×

Gyakornokok a cégeknél

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. április 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 51. számában (2002. április 15.)
A minőségi szakemberek utánpótlásának ma már jól bevált módja az egyetemi, főiskolai hallgatók gyakornoki képzése. E vállalati keretek közt zajló felkészítés során – miközben a diák tisztes fizetést kap a cégtől – megszerzi mindazokat a speciális gyakorlati ismereteket, amelyek – a diploma megszerzését követően – a napi munkavégzéshez szükségesek. A gyakornokképzés ideje alatt ugyanakkor az is eldől, hogy a jelöltek közül kikre számíthat hosszú távon a cég.

Miközben napjainkban is fel-fellángol az évtizedes vita arról, hogy a felsőoktatási intézmények kellően felkészült szakembereket bocsátanak-e ki falaik közül, a nagy cégek cselekszenek, s a legkülönbözőbb módon gondoskodnak a szakemberek utánpótlásáról.

Speciális igények

Ma sok munkahely szinte már azt sem határozza meg, hogy milyen mérnököt, gépészmérnököt vagy villamosmérnököt keres – mondja dr. Molnár Károly, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem oktatási rektorhelyettese. Jellemzően a cégek úgy jelölik meg az igényeiket, hogy "kell egy mérnök, beszéljen két nyelvet és értsen a számítástechnikához, a többit pedig bízzuk rá". S van is ebben valami. Az ugyanis elképzelhetetlen, hogy bármely oktatási intézmény egy-egy vállalat valamely szűk profiljára készítse fel a hallgatókat. Az egyetemnek az a felelőssége, hogy olyan ismeretekkel vértezze fel a fiatalokat, amelyek alapján képesek elsajátítani a nemzetközi cégek, illetve a hazai nagyvállalatok igényeinek megfelelő specialitásokat.

A professzor közvetlen tapasztalatok alapján idézi a GE Hungary Rt. példáját, ahol belépésük után még két évig képezik a végzett mérnököket. Tanfolyamokat szerveznek a számukra, megismertetik velük a különböző gyáregységeket, majd vizsgáztatják őket, és utána határozzák meg közösen a munkakörüket.

A Műegyetemen öt évvel ezelőtt külön szervezetet, Diákközpont néven működő intézményt hoztak létre, a többi között a végzős hallgatók elhelyezkedésének a követésére, segítésére. A központ évente felmérést is készít a frissdiplomások esélyeiről, munkakörülményeiről.

- E vizsgálatok azt jelzik, hogy minden végzett mérnökünk állást talál, mi több, átlagban három-négy ajánlat közül választhat – hangsúlyozza a rektorhelyettes. – Igaz, az is hangot kap, hogy a képzés túlságosan elméleti, de ez nemcsak rólunk mondható el. Mindenesetre az oktatás – a mérnökképzés – emiatt is átalakításra szorul. Mindinkább nyilvánvaló, hogy a mainál több praktikus ismeretre lenne szükségük a mérnököknek, olyan tudásra, amely a mindennapi problémák megoldásában hatékonyabban segíti őket. Egy úgynevezett mérnöki alapdiplomára gondolunk, ami nem azonos a mai főiskolai oklevéllel, és ami a mérnöki praktikum jó részét magas szinten lefedné. Ugyanakkor – elméleti feladatokra – természetesen megmaradna a mesterdiplomás mérnökképzés, a kutató-fejlesztő, illetve a rendszerirányítási is.

Formálódó rendszer

E gondolatnak a műszaki felsőoktatás minden résztvevőjét igyekszünk megnyerni – folytatja dr. Molnár Károly. Addig azonban, amíg ebből lesz valami, marad a jelenlegi rendszer, amit egyáltalán nem szabad lebecsülni. A Műegyetem ugyanis – például – azt vallja, hogy mérnököt nem lehet tábláról képezni, ahhoz nélkülözhetetlen a laboratórium, a tanműhely, a kutatóhely, a gép, a berendezés; és e feltételekkel jó színvonalon rendelkezik a BME. A hallgatók tehát idejük jelentős, bár korántsem elégséges részét gyakorlattal töltik, és emellett a negyedik év után egy hónapos kötelező gyakorlaton is részt vesznek, külső munkahelyeken. Ott speciális ismeretek elsajátítására nyílik lehetőségük, bekapcsolódhatnak az adott üzem kutatómunkájába, és hosszabb távú kapcsolatot is kialakíthatnak a gyárakkal. Nem ritka, hogy már a negyedéves hallgatókat igyekeznek magukhoz édesgetni, gyakorlatra fogadni, diplomamunkát ajánlani nekik. Van olyan cég, amelyik tíz-tizenöt hallgatót fogad, nemcsak egy hónapos külső gyakorlatra, hanem két teljes szemeszterre, és erre az időre pluszösztöndíjat, díjtalan étkezést, szállást biztosít. Ilyen például a Dunaferr vagy az Olajterv. Ebben persze az egyetem is partner, ahhoz ugyanis, hogy ez az úgynevezett alternáló képzés megvalósulhasson, igazít az oktatási renden, konzultációra szűkíti a hallgatókkal a kapcsolatot, vagy például heti másfél napra vonja össze a kötelező tárgyak előadásait. Mindez megéri, az egyetem ugyanis nem önmagáért, hanem az ipar, a gazdaság számára képezi a mérnököket.

Vállalati "üzenetek"

A nagyvállalatok vezetői az 1980-as, de még az 1990-es években is rendre azt "üzenték" a felsőoktatási intézményeknek, hogy lehetőleg specifikált tudással felvértezett hallgatókat bocsássanak ki. Értsenek például a rendszertechnikákhoz, mert nincs idő arra, hogy mindezen ismeretekre a cégek tanítsák meg a pályakezdőket. Így volt ezzel a Matáv is.

- Ezt akkor még mondhattuk, mert nagyon szűk volt az a rendszerspecifikáció, amelyben mozogtunk – magyarázza Sallai László, az ország egyik legnagyobb iparvállalatának az oktatási igazgatója. – Néhány év alatt azonban a legtöbb szakterületen robbanásszerű fejlődés következett be, ezért ma már nem várhatjuk el, hogy az alapképzés ezzel lépést tartson. Átértékeltük tehát a véleményünket, és ma azt várjuk a felsőoktatástól, hogy olyan erős alapképzést adjon a hallgatóknak, amire mi rá tudjuk építeni a magunk speciális ismeretanyagát. A Matáv képzési rendszerét már ehhez igazítottuk. Gyakornoki programunkat is, amely immár öt esztendeje működik.

Ennek – mint az igazgató szavaiból kiderül – az a lényege, hogy szakemberigényüknek megfelelően a különböző egyetemeken és főiskolákon a végzős hallgatók számára tisztes fizetéssel, határozott idejű gyakornoki állásokat hirdetnek meg, amelyeket hét hónapi saját képzés után vagy határozatlan idejűre változtatnak, vagy nem. A héthavi képzés során a fiatalok mindenekelőtt cégismeretre tesznek szert, tájékozódnak a vállalat szervezetéről, működéséről, a cég saját követelményrendszeréről. Ez az első kör, ami másfél-két hónapig tart, utána a rotációs program következik. Ekkor a fiatalok már az egyes szakterületeket ismerik meg, ezeknél gyakorlati feladatokat oldanak meg: mentorok segítségével, irányításával. A program végén, a tapasztalatok kicserélése után születnek meg a végső döntések a gyakornokok véglegesítéséről.

Telítődik a piac

A Matávnak évente harminc-negyven új szakemberre van szüksége – mondja Sallai László.

- Ennek fele műszaki, főleg informatikus és villamosmérnök, negyven-negyvenöt százaléka gazdasági végzettségű, a többi jogász. Hirdetéseinkre az utóbbi időben évente hat-hétszázan jelentkeznek: a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetemtől a győri Széchenyi István Egyetemig, az ELTE jogi karáig szinte mindenünnen. Sokan egyidejűleg öt-hat céghez is beadják a pályázatukat, és olyanokkal is találkoztunk már, akik pontosan nem is tudták, hogy akkor éppen hol "felvételiznek". Mindezek az első szűrőbeszélgetéseken kiderülnek, és rendszerint meg is feleződik a létszám. A jelenség mindenesetre arra utal, hogy hígul a frissen diplomázott réteg, és a piac kezd telítődni. Az előbbi gond kiküszöbölésére, a minőségi szakember-utánpótlás érdekében azt tervezzük, hogy nemcsak a végzősökkel, hanem már a másod- és harmadévesekkel is felvesszük a kapcsolatot. Feladatokat adunk nekik, bevonjuk őket a kutatómunkákba, pályázatokat írunk ki a számukra. Ez jelenleg a PhD-s hallgatókkal működik, jövőre azonban ily módon a normál képzésbe is bekapcsolódunk.

Az oktatási igazgató egy másik, sajátos képzési formára is felhívja a figyelmet, amely véleménye szerint követésre érdemes. A vállalat a győri Széchenyi István Egyetemmel és a Budapesti Műszaki Főiskolával alakított ki kapcsolatot, a jövő mérnökeinek jobb gyakorlati felkészítése érdekében. A képzésben részt vevő fiatalok három vagy négy szemeszter után egy évre a Matávhoz mennek dolgozni, majd ezt követően fejezik be tanulmányaikat. A gyakorlat megszerzéséért a cég gyakornoki bért fizet a hallgatóknak, akik közül – tanulmányaik befejezése után – sokan sikerrel pályáznak a gyakornoki állásokra. Kilencven százalékuk a cég alkalmazottja is marad, csakúgy, mint azok, akik a gyakornokképzés hét hónapja után "állva maradtak".

Világbanki segítséggel

Kevés nagyvállalat mondhatja el magáról azt, amit az Electrolux, hogy saját egyetemet működtet minőségi szakember-utánpótlása érdekében. A Kecskeméti Főiskolával és az esztergomi Eurookt Akadémiával együttműködve hároméves képzés után hűtőgépgyártó üzemmérnöki képesítést adnak hallgatóiknak. Az első 22 szakember tavaly végzett, közülük 14-en már a diplomát is kézhez kapták. A másik nyolcnak még hátravan a nyelvvizsgája. A következő évfolyamon 20 belső és egy külső, a 2001 szeptemberében indult első évfolyamon már 26 belső és 13 külső fiatal tanul.

Speciális szakmunkásképzés is zajlik helyben, Jászberényben, a Liska József Erősáramú Szakközépiskolában, ehhez tavalyelőtt világbanki pályázaton nyertek támogatást. Négy- plusz kétévi tanulás után gyártósori technikusi oklevelet kapnak a fiatalok, akik nemcsak az Electroluxnál, hanem például Jászberényben, az ország egyik legnagyobb műanyaggyártó bázisán, vagy a közeli Boschnál, a Clarionnál, illetve a Sonynál helyezkedhetnek el. Az első 11 szakember az idén végez, a második évfolyamon már egy teljes osztály, 27 fiatal tanul.

- Az Electroluxhoz évente húsz-harminc pályakezdő diplomást veszünk fel – mondja Benke Kálmán humánpolitikai igazgató -, és más nagy cégekhez hasonlóan mi is élünk az immár hagyományosnak nevezhető saját gyakornokképzéssel. Jelképesen szólva visszaültetjük a frissdiplomásokat az iskolapadba, hogy kiegészítsék a speciális ismeretekkel az egyetemen, főiskolán tanultakat. A legnagyobb gond mégsem ez, mert lám, segítünk magunkon, hanem az idegennyelv-ismeret hiánya. A nyelvtudás még mindig sok kívánnivalót hagy maga után.

Ami a Jászberényben zajló öt hónapos pótképzést illeti, azt három szakaszra osztják. A jelentkezőkkel az Electrolux-nál is elbeszélgetnek, és a megfelelteket határozott idejű gyakornoki munkaviszony keretében vezetik be a vállalat életébe. Erre speciális programjaik vannak. Két hetet szánnak arra, hogy megismertessék velük a vállalatot, a szervezetet, múltját, tevékenységét, céljait és eredményeit. Ezt két-három hónapos szakmai oktatás követi.

- Nálunk különösen fontos ez a szakasz – hangsúlyozza Benke Kálmán. – Sok mindent elvárhatunk ugyanis az egyetemektől, de azt aligha, hogy – hűtőgépgyár lévén – a gépészmérnököknek olyan mélységű kalorikus ismereteket adjanak, amilyenek a cégnél feltétlenül szükségesek. A közgazdászok sem igen élhetnek meg a svéd Electrolux könyvviteli, könyvelési rendjének ismerete, közgazdasági elvárásai nélkül. A harmadik szakasz viszont már önálló projekt megoldásának az időszaka. Ezután derül ki, hogy egymásra talált-e a gyár és a pályázó, s hogy a vállalat meghosszabbítja-e a próbaidős szerződését vagy sem.

Az esetek többségében kedvező a végeredmény, megtérül a befektetett energia, de ekkor még le kell küzdeni egy akadályt. A "vidékiségből" adódó hátrányokat. Mert Jászberény Budapesttől 80 kilométerre található, és Magyarországon ez nagy távolságnak számít.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. április 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem