×

Köztartozások behajtása

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. június 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 29. számában (2000. június 15.)

 

A múlt év elejétől az adóhatóság kebelén belül működik a társadalombiztosítás. A korábban is nagy összegű járuléktartozások behajtása is e szervezethez kerül. A beszedés hatékonyságáról az adatok összevethetősége miatt megoszlanak a vélemények. Az APEH szakemberei azt mondják: ötször jobb eredményeket érnek el, mint korábban a tb-s gárda.

 

A tb-igazgatóságoknál az egy főre jutó behajtási eredmény 1998-ban 36,9 millió forint, míg az adóhatóságnál 50,7 millió forint volt. Az 1997. évi összehasonlító adatok alapján az egy főre jutó bevétel az adóhivatalnál 173,5 millió forintot, a társadalombiztosításnál 95,5 millió forintot tett ki. A működési költségek minden egyes forintjára az APEH-nél 70,8 forint, a tb-nél pedig 39 forint bevétel jutott.

E számok és az elemzések alapján Árendás Lászlóné, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) felszámolási és végrehajtási főosztályának szakfőtanácsosa, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) hasonló főosztályának egykori vezetőhelyettese szerint tévesek az utóbbi hetekben megjelent vélemények arról, hogy az elmúlt évben romlott a társadalombiztosítási kintlevőségek behajtásának eredményessége.

A kritikusok az OEP által közzétett korábbi adatokra, elemzésekre hivatkoznak. Ezek alapján – mintegy válaszul – az APEH is elvégezte az adatok elemzését és a behajtási tevékenység összehasonlítását. E szerint az OEP által közzétett – 1996-1998. évekre vonatkozó – kintlevőség behajtásából származó bevételek nem hasonlíthatók össze az adóhivatal által 1999-ben járuléktartozásként beszedett összeggel. Az OEP behajtási bevételeiben ugyanis figyelembe vettek minden befizetést, ami járuléktartozásra folyt be, függetlenül attól, hogy kényszerintézkedés hatására történt-e vagy sem. Így például a fizetési felszólításra, vagy adós által kért és a tb-igazgatóságok által engedélyezett fizetési halasztással, részletfizetéssel befizetett összegeket is a behajtási bevételek között tüntették fel – hangoztatta Árendás Lászlóné.

Az OEP behajtásból származó bevételei így valóban meghaladták évente a 30-35 milliárd forintot, de a ténylegesen végrehajtás és felszólamlás útján realizált bevételek – az OEP végrehajtási statisztikái szerint – minden évben kisebbek voltak, mint az APEH által teljesített 1999. évi 21,1 milliárdos bevétel. A hatóság az önkéntes befizetést – az adóbevételekhez hasonlóan – a járulékbevételek között számolja el, és csak a kényszereszköz alkalmazása mellett beszedett összegek esetében beszél behajtásról.

Eltérő könyvelés

Egy másik probléma az OEP korábbi és az APEH jelenlegi folyószámla-könyvelése közötti eltérésből adódik. Eszerint az OEP 1996-1998. években a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság (Nyufig) folyószámla-könyvelési rendszere alapján kimutatott járuléktartozás adatait közölte, amely összeg nem tartalmazta a folyószámlákról kivezetett, és a továbbiakban a nullás számlaosztályban nyilvántartott, felszámolás alatti adósok várhatóan meg nem térülő tartozásait. Árendás Lászlóné szerint ennek fő indoka az volt, hogy az éves mérlegben a felszámolási eljárás alá tartozó követelések összege reális értéken szerepeljen. Így például 1996-ban 35 milliárd forint kivezetése történt meg az OEP folyószámláiról. Az APEH 1999-ben visszavezette a folyószámlákra az OEP által a nullás számlaosztályban nyilvántartott követeléseket – ez az összeg 1998. december 31-én 16,2 milliárd forint volt -, mivel a hivatal a felszámolás alatti követeléseket a folyószámlán tartja nyilván, és csak a felszámolás befejezésekor írja le veszteségként a meg nem térülő összegeket. Ennek figyelembevételével az OEP által kimutatott 1998. december 31-i 251,2 milliárd forintos kintlevőség valós összege 267,4 milliárd forint volt.

A két szervezet közötti hatékonysági mutatók összehasonlítását harmadrészt az nehezíti, hogy a behajtásból származó bevételt eltérő szempontok szerint számított dolgozói létszámmal osztották el. Az OEP az egy főre jutó bevétel számításánál nem az összlétszám, hanem csak a járulékbeszedéssel foglalkozók számát viszonyította az összes bevételhez, és ezt hasonlította az APEH összes létszámra vetített bevételéhez.

Hányan, mennyit?

A Pénzügyminisztérium 1997. évi összeállítása szerint a tb-igazgatóságok 11 812 fővel 1128 milliárd forint járulékot szedtek be, ami egy főre vetítve 95 millió forintot tett ki. Az APEH 9900 fővel 2103 milliárd forintot realizált, ami 212 millió forintos egy dolgozóra jutó bevételt jelentett. E tekintetben, s ilyen összehasonlításban világosan kitűnik az adóhatóság hatékonyabb működése.

Ha azonban a tb-igazgatóságok csak járulékbeszedéssel foglalkozó 2993 dolgozójára vetítik az összes bevételt, akkor egy főre 376,64 millió forint jön ki, ami azt mutatja, hogy az APEH teljes létszámához képest hatékonyabban működtek.

A járulékbeszedés hatékonysága a pm adatai alapján
1997. évi PM-adatok Engedélyezett létszám (fő) Járulék- és adóbevétel (M Ft) 1 főre jutó bevétel (M Ft/fő) Működési kiadás (M Ft) 1 főre jutó működési kiadás (M Ft) 1 Ft kiadásra jutó bevétel (Ft/Ft) 1000 Ft bevételre jutó működési kiadás (Ft/E Ft)

Tb

11 812

1 128 036

95,50 (173)

28 883

2,45

39,06

25,6

Tb*

2 993

1 128 036

376,64

7 323

2,45

154,03

6,49

APEH

9 900

2 103 000

212,42 (173)

25 978

2,62

80,95 (70)

12,35

Tb* az előző sor tb-adatából a létszámadat és a működési kiadás összege csak a járulékbeszedéssel foglalkozók adatait tartalmazza.

Ötször jobb az APEH

Ugyanígy hasonlították össze az egy forint működési kiadásra jutó bevételi adatokat is. Eszerint a tb teljes létszámával számolva ez 39 forintot, az APEH-nél 81 forintot, ám ha a tb-nél csak a járulékbeszedéssel közvetlenül foglalkozókat vették figyelembe, akkor 154 forintot tesz ki az összeg.

Ezekből az adatokból vonták le azt a téves következtetést, hogy a társadalombiztosítás korábbi behajtórészlege hatékonyabb az adóhivatalnál.

Ha a kintlevőség behajtásából származó 1998. évi bevétel és a beszedéssel foglalkozók számát összehasonlítjuk, azt látjuk, hogy a tb-igazgatóságok a 32,8 milliárd forintos behajtási eredményt 2995, csak járulékbeszedéssel foglalkozó munkatárssal érték el, így az egy főre jutó beszedési hányad 10,9 milliót tesz ki. Ugyanez az APEH-nél 66,9 milliárd forint behajtási eredmény – ami teljes egészen kényszerintézkedés hatására történt meg -, amit 1320, végrehajtás területén dolgozó munkatárssal értek el. Az APEH egy főre jutó beszedési hányada meghaladja az 50 milliót, ami csaknem ötször hatékonyabb behajtást jelent a tb-igazgatóságokénál – emelte ki az adóhivatal végrehajtási főosztályának szakfőtanácsosa.

Adóvégrehajtás

Varga Árpád, az APEH szakmai elnökhelyettese elmondta: az adóvégrehajtás dinamikus fejlődését jelzi, hogy míg 1996-ban 38,5 milliárd forintot hajtottak be, az 1999. évi eredmény már 89,4 milliárd forint volt. Az 1999. évi behajtásból befolyt összeg az adóellenőrzés során feltárt, de önkéntesen be nem fizetett adókülönbözet behajtásával együtt meghaladta a 111 milliárd forintot. Ezzel szemben járuléktartozásokból 1996-ban 19,9 milliárd forint, míg 1999-ben 21,1 milliárd forint folyt be.

Jelenleg összesen 232 milliárd forint adó- és járuléktartozás áll végrehajtás alatt, amiből ez év végéig 121 milliárdot kell beszedniük, 88 milliárd forintot adóból és 33 milliárdot járulékokból. A behajtásra váró tartozásból több mint 105 milliárdnyi a legnehezebben behajtható, felszámolás alatti cégek számláján szerepel. Az idei első negyedévben 13,5 milliárd forint járulék-kinnlevőséget hajtott be, ami az időarányos tervnél 5,2 milliárd forinttal több.

Az eljáráshoz igazodva

A végrehajtás megindításának feltétele, hogy a tartozás végrehajtható okiraton – bevallás, fizetési kötelezettséget megállapító határozat, fizetési meghagyás – alapuljon, valamint a tartozás lejárt esedékességű legyen. Azonban e feltételek fennállása esetén sem indítható meg a végrehajtás, ha az adós fizetési kedvezményre (átütemezés, mérséklés) vonatkozó kérelmet nyújtott be, annak jogerős elbírálásáig, illetve az engedélyezett fizetési könnyítés (átütemezés) esetén mindaddig, amíg az adós teljesít. Akkor sem indítható végrehajtás, ha az adós kérelmére a bíróság vagy az adóhatóság a fizetési kötelezettséget megállapító jogerős határozat végrehajtását felfüggesztette.

A végrehajtási eljárás elrendeléséhez – mivel az a végrehajtható okirat alapján indul – nincs szükség külön intézkedésre (értesítés, felszólítás). Végrehajtásnak minősül bankszámlával nem rendelkező személynél a munkabérből, illetve egyéb jövedelemből történő letiltás. Bankszámlával rendelkező adósnál az azonnali beszedési megbízás. Mindkét adósnál az ingó- és követelésfoglalás, illetve az ingatlan-végrehajtás.

Csak hibátlan bevallás

Az APEH-nél alapelv, hogy a folyószámlára csak hibátlan bevallást visznek fel. A járulék-folyószámlák közismert bizonytalansága miatt számos esetben kellett egyeztetni a vállalkozókkal, és csak ezt követően kerülhetett sor az egyeztetett, ténylegesen fennálló tartozás megállapítására, a tb-nél megkezdett végrehajtási ügyek folytatására, valamint az új eljárások megindítására. Amikor az adóhatóság átvette a tb-folyószámlákat, azok 80 százaléka – a tb-igazgatóságok szakembereinek saját bevallása alapján is – hibás volt. További gondot okozott, ha egy-egy vállalkozónak több megyében is volt telephelye, olykor több folyószámlát is nyilvántartottak, amiket meg kellett szüntetni.

A folyószámla-egyeztetésekre csak az átszervezés után kerülhetett sor, így a múlt év első negyedében főleg a járulékalanyok kérésére 32 ezer folyószámlát vizsgáltak felül. A félév végéig mintegy 320 ezer, a III. negyedév végén 520 ezer, és év végéig 787 513 folyószámlát egyeztetett az adóhatóság, ami a végrehajtási ügyek számában és a végrehajtás eredményében is megmutatkozott. Összesen 1,8 millió járulékszámlát kellett ellenőrizni az adóhatóságnak. Ezt a munkát várhatóan 2000 májusára befejezik.

Augusztus-szeptemberben küldi ki az APEH először az egységes adó- és járulék-folyószámlákat, és akkor fog kiderülni, hogy az egyeztetett folyószámlák helyesek-e.

Személyes referensek

Az APEH Pest Megyei és Fővárosi Kiemelt Adózók Igazgatóságán, a korábbi évek gyakorlatának megfelelően, az adókhoz hasonlóan a járulékok tekintetében is személyes referensek foglalkoznak az adó- és járulékbevételek jelentős részét befizető néhány száz adózóval.

A tartozásbehajtás egy szervezetbe integrálása szakmailag jó döntés volt – vélekedik az elnökhelyettes. Korábban ugyanis külön eljárásban foglalkoztak ugyanazzal az adózóval a tb- és az adóbehajtók. Ezt most egy eljárásban, feleannyi emberrel oldjuk meg. Egyszerűbbé vált a rendszer, két bevallás helyett egyet kell majd kitölteni. Ez azt is jelenti, hogy százezres nagyságrenddel kevesebb bevallást kell beadni az adózóknak, ami nyomdai, postai és feldolgozási költségekben 100 millió forint körüli megtakarítást jelent.

Jobb nyilvántartás, kevesebb méltányosság

Cseresné Kovács Zsuzsanna, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) vezető szakértője elmondta: az APEH-nél jóval szervezettebb a nyilvántartás, mint a tb-igazgatóságoknál volt, azaz ott ténylegesen csak a létező tb-hiányt mutatják ki. Régebben gyakran előfordultak adminisztrációs hibákból, könyvelési hiányosságokból fakadó "hiányok", amelyek azután évenként visszatértek akkor is, ha közben reklamált az ügyfél és az eset elintéződni látszott. Ezeket persze behajtani sem lehetett, így előbb-utóbb le kellett írni.

Figyelembe kell azonban venni, hogy a behajtásibevétel-növekedés egy része az inflációból adódik, nem pedig a hatékonyság növekedéséből. Behajtási bevételként tartják nyilván ugyanis a behajtott peresített követelést is, vagyis amennyiben a bíróság az adóper során az adózónak ad igazat, a behajtott összegek egy része az adózónak visszajár a kamatokkal együtt. Az ilyen "kétes" behajtott adótartozások részaránya az összes behajtott tartozásokon belül valószínűleg egyre nő. Legalábbis a tapasztalat azt mutatja, hogy az adóhatóság első és másodfokon egyre kevésbé ad helyt a fellebbezéseknek.

A másik rossz tapasztalatunk az, hogy sokszor a jogalapot nélkülöző megállapítások esetén is elutasítja a hatóság a fellebbezést, és egyidejűleg méltányosság gyakorlására tesz ajánlatot – hangsúlyozta az MGYOSZ szakértője. Hozzátette: az adózók ezt sokszor elfogadják, tudniillik egy per finanszírozása, különösen ha a végrehajtást nem függesztik fel, irreális terheket ró az adófizetőre, és adóbíróságok híján a kimenetelt szakmai alapokon nem mindig lehet megjósolni. Vagyis az a tény, hogy több a megállapítás, automatikusan a behajtási bevételek növekedéséhez vezet.

Cseresné Kovács Zsuzsanna szerint a behajtást segíti egy egyszerű adminisztratív változás is. Az APEH ugyanis már csak kérésre – és némi díj ellenében – ad folyószámla-kivonatot. Ez azt jelenti, hogy sokszor az adózó nem is értesül az adóhiányról, a rá terhelt késedelmi kamatról, amelyet aztán egy esetleges túlfizetés esetén automatikusan leemelnek.

A kintlevőség behajtásából származó bevétel és a beszedéssel foglalkozók számának összehasonlítása
1998. Behajtási eredmény (milliárd Ft) Behajtási eredményből kényszerintézkedéssel behajtott összeg (milliárd Ft)  Járulékbeszedés (végrehajtás) – tb, illetve végrehajtási blokk – APEH létszáma (fő) 1 főre jutó beszedési hányad (millió Ft/fő)

Tb

32,8

18,9

2993

10,9

APEH

66,9

66,9

1320

50,7

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. június 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem