×

A gazdaság tükre az adóbevételek alakulása

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. február 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 14. számában (1999. február 15.)

 

Az idén már az APEH szedi be a társadalombiztosítási járulékokat, és nyomozó hatóság kezdte meg működését az adóhivatalban. A miniszterelnök tavalyi kijelentése szerint – az APEH Bűnügyi Igazgatóságának munkáján is múlik, hogy mekkora lesz a büdzsé hiánya. Adófizetőként nem igazán szeretjük a felduzzasztott létszámú hivatalt, a közszolgáltatások haszonélvezőiként viszont elvárjuk, hogy az adóhatóság beszedje a közkiadások fedezetéül szolgáló adókat. Varga Árpád elnökhelyettes kérdéseinkre válaszolva az APEH kibővült feladatköréről, a hivatal és az adófizetők viszonyáról adott tájékoztatást.

 

Hogyan értékeli a hivatal tavalyi évét?

– Az APEH 1998-ban összességében jó évet zárt. Ezt az értékelést a Pénzügyminisztérium is elfogadta. Tőlünk azt várják, hogy előteremtsük a költségvetés számára a tervezett bevételeket. Ha a bevételi előirányzat teljesül, akkor a gazdaság is jól áll. Ha viszont a gazdaságban bajok vannak, az itt azonnal látható, mert a bevétel elmarad a várakozásoktól. A tavalyi évről azt állítják bírálóink, hogy alultervezett számokkal dolgoztunk. Lehet, hogy az áfánál valóban nagyon óvatosan becsülték meg a tavalyi növekedést, de ha azt nézem, hogy a terv majdnem 100 milliárddal magasabb volt, mint az előző évi előirányzat, ez nem tűnik alultervezésnek. A bevallás alapján befizetett adó nagyságára nincs közvetlen hatásunk. Ez az összeg tavaly 1800 milliárd forint volt. A másik oldalon áll a beszedés hatékonysága. Ez elsősorban ellenőrzési, behajtási munka. Ennek révén lehetségesek például a jogerősen visszatartott áfa-visszautalások. Ezek a tételek tavaly 100 milliárd forintot tettek ki. A nagyságrend nem hasonlítható ugyan az 1800 milliárdhoz, de a 100 milliárdos megtakarítás igen komoly eredmény. Ami pedig még ennél is fontosabb: a 100 milliárd behajtása révén a bevallási fegyelem is erősödik. Ezt nevezzük mi prevenciós hatásnak. Minél jobban működik az adóhivatal, annál nagyobb az önként bevallott és befizetett adó. Tehát azt mondom, hogy végül is jók a számok, az adóbeszedés hatékonysága is jónak mondható. Hozzá kell tennem: a hivatal létszáma tavalyelőtt 1700-zal nőtt, de ezek az emberek egyelőre még csak tanulnak, még nem képzett szakértők. A létszámbővülés hozadéka csak későbbre várható.

Milyen tervszámokat kapott az adóhivatal erre az évre a PM-től, hogyan teljesülnek eddig a bevételi várakozások?

– Az idei előirányzatokat tekintve, a személyi jövedelemadónál a tavalyi 656 milliárdos tényszámhoz képest a 731 milliárd szép növekedés. A költségvetés a legnagyobb bevételi emelkedést az áfától reméli: az 1998-as 796 milliárdhoz viszonyítva az ez évre tervezett 985 milliárd forintra sokan azt mondják, hogy túltervezett. Most, január végéig 97 százalékos az időarányos teljesítés. Ha ez a 97 százalék az év végéig megmarad, akkor a 985 milliárddal nem is volt annyira túlbecsülve a növekedés. Az szja-nál 128,8 százalékos az időarányos egyenleg. Eszerint az szja-befizetés az idén januárban valamilyen szabály miatt kedvezőbb, mint tavaly decemberben volt, ezért a tavaly decemberi kifizetéseket áttették januárra, és januárban fizetik majd utána az adót. Ilyen apró megfigyelések segíthetik a következő évi tervezést.

Ettől az évtől kezdve az APEH feladata a tb-járulékok beszedése is. Miként remélik még hatékonyabbá tenni az adó- és járulékbeszedést?

– A tavalyi 100 milliárddal szemben az idén 125 milliárd forint pótlólagos adót kellene beszednünk, ami rettenetesen nehéz lesz. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy január 1-jétől már másik feladatunk is van, a tb-járulék beszedése. A tb 1371 milliárdját is beszámítva összességében 3400-3500 milliárd forintot kell kezelnünk, ami az államháztartás bevételeinek 76 százaléka. Az adóbeszedés viszonylag kialakult terület, a bevallások nagyjából mindenki előtt tiszták. A tb azonban sok új feladatot ad. A hátralékot, amelyről nem is tudjuk pontosan, hogy mennyi, új tb-folyószámlára kell átvinnünk. A tb-nek vannak ugyan becslései, hogy ez 270 milliárd, de ezt ellenőriznünk kell. Minden egyes folyószámlát – öszszesen 1,2 millió van – át kell nézni, és mindegyiket le kell ellenőrizni. Ha kell, akkor annak a 3200 embernek, akiket átvettünk január 1-jével, a nagy része ezen dolgozik majd. Ha az idén nem sikerül végezni, akkor befejezzük jövőre.

Mindezeken túl 45 milliárdot a végrehajtásból a tb-nél is be kell szedni, hiszen most már közös a végrehajtó apparátus. A magyar gazdaságban most ennyi elmaradást – tehát 78 milliárdot az adókból és 45 milliárdot a tb-ből – nem lehet beszedni, mert nincs ennyi kint. Ha mi kőkeményen ragaszkodnánk mindig ahhoz, hogy minden egyes fillért behozzunk, és nemcsak a tőkét, hanem azt a pótlékot, bírságot is, amit a jogszabály egyébként lehetővé tesz, hogy elengedjünk, akkor lehetetlenné tennénk egy sor vállalkozást. A jogszabálynak azonban az a célja, hogy méltányossággal a cégek bezárása elkerülhető legyen.

Vannak-e egzakt módszerek arra, hogy mikor, és milyen mértékű lehet a méltányosság?

– Ez teljesen egyedi, a jogszabály ugyanis keretjellegű. Minden esetet konkrétan vizsgálni kell. Teljesen máshogy minősül az az adózó, akivel évek óta korrekt kapcsolatunk van, akkor is, ha neki több esetben engedélyeztünk már fizetéshalasztást, részletfizetést, de ezeket teljesítette. Másként ítéljük meg azt, aki mindig csak ígérget, mindig részletfizetést kér, de soha nem teljesít.

Az áfa különleges adónem, itt a legtöbb a csalás. Miért?

– Ez azért van így, mert az áfával lehet a legtöbbet manipulálni. Áfát milliós, tízmilliós, százmilliós nagyságrendben is vissza lehet kérni, szja-ból viszont ha valaki 50 ezer forint fölött kér vissza, akkor az már gyanús, és számíthat ellenőrzésre. Akinek az a célja, hogy nagyon gyorsan, nagyon sok pénzhez jusson, az értelemszerűen nem ezzel próbálkozik. Tehát az adó jellegéből fakad, hogy a csalások döntő többsége az általános forgalmi adónál történik. Ennek megfelelően az ellenőrzéseink is az általános forgalmi adóban tárják fel a legtöbb hiányosságot. Tavaly például a feltárt adókülönbözet 70 százaléka általános forgalmi adóban keletkezett. Ha ehhez hozzáadom a 10 százalék körüli támogatásokból – agrártámogatásból, exporttámogatásból – eredő hiányt, akkor a fennmaradó 20 százalék marad az összes többi adónemre. Mellesleg tavaly a kifizetéseket 109 ezer alkalommal ellenőriztük. Ez nagy szám, valószínűleg tovább nem is nagyon növelhető. Ezért megfelelő kiválasztási rendszert kell kialakítani. Ezeknél a rendszereknél figyelembe vesszük például, hogy korábban volt-e olyan visszaigénylése a társaságnak, ami jogosulatlannak minősült, vagy azt, hogy a saját tőkéjéhez képest milyen összeget igényel vissza. Például ha egy egymilliós kft. tíz- vagy százmilliókat igényel vissza, ott valószínűleg valami nem stimmel. Vannak azonban olyan szempontok is, amelyekről nem szívesen beszélünk, mert nem akarunk tippeket adni senkinek.

Mely cégekkel a legszorosabb a kapcsolatuk?

– A kiemelt adózók igazgatóságához tavaly 350, idén pedig már 500 adózó tartozik, ők a legnagyobb adófizetők. Tavaly az adóbevételek 30-35 százalékát ez a 350 cég fizette be. Ezeket legalább kétévente megvizsgáljuk. De vannak olyan nagy cégek is, amelyeknél egy-egy emberünk jelen van. Ezzel a módszerrel egyrészt a társaságok is gyorsabban hozzájutnak a pénzükhöz, másrészt pedig, hogy ha valamilyen probléma adódik, az gyorsan a helyszínen megoldható. Itt ha vita van, akkor az komoly szakmai vita. A cég képviselői meg vannak győződve arról, hogy jogszerű adómegtakarítási megoldást alkalmaztak, mi pedig azt állítjuk, hogy az nem fér bele a jogszabályba. Ha ilyen vita adódik, annak általában több száz milliós vonzata van. Ezekben az ügyekben legtöbbször bíróság mondja ki a végszót.

A következő körbe tartozók a legnagyobb jogi személyek. Ezek a cégek a megyei igazgatóságokon szintén kiemelt figyelmet élveznek, a velük kapcsolatos eljárások hasonlóak, mint a kiemelt adózók esetében.

Melyek a jellemző problémák a kis- és középvállalkozásoknál?

– A középvállalkozásoknál nagyon eltérő a gazdálkodás megítélése. Vannak közöttük nagyon korrekt, nagyon pontos nyilvántartást vezető adózók, és vannak – finoman szólva – hanyagok. Az adóhivatal mostanában már a cégek megalakulásakor szakmai segítséget nyújtván igyekszik kapcsolatot teremteni az adózókkal, meglőzendő a későbbi nyilvántartási pontatlanságokat, adózási vitákat.

Sikeres vol az úgynevezett „küszöbérték" bevezetése?

– Nagyon sok támadás ért bennünket emiatt, és nagyon sokan a mai napig is megkérdőjelezik alkotmányosságát. Az első évben a jövedelemhatár alatt vallóknak 70 ezer felszólítást kellett kiküldenünk, tavaly már csak 7 ezret. Már csak ennyien voltak azok, akik jövedelemhatár alatt vallottak, holott a jövedelemhatárok feljebb mentek. Sokan inkább elérik, vagy legalább bevallják a meghatározott jövedelemhatárt, semmint hogy különböző maceráknak kelljen alávetni magukat. De még mindig messze vagyunk a reális helyzetképtől: a különböző szakmák jövedelemhatárai nagy többségükben messze a köztisztviselői karnál elérhető jövedelmek alatt vannak...

Tehát csak adózgatunk adózás helyett?

– Történelmileg úgy alakult, hogy nálunk nem ildomos adózni. Én mégsem tartom rossznak az adómorált. Az adóalanyok 98 százaléka minden kötelezettségét tisztességgel teljesíti. Pedig sok olyan kötelezettség is van, ami komoly adminisztrációs terhet ró az adózóra. Ám van egy olyan kör is, amelyik mindent megtesz az adójogszabályok kijátszásáért. Kettéválasztanám ez utóbbiakat is: az egyik kör kifejezetten csalási szándékkal alapít vállalkozásokat, a másik kör viszont „csak" nem adózik. Lehet, hogy nullás bevallásokat is bead minden hónapban, de ezen túl nem foglalkozik semmivel. Ezt a vállalkozói kört meg kell próbálnunk minél jobban bevonni az adózásba, de erre azért nem sok eszközünk van.

Vannak-e elképzeléseik a bevallások egyszerűsítésére?

– Szeretnénk egyszerűsíteni a bevallásokat (és ez ugye a kormányzat szándéka is). Csakhogy a bevallások az adótörvényekre épülnek. Ezért olyan bevallás kell, amelyben az adózó le tudja vezetni, hogy jövedelme után milyen kedvezményeket vehet igénybe, és mennyi az adófizetési kötelezettsége.

A számla- és nyugtaadási fegyelem hogyan változott az utóbbi években?

– Nem igazából változott a helyzet e téren. Az ellenőrök 100 ellenőrzéskor 63 esetben nem kapnak nyugtát. Tavaly több mint 9 ezer esetben szabtunk ki mulasztási bírságot, és 625 alkalommal zártunk be üzletet. Az idén annyit szigorodtak a jogszabályok, hogy most már nemcsak nyugtaadás, számlaadás elmulasztása miatt, hanem a bejelentetlen alkalmazott foglalkoztatása és igazolatlan eredetű áru árusítása esetén is be lehet zárni üzletet. Nekem egyébként meggyőződésem, hogy jó könyvelő megfelelő bizonylatokkal, megfelelő eredményt tud elérni, a jelenlegi költségelszámolási rendszer ugyanis elég liberális, a bevételekkel szemben sok mindent el lehet számolni. Vagyis a vállalkozásoknak nem lenne szükségük arra, hogy ne adjanak nyugtát.

Jelentős különbségek vannak a vállalkozások jövedelmezősége között a földrajzi elhelyezkedésük szerint. Mi mondható el ugyanezt a jellemzőt tekintve az adózásukról?

– A legtöbb probléma a fővárosi vállalkozásokkal van. Ha ugyanis egy-egy megyében jelentősebb problémákat találunk, akkor az érintett vállalkozás egy idő után megpróbálja elhagyni a megyét, abból kiindulva, hogy talán a fővárosban jobban elvész a sok cég között. Budapesten sokáig ide-oda mentek a vállalkozások, egyik igazgatóságtól a másikhoz. Ez ma már azért nem megy, mert van egy olyan szabályunk, hogy ha egy revizor elkezd egy céget ellenőrizni, akkor nem számít, hogy a vizsgált társaság elmegy más igazgatósághoz, az ügyet az eredeti revizor fejezi be. Az adatok alapján az is jól látható, hogy' áll az ország gazdasága. Mi a munkanélküliség változását vagy egy bányabezárást úgy érzékelünk, hogy az adott megyében sokkal több méltányossági kérelmet adnak be, ami a megélhetésre vonatkozik, mint az ország más részein. A bevételek alakulásából azt is észrevesszük, hogy melyek az ország fejlődő részei, az áfa-visszaigénylésekből, a beruházásokból meglátjuk, hol összpontosulnak a fejlesztések.

Január végén megkezdte működését az APEH nyomozó hatósága. Mit remélnek ettől?

– A bűnügyi igazgatóság az adóhivatal szervezetétől elkülönülve működik. Nekem mint szakmai elnökhelyettesnek például semmi közöm nem lesz hozzá. Az adó-, illetve a nyomozó hatóságot az elnök személye köti össze. A két szervezetnek a megyékben sincs semmi köze egymáshoz. Eljárásuk ugyanaz lesz, mint ami eddig volt a pénzügyőrségnek és a rendőrségnek. Amikor tehát nekünk jogerős határozatunk van arról, hogy valahol adóhiány van, és külön jegyzőkönyvet vettünk fel arról, hogy bűncselekmény alapos gyanúja áll fenn, akkor átadjuk az ügyet a nyomozó hatóságnak. A nyomozó hatóság – csak az ellenőrzést követően lép be az eljárásba. Van ugyan olyan állam, ahol a rendőrség már az ellenőrzés alatt is bekapcsolódik, gyakorlatilag közös adatgyűjtés folyik. Ez hatékonyabb megoldás, de mi még nem tartunk itt. Végig kell járni a lépcsőfokokat, a független apparátusnak először bizonyítania kell: olyan szervezet, amelynek célja az, hogy az adócsalókat kiszűrje. Nem a rendőri eszközökön, nem a rendőri szemléleten van a hangsúly, hanem azon, hogy mint számviteli szakember, az adónyomozó megértse az adóellenőr megállapításait. Ez fontos, mert olyan ellenfeleink vannak, akik meg tudják fizetni a legkiválóbb ügyvédeket és a legkiválóbb számviteli szakembereket.

Karuczka Péter

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. február 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem