×

Jogszabályfigyelő

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. szeptember 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 44. számában (2001. szeptember 15.)

 

Összeállításunkban azokat a lapzártát megelőző hónapban megjelent jogszabályokat ismertetjük, amelyek számot tarthatnak a munkaadók érdeklődésére.

 

Vállalkozási célelőirányzat

A gazdasági miniszter azért módosította a vállalkozási célelőirányzatainak szabályozásáról szóló rendeletét, hogy a támogatás feltételeit összhangba hozza a Széchenyi-terv céljaival, illetve egyszerűbbé tegye a vállalkozások támogatásának az eljárási rendjét.

A módosítás szerint a szerződéskötés feltétele, hogy – ha a pályázati felhívás másképp nem rendelkezik – a beruházás megvalósítási költségeihez nyújtott 5 millió forint összeget meghaladó támogatás esetén

  • a természetes személy, a mikro- és kisvállalkozás, a költségvetési szerv, valamint az egyház és a közalapítvány olyan közjegyzői okiratba foglalt nyilatkozatot tegyen, amelyben feltétel nélkül és visszavonhatatlanul hozzájárul ahhoz, hogy az odaítélt támogatás biztosítékaként felajánlott ingatlanra vagy ingó dologra a támogatási összeg mértékéig – a zárójegyzőkönyv jóváhagyásáig – a minisztérium javára jelzálogjogot jegyezzenek be,
  • egyéb, a rendelet alapján támogatásban részesíthető személynél pedig a támogatási program lezárásáig, a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségek nem teljesítése esetére, kedvezményezettként a minisztériumot megjelölő, visszavonhatatlan, legalább az odaítélt támogatással azonos összegű bankgarancia álljon rendelkezésre.

A rendelet 2001. augusztus 17-én lépett hatályba azzal, hogy rendelkezéseit a hatálybalépést megelőzően meghirdetett pályázatokra is alkalmazni kell, ha a támogatási szerződés megkötésére a támogatási döntés kedvezményezettjével még nem került sor.

[22/2001. (VIII. 9.) GM rendelet a Gazdasági Minisztérium vállalkozási célelőirányzatainak szabályozásáról szóló 1/2001. (I. 5.) GM rendelet módosításáról]

Jövedéki törvény

2001. augusztus 15-én megváltozott a jövedéki törvény végrehajtási rendelete. A rendelet a borászati melléktermékek megsemmisítéséről, a melléktermékkészlet alakulásáról, a termékmérleg és a pincekönyv vezetéséről szól.

[30/2001. (VIII. 2.) PM rendelet a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997. évi CIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 35/1997. (XI. 26.) PM rendelet módosításáról]

Hulladékok jegyzéke

Megjelent, de csak 2002. január 1-jén lép hatályba a hulladékok jegyzékéről szóló KöM rendelet. A hulladékok jegyzékét a rendelet 1. számú melléklete tartalmazza, amelyben külön szerepelnek a veszélyes hulladékok. Hulladék csak a keletkezési tevékenység szerinti főcsoportba és ezen belül a megfelelő alcsoportba sorolható be a rendelet 2. számú mellékletében foglaltak szerint. A hulladékok külön jogszabályban előírt nyilvántartását és bejelentését – a 2001. évre vonatkozó bejelentések kivételével – 2002. január 1-jétől kezdődően a rendelet mellékletében megadott kódszámokkal kell készíteni.

[16/2001. (VII. 18.) KöM rendelet a hulladékok jegyzékéről]

Cégbejegyzési eljárás

Jogi képviselő

2001. szeptember 1-jétől változott a cégbejegyzési eljárás. Ezután a cégbejegyzési kérelmet tartalmazó nyomtatvány mellékletében fel kell tüntetni a bejegyzést kérő jogi képviselőjére vonatkozó adatokat (név, cím, e-mail, telefonszám, annak a kamarának a megnevezése, amelynek a jogi képviselő a tagja és a kamarai nyilvántartási szám) is.

A befolyásszerzés feltüntetése

A korlátolt felelősségű társaság, valamint a részvénytársaság jelentős, többségi, illetve közvetlen irányítás alá kerülése esetén a nyomtatványon fel kell tüntetni a jelentős részesedést szerző [a gazdasági társaságokról szóló 1997. évi CXLIV. törvény (Gt.) 289. §], illetve az uralkodó tag (Gt. 290-291. §) nevét (cégnevét), lakóhelyét (székhelyét) és a befolyás fajtáját (jelentős, többségi vagy közvetlen irányítást biztosító). Ezt a rendelkezést alkalmazni kell az alapítással történő irányításszerzés esetén is.

Végrehajtás

A cég elleni végrehajtás, illetve biztosítási intézkedés elrendelése esetén a cégjegyzékben fel kell tüntetni a végrehajtás elrendelésének időpontját, a végrehajtás ügyszámát, valamint a végrehajtást elrendelő bíróság jelzőszámát. Ha biztosítási intézkedésre kerül sor, a cégjegyzékben annak is szerepelnie kell, hogy a biztosítási intézkedés a bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény 193/A §-án alapul. Ha a cég tagja (részvényese) vagyoni részesedésének lefoglalására kerül sor, a cégjegyzékben fel kell tüntetni a tagra (részvényesre) vonatkozó cégjegyzék rovatszámát, a vagyoni részesedés lefoglalásának időpontját, a végrehajtási ügy számát, valamint a végrehajtást foganatosító végrehajtó nevét és szolgálati helyét.

Ha a követelést a végrehajtás során kielégítik, a cég elleni végrehajtás, illetve biztosítási intézkedés megszüntetését a végrehajtó, más esetben pedig a bíróság közli a cégbírósággal (pl. intézkedik a végrehajtható okirat visszavonása, megsemmisítése iránt, korlátozza vagy megszünteti a végrehajtást). A vagyoni részesedés lefoglalásának megszüntetését a végrehajtó vagy a bíróság közli a cégbírósággal.

Hiteles másolat

A létesítő okiratról, illetve annak a változásokkal egységes szerkezetbe foglalt szövegéről, valamint a számviteli törvény szerinti beszámolóról készített hiteles másolatért, illetve az egyéb cégiratok másolatáért a cégbíróságon oldalanként 50 Ft összegű költségtérítést kell fizetni.

A cégeljárás nyomtatványai közül a végrehajtói irodára vonatkozó nyomtatványok 2002. január 1-jétől alkalmazhatók.

[10/2001. (VII. 27.) IM rendelet a cégbejegyzési eljárás és a cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 8/1998. (V. 23.) IM rendelet módosításáról]

Vidékfejlesztés

2001. július 28-ától hatályos az új vidékfejlesztési célelőiányzat felhasználásáról szóló FVM rendelet.

Támogatás

A rendelet alapján vissza nem térítendő támogatás vehető igénybe

  • az ökológiai alapú komplex gazdasági fejlesztési programok megvalósításához,
  • az ökológiai gazdálkodásra való átállás és a gazdasági tevékenység komplex fejlesztéséhez,
  • a vizes élőhely fejlesztéshez kötődő beruházásokhoz (beleértve az árterületeken időszakosan vagy állandóan vízzel borított területeken, a rendszeresen vagy tartósan belvízzel sújtott mezőgazdasági területeken megvalósuló fejlesztéseket),
  • a külterjes gyepgazdálkodás megkezdéséhez, fejlesztéséhez kötődő beruházásokhoz,
  • a sajátos gazdálkodási módszerek bevezetéséhez az aszályos területeken,
  • az egyéb környezetkímélő, tájfenntartó mezőgazdasági tevékenységekhez,
  • a helyi jellegzetességű, tájspecifikus mezőgazdasági tevékenységek és ezekre épülő élelmiszer-feldolgozás és -értékesítés fejlesztéséhez,
  • a hagyományos kézműipari kismesterségek fejlesztéséhez,
  • a nem élelmiszer célú helyi természetes alapanyagok hasznosításának, feldolgozásának és értékesítésének fejlesztéséhez,
  • a falusi és agroturizmus fejlesztéséhez,
  • a falvak megújítását, a vidék szellemi és tárgyi örökségének megőrzését segítő programok megvalósításához,
  • a vidéki infrastruktúra fejlesztéséhez.

A támogatást belföldi székhelyű gazdálkodó szervezetek, települési önkormányzatok és társulásaik, társadalmi szervezetek, illetve belföldi egyéni vállalkozók vagy mezőgazdasági őstermelői igazolvánnyal rendelkező őstermelők, belföldi állandó lakóhellyel rendelkező természetes személyek, illetve ezek integrációi vehetik igénybe.

A pályázat – főszabályként – az olyan kedvezményezett települések területén megvalósuló fejlesztésekre nyújtható be, amelyek közigazgatási területén az állandó lakosok száma 2000. január 1-jén 120 fő/km2 vagy annál kevesebb, vagy az állandó lakosok száma pedig 10 000 fő vagy annál kevesebb (kedvezményezett települések).

A nem kedvezményezett településen megvalósuló fejlesztések akkor részesülhetnek támogatásban, ha a beruházás bizonyítottan a kedvezményezett települések fejlődését szolgálja, és bizonyíthatóan a kistérségi agrárstruktúra és vidékfejlesztési program keretében vagy ahhoz illeszkedve valósul meg. A pályázati rendszerben támogatható fejlesztésekhez egyéb forrásokból is igényelhető támogatás. A vállalkozások számára az állami forrásokból együttesen nyújtható támogatás felső határánál az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (Ámr.) rendelkezéseit figyelembe kell venni.

Pályázat

A pályázatokat az Ámr. 83. és 84. §-ában, valamint a rendeletben foglalt kiegészítések figyelembevételével, a pályázati felhívásnak megfelelő tartalommal, kizárólag a pályázati egységcsomagban kiadott formanyomtatványokon lehet benyújtani.

A pályázatokat az FVM Vidékfejlesztési Programok Főosztályához tartozó illetékes Regionális Vidékfejlesztési Irodához kell benyújtani. A regionális irodák címét, elérhetőségét a rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.

Pályázati díjként az igényelt támogatási összeg 5 ezrelékét – de legalább 5000 forintot és legfeljebb 50 ezer forintot kell befizetni az FVM 10032000-01220191-59000002 számú, a Vidékfejlesztési feladatok támogatással fedezett kiadásai elnevezésű fejezeti számlára. A befizetési bizonylaton fel kell tüntetni a befizetés jogcímét (VFC pályázat-2001) és az ÁHT 229892 azonosító számot. Ha a pályázat elutasítása kizárólag a célelőirányzat forráshiánya miatt történt, a fejezeti számlára beérkezett pályázati díjat hivatalból, a döntést követő 30 napon belül vissza kell utalni.

A 2001. és 2002. évi forrásokra a pályázatok benyújtása 2002. szeptember 15-ig folyamatos (személyesen a határidő utolsó napján 18.00 óráig vagy postán legkésőbb a határidő utolsó napján még be lehet adni a pályázatot). A pályázat benyújtási időpontjának a hiánytalan (vagy megfelelő hiánypótlással ellátott) pályázat beérkezésének dátumát kell tekinteni. A 2001. szeptember 15. után benyújtott pályázatok a rendelkezésre álló források függvényében a 2002. évi forrásra benyújtottnak minősülhetnek. Hiánypótlásnak csak egyszer, a hiánypótlási felhívás kézhezvételétől számított 15 naptári napon belül van helye.

A pályázatok elbírálásakor a következő szempontokat veszik figyelembe:

  • a fejlesztés összhangban van-e a támogatási célkitűzéssel,
  • a fejlesztés szükséges-e és indokolt-e,
  • a megvalósítás ütemezése és költségvetése reális-e,
  • a fejlesztés megvalósításáért felelős menedzsmentet megszervezték-e,
  • a fejlesztés gazdaságilag, környezetileg és működésileg fenntartható-e (eredményei és időtállósága szerint),
  • a fejlesztésnek hatása van-e a foglalkoztatottságra,
  • illeszkedik-e a kistérségi agrárstruktúra és vidékfejlesztési stratégiához.

A támogatásokról a miniszter a pályázat benyújtását követő 60 napon belül dönt. A pályázatban igényeltnél alacsonyabb összegű vagy mértékű támogatás is megítélhető. Ebben az esetben a döntésről szóló értesítés kézhezvételétől számított 30 napon belül a pályázó – a csökkentett támogatás arányában – módosíthatja az eredeti pályázat műszaki tartalmát és/vagy a vállalt foglalkoztatott létszámot. Az átdolgozott pályázatot a döntéshozó a beérkezéstől számított 30 napon belül köteles megvizsgálni, és a támogatásról dönteni, különös tekintettel a tervezett fejlesztés megvalósíthatóságára és életképességére. A módosítással a szerződéskötési határidő meghosszabbodik.

A rendelet mellékletei a 2001. és 2002. évi vidékfejlesztési célelőirányzat pályázatos rendszerű támogatása szempontjából kedvezményezett településeket, a regionális vidékfejlesztési irodákat és illetékességüket, és az aszályos településeket tartalmazzák.

[50/2001. (VII. 20.) FVM rendelet a vidékfejlesztési célelőirányzat felhasználásának részletes szabályairól]

Légszennyezettség

A levegő szennyezettsége egyre nagyobb hazánkban. A közelmúltban környezetvédelmi miniszteri rendelet született a légszennyezettség vizsgálatáról, értékeléséről, a légszennyezettség méréséről, a helyhez kötött légszennyező források kibocsátásának ellenőrzéséről, ennek dokumentálásáról, a diffúz források vizsgálatáról és a minőségügyi követelményekről.

[17/2001. (VIII. 3.) KöM rendelet a légszennyezettség és a helyhez kötött légszennyező források kibocsátásának vizsgálatával, ellenőrzésével, értékelésével kapcsolatos szabályokról]

Zajkibocsátás

Részben 2002. január 3-ától, részben Európai Uniós csatlakozásunkkor lép hatályba az a kormányrendelet, amely az egyes kültéri berendezések zajkibocsátási követelményeit és megfelelőségük tanúsítását szabályozza. Nem terjed ki a rendelet hatálya

  • azokra a nem gépi hajtású tartozékokra, amelyeket önállóan hoznak forgalomba vagy helyeznek üzembe, kivéve a kézi betontörő és fejtőkalapácsokat, illetve a hidraulikus fejtőkalapácsokat;
  • az olyan berendezésekre, melyeket elsődlegesen áruk vagy személyek közúti, vasúti, légi vagy vízi úton történő szállítására terveztek, valamint az olyan különleges tervezésű és konstrukciójú berendezésekre, melyeket katonai, rendőrségi vagy veszélyhelyzetben történő felhasználásra terveztek.

Vásárokon, kiállításokon, bemutatókon és hasonló események kapcsán bemutatható olyan berendezés is, amely nem felel meg e rendelet követelményeinek. Ebben az esetben azonban ezt a tényt és azt, hogy nem hozható forgalomba vagy helyezhető üzembe addig, amíg nem tették alkalmassá e rendelet előírásainak való megfelelésre, jól látható feliraton jelezni kell.

[140/2001. (VIII. 8.) Korm. rendelet az egyes kültéri berendezések zajkibocsátási követelményeiről és megfelelőségük tanúsításáról]

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. szeptember 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem