mindezt követni kellett a szervezet fejlesztésével. Az átalakítás tavaly a főváros környékén is kezdetét vette. A megyében a jövő év végéig hat kirendeltség kap új berendezést, korszerű informatikai hálózatot. A nagykátai már elkészült, a váci megszépítése még a PHARE-program segítségével indult meg, a gödöllői és a budaörsi átépítése folyik. Az átalakítás része a munkaügyi kirendeltségek koncentrálása, a civil partnerek felkutatása és bevonása, illetve a szolgáltatások korszerűsítése és „közelebb vitele” az ügyfelekhez. Jelképesen és szó szerint is – akár mobil irodák révén.

Mindehhez tudni kell, hogy a szervezeti átalakítás az első menetben a szigetszentmiklósi mellett a nagykőrösi kirendeltség bezárásával, pontosabban ez utóbbinak a ceglédibe történő beolvasztásával járt együtt. Kossuth városában ugyanis egy uniós szintű munkaügyi centrum fog létrejönni még ebben az évben, a feltételek részben már rendelkezésre állnak. De hogy Nagykőrös se maradjon teljesen fehér folt, a megyei központ megállapodott egy országos civil szervezettel, amelynek éppen Nagykőrösön van a központja, s amely uniós forrásból nemrég alakított ki egy „Újra Dolgozom” irodát és vásárolt egy mikrobuszt. A mozgó kirendeltségnek berendezett jármű útnak indul a kistelepülésekre, így ügyeik intézésére nem kell Ceglédre vagy Nagykőrösre beutazgatniuk az embereknek, hanem a szolgáltatás megy el hozzájuk. Az álláskeresőkhöz és a munkavállalót kereső munkáltatókhoz egyaránt.

Mobil kirendeltség

Lengyel János szerint a mozgó munkaügyi iroda legfontosabb funkciója a tájékoztatás a foglalkoztatásról, a foglalkoztathatóságról, a rendeletekről, a munkával összefüggő minden kérdésről. A munkatársak letöltik információs bázisaikról az álláslehetőségeket, sőt belátható időn belül internetes kapcsolatot létesítenek a hazai állásközvetítő rendszerekkel. A másik irányban is működik majd a szolgáltatás: a munkáltatók a rendelkezésre álló munkaerő kínálatába nyerhetnek betekintést.

A kihelyezett iroda lehetőséget teremthet a helyi munkahelyek felderítésére is, mert becslések szerint a bejelentett üres álláshelyek a ténylegesnek mindössze az egyharmadát teszik ki. Az igazgató szerint az is nyereség lenne, ha egy-egy kistelepülésen akár csak egy vagy két álláshelyet sikerülne így „teremteni”, a dolgok ugyanis nem elhatározásból működnek. Egy törteli vagy jászkarajenői vállalkozó például nem biztos, hogy bemegy Ceglédre, ha éppenséggel felvenne egy embert akár fél munkaidőre vagy az évnek csak egy bizonyos időszakára. De ha helybe megy a kisbusz – s főleg ha az álláskeresők között olyanok is vannak, akik kurrens ismeretekkel bírnak, és eddig nem regisztráltatták magukat -, lehet hogy bekopogtat az irodába egy kávéra, és „körülnéz a piacon”.

Hogy milyen lesz a kisbusz fogadtatása, miként válik be, majd kiderül. Mindenesetre Lengyel János „látatlanban” legalább tíz hasonlót el tudna képzelni Pest megyében. Az bizonyos: működésének tapasztalatait szeretnék feldolgozni és közzé tenni okulásul vagy követendő példaként. Ez annál inkább így van, mert az igazgató egyik projektvezetője az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hároméves korszerűsítési programjának. A szolgáltatások fejlesztéséért, a fejlesztési stratégia kidolgozásáért és a kutatásokért felel.

A tartalom is változik

A korszerűsítést az év eleje óta dr. Tarcsi Gyula miniszteri biztos irányítja, felügyeli. Megítélése szerint a program az előkészítés stádiumából eljutott a megvalósítás szakaszába; az országban lévő 174 kirendeltségből 20 már gyökeresen átalakult.

A megújulás lényege egyfajta ügyfélközpontúság, amit a „mindent az ügyfélért”, „közelebb az ügyfélhez” mottóval lehetne kifejezni. Az a cél, hogy az állást keresők a szolgálatban ne hatóságot, leckéztető hatalmat, hanem partnert lássanak. Az ügyfeleknek ugyanis komoly fenntartásaik vannak a „régi” kirendeltségekkel szemben, ahová „rengeteg papírt kell bevinni”, ahol „temérdek igazolást kérnek” és „méltatlan körülmények között órákig tart a várakozás”. A cél egy olyasféle munkaügyi szervezet, egy olyan e-alapú szolgáltatás, mint amilyen például Svédországban található, ahol e kapcsolatból már száműzték a papírmunkát.

A korszerűsítésnek az is célja, hogy az irodák minél több feladatot átadjanak az ügyfeleknek, nagymértékben bízzák rájuk az álláskeresést, de segítsenek nekik, tanítsák meg őket a számítógép kezelésére, a korszerű önéletrajz megírására, a felvételi beszélgetéseken követendő helyes magatartásra, önmaguk menedzselésére, mindenre, amire szükségük lehet.

A miniszteri biztos szerint – nem utolsósorban a számítástechnika alkalmazása révén - leegyszerűsödik a munkáltatókkal való kapcsolattartás is. A cégek humánfeladatokkal foglalkozó munkatársai akár egy gombnyomással beléphetnek a szolgálat rendszerébe, tájékozódhatnak a munkaerő-kínálatról, annak minőségéről, elolvashatják a pályázók életrajzait, megismerhetik előéletüket, igényeiket. Elkészült a szolgálatnál az a program, amely hamarosan lehetővé teszi a számítógép és a mobiltelefon szolgáltatásainak összekapcsolását, utóbbi ugyanis még a munkaerőpiac szempontjából hátrányos rétegeknek is a rendelkezésére áll.

Erősödő bizalom

A korszerűsítés nyomán várhatóan erősödik a munkáltatók bizalma a szolgálat iránt, s ez a többi között az üres álláshelyek számának növekedésével járhat együtt. Törvény van arra, hogy a munkáltatóknak közölniük kell a betölthető munkahelyeket a munkaügyi hivatallal, ennek azonban sokan nem tesznek eleget. Abból a régi tapasztalatból indulnak ki, hogy a munkaügyi központokban lévő „elfekvő” munkanélküliekkel úgysem tudnának mit kezdeni.

Tarcsi Gyula megerősíti: a szolgálat -nagyjából – az üres álláshelyek egyharmadáról tud, kétharmaduk rejtve marad. Véleménye szerint a munkáltatók szemlélete még abból az időszakból eredeztethető, amikor az állástalanok között nem voltak diplomások, középfokú végzettségűek, nem voltak olyanok, akiket minden munkáltató szívesen venne fel. Utóbbiak eddig rendszerint akkor keresték a szolgálatot, ha nagy létszámú felvételt terveztek, vagy olyan speciális, például képzésre vonatkozó igényük volt, amit egymaguk nem tudtak kielégíteni.

A kirendeltségek vezetőinek a vállalatok többségével – a miniszteri biztos tapasztalatai szerint - többé-kevésbé rendszeres a kapcsolatuk. Tudják, hol várható például nagyobb fejlesztés, és rendszerint a leépítés sem éri őket váratlanul. A munkaerőpiacon egy ideje nagyon nagy lett a mozgás, új munkahelyek keletkeznek, régiek szűnnek meg, és ez új viszonyokat teremt. A megszűnések olyanokat is érintenek, akiknek kifejezetten keresett és jól hasznosítható szakmai tudásuk van. A foglalkoztatási szolgálat őket viszonylag gyorsan elhelyezi, de egy részükkel mégis akad dolga.

Felgyorsított modernizáció

Az ÁFSZ-nél zajló átalakítási, modernizációs munkát a minisztérium fel kívánja gyorsítani - mondja a miniszteri biztos. A tárca a múlt év vége felé a szolgáltató jelleg erősítésének megfogalmazására adott megbízást egy kutatócsoportnak. Ennek nyomán újfajta működési rendszer körvonalazódott, amelynek az a lényege, hogy a korábbi rideg, állami, hatósági szolgálat helyett az ügyfelek számára vonzó hálózat jöjjön létre. Ügyfélbarát hivatal, amelytől az állampolgárok kaphatnak valamit.

Milyen gondja lehet a munkavállalónak, az aktív korú felnőttnek? Munkahelyre van szüksége – mondja Tarcsi Gyula. De ha van munkahelye, jobb kell neki. Aszolgálatnak egyre inkább nemcsak a munkahelykeresők az ügyfelei, hanem azok is, akik jobbat akarnak, előbbre kívánnak jutni. A megújult kirendeltségek már valóban olyanok, ahová jólesik bemenni, ahol az állást kereső tárgyaló partner. Nemcsak külsőségeikben, hanem tartalmukban is megújulnak a kirendeltségek. És könnyebben elérhetők, ez is a szolgáltató jelleghez tartozik. A mozgássérültek például rámpán közelíthetik meg az irodát; úgynevezett behívó rendszerrel küszöbölik ki az ügyfelek számára a félnapos várakozásokat; munkahelyeken, önkormányzatoknál, teleházakban tartanak kihelyezett ügyfélfogadást; számítógépes terminálokat állítanak fel közterületeken, s mint Cegléden, mikrobuszon helybe viszik a szolgáltatást. A Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium arra törekszik, hogy növelje a szolgálat végpontjainak a számát, ami rövid időn belül több százra emelkedik.

Az ÁFSZ együtt kíván működni a piaci munkaközvetítőkkel és a fejvadász cégekkel is, velük most folyik a kapcsolatépítés. A szolgálat ugyanis nem mérheti kizárólag azon a teljesítményét, hogy hány álláskeresőt helyezett egymaga el. A mérce az együttműködés közös eredménye lehet.

Partneri kapcsolat

A száz százalékban külföldi, holland tulajdonú takarmánygyártó és -forgalmazó Agrokomplex C. S. Rt. az egyik legrégibb partnere a múlt év decemberében új, európai színvonalú épületbe költözött gárdonyi munkaügyi kirendeltségnek. A zichyújfalui székhelyű cég alapítása óta – csaknem négy évtizede - nyereségesen gazdálkodik, köszönhetően nagyrészt 350 felkészült munkavállalójának. Így ha a cég kapcsolatba kerül a munkaügyi kirendeltséggel, akkor annak nem valamiféle leépítés vagy csoportos elbocsátás az oka, hanem rendszerint továbbfejlődéséhez vár segítséget, szakmai támogatást.

Sikeres közvetítések

Varga János humánerőforrás-vezetőnek a gárdonyi kirendeltség munkatársaival meglévő együttműködése is évtizedes múltú és eredményes. Nem emlékszik például olyan esetre, hogy a kirendeltségen – vagy ha úgy adódott, a Fejér Megyei Munkaügyi Központban – ne teljesítették volna cégének valamely kérését, sőt gyakran elébe mentek azoknak. Kemény feladat például a munkajog folyton változó paragrafusainak a követése, ám a foglalkoztatási szolgálat tagjai számtalanszor felhívták a figyelmét fontos döntésekre, a sorok között meghúzódó lényeges módosításokra. Sokszor „súgtak” neki kedvezmények, támogatások megszerzése érdekében, s a közelmúltban egy hasonlóan jó szándékú tanácsra pályázott meg az Agrokomplex egy többmilliós, a humánerőforrás-fejlesztési operatív programhoz (hefop) illeszkedő, informatikai képzést célzó pályázatot.

Az egyik legsikeresebb együttműködés a szakember-utánpótláshoz kapcsolódott. A társaság ugyanis évek óta küzd a gonddal, hogy míg takarmánykészítő technikusokat és szakmérnököket rendre bocsátanak ki az iskolák, szakmunkásokat az országban nem képeznek sehol. Maguknak kellett tehát valamilyen megoldást találni, és partnerre leltek a munkaügyi szolgálatban. A legjobb tanárok, oktatók megnyerése céljából közösen keresték fel a székesfehérvári Szent István Szakközépiskolát, valamint a Regionális Munkaerőképző Központot. A program kidolgozásában is együttműködtek, az anyagiak megszerzésére pedig pályáztak és nyertek egymilliót, s a munka nélküli felnőttek számára megindíthatták az oktatást.

Zichyújfalun nem kérdés, hogy eleget téve a törvénynek bejelentik-e a munkaügyi központnak az üres álláshelyeiket. Természetesen ezt megteszik, s a központ annak rendje és módja szerint keres számukra munkavállalókat. Gyakran küldenek a társasághoz betanított munkákra is szakmunkásokat, de olyanokat, akik vállalják – mellesleg tisztes bérért -, hogy három hónapos próbaidő alatt elsajátítják egy új szakma alapvető fogásait. A humánvezető tapasztalatai szerint a gárdonyi munkaügyi kirendeltség már jó ideje törekszik arra – és nemcsak az Agrokomplex esetében -, hogy a nyilvántartott álláskeresőket a nekik leginkább megfelelő munkahelyekre közvetítse ki. Az bizonyos, hogy hozzájuk eddig még soha nem küldtek olyan embert, akiről eleve tudták, hogy nem fog megfelelni.

A társaság – ismétli Varga János – kötelességszerűen mindig bejelenti a szolgálatnál üres álláshelyeit, akkor is, ha nyilvánvaló, hogy ez puszta formaság. Legutóbb például közölték a munkaügyi központtal, hogy nagy szükségük lenne Szlovákia területén dolgozó, szlovákul anyanyelvi szinten beszélő kereskedőre, aki képviselné őket ott, értékesítené termékeiket. A válasz persze nemleges volt. Várhatóan megváltozik majd a helyzet, ha a foglalkoztatási szolgálat korszerűsödésével létrejön az országos állás- és munkaerő-kataszter, és a munkáltató a számítógép vagy akár egy mobiltelefon segítségével betekinthet a társ munkaügyi központok állományába is, és végigszörfözhet a kínálaton.

Varga János úgy látja: azzal, hogy a gárdonyi kirendeltség a múlt év végén beköltözött attraktív, szép épületébe, olyan feltételekhez jutott, amelyek segítségével munkatársaik magas szakmai tudásukat az eddiginél jobban ki tudják teljesíteni. Arra azonban figyelni kell, hogy a kirendeltség otthonossá válásával, az informatika és általában a technika térhódításával, azzal, hogy „helyből” elérhető lesz minden jogszabály, nyomtatvány, információ, nehogy lazuljon a humánerőforrás-vezetők és a munkaügyi szolgálat munkatársai közötti személyes kapcsolat.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. november 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem