×

Fogyatékosok foglalkoztatása

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. szeptember 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 91. számában (2005. szeptember 15.)
A kormány az idén mintegy másfél milliárd forintot ajánlott föl a munkáltatóknak a foglalkoztatási rehabilitáció segítésére, a megváltozott munkaképességűek és a fogyatékkal élők alkalmazásának támogatására, illetve az e kört érintő álláshelyek megőrzésére. Emellett a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) és az EQUAL Program irányító hatósága augusztus közepén ismét meghirdetett – mások mellett – két olyan pályázatot, amely a munka világában nehezebben boldogulók elhelyezkedését segíti. E beadványokat október 17-ig várják.

A régiek mellett új programok indulnak

Bár arról nincs pontos adat, hogy hány munkaképes korú fogyatékos és megváltozott munkaképességű ember él Magyarországon, illetve közülük hányan szeretnének elhelyezkedni – ilyen statisztikát sem a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztériumban (FMM), sem az Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztériumban (ICSSZEM) nem tartanak nyilván -, sejthető, hogy több tízezren, akár százezren is lehetnek. Ezért mindkét tárcánál figyelemmel kísérik e réteg sorsát és – a lehetőségekhez mérten – segítséget nyújtanak a képzéshez, a szakképzéshez, a foglalkoztatáshoz.

Rehabilitációs bizottság

A megváltozott munkaképességű emberek, illetve a fogyatékosok integrációjának elősegítése érdekében az ICSSZEM – az FMM szándékaival is összhangban – az idén megkezdte a támogató rendszer kidolgozását, s ennek keretében életre hívták a szociális rehabilitációs foglalkoztatási munkabizottságot. E testületbe az érintett civil szervezetek, intézmények és munkaügyi szervezetek olyan szakértőit hívták meg, akik már évek óta e területen tevékenykednek.

A minisztérium új típusú foglalkoztatási formákat kíván bevezetni, amelyek a korábbiaknál jobban igazodnak a speciális igényekhez. Ez a munkarehabilitációt jelenti, melynek során a képességek és készségek fejlesztése, egyeseknél pedig a szinten tartása a cél. Ugyanakkor a védett vagy a nyílt munkaerő-piaci foglalkoztatásra való felkészítés és a civil szervezetek szélesebb körű bevonása is feladat annak érdekében, hogy bővülhessenek a foglalkozási és foglalkoztatási lehetőségek.

A minisztérium szakemberei úgy látják, a korszerű rendszer kialakítása, működtetése csak akkor lesz hatékony, ha – a korábbi megállapodásoknak megfelelően – a szociális rehabilitációs foglalkoztatáshoz rehabilitációs normatíva is kapcsolódik 2006-tól. Ám hogy ezt sikerül-e elérni, azt ma még nem lehet tudni.

Új típusú foglalkoztatás

A program megvalósításának első lépéseként – a két minisztérium együttműködésének eredményeképpen – az FMM a Munkaerő-piaci Alap (MPA) rehabilitációs alaprészéből 500 millió forintos támogatást nyújtott az év közepétől az új típusú foglalkoztatási formák tárgyi, személyi és intézményi feltételeinek megteremtésére. A munka részeként már sor került a szükséges jogszabályi változásokra. A program előkészítése az év második felében folytatódik.

Ugyanakkor az idén az FMM-ben is jelentős előrelépés történt e kör foglalkoztatásának elősegítésére. Az év elején jelent meg egy tender, amelyre november 30-áig várják a pályázatokat, s melynek keretében egymilliárd forintot osztanak fel – az MPA rehabilitációs alaprészéből – azon munkáltatók között, amelyek halmozottan hátrányos, megváltozott munkaképességűeket és fogyatékosokat foglalkoztatnak, illetve e körből létszámbővítést hajtottak végre 2004-ben vagy ezt tervezik az idén.

A vissza nem térítendő támogatás – amely az idén adható – a foglalkoztatottak munkabérének és járulékainak 60 százaléka lehet, mely összeg havonta és személyenként nem haladhatja meg a 35 ezer forintot. Azok a munkaadók jártak jól, amelyek még április 30-áig benyújtották a pályázatukat, hiszen e kör januártól visszamenőlegesen megkapta a támogatást. Akik május elseje után pályáztak, azoknak csak az év hátralévő hónapjaira folyósítható a forrás.

HEFOP-pályázat

A HEFOP keretében már tavaly is meghirdettek több olyan pályázatot, amelyekkel a hátrányos helyzetű emberek alternatív munkaerő-piaci képzését tűzték ki célul, s idén ezek rövidesen ismét megjelennek.

A pályázatok lebonyolítását – akárcsak tavaly – az Európai Szociális Alap (ESZA) Kht. végzi. Az FMM, a HEFOP, valamint az ESZA honlapjának (www.fmm.gov.hu, www.hefop.hu, www.esf.hu) információi szerint az egyik e kört érintő pályázat a "Hátrányos helyzetű emberek alternatív munkaerő-piaci képzésére és foglalkoztatására" (2.3.1.) elnevezést viseli. A másik címe: "Alternatív foglalkoztatási szolgáltatások a hátrányos helyzetű emberek, köztük a romák foglalkoztathatóságának javítására" (2.3.2.).

Egy minisztériumi összegzés szerint a tavalyi évben a 2.3.1.-es pályázatra 143 beadvány érkezett, közülük a bírálóbizottság 66-ot támogatott 4,39 milliárd forinttal. A 2004-2006-os időszakra szóló keret 5,75 milliárd forint, s mivel a múlt évben nem fogyott el ez a pénz, ezért az idén is mód nyílik e pályázat meghirdetésére. Ugyanakkor a 2.3.2.-es kiírásra a 91 beérkezett pályázatból a bírálóbizottság 47-et támogatott 2,5 milliárd forinttal. Ekképpen a három évre szóló közel 4,5 milliárdból még az idei évre is csaknem 2 milliárd forint maradt.

Alternatív programok

Az FMM honlapján eddig 69 nyertes szervezet nevét és az elnyert támogatás összegét hozták nyilvánosságra. Ezek közül a legtöbb forrást – 107 millió forintot – a fővárosi székhelyű Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége (MTESZ) Oktatási Központja, a Magyar Iparszövetség (IPOSZ) Oktatási Központ Alapítvány, a Búzavirág Alapítvány, valamint a debreceni RÉS Egyesület a Regionális és Lokális Munkaerőpiac Fejlesztéséért elnevezésű szervezet kapta.

A legalacsonyabb forrás 4-5 millió forint közötti volt. A programok többsége a fogyatékkal élők számára kínál alternatív képzést, foglalkoztatási projekteket s egy-egy kézművesszakma elsajátítására kurzusokat. A szervezetek kínálatában már megjelent a számítógépes ismeretek elsajátítása is. Ilyen például a Somogy megyei Izsákon tevékenykedő Izsáki Sárfehér Polgárőr Egyesület projektje, amely az "Elektronikus munkahely létesítése az első számítógépes nemzedék részére" címet viseli. A fővárosi székhelyű Magyar Tartalomipari Szövetség ugyancsak a korszerű technológiát kívánja hasznosítani a hátrányos helyzetű emberek érdekében, projektje középpontjába a digitális tartalom előállítását helyezte.

Az FMM a fent említett két pályázatot augusztusban – lapzártánkkal egy időben – ismét kiírja a fogyatékos emberek helyzetének javítására. A tervezett beadási határidő október 17-e. A két pályázati célra összesen 3,37 milliárd forint áll rendelkezésre. A lebonyolítást korábban is és az idén is az ESZA Kht. végzi, amely 2000 októberében alakult meg a munkaügyi tárca 76 százalékos és az Oktatási Minisztérium 24 százalékos részesedésével, s 2001 májusában kezdte meg tényleges működését. Feladata a pályázatok meghirdetése, lebonyolítása, a potenciális pályázók, érdeklődők tájékoztatása, az értékelési folyamat koordinálása, a szerződéskötések előkészítése, illetve a nyertes projektek megvalósításának szakmai támogatása és monitorozása.

Nők a munkapiacon

A kormány az idén is folytatta a 2004-ben megkezdett munkát, amellyel lehetőséget kíván teremteni a nők, a munkaerőpiacra belépő fiatalok, illetve a romák számára.

A támogatás keretében egyrészt járulékkedvezményeket nyújtanak a munkáltatóknak, másrészt hazai vagy EU-s forrás elérését teszik lehetővé. A nők munkaerő-piaci visszatérését több kedvezmény is segíti. Például január elsejétől alanyi jogon 50 százalékos társadalombiztosítási járulékkedvezményt kapnak azok a munkáltatók, amelyek a gyermekük gondozása, illetve a családtagjuk ápolása után visszatérő munkavállalókat foglalkoztatják. Ugyancsak a 45 év felettiek, köztük a nők elhelyezkedését kívánja a kormány segíteni azzal, hogy egyes támogatási formáknál – képzési és foglalkoztatásbővítő források igénylése, közhasznú munka – az átlagosnál kedvezőbb feltételeket biztosít e kör számára. Ugyanakkor az 50 év feletti, tartósan állástalanokat alkalmazó cégek számára januártól járulékkedvezmény adható, amelynek mértéke nem lehet kevesebb a keresetet terhelő egészség- és nyugdíj-biztosítási, valamint munkaadói járulék, továbbá a munkáltatót terhelő egészségügyi hozzájárulás átvállalható mértéke összegének 50 százaléka.

Alkalmi foglalkoztatás

Nemrég, augusztus elsejétől változott az alkalmi munkavállalói (AM) könyvvel történő foglalkoztatás is, amelynek egyik célja szintén a hátrányos helyzetűek, illetőleg a tartósan munkanélküliek foglalkoztatásának könnyítése. Aváltozás kiterjed a közhasznú szervezeteknél vagy a magánszemélyeknél elhelyezkedő alkalmi munkavállalókra is, akik a korábbi 120 nap helyett 200 napot dolgozhatnak AM-könyvvel. Ezen intézkedés nem titkolt célja a fekete-, illetve szürkegazdaság kifehérítése, s ezzel párhuzamosan a foglalkoztatottak szociális biztonságának erősítése.

Ugyanakkor a hátrányos helyzetű munkavállalók számára nyújt segítséget számos uniós pályázat is a HEFOP-on belül. E támogatások egyik része kifejezetten a nők számára nyújt komplex segítséget a munkapiacra való belépéshez, visszatéréshez. Másik részük pedig az úgynevezett "családbarát" munkahelyek bevezetését, elterjesztését ösztönzi.

A pályakezdők elhelyezkedését segíti az október 1-jén induló Start program is, amely a 25., diplomások esetében a 30. életévüket be nem töltött fiatalokra vonatkozik. E konstrukcióban a fiatalt alkalmazó munkáltató számára – 90 ezer forintos fizetésig – a korábbinál is nagyobb járulékkedvezmény jár. Az első évben csupán 15, a másodikban pedig 25 százalékos járulékfizetési kötelezettséggel kell számolni a munkaadónak. Összevetésképpen: a normál járulék mértéke 34 százalék.

A romák foglalkoztatási esélyeit szintén több uniós és hazai forrás javítja. A2004-es sikeres pályázatok után az idén tavaszszal ismét megjelent számos kiírás, amely az oktatáshoz, az elhelyezkedéshez, illetve a vállalkozóvá váláshoz segíti hozzá a romákat. Emellett a közmunkaprogramok s az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány (OFA) projektjei is e réteg élethelyzetét kívánják kedvezően befolyásolni.

Átalakul a megváltozott munkaképességŰek foglalkoztatása

A kabinet augusztus 25-ei ülésén elfogadta a megváltozott munkaképességűeket foglalkoztató cégek támogatási rendszerének átalakítását – közölte a munkaügyi miniszter a kormányszóvivői sajtótájékoztatón. Csizmár Gábor hangsúlyozta: a kormány által elfogadott két rendelet célja, hogy bővüljön a foglalkoztatás, a támogatás pedig jusson el a munkavállalókhoz. Az új rendszer amellett, hogy megfelel az unió szabályainak, garantálja, hogy az állam által támogatott foglalkoztatás személyre szabott munkahelyi környezetben, szabályozott körülmények között, átláthatóan történjen. Ezért bevezetik az akkreditációt, amellyel az állam elismeri és támogatja a megváltozott munkaképességű személyt foglalkoztató munkáltató foglalkoztatási rehabilitációs tevékenységét. Az akkreditációnál az állam előnyt biztosít a jelenlegi célszervezeteknek, amelyek ha idén december 31-éig leadják az igényüket, akkor a következő esztendőben jogosultak lesznek a kiemelt támogatásra. 2007 július 1. után már csak akkreditált szervezetek juthatnak támogatáshoz.

Az új támogatási konstrukció három elemből áll, ezek a normatív jellegű bértámogatás, amely maximum a bér 100 százalékáig terjedhet; a költségkompenzációs támogatás, amely a megváltozott munkaképességűek alkalmazásához kapcsolódó költségeket fedezi, és a rehabilitációs költségtámogatás. Ebben olyan nonprofit szervezetek részesülhetnek, amelyek a versenyszférában elhelyezkedni nem tudók foglalkoztatását vállalják. Emellett megmarad a jelenlegi rendszerben is létező munkahelyteremtő rehabilitációs támogatás is. Az új konstrukció révén bővülni fog a támogatott munkavállalók és munkáltatók köre, s kedvezményezhető lesz a foglalkoztatás abban az esetben is, ha a munkaképesség-csökkenés mértéke a 40 százalékot nem éri el. Változni fog a támogatásban részesülők köre is: az egyéni vállalkozók és a nonprofit szervezetek is részesülhetnek majd a kedvezményből, szemben a jelenlegi rendszerrel. A tárcavezető az érvényben lévő támogatási rendszerről szólva elmondta: a szabályozás 22 éves, nehezen tervezhető és finanszírozható, igazságtalanságot hordoz magában és visszaélésekre ad lehetőséget. Az új rendszer 2006. január 1-jén lép hatályba, de másfél évig párhuzamosan működik majd a jelenlegivel, hogy a cégeknek legyen idejük az átállásra.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. szeptember 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem