Kézikönyv az adózásról
Az adózás ma már tudomány, és részben üzlet is. Tudomány, mert többtucatnyi jogszabály ismerete szükségeltetik ahhoz, hogy valaki maradéktalanul eleget tehessen állampolgári vagy társaságiadó-kötelezettségeinek. Az üzlet pedig a paragrafusokban rejlő adómegtakarítási lehetőségek felismerésében és kihasználásában rejlik. Mindkettő feltételezi az adótörvények pontos ismeretét. Azoknak, akik a sok (29 + az adózás rendje) jogszabály lapozgatása, összeillesztése értelmezése helyett egy helyen akarják mindezeket olvasni, dr. Szakács Imre – több, e témában született átfogó műve után – most megírta Az adózás nagy kézikönyvét.
Közel másfél ezer oldalon tematikus rendben követik egymást a fejezetek: a fogyasztáshoz, a forgalomhoz kapcsolható; a vállalkozásból származó nyereséget és a személyi jövedelmeket, béreket terhelő központi adók, járulékok, hozzájárulások, elvonások. Külön fejezetekben találhatók az önkormányzatokat részben vagy egészben megillető adók, valamint az egyéb, meghatározott tevékenységhez, körülményekhez társítható adók, járulékok, elvonások. Szintén önálló téma az adózás rendje.
Az egyes fejezetek felépítése, a "szakzsargon" közérthető magyarázata, a táblázatok, könyvelési példák, az adóhatóság, a pénzügyi tárca értelmezései, valamint az adóperekben született bírósági döntések ismertetései szinte teljeskörűen bemutatják az adótörvények helyes alkalmazását. Ezenfelül minden fejezet tippeket is tartalmaz arra, hogy miként lehet az ismereteket a magunk javára fordítani. A könyvben és az egyes fejezetek között a tájékozódást egy átfogó indexrendszer segíti.
r. Szakács Imre: Az adózás nagy kézikönyve. KJK-Kerszöv Kiadó. Budapest, 2005. 1364 oldal. Ára (akciós): 16 028 Ft+áfa
Üzleti receptgyűjtemény
Ha üzletünk beteg, vagy ha a gyengélkedést szeretnénk elkerülni, illetve telíteni akarjuk energiával, akkor a kiválasztott recept alapján az Üzleti Patika több száz fiókjában biztosan megtaláljuk a megfelelő szert célunk eléréséhez – ajánlja művét a szerző, aki harminc év tapasztalatát gyűjtötte össze. Az üzleti fortélyokat kérdezz-felelek formában átadni szándékozó kötet számos bölcs mondással, történettel, vicces példával szemlélteti egy-egy vállalkozás buktatóját, egyúttal útmutatót is ad ennek elkerüléséhez.
A kötet jó néhány olyan kérdést tárgyal, amely az üzletemberekben nap mint nap felvetődik. A válasz hol komoly, hol pedig ironikus, de minden esetben követhető és a gyakorlatban alkalmazható. A szerző részletesen kifejti, hogy melyek azok a tulajdonságok, amelyek rendkívül fontosak az üzleti életben. Egy másik fejezet a kommunikáció fontosságára hívja fel a figyelmet, de hosszasan foglalkozik az üzleti tárgyalások buktatóival, azok előnyös befejezésével, valamint az ügyfélkör megtartásával is.
A könyv egyik legfontosabb jellemzője a közérthetőség. Nemcsak profiknak készült, hanem bárkinek, akinek olyan kérdése van az üzleti életben, amelyre még nincsen saját, jó válasza. Nem a saját, hanem mások hibájából, netán eredményéből tanulni nem szégyen, sőt. A könyv szerzőjének véleménye szerint nem elegendő csak a saját fejünk után menni az üzleti életben sem, jó, ha külső szakértők tanácsát is elfogadjuk néha. Ezúttal ez a külső szakértő, kívülálló véleményalkotó maga a könyv, amely 400 oldalon keresztül igyekszik hasznos információkkal, ötletekkel ellátni olvasóját.
onk Emil: Üzleti Patika (Hasznos alap TONKönyv üzletembereknek 1.). Kiadó: Stúdium 2000 Bt. Budapest, 2004. 416 oldal. Ára 3500 Ft.
Szervezeti kommunikáció
A potenciális ügyfelek tájékoztatásának és megnyerésének, a vevők "becserkészésének" felértékelődő eszköze a public relations. Korántsem mindegy azonban, hogy a nyilvánosságnak szánt kommunikáció miként és milyen tartalommal történik, s hogyan illeszkedik a szervezet filozófiájához. Akorszerűen gondolkodó cégek arra törekednek, hogy a PR a döntéshozói folyamatok részévé váljon. Magyarországon még nem készült a szervezeti kommunikáció tudományos és gyakorlati szempontjait egyaránt megvilágító részletes útbaigazítás; a szerzők ezt a hiányt kívánják pótolni kétkötetes munkájukkal.
Az olvasók mindenekelőtt a szervezet és környezete kapcsolatairól, a kialakult modellekről, a szervezeti kommunikáció rendszeréről olvashatnak. Az esettanulmány a százéves GE Lighting Tungsram történetével mutatja be a public relations sikeres alkalmazását. Megismerjük e szakma fejlődéstörténetét, elméleteit, illetve a más (marketing, politikai) kommunikációs szakmákkal való kapcsolatait. A hírnévmenedzsment tárgyalásakor az alkotók rámutatnak az immateriális vagyon növekvő jelentőségére, s elemzik az imázstípusokat, az arculat és identitás kialakulásának szakaszait. A hatásos eszközöket (filmek, tv- és rádióműsorok, rendezvények stb.) szintén bemutatják.
A szerzők a belső és külső public relations feladataival is foglalkoznak, majd a konfliktusok jellemzése és kezelésének bemutatása után végül a hatékonysági kérdésekről, a szponzorálásról, a szakma nemzetközi szervezeteiről, valamint az etikai szabályokról olvashatunk.
yárády Gáborné dr.-Dr. Szeles Péter: Public relations I-II. Perfekt Gazdasági Tanácsadó, Oktató és Kiadó Rt. Budapest, 2005. 400 + 502 oldal. Ára: 6500 Ft