A sikeres projektvezetés
Napjainkban, a projektek sokasodásával megszületett ennek tudománya, mesterségbeli fortélyait összegző elmélete is. Görög Mihály, aki korábbi munkáiban a projektmenedzsment kialakításával foglalkozott, ebben a könyvében a hadrendbe fogható eszközök alkalmazásának elméleti-módszertani alapjait mutatja be. A szerző saját kutatási eredményei alapján nyújt segítséget ahhoz, hogy ki-ki a leginkább megfelelő projektvezetési technikát választhassa meg.
"A projektvezetés mestersége" című könyv mindenekelőtt rávilágít arra, hogy a projektekért felelős vezetők felkészültsége kimagaslóan fontos szerepet játszik a siker elérésében. Végrehajtható, eredményes programok akkor születhetnek, ha ezek irányítói tisztában vannak a projektvezetési technikákkal, módszerekkel és eljárásokkal. Már a tervezéskor számolni kell a kockázatokkal is; ez nagyban segíti, hogy a menet közben esetleg felmerülő problémák számszerűsíthetők és ezáltal kivédhetők legyenek.
A szerző példákkal szemlélteti a projektteljesítési stratégia kialakításának eszközeit, a versenyeztetés típusait, majd megismertet annak sajátos marketingjével, s beszámol a projektvezetési eljárásokról is.
Ezután a működési próbáról, az utóelemzést követő összefoglaló jelentésről, illetve a projektzáró értekezletről olvashatunk. Végül, de nem utolsósorban a sikeres teljesítéshez szükséges technikai, jogi és vezetési dokumentumokat, azok célját, formai követelményeit és a köztük lévő összefüggéseket ismerhetjük meg.
örög Mihály:
A projektvezetés mestersége
Aula Kiadó Kft., Budapest, 2003. 376 oldal. Ára: 4800 Ft
Személyre szabott marketing
Az üzletemberek jól tudják: az eredményes marketing kétirányú. Egyfelől tájékozódni kell a fogyasztók vásárlói szokásairól, másfelől a potenciális vevőket tájékoztatni kell a kínált termékek tulajdonságairól, minőségéről, áráról. Mindehhez a korszerű információgyűjtő és -feldolgozó rendszerek, illetve a számítástechnikával, az internettel létrehozott marketingajánló rendszerek teremtik meg a feltételeket. A vevők véleményére alapozott, az ajánlatokat egy behatárolt körre lebontott úgynevezett szájtpropaganda a választás tág lehetőségét garantálja a vásárlók számára.
A csoportos információszűrés (collaborative filtering) az internet segítségével zajlik. Lényege, hogy a fogyasztókhoz eljuttatott ajánlatokat azon vevők véleménye alapján gyűjtik össze, akiknek az ízlése leginkább megegyezik az övéikével. Az amerikai John Riedl és Joseph Konstan "Szájtpropaganda" című könyve a collaborative filtering és az internetes ajánlórendszerek világába vezeti be az érdeklődőket.
A szerzők rámutatnak, hogy olyan mechanizmusról van szó, amelynek működése révén egy adott közösség tagjai együttesen határozzák meg a termékek előnyeit, hátrányait. Az olvasók megismerhetik a módszer kialakulásának történetét, technológiai megoldását, a marketingszakemberek szerepét s azt, hogy az internetes üzletvitelben miként lehet az adatokat könnyen kezelni, illetve az ajánlatokat személyre szabni. Végezetül két fiatal magyar szakember az e terület magyarországi alkalmazásával, működésével, fejlesztésének lehetőségeivel foglalkozik.
ohn Riedl-Joseph Konstan-Majó Zoltán-Révész Balázs:
Szájtpropaganda
KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest, 2004. 256 oldal. Ára: 4500 Ft + áfa
A pénz
A pénzügyi intézményrendszer kialakulása nem a mai kor emberének érdeme, hiszen e téren időszámításunk előttről is jó pár, ma is helytálló szabályozás ismert. A vagyon gyarapítása sem új keletű törekvés, hiszen Arisztotelész is megállapította anno, hogy "...mindenki, aki pénzzel foglalkozik, határtalanul iparkodik azt gyarapítani."
E gondolat jegyében írta meg könyvét Jaksity György befektetési szakember, (a napokban leköszönt) tőzsdeelnök a pénz természetéről. A közgazdászhallgatók a megmondhatói, hogy hányféle jegyzet, könyv és más összefoglaló mű foglalkozik hazai és külföldi szerző tollából e témával. Mégis a már második kiadását is megélt vaskos kötetnek van, illetve kell, hogy helye legyen a szakkönyvek polcain. Mint a szakmai körökben elsősorban befektetési tanácsadóként közismert író vallja: ez egy filozofikus esszé a tőzsdéről és rólunk, emberekről.
Tehát azáltal, hogy az eddigieknél újabb szemszögből közelíti a témát, mást és többet nyújt a pénzről és szaporításának helyéről, a tőzsdéről. A szerző a hazai tőzsdefejlődést végigkövette, illetve maga is aktív résztvevője a tőkepiacnak, s ekként amit mond, amit ír, úgymond testközeli. A könyvet forgatva igaz ez mind az elméleti fejtegetésekre, mind a gyakorlatot, a piacokat és a szereplőket bemutató részekre. Külön erénye a könyvnek, hogy a téma iránt érdeklődők tiszta fogalommagyarázatokkal találkoznak, s élményszerűen olvashatnak a befektetési döntések sokszínűségéről, a tárgyszerű leírásoktól a színes történeteken át a filozofikus elmélkedésekig.
aksity György:
A pénz természete
Alinea Kiadó, Budapest, 2003, 2004. 622 oldal. Ára: 4800 Ft