×

A helyi adókkal kapcsolatos szabályozás változásai

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. január 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 25. számában (2000. január 15.)

 

Az adókra, járulékokra és egyéb költségvetési befizetésekre vonatkozó egyes törvények módosításáról szóló 1999. évi XCIX. törvény (Törv.) XI. fejezete módosította a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény (Htv.) rendelkezéseit. A változások a törvényt nem átfogóan érintették, azonban pontosították a nehezen vagy sokszor félreértelmezhető rendelkezéseket, s pótolták a szabályozás eddigi hiányosságait.

 

Évközi adóbevezetés

A Htv. korábbi szabályai nem rendelkeztek arról, milyen eljárást kell követni a helyi adó(k) év közbeni bevezetésekor. Ezt a hiányt pótolta a Törv. 140. §-a [a Htv. 3. §-ának új, (5) bekezdése]. Ennek megfelelően, ha a Htv. az év első napján fennálló állapothoz köti az adóalanyiságot és az önkormányzat év közben vezeti be az adót, a bevezetés évében az adó alanyának azt kell tekinteni, aki az adót bevezető rendelet hatálybalépésének napján megfelel az adóalanyiság követelményének.

Építményadó

A Htv. 14. §-a korábban nem szabályozta, hogy mi a követendő eljárás az építmény jellemzőinek az adókötelezettséget érintő változásakor, kizárólag az adókötelezettség keletkezésére és megszűnésére tartalmazott rendelkezéseket.

A Törv. 141. §-a a Htv. 14. §-ának címét az adókötelezettség változásával kiegészítette, és ennek megfelelően egy új, második bekezdést iktatott a jogszabályba. Az új szabály azt az esetet rendezi, amikor a változás – például a hasznos alapterület módosulása, az építmény átminősítése – év közben következik be. Ilyenkor az adókötelezettséget érintő változást az adóhatóság a változást követő év első napjától veszi figyelembe. (Érdemi változást nem jelentett, de megemlítjük, hogy a fenti, második bekezdés beiktatása miatt a korábbi azonos számú bekezdés számozása értelemszerűen harmadik bekezdésre módosult.)

Tételes átalányadózás

A Htv. 2000. január 1-jéig nem tartalmazta a tételes átalányadózásra vonatkozó szabályokat. A Törv. ezt a hiányt is pótolta, amikor beépítette a Htv.-be a 40/A §-t, amely a tételes átalányadózókra vonatkozó különös adózási mód cím alatt – a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvényre (Szja-tv.) való hivatkozással – kiterjeszti ezt a fajta adózási módot a helyi adókra is.

Egyéni vállalkozó

A – szintén 2000. január 1-jétől módosított – Szja-tv. alapján az átalányadózás szabályainak alkalmazására addig van lehetőség, amíg az adóévben az egyéni vállalkozói bevétel nem haladja meg a 4 millió forintot, a vállalkozói igazolványa szerint az adóév egészében kizárólag az üzletek működéséről és a belkereskedelmi tevékenység folytatásának feltételeiről szóló kormányrendelet szerinti kiskereskedelmi tevékenységet folytató egyéni vállalkozónál a 15 millió forintot, és az egyéni vállalkozó nem létesít munkaviszonyt [Szja-tv. 52. § (1) bekezdésének a) pontja, 50. §-ának (4) bekezdése].

Mezőgazdasági kistermelő

A mezőgazdasági kistermelő abban az esetben választhatja az átalányadózást, ha a mezőgazdasági termelésből származó bevétele nem haladja meg a 4 millió forintot [Szja-tv. 52. § (1) bekezdésének b) pontja].

Adókötelezettség

A fentiekben meghatározott tételes átalányadózást választó vállalkozó adókötelezettsége a telephelye, illetve amennyiben telephellyel nem rendelkezik, a székhelye szerinti önkormányzat illetékességi területén áll fenn [Törv. 143. §-a, Htv. 40/A §-ának (1) bekezdése]. A Htv. 40/A §-ának (2) bekezdése az adóévben fennálló, állandó jellegű iparűzési tevékenység utáni adókötelezettséggel kapcsolatban ad lehetőséget a tételes átalányadózás választására.

Az adó összege

A Htv. 40/A §-ának (3) bekezdése a tételes adó éves összegét az iparűzési adó adóévben hatályos legmagasabb mértékéhez viszonyítja. Ennek megfelelően, amennyiben ez a mérték az adott önkormányzat illetékességi területén nem éri el az 1 százalékot, úgy az iparűzési adó éves tételes összege 5000 forint, egyébként pedig 10000 forint.

Év közbeni változások

A korábbiakban említettük, hogy a Htv. 140. §-a 2000. január 1-jétől szabályozza az év közbeni változás esetén követendő eljárást. A tételes átalányadózás vonatkozásában az évközi változások – a vállalkozás év közben történő megkezdése, az adó önkormányzat általi év közbeni bevezetése, végül a vállalkozás év közbeni megszüntetése – az adó számítási módját érintik. Mindhárom esetben a fizetendő adó összege a Htv. 40/A § (3) bekezdésében meghatározott tételes adó éves összegének napi időarányosítással meghatározott része [Htv. 40/A §-ának (4) bekezdése].

Bejelentés

A Htv. szerint a tételes átalányadózást az adóévre lehet választani, az erről szóló bejelentést az adóévet megelőző évről szóló adóbevallással egyidejűleg kell megtenni az illetékes önkormányzati adóhatósághoz. A Htv. itt is külön szabályozza a tevékenységet év közben megkezdő vállalkozó bejelentési kötelezettségét, illetve azt az esetet, ha az önkormányzat év közben vezeti be az adót. A bejelentést ezekben az esetekben az adókötelezettség keletkezését, illetve az önkormányzat adót bevezető rendeletének hatálybalépését követő 15 napon belül kell megtenni [Htv. 40/A §-ának (5) bekezdése].

Adatszolgáltatás és nyilvántartás

Adatszolgáltatás

A Htv. korábban hatályos 51. §-a szerint, ha az önkormányzat bevezette a helyi adót, az adóalany köteles volt a bevezetett adó megállapításához szükséges valamennyi – az önkormányzat felhívásában szereplő – adatot megadni, az adott év január 1-jei állapota alapján. Ezt a rendelkezést a Törv. 144. §-a sem változtatta meg – tehát az adatszolgáltatási kötelezettség változatlanul fennáll -, azonban kiegészítette azzal, hogy amennyiben az önkormányzat év közben vezeti be az adót, úgy az adatszolgáltatáskor a rendelet hatálybalépése napjának megfelelően kell megadni az adatokat [Htv. 51. §-ának új (1) bekezdése].

Nyilvántartás

Az adatszolgáltatási kötelezettség körében bevezetett változás mellett a Törv. hivatkozott szakasza a Htv. 51. §-át egy (2) bekezdéssel egészítette ki, amely az önkormányzatok nyilvántartásának tartalmát határozza meg. Az önkormányzati adóhatóság a hatáskörébe tartozó adók, valamint adók módjára behajtandó köztartozások vonatkozásában az adó megállapításához szükséges adatokat, valamint az adózás rendjéről szóló 1990. évi XCI. törvényben meghatározott adóazonosító jelet és természetes azonosító adatokat tartja nyilván.

Értelmező rendelkezések

A Törv. 145. §-a módosította a Htv. 52. §-ának 3., 36., 37. pontjait, illetve további értelmező rendelkezéseket iktatott be a jogszabályba (Htv. 52. §-ának 42-44. pontjai). A módosítás a rendelkezéseknek azt a körét érintette, ahol az ellenőrzések során a legtöbb probléma adódott. Ennek megfelelően változott az eladott áruk beszerzési értékének, valamint az anyagköltségnek a meghatározása is (36. és 37. pont).

Vagyoni értékű jog

A jelenleg hatályos szabályozás szerint a vagyoni értékű jogok közé tartozik – a kezelői jog, a tartós földhasználat, a haszonélvezet, a használat joga (értve ezalatt a külföldiek ingatlanhasználati jogát is), a földhasználat, valamint a lakásbérlet mellett – a vagyonkezelői jog is. Korábban ez a jogosultság nem minősült vagyoni értékű jognak.

Az eladott áruk beszerzési értéke

Kettős könyvvitel

Az eladott áruk beszerzési értéke a kettős könyvvitelt vezető vállalkozásoknál a vásárolt és változatlan formában eladott anyagoknak, áruknak – a számvitelről szóló 1991. évi XVIII. törvény (Szvt.) szerint az eladott áruk beszerzési értékeként elszámolt – beszerzési értéke.

Egyszeres könyvvitel, pénzforgalmi nyilvántartás

Az egyszeres könyvvitelt, valamint – az Szja-tv. hatálya alá tartozó – pénzforgalmi nyilvántartást vezető vállalkozók az eladott áruk beszerzési költségeként vehetik figyelembe a tárgyévi árubeszerzésre fordított kiadást, csökkentve azt a leltár szerinti záró árukészlet értékével és növelve a leltár szerinti nyitó árukészlet értékével. Korábban a beszerzési költség meghatározásának kiindulópontja a tárgyévi árukészlet-beszerzésre fordított kiadás volt.

Az áru és az árukészlet között az a különbség, hogy az árukészlet minden esetben az Szvt. szerinti, kereskedelmi árukészletnek minősülő, vásárolt készlet (a Htv. 52. §-ának a módosítással nem érintett 38. pontja), míg az áru nem feltétlenül éri el, azonban meg is haladhatja a kereskedelmi mennyiséget. A jövőben tehát az egyszeres könyvvitelt vezető adóalanyok a hivatkozott korlát nélkül számolhatják el az áruk beszerzési értékét.

Kivétel

A Törv. szerinti változás eredményeként a jövőben nem minősül az eladott áruk beszerzési értékének a saját előállítású (áruvá, göngyöleggé minősített) félkész és késztermékeknek az Szvt. szerint eladott áruk beszerzési értékeként elszámolt értéke, valamint az az érték sem, amelyet anyagköltségként vagy alvállalkozói teljesítések értékeként kell figyelembe venni. Bár a korábbi szabályozás a fenti kivételeket kifejezetten nem tartalmazta, a beemelésükre éppen azért volt szükség, hogy a vállalkozások elkerüljék az úgynevezett kettős elszámolást és az ahhoz kapcsolódó adószankciókat.

Anyagköltség

A változás lényege, hogy az anyagköltség tekintetében a Törv. a kettős könyvvitelt vezetőknél az eladott áruk beszerzési értékének meghatározásakor használt – az Szvt. szabályozását meghaladó – pontosítást iktatta be a Htv. 52. §-ának 37. pontjába is, az egyszeres könyvvitelt vezetőknél pedig az anyagkészlet-beszerzésre fordított kiadás helyett az anyagbeszerzésre fordított kiadás megfogalmazás szerepel.

Kettős könyvvitel

A fentiek alapján a kettős könyvvitelt vezető vállalkozásoknál anyagköltség a vásárolt anyagoknak – az Szvt. szerint – anyagköltségként elszámolt beszerzési értéke.

Egyszeres könyvvitel, pénzforgalmi nyilvántartás

Az egyszeres könyvvitelt, valamint – az Szja-tv. hatálya alá tartozó – pénzforgalmi nyilvántartást vezető vállalkozók esetében anyagköltség a tárgyévi anyagbeszerzésre fordított kiadás, amelyet csökkenteni kell a leltár szerinti záró anyagkészlet értékével, és növelni a leltár szerinti nyitó anyagkészlet értékével. Korábban az anyagköltség számítási alapjaként az anyagkészlet-beszerzésre fordított kiadás szerepelt, jelenleg pedig az anyagbeszerés. A különbség azonos az eladott áruk beszerzési értékénél az árukészlet-beszerzés és az árubeszerzés vonatkozásában utalt eltéréssel. Eszerint anyagkészlet az Szvt. szerint annak minősülő készlet.

Kivétel

Az anyagköltség fogalma alól a Törv. kiemeli a saját vállalkozásban végzett beruházáshoz felhasznált anyagok beszerzési értékét, az eladott áruk beszerzési értékét és az alvállalkozói teljesítések értékét, ezeket tehát értelemszerűen nem lehet anyagköltségként figyelembe venni.

Saját vállalkozásban végzett beruházás

A Htv. eddigi értelmezése nem tartalmazta a saját vállalkozásban végzett beruházás fogalmát. A meghatározást a Htv. 52. §-a 36. és 37. pontjának fentiekben részletezett kiegészítése tette szükségessé. A Htv. 52. §-ának új, 42. pontja szerint saját vállalkozásban végzett beruházás a számviteli törvény értelmében tárgyi eszköznek minősülő eszközök saját vállalkozásban végzett megvalósítása, létesítése, bővítése, rendeltetésének megváltoztatása, átalakítása, élettartamának növelése, eredeti állagának helyreállítását szolgáló felújítása – ide nem értve a tárgyi eszköz folyamatos, zavartalan, biztonságos üzemeltetését szolgáló javítási, karbantartási munkákat, továbbá az erdőnevelési, erdőfenntartási, erdőfelújítási munkákat – akkor is, ha az adóalany kizárólag a beruházás megvalósításához szükséges anyagot biztosítja.

Számviteli fogalmak

Készlet

Készlet a vállalkozási tevékenységet közvetlenül vagy közvetve szolgáló olyan eszköz, amely rendszerint egyetlen tevékenységi folyamatban vesz részt, és a tevékenység folyamán eredeti megjelenési alakját elveszti, illetve a tevékenység során változatlan állapotban marad [Szvt. 23. §-ának (2) bekezdése].

Beszerzési költség

Beszerzési költség (beszerzési ár) az a ráfordítás, amely az eszköz megszerzése, létesítése, üzembe helyezése érdekében az üzembe helyezésig, a raktárba való beszállításig felmerült és az eszközhöz egyedileg hozzákapcsolható. A beszerzési ár az engedményekkel csökkentett, felárakkal növelt vételárat, a szállítási és rakodási, az alapozási, a szerelési, az üzembe helyezési, a beszerzéssel kapcsolatos közvetítői költségeket, a bizományi díjat, a beszerzéshez kapcsolódó adókat (a beszerzéskor fizetett fogyasztási adót), a vámköltségeket (vámot, vámpótlékot, vámkezelési díjat) foglalja magában [Szvt. 35. §-ának (1) bekezdése].

Tárgyi eszköz

Tárgyi eszközök azok az anyagi eszközök (földterület, telek, ültetvény, műszaki berendezés, gép, jármű stb.), amelyek tartósan – közvetlenül vagy közvetetten – szolgálják a vállalkozási tevékenységet attól függetlenül, hogy azokat üzembe helyezték-e vagy sem – tárgyi eszköz alatt értve a koncessziós szerződés alapján beszerzett, illetve megvalósított eszközöket is [Szvt. 22. §-ának (5) bekezdése].

Építési tilalom

A Htv. értelmező rendelkezései között 2000. január 1-jéig nem szerepelt az építési tilalom fogalma, annak ellenére, hogy a telekadó alól éppen az építési tilalom alatt álló telek mentesült – és mentesül jelenleg is – a tilalom ideje alatt [Htv. 19. §-ának a) pontja].

A Htv. 52. §-ának új, 43. pontja szerint az építési tilalom az építésügyi hatóság által elrendelt építési tilalom, továbbá a helyi építési szabályzatban az épített környezet alakításáról és védelméről szóló törvény alapján elrendelt változtatási, telekalakítási tilalom.

Tömegközlekedés

A Htv. 52. §-ának új, 44. pontja értelmében a helyi és helyközi menetrend szerinti tömegközlekedés, a díjfizetés ellenében bárki által igénybe vehető menetrend szerinti személyszállító járatokkal lebonyolított közlekedés. Az értelmező rendelkezéseknek ezzel a fogalommal való kiegészítését a közszolgáltató szervezet értelmezése tette szükségessé, amelynek a 44. pont szerinti meghatározás az egyik tartalmi eleme.

Kovács Károlyné

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. január 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem