×

Foglalkoztatási hét Brüsszelben

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. június 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 76. számában (2004. június 15.)
Immár tizenegyedik alkalommal rendezték meg áprilisban a Foglalkoztatási Hét eseményeit Brüsszelben. E konferencián és kiállításon a több mint ezeregyszáz résztvevő között jelen voltak az Országos Érdekegyeztető Tanács munkaadói és munkavállalói szervezeteinek küldöttei, az Állami Foglalkoztatási Szolgálat, valamint a magyar kormány képviselői. A programsorozat kiváló lehetőséget nyújtott az Európai Unió jelenlegi munkapiaci problémáinak megismerésére, ugyanakkor ráirányította a figyelmet az Unió bővítésével kapcsolatos kihívásokra is.

A konferenciának különös aktualitást adott az a tény, hogy megrendezésére az Európai Unió bővítésének "előestéjén", április végén került sor. Ennek tudható be, hogy a konferencia alcímeként "Az emberi erőforrások – a kibővített Európai Unió fontos tőkéje" szlogent választották. Szinte nem volt olyan előadó, aki – bármilyen témában szólalt is meg – ne tért volna ki a csatlakozó országok foglalkoztatási problémáira, a bővítés uniós munkapiacra gyakorolt hatására, illetve a kibővült Európa előtt álló – esetenként új típusú – foglalkoztatási feladatokra.

Szekcióülések, bemutatók

A háromnapos konferencia és kiállítás sokszínű programsorozat keretében nyújtott információkat a résztvevőknek. A rendezvénysorozatot plenáris ülés nyitotta meg és zárta le. Összesen 17 szekcióban folyt a munka, s ezekkel párhuzamosan több mint 40 projektbemutatóra került sor. Közel 50 kiállítói standon lehetett megismerkedni egyrészt a sikeres pályázók projektjeivel, másrészt az egyes országok munkaerőpiacának jellemzőivel.

A nyitó plenáris ülésen – videoközve-títésen – Pat Cox, az Európai Parlament elnöke üdvözölte a résztvevőket, majd Odile Quintin, az Európai Bizottság Foglalkoztatási és Szociális Ügyek Főigazgatóságának főigazgatója tartott nyitó előadást. A záró plenáris ülést Theo Bouwman, az Európai Parlament Foglalkoztatási Bizottságának elnöke vezette, és tartott előadást a foglalkoztatáspolitika aktuális kérdéseiről.

Mind az előadók, mind az egyes szekciók moderátorai és a felkért opponensek, valamint a projektbemutatók szereplői is különböző uniós országokból jöttek, és a foglalkoztatás, a munkaerőpiac számos szegmensét reprezentálták. Előadást tartottak az Európai Bizottság különböző főigazgatóságainak vezetői, elismert szakértő munkatársai, az egyes országok miniszterei és minisztériumi szakértői, a munkaadók és a munkavállalók nemzetközi érdek-képviseleti szervezeteinek vezetői, nagyobb cégek humánerőforrás-ügyekkel foglalkozó vezető munkatársai, illetve tudományos kutatók, tanácsadók és egyetemi oktatók. A projektbemutatókon pedig egy-egy nyertes pályázó ismertette az általuk megvalósított program fő jellemzőit.

A magyar stand

Magyarország kitüntetett szerepet kapott a Foglalkoztatási Hét rendezvényein. A munkaügyi tárca kiállítási standot rendezett be, s szórólapokon, szakanyagokon mutatta be az ország munkaerőhelyzetét, az érdekegyeztetés magyarországi rendszerét, az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hálózatát, az egyes régiók általános jellemzőit és ezen belül a foglalkoztatás, a munkaerőpiac, az oktatás és a szakképzés helyzetét.

A nyitó plenáris ülésen Magyarország képviseletében a munkaügyi tárca államtitkára köszönthette a konferencia résztvevőit, és országunk volt az egyetlen, amely lehetőséget kapott arra, hogy szekcióülésen mutatkozzon be. Csizmár Gábor, a munkaügyi tárca államtitkára és Jakab János, az Oktatási Minisztérium helyettes államtitkára ismertette az ország munkaerőhelyzetét, az oktatás, a szakképzés jelenét és az e területen a jövőben megvalósuló intézkedéseket, illetve ezek és uniós csatlakozásunk hatását a magyar munkaerőpiacra.

A kiállításon és a projektbemutatón is találkozhattunk magyar résztvevővel: Mór Város Cigány Kisebbségi Önkormányzata és a Móri Cívis Kht. mutatta be az uniós pénzügyi támogatással megvalósuló mangalicatenyésztési programot. Székely Judit, az FMM helyettes államtitkára pedig rövid előadást tartott a fiatalok pályára állításáról.

Az előadók, a vitavezetők, az opponensek, de a hallgatók is számos intézményt, szakterületet képviseltek, és az előadások is több, igen érdekes témakört érintettek. Valamennyi előadáson sok hasznos információra, tudásra lehetett szert tenni. A teljesség igénye nélkül külön kiemelésre érdemes néhány téma.

Lisszaboni akcióterv

A 2000-ben elfogadott lisszaboni határozatot – amely a foglalkoztatás, a munkaerőhelyzet, az oktatás, a szakképzés és a humánerőforrás-fejlesztés feladatait foglalta össze – az előadók többsége megemlítette előadásában, kiemelve, hogy az ebben foglaltak megvalósítása megtorpant.

A lisszaboni határozat az Unióban a teljes foglalkoztatottság elérését tűzte ki célul 2010-re. Ma már látható, hogy az ehhez szükséges gazdasági környezet nincs meg; az Uniónak kihívást jelent az USA magasabb termelékenysége, problémát okoz az idősödő európai társadalom, nem kellően fejlődött az oktatás, a szakképzés, s az eredeti ütemtervhez képest számos intézkedés nem, vagy nem úgy valósult meg, mint ahogy azt eredetileg remélték.

Volt olyan előadó, aki az Unió bővítését, a tízek csatlakozását is a lisszaboni határozat jövőbeni megvalósíthatósága visszahúzó erejeként jelölte meg. Ugyanakkor elhangzott olyan vélemény is, amely szerint a lisszaboni célok eléréséhez – különös tekintettel a jelenlegi lemaradásra – erős politikai támogatásra van szükség, és nagyon fontos a szociális partnerekkel folytatandó közös gondolkodás, a szoros együttműködés.

Az előadók véleménye szerint igen fontos az Unió azon döntése, miszerint független grémium vizsgálja meg az EU munkaerőpiacának jelenlegi helyzetét, a Lisszabonban elhatározott célokat és ezek időarányos teljesítését. A vizsgálóbizottság az elemzés után tesz javaslatokat a további teendőkre.

Európai munkapiac

Kiemelendő az Európai Gyáriparosok és Munkáltatók Szervezeteinek Szövetsége (UNICE) és az Európai Szakszervezetek Szövetsége (ETUC) képviselőinek a záró plenáris ülésen elhangzott előadása. A felszólalók gyakorlati, aktuális kérdésekkel foglalkoztak, kritikus – és olykor önkritikus – elemzést adtak az elmúlt időszakról, illetve vázolták az EU munkaerőpiacának közeljövőben várható változásait.

A két szervezet ez év elején közös jelentést készített, mások mellett megállapították, hogy az utóbbi öt évben mindenütt és minden szinten javult a szociális dialógus. Megítélésük szerint szektorális és regionális területen is a sokszínűség a jellemző, de vannak közös témakörök. Ezek:

- az aktív évek a munkaerőpiacon;

- a demográfiai változások és az elhelyezkedési problémák (Európában nem csak az idősek, de a középkorúak is munkavállalási problémákkal küszködnek);

- a képzés, az oktatás változtatása, fejlesztése a kor kihívásainak megfelelően;

- az egész életen átívelő tanulás a munkaerő mobilitásának elősegítése érdekében.

Az EU bővítése kapcsán főként Ausztria és Németország félti a munkaerőpiacát. Jóllehet a problémák május elsejétől nem azonnal jelentkeznek, arra azonban számítani kell – állították a hozzászólók -, hogy az elkövetkező 10 évben megváltozik a térség munkaerőpiaca.

A lisszaboni célokat egyébként a szociális partnerek is támogatták, nyomatékosították azonban, hogy a 3 százalékos uniós gazdasági növekedés – amelyre a tervet alapozták – ma már nem reális az EU-ban. Miként az is látszik, hogy a feladatok teljesítése elmaradt a várakozásoktól, ezért tehát újra kell gondolni az elhatározott program végrehajtásának eszközeit és módjait.

Képzés és mobilitás

A szekcióülések keretében ugyancsak hasznos munkát végeztek a Foglalkoztatási Hét résztvevői. A képzési és mobilitási akcióterv megvitatása során például elemezték, hogy e téren milyen előrelépés történt az EU-ban. A terv 25 fontos feladatot tartalmaz. Ezek közül kiemelkedik:

- az európai egészségügyi kártya bevezetése;

- szociális biztosítás harmadik országok polgárainak (bevándorlóknak);

- beruházás a humán erőforrásba (oktatás, képzés, szakképzés, iskolákból "lemorzsolódókkal" történő foglalkozás);

- nyelvtanulás;

- a bizonyítványok, a szakképzettség elismerése;

- a "komputerképesség" megszerzésének segítése;

- az intézkedések hatásainak statisztikai megfigyelése;

- a hátrányos helyzetűek munkaerő-piaci segítése.

A szekcióülés részvevői megtudhatták, hogy az interneten mely oldalakon érhetők el hasznos információk az EU munkaerőpiacáról. Ezek szerint az EUROPASS a szakképzésről, a hivatalos kvalifikációról, az EURES és a PLOTEUS pedig a munkaerő-mobilitásról, illetve a konkrét álláslehetőségekről nyújt információkat.

Foglalkoztatási stratégia

A humán erőforrásról és a foglalkoztatási stratégiáról tartott szekcióülésen mélyreható elemzés hangzott el az EU munkaerőpiacának helyzetéről. Nem véletlen e két témakör összekapcsolása, hiszen az Európai Unióban a szakképzettség egyre fontosabb követelmény, a szakismeretek 80 százaléka körülbelül 10 éven belül elévül.

Az EU lakosságának mintegy 40 százaléka rendelkezik valamilyen akkreditált végzettséggel. A foglalkoztatottsági ráták közötti különbség akár 35 százalékkal is eltérhet a szakképzettek javára.

A szekcióülés résztvevői külön kitértek a hátrányos helyzetűek problémáira, kiemelve, hogy e körben nemcsak az elhelyezkedés, de az oktatásban való részvétel is nehezebb. Az a paradox helyzet áll elő, hogy akiknek a legnagyobb szükségük lenne a képzésre, azok nem, vagy csak igen nehezen jutnak hozzá.

Hasonlóképpen a régiók között is jelentős aránytalanságok tapasztalhatók; nem ritka, hogy az egyes térségek közötti különbségek nagyobbak egy-egy országon belül, mint az egyes államok között.

A lisszaboni határozat ezen a szekciótanácskozáson is előkerült. Változatlanul fontosak a még 2003-ban megjelölt teendők, vagyis a munkahelyteremtés, a munka minőségének javítása és termelékenységének növelése, illetve a szociális kohézió.

Kohéziós politika

A kohéziós politikát és az Európai Szociális Alap (ESZA) jövőjét megvitató szekcióülésen ugyancsak szó volt a lisszaboni határozatról. Az ebben foglalt program megvalósításához – hangzott el – elengedhetetlen a humán erőforrás fejlesztése. Ugyanakkor a munkaerőpiac számos kihívására kell választ találni.

Mivel a gazdasági változások gyorsan mennek végbe, ezért e folyamatokhoz a munkavállalóknak alkalmazkodniuk kell. Ez kikényszeríti a munkaerő mobilitását, amihez viszont a szakképzés, az átképzés és az egész életen átívelő tanulás szükséges.

Látni kell ugyanakkor azt is, hogy igen jelentős demográfiai változások zajlanak. Átlagosan minden 6 évben 1 évvel nő az átlagéletkor, ami miatt a munkaerőpiacról való kilépési ráta alacsony.

Szembe kell nézni azzal is, hogy az EU bővítése is jókora változásokat idéz elő a munkapiacon. A szociális különbségek, a gazdasági fejlettség, a foglalkoztatottság és a munkanélküliség eltérő, ugyanakkor a szolgáltatási szektorban tevékenykedők száma a csatlakozó országokban jóval alacsonyabb, mint a "tizenötöknél".

Az ESZA-támogatások esetében – tekintettel a csatlakozott országokra – több dilemma is adódik. Az ESZA ugyanis rendszereket és struktúrákat támogat, s kérdés, hogy meddig lehet elmenni az ellátórendszer fejlesztésében. Az egyéni képességek megerősítése fontos cél – különösen a csatlakozott országokban -, azonban a források odaítélésekor felvetődik az úgynevezett "adminisztrációs képesség" kérdése. Az, hogy vajon a támogatás nyertese miként tudja teljesíteni a bürokratikus előírásokat.

Az ESZA támogatásai körében az egyik kiemelt terület a regionális versenyképesség fejlesztése, különösen a csatlakozott országokban. (Az alap mintegy 18 százalékát kívánják e célra fordítani.)

Bérek és teljesítmények

Igen sok praktikus tanáccsal szolgált John Philipott angol közgazdász előadása, amelyben a humánerőforrás-fejlesztés új politikájáról beszélt. Véleménye szerint az erre irányuló koncepciót minden cégnek magának, testreszabottan kell kidolgoznia. Nagyon fontos, hogy az emberek jól érezzék magukat a munkahelyükön: ismerjék el tudásukat, szakképzettségüket, nyíljék lehetőség a kiemelkedésre, a jó munkavégzésre. Fontos a készségek fejlesztése is.

Ezen a szekcióülésen tartott előadást Norbert Wetzel, az IBM humánerőforrás-tanácsadója is. Kiemelte, hogy a bérek és a teljesítmények között összhangot kell teremteni, miként fontos, hogy a menedzsmentnek meglegyen a képessége a gyors reagálásra. Véleménye szerint a munkaerőpiacon jelenleg nincs garancia a munkahelyek megőrzésére, ezért szükséges a munkatársak legjobb képességeinek kifejlesztése, az emberek figyelmének felhívása az egész életen átívelő tanulás fontosságára.

agyarország helyzete az eu25-ök között

 

Foglalkoztatási ráta %

Aktivitási ráta %

Munkanélküliségi ráta %

EU15

64,3

69,7

7,7

Legmagasabb

75,9 Dánia

79,6 Dánia

11,3 Spanyolország

Legalacsonyabb

55,5 Olaszország

61,1 Olaszország

2,7 Hollandia

Magyarország

56,6

60,1

5,6

A 10 új tag

55,9

65,8

14,8

Legmagasabb

68,8 Ciprus

71,0 Ciprus

19,9 Lengyelország

Legalacsonyabb

51,5 Lengyelország

60,1 Magyaroszág

3,8 Ciprus

 

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. június 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem