×

Tanúsított minőség

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. június 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 76. számában (2004. június 15.)
Magyarország uniós csatlakozásával ugrásszerűen megnőtt az érdeklődés a minőségügyi tanácsadás iránt. Mégis, csupán az érdeklődők töredéke rendeli meg a szolgáltatást annak ellenére, hogy az eljárás végeredményeként az uniós tagországok normáival összhangban álló, a minőségi tevékenységet elismerő igazolást tudhatnának magukénak a megbízók. Becslések szerint száz érdeklődőből egy válik megrendelővé. Míg korábban a nagyvállalatok folyamodtak tanúsításért, ma a megbízók többsége kis- és mikrovállalkozás.

Szakemberek szerint a minőségügyi eljárás akkor lehet eredményes, ha belső késztetés vagy külső – tulajdonosi, illetve vevői – követelmény áll a hátterében. Az esetek jó részében a cég vezetése saját magának vagy a partnereknek való megfelelés céljából tartja nélkülözhetetlennek a minőség tanúsítását. Gyakori az is, hogy e bizonyítvány megléte a tulajdonosok kívánalma: egy nemzetközi tulajdoni háttérrel rendelkező vállalat számára kézenfekvő, hogy nemcsak a német, a holland, a francia vagy más piacokon tevékenykedő leányvállalatai rendelkeznek tanúsítványokkal, hanem azt kötelezővé teszi a május 1-jén csatlakozott tagországokban, így a Magyarországon működő egységei számára is. Ez természetesen meghatározza azt is, hogy kik alkotják a megrendelői kört.

Szerződési kényszer

A minőségügyi tanácsadók tapasztalatai szerint a magyar piacon is a külföldi tulajdonú cégek a legfogékonyabbak, azok, amelyek a minőségügyi szabványokhoz, illetve az eljáráshoz már hozzászoktak a nemzetközi gyakorlatban.

A minőségügyi tanácsadókat azonban számos olyan megrendelő is felkeresi, akiket egyszerűen a partnereikkel megkötött szerződések kényszerítenek erre. Pontosabban az a körülmény, hogy a tanúsítványok meglétét a nagyobb vállalatok, például az olajipar vagy a távközlés vezető hazai képviselői megkövetelik üzleti partnereiktől. Mivel a beszállítóvá válás feltétele a minőségügyi tanúsítványok megléte, ezért még a legkisebb költségvetésű cégek is hajlandók felvállalni a gyakorta borsos árú és büdzséjüket megterhelő minőségügyi tanácsadás megrendelését.

A tanácsadó cégek különböző minőségügyi rendszereket építenek ki. A többi között elkészítik az ehhez szükséges dokumentációt. Az egyik leggyakoribb minőségtanúsítási rendszer az ISO 9001-es, ezt széles körben alkalmazzák – tudtuk meg Schwaigel Lászlótól, a kecskeméti székhelyű QUALIMAX Minőségügyi Bt. vezetőjétől. Gyakori az igény a szintén az ISO-hoz tartozó TS16949-es műszaki dokumentációra, amelyet az autóipari beszállítók számára dolgoztak ki. Ez utóbbi magában foglalja az ISO 9001-es minősítést, de ezen túlmenően az autógyárak által megfogalmazott igényeket is tekintetbe veszi. A tapasztalatok szerint elsősorban az igényesebb vállalatok, közülük is zömében a nyugati tulajdonossal vagy határon túli vevőkörrel rendelkező cégek fordítanak gondot az ISO 14001-es szabványra, a környezetközpontú irányítási rendszer igazolására.

HCCP az élelmiszeriparban

Sajátos tanúsítványra, a HCCP élelmiszer-biztonsági rendszer bevezetésére van szükségük az élelmiszerekkel foglalkozó társaságoknak, így mindenekelőtt a vendéglátásban ténykedőknek.

Ez az utóbbi időben különösen keresett, valamennyi szabvány közül talán a legnépszerűbb. Itt is sok azonban a kalandor cég, nagyon kell tehát vigyázni, hogy kit bíz meg az ember – hívta fel a figyelmet Schwaigel László. Vannak ugyanis, akik akár 50-100 ezer forintért is vállalják a HCCP-minősítés megadását. Ennyi pénzből azonban nem lehet alapos munkát végezni, szakszerű dokumentációt elkészíteni. Éppen ezért a túlságosan alacsony árakat ajánló szolgáltatók rendszerint nem egyedi vizsgálatot tartanak. Azaz nem veszik figyelembe a megbízó sajátos helyzetét, speciális viszonyait, sokkal inkább "egyenkönyvet" készítenek.

A költségtakarékosságot szem előtt tartó cégek aztán gyanútlanul megveszik a sablonos, az élelmiszer-biztonságra általánosságban megfogalmazott, mindenkire egyaránt érvényes előírásokat tartalmazó kiadványt, valójában azonban nem kapják meg a saját vendéglőjükre, kocsmájukra érvényes, szabályos és hatékony minőségügyi dokumentációt. Ilyenformán tehát éppen azt nem szolgálja a tanúsítvány, amire hivatott lenne.

Ennél valamivel jobb változat, amikor a minőségügyi tanácsadó cégek ügyfeleik "tömbösítésével" próbálják mérsékelni a díjat. Ilyenkor 8-10 társaságot "egy kalap alá véve", lehetőség szerint a többé-kevésbé egyformának mondható vállalkozásokat vizsgálják és minősítik egyszerre. Ez esetben a szakmai háttér garantált, azonban a minőségbiztosítási eljárás nem eléggé egyedi.

Pályázati lehetőségek

A minőségügyi tanúsítványok készítésekor elsőként az adott helyet kell felmérni, végig kell követni a folyamatot, töviről hegyire meg kell ismerni, hogy mit csinál a megrendelő. Ellenőrizni kell, mit tesznek annak érdekében, hogy elkerüljék a fertőzést. Ez pedig sok idő és sok energia, s persze megvan az elfogadott piaci ára is. A túlságosan leszorított díjak kétségessé teszik a minőségi munkát garantáló dokumentáció színvonalát.

Ebben az évben feltétlenül meg kell szerezni a tanúsítványokat. Nem is a huszonnegyedik, hanem a huszonötödik órában vagyunk. Korábban túlságosan kevés cég vehetett igénybe ehhez támogatást, voltaképpen csak a feldolgozóiparban működő vállalkozások igényelhettek pluszforrást, ma már azonban bárki kaphat segítséget.

A támogatás lehetősége egyébként a minőségügyi tanácsadás motorja. A felkészítési, illetve a tanácsadási költségek 50 százalékát vissza nem térítendő forrásként kapják meg a cégek, s ez sokukat arra ösztönzi, hogy megrendeljék a szolgáltatást – fejtette ki a Minőségügyi Tanácsadók Szövetségének elnöke. Sencz József hozzátette: mindez olyannyira érzékelhető, hogy hosszabb pauza után februártól – a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) által közzétett pályázat megjelenése óta – folyamatossá váltak a megrendelések. A pályázat tehát a tanúsítások megszerzésének fő mozgatórugójává vált; ahogy megjelent a kiírás, lendületet kapott a piac.

Élenjáró ágazatok

Magyarországon jelenleg hozzávetőlegesen 10 ezer cég rendelkezik tanúsítással. E tekintetben Nagy-Britannia áll az első helyen, a csatlakozó országok közül azonban nálunk a legmagasabb az arány.

Bizonyos ágazatok esetében szinte természetes a minőségügyi tanácsadó közreműködése. Élenjárnak ebben a járműipar, illetve a szállítmányozó cégek, de sokan rendelkeznek ilyen dokumentummal az építőipar és a szolgáltatás képviselői közül is. Az építőiparban például különösen fontos a tanúsítás, hiszen ott sok a vitatható minőségű munkát kínáló cég, s a jóknak fontos, hogy a kellő színvonalat a hivatalos dokumentumokkal is igazolják. Annál is inkább, mert ebben az ágazatban sok az alvállalkozó, s a fővállalkozók ezt megkövetelhetik.

Túlnyomórészt a nagyobb és a közepes vállalatok folyamodtak valamilyen minőségügyi bizonyítványért 1994-ig, azóta azonban a megrendelői kör gerincét a kis társaságok, javarészt a 10 fő alatti mikrovállalkozások képezik. A fordulat nyilvánvaló oka, hogy tőlük is kérik a munkájuk minőségét bizonyító papírokat, s ma már a legegyszerűbb feladatokra is olyan tendert írnak ki, amelyben ez az egyik megkerülhetetlen feltétel. Hiába reméli például egy takarítókat foglalkoztató cég, hogy "megúszhatja" a procedúrát; ha például egy felsőoktatási intézményben vagy más közintézményben szeretne feladatot vállalni, számítania kell erre.

Lassuló fejlődés

A hazai piac egyébként már nem mondható fejlődőnek, noha 2000-ig fokozatosan növekedett, azóta viszont változatlan szinten van a megrendelések száma. Évi 1000-1500 új cég veszi igénybe a szolgáltatást. A korábbi rohamos fejlődés hatására sokan láttak fantáziát a minőségügyi tanácsadásban, olyannyira, hogy hozzávetőlegesen 400 cég foglalkozik e tevékenységgel, beleértve a betéti társaságokat és az egyéni vállalkozásokat is.

A minőségügyi tanácsadók többféleképpen veszik fel ügyfeleikkel a kapcsolatot: a személyes megkeresés, a telefonhívás, a hirdetés és a meglévő ügyfelek ajánlása közül egyértelműen a legutóbbi a legeredményesebb. Első lépés azonban minden esetben az állapotfelmérés. A szolgáltatók alaposan végigjárják, mi az adott vállalat főtevékenysége, milyen a szervezete, majd megvizsgálják, hogy létezik-e, s ha igen, milyen az aktuális minőségi terve.

A második fázisban munkatervet készítenek, amelyben meghatározzák, hogy mit és milyen tempóban kell megvalósítani. Az erről szóló dokumentumokat megküldik a megbízó cégnek, amely azt véleményezi, s visszaküldi a tanácsadónak. Az egyeztetési folyamatot követően kialakul a végleges dokumentum, majd ezt a társaság valamennyi dolgozójával megismertetik. A kész minőségügyi elvárásokat, a munka menetének követelményeit tudatják a portástól a vezérigazgatóig mindenkivel. Nyilvánvaló: az oktatás a különböző beosztások szerint specializáltan zajlik, tehát figyelembe veszik, hogy kinek mivel kell maradéktalanul tisztában lennie annak érdekében, hogy megvalósuljon a papírra vetett minőség.

Utólagos ellenőrzés

A minőségügyi tanácsadók részvétele azonban nem zárul le azzal, hogy elkészítették a cégre vonatkozó speciális tanúsítványt. A későbbiekben időről időre ellenőrzik, hogy teljesítik-e a leírtakat, vezetik-e a szükséges bizonylatokat, s írásba foglalják-e a tapasztalatokat. Ha pedig kiderül, hogy a valóságban mégsem úgy történnek a dolgok, ahogy az a dokumentációban szerepel, akkor utánajárnak, mi okozza az eltérést. Előfordulhat, hogy át kell alakítani valami miatt a tanúsítványt, nem jó az elképzelt struktúra, vagy nem értik azt a dolgozók. Ez esetben orvosolják a problémát, s még egyszer leellenőrzik azt. Amikor mindezen túl vannak, akkor jöhet a külső tanúsítás.

De még ezen a ponton sem ér véget a minőségügyi tanácsadás. A szervezet változásaival összhangban újra és újra szükség van arra, hogy ellenőrizzék és garantálják a minőséget. Amennyiben tehát új gépet vásárol a cég, vagy új ügyfélkört hódít meg, megváltoznak a körülmények. A minőségügyi szabvány ez esetben már nem felel meg maradéktalanul az eredeti funkciójának, hozzá kell igazítani a pillanatnyi helyzethez. A tanácsadók tapasztalata szerint akad olyan vállalat is, amelyik három-négy éve hetente, havonta vagy félévente igényli az ellenőrzést.

Az uniós csatlakozás némi bizonytalanságot váltott ki a cégek körében, ami lemérhető azon is, hogy közülük sokan érdeklődnek. Tudni kell azonban, hogy a szabványok jó része nem kötelező. Igaz viszont az is, hogy ha nincs kényszer, akkor még sokakat nehéz meggyőzni arról, hogy a minőségügyi tanúsításra valóban szükségük van. Szerencsére az igényesebb cégek törekednek a szabványoknak megfelelő működésre s ennek igazolására a nemritkán hosszadalmas procedúra ellenére is.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. június 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem