×

Adónyomozás

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. április 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 62. számában (2003. április 15.)
Az Országos Rendőr-főkapitányságon (ORFK) januártól pénzügyi nyomozó szerv alakult. Az adónyomozók továbbra is köztisztviselők, kényszerintézkedést nem alkalmazhatnak, de eszköztárukba beletartozik a titkos információgyűjtés is. Most először alakult olyan nyomozó szervezet a rendőrségen, amely nem hivatásos állományú rendőrökből, hanem köztisztviselőkből áll.

A 2002. évi LXVI. törvény elfogadásával az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) Bűnügyi Igazgatósága megszűnt, bűnüldözési és nyomozó hatósági feladatait az ORFK Bűnügyi Főigazgatóságán belül létrehozott Pénzügyi Nyomozó Igazgatóság folytatja. Az új nyomozó szerv vezetőjét az országos rendőrfőkapitány – az APEH elnöke véleményének kikérése után – nevezi ki. Addig az irányítást miniszteri biztosként dr. Tiborcz János rendőr ezredes látja el.

Adónyomozóból pénzügyi nyomozó

Az elsősorban adó- és társadalombiztosítási csalás, valamint csődbűntett felderítésére szakosodott nyomozók munkáját minden bizonnyal jelentősen megkönnyíti, hogy fegyvertárukból január elsején nem kellett törölniük a titkos információgyűjtést. Igaz, ehhez némi szervezeti változtatásra volt szükség, de a 2001-es alkotmánybírósági határozat tiltását, úgy tűnik föl, csak így kerülhették ki. A 31/2001. (VII. 11.) AB-határozat ugyanis alkotmányellenesnek minősítette, hogy az APEH Bűnügyi Igazgatóságának nyomozói a titkos információgyűjtés különféle változatait alkalmazták munkájuk során, ezért a taláros testület 2002. december 31-ével megszüntette az adónyomozóknak ezt a jogát. Azzal azonban, hogy az APEH Bűnügyi Igazgatóságát jogutód szervezetként az ORFK Bűnügyi Főigazgatóságának szervezetébe sorolták, a most már pénzügyi nyomozóknak nevezett munkatársak elől ez a jogi akadály elhárult. Ezt a szervezetet ideiglenesen irányító dr. Tiborcz János igen lényegesnek tartja, mert szerinte a pénzügyi nyomozók éppen olyan jellegű cselekményekben nyomoznak, amelyek felderítése szinte elképzelhetetlen titkosan végzett adatgyűjtés nélkül.

Információforrások

A pénzügyi nyomozók hatáskörébe tartozó bűncseleményekről a nyomozók alapvetően három forrásból szerezhetnek tudomást. Az egyik és talán legfontosabb forrás, amikor az adóhatóság a legkülönfélébb ellenőrzései alkalmával bűncselekmény alapos gyanújára bukkan. A pénzügyi nyomozók számára a felszámolóbiztosok is szolgáltatnak olyan adatokat, amelyek alapján elkezdődhet a nyomozás. De az előző két forrás mellett a nyomozók saját felderítésük során is juthatnak olyan információkhoz, amelyek alapos indokul szolgálhatnak a további vizsgálódáshoz. Ez pedig Tiborcz János szerint nem működne titkos információgyűjtés nélkül. Hiszen – mint mondja –, a pénzügyi vagy az adócsalással összefüggő cselekmények jellemzően olyan jellegű bűncselekmények, amelyek felderítéséhez belső információkra, csak titkos nyomozási módszerekkel megszerezhető adatokra van szükség.

Az ötödik nyomozó hatóság

Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal Bűnügyi Igazgatósága 1999. február 1-jén a rendőrség, az ügyészség, a határőrség, a vám- és pénzügyőrség mellett ötödik nyomozó hatóságként jött létre. Az adónyomozók a büntetőeljárásról szóló törvény (Be.) 16. §-ának (5) bekezdésében meghatározott bűncselekményekben, az eljárási törvény szabályai szerint tevékenykedtek. A Be. említett szakaszában felsorolt bűncselekmények közül az adónyomozóknak a legtöbb munkát – a statisztikai adatok tanúsága szerint – az adó- és társadalombiztosítási csalások, valamint a csődbűntettek adták.

Azonos jogok

Ez év január elseje óta tehát már az ORFK pénzügyi nyomozói kopogtathatnak a valamilyen okból gyanússá vált munkáltatónál, vagy más adózónál. A szervezeti változtatás következtében a köztisztviselő pénzügyi nyomozóknak ugyanazok a jogai és kötelezettségei, mint a hivatásos állományú rendőröknek. Leszámítva, hogy kényszerítő eszközöket – bilincs, gumibot, könnygázspray, lőfegyver, szolgálati kutya – nem alkalmazhatnak. Miután a pénzügyi nyomozók a rendőrség egyik nyomozó szervének munkatársai, nem tehető különbség a között, hogy mondjuk a szervezett bűnözés elleni igazgatóság, a gazdaságvédelmi főosztály, vagy éppen a bűnügyi főigazgatóság pénzügyi nyomozó munkatársai jelennek meg valahol ellenőrzésre.

Kell-e kényszerintézkedés?

A miniszteri biztos úgy gondolja, hogy bizonyos kényszerítő eszközök alkalmazására a pénzügyi nyomozóknak a jövőben szükségük lesz, legalább a testi kényszert és a bilincs használatát kell majd számukra biztosítani. Rendőrségi vélekedés szerint a probléma megoldásának legegyszerűbb módja az lenne, ha a rendőrségről szóló törvényt módosítanák. Egy törvény szakmai átfutása köztudottan nagyon lassú, ráadásul a rendőrségről szóló jogszabályt csak a parlementi képviselők kétharmadának igenlő szavazata esetén lehet megváltoztatni, amely tovább lassíthatja a módosítandó törvény megszületését.

 

Milyen ügyekben nyomozhatnak a pénzügyi nyomozók?

Az ORFK pénzügyi nyomozói – korábban adónyomozók – az alábbi, a büntetőeljárási törvény 16. §-ának (5) bekezdésében felsorolt bűncselekményekben nyomoznak:

– jogosulatlan gazdasági előny megszerzése (Btk. 288. §),

– számviteli fegyelem megsértése (Btk. 289. §),

– csődbűntett (Btk. 290. §),

– adó- és társadalombiztosítási csalás, ha azt az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal hatáskörébe tartozó adóra vagy járulékra követik el (Btk. 310. §),

– a Munkaerő-piaci Alap bevételét biztosító fizetési kötelezettség megszegése (Btk. 310/A. §),

– társadalombiztosítási-, egészségbiztosítási- vagy nyugdíjjárulék-fizetési kötelezettség megsértése (Btk. 310/B §),

– csalás, ha azt az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal hatáskörébe tartozó adóra, járulékra vagy költségvetési támogatásra követik el (Btk. 318. §),

– valamint az ezekkel a bűncselekményekkel összefüggésben elkövetett közokirat-hamisítás (Btk. 274. §) és

– magánokirat-hamisítás (Btk. 276. §).

Bejelentés nélkül

Az adónyomozó, illetőleg január óta a Pénzügyi Nyomozó Igazgatóság pénzügyi nyomozójának megjelenése mindenhol felkavarja az állóvizet. Elkezdődik a találgatás, miért, kiért jöttek, mit akarnak, mit tudnak?

A pénzügyi nyomozó ugyanúgy, ahogyan bármely más nyomozó hatóság tagja, akár bejelentés nélkül is megjelenhet a kiszemelt cégnél. A büntetőeljárási törvény alapján született belügyminiszteri utasítás a rendőrségi nyomozás szabályairól úgy rendelkezik: a pénzügyi nyomozó tanút idézhet, gyanúsítottat hallgathat ki, őrizetbe vehet, indítványozhatja a bíróságnál az őrizetbe vett gyanúsított előzetes letartóztatását, házkutatást tarthat, lefoglalhat számlákat, bűnjeleket.

A nyomozók előzetes bejelentés nélkül megjelenhetnek a munkahelyen, ahol az igazgatónak, vagy az adott szervezeti egység vezetőjének átadják a lefoglalásról szóló határozatot, vagy azonnal házkutatást tarthatnak. A lefoglalás joga mindazokra az eszközökre, számlákra, számítógépes merevlemezekre, számítógépekre kiterjed, amelyek a bűncselekménnyel valamilyen formában összefüggésbe hozhatók, vagy a bűncselekményre nézve valamilyen bizonyítékot tartalmazhatnak.

Ha például egy cég az adóbevallását számítógépen írta meg és tárolja, és azt informatikai úton juttatja el az adóhatósághoz, abban az esetben a számítógép merevlemezét, vagy akár az egész számítógépet lefoglalhatja, elszállíthatja a pénzügyi nyomozó. Ilyenkor többnyire szem előtt tartják, hogy vajon a lefoglalandó eszköz nélkülözhető-e az adott cég mindennapi munkája során, vagy sem. Ha lehet, a nyomozók igyekeznek úgy végezni a munkájukat, hogy a szükségesnél jobban ne befolyásolják az adott munkahely mindennapjait. A lefoglalást például kiválthatja az adatok adathordozóból történő hiteles kimásolása is. A pénzügyi nyomozók számára a lényeg az: a bizonyíték hitelessége ne szenvedjen csorbát.

A kár megtérülése

A nyomozás során feltárt és bizonyított kár igen kis részben térül meg. Ennek legfőbb oka, hogy az adócsalás miatt elítéltnek általában semmilyen tulajdona nincs, így tőle nem lehet lefoglalni semmit – fogalmaz a pénzügyi nyomozók vezetője. Előfordul, hogy a kacsalábon forgó ház a nagymama, az autó az unoka nevén van. Ha valaki például fiktívszámla-gyártási ügybe keveredik – az adónyomozók többéves tapasztalata azt bizonyítja, hogy a számlagyártás igencsak elterjedt megoldás a költségek lefaragására bizonyos vállalkozói körben –, az már arra is odafigyel, hogy a nevén ne legyen elkobozható vagyon.

Más a helyzet akkor, ha akad olyan vagyontárgy, amelyet zár alá lehet venni. Abban az esetben a megtérülés – legalábbis részben – biztosított. Többnyire azonban a nyomozó hatóságtól független okok miatt nem lehet a kárt megtéríttetni.

Központi irányítás

A 2,77 milliárd forint éves költségvetéssel működő országos hálózat központja a fővárosban található. A Pénzügyi Nyomozó Igazgatósággal egy épületben található a Budapesti és Pest Megyei Nyomozó Hivatal. Ezenkívül 18 megyeszékhelyen is található egy-egy pénzügyi nyomozó hivatal, amelyek nem a megyei rendőr-főkapitányság szervezetéhez kapcsolódnak, hanem közvetlenül a budapesti igazgatósághoz. Az APEH Bűnügyi Igazgatósága által használt vagyontárgyak APEH-vagyonkezelésből áprilisban kerülnek az ORFK kezelésébe. Az igazgatóság ingatlanvagyona kb. 1,6 milliárd forint, az ingó vagyon körülbelül 1 milliárd forint értékű.

Ki lehet pénzügyi nyomozó?

Az ORFK-n belül működő pénzügyi nyomozó hatóság országosan 400 közalkalmazotti munkaviszonyban álló munkatárssal dolgozik. Közülük körülbelül 330-an kifejezetten pénzügyi nyomozó tevékenységet végeznek. Munkájuk ellátásához speciális pénzügyi, közgazdasági, adójogi szakismeretre van szükségük. De aki erre a munkára adja a fejét, annak a számvitelben, a könyvvitelben, a csődbűntettek ismeretében is otthonosan kell mozognia. Többségük korábban ugyanezt a feladatot látta el hivatásosként előbb a rendőrség, majd az APEH szervezetén belül.

Elhúzódó nyomozás

Az új büntetőeljárási törvény (Be.) komoly feladat elé állítja a nyomozókat. A leglényegesebb változás talán az lesz, hogy a Be. hatálybalépését – 2003. július 1. – követően két évnél tovább nem lehet majd nyomozni. Két év lesz a nyomozás végső határideje.

A pénzügyi nyomozók általában igen bonyolult, szerteágazó, többszereplős ügyekben vizsgálódnak. Az eljárások szinte mindegyikében több szakértői vizsgálatra – könyv- vagy adószakértői – is szükség van. Ezek nem olcsóak, s főként nem gyorsak. Nem ritka az olyan szakértői munka, amelyre egy évet kell várni. Ez nem is csoda, hiszen például jelenleg is dolgoznak egy olyan ügyön, amelyben az átbogarászandó irathalmaz fél szobát megtölt. Ez egy 2000 eleje óta folyamatban lévő ügy, amelyben ezer fölötti csak azoknak a cégeknek a száma, amelyek fiktív számlákat befogadtak.

A miniszteri biztos megfogalmazása szerint a nyomozóknak az a fontos, hogy az elkészült szakértői anyag kellően alapos, körültekintő legyen. Olyan, amely megalapozza az eljárás folytatását, vagy valakinek a gyanúsítottkénti kihallgatását. Így sok esetben kénytelenek várni a szakértői véleményre, amely akár évekre is kitolhatja a nyomozás határidejét. A nem is tagadhatóan sziszifuszi munkának az új Be. – kétéves – határt szab.

A szakértői munka lassúsága mellett az eljárás elhúzódhat azért is, mert a gyanúsított ismeretlen helyen tartózkodik. Mint ahogyan ott sem várható gyors eredmény, ahol a gyanúsított kézre kerítésére nemzetközi elfogatóparancsot adtak ki.

Kártérítés a tévedésért

A nyomozás elhúzódása, a pénzügyi nyomozók hónapokig tartó vizsgálódása akár a cég teljes ellehetetlenüléséhez is vezethet, függetlenül attól, hogy az eljárás végén elmarasztaltak-e valakit, vagy sem.

A törvény világosan szabályozza, hogy ki, milyen esetben kérhet kártérítést azokért az elszenvedett sérelmekért, amelyeket a nyomozó hatóság okozott neki. A kártérítés lehetősége elsősorban a személyi szabadságot korlátozó kényszerintézkedések kapcsán vetődik fel. Az is elképzelhető, hogy annak, akivel szemben a nyomozás folyt, az üzletvitelében kimutatható kára keletkezett, vagy a jó hírneve sérült, és ezért kéri: a pénzügyi nyomozó hatóság térítse meg a kárát. Tiborcz János nem tud arról, hogy az elmúlt években valaki ilyen igénnyel fellépett volna. Ennek számtalan indoka lehet. Például bizonyítania kell, hogy a nyomozás valamilyen sérelmet, kárt okozott. A kárigény igen labilis akkor, ha mondjuk bizonyíték hiánya miatt szüntetik meg az eljárást. Kártérítési igényről akkor lehet szó, ha bűncselekmény hiányában szüntetik meg a nyomozást, és főleg akkor, ha személyi szabadságot korlátozó kényszerintézkedés is történt.

Statisztika

2002-ben az APEH Bűnügyi Igazgatóságának különböző szervezeti egységei 12 714 esetben kezdeményeztek nyomozást, 13,3 százalékkal többet, mint az azt megelőző évben. A nyomozás 9411 esetben zárult vádemeléssel, ez a szám szintén magasabb – 13,1 százalékkal –, mint 2001-ben volt. A nyomozáseredményességi mutató jelentős ismérve a munka minőségének. Ez az adónyomozók esetében 2002-ben 90,9 százalékos volt. A tavalyi, 10 243 ismertté vált bűncselekményből 3606 volt adó- és társadalombiztosítási csalás, ez 33,8 százalékos emelkedést jelent. 4435 bűnelkövető vált ezekben a pénzügyi jellegű bűncselekményekben ismertté, ami 24,4 százalékos emelkedést jelent. Az APEH Bűnügyi Igazgatósága által folytatott bűnügyi nyomozásokban az elkövetési érték – 25,5 milliárd forint – az egy évvel korábbinak kétszerese. Az adónyomozók a nyomozást 2254 esetben szüntették meg, 801 ügyben bizonyíték hiányában

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. április 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8646 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8646 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 5134 olvasói kérdésre 5134 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8646 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8646 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 5134 olvasói kérdéssel.

Globális informatikai hiba miatti munkakiesés

A július 19-i Crowdstrike frissítési hiba a Windowsra a cégünket is érintette, a számítógépeken nem tudtunk dolgozni. Erre a napra mit kell fizetnie a cégünknek? Az irodai és műszakos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói jogkörgyakorlás – a jogalap

Az Mt. 20. §-ának (2) bekezdése értelmében a munkáltatói joggyakorlás rendjét – a jogszabályok keretei között – a munkáltató határozza meg. Az Mt. 31. §-a alapján alkalmazandó...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltatói joggyakorlás – a jogosult utólagos jóváhagyása

Az Mt. 20. §-ának (3) bekezdése értelmében, ha a munkáltatói jogkört nem az arra jogosított személy (szerv, testület) gyakorolta, eljárása érvénytelen, kivéve, ha a jogkör...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Cégjegyzésre jogosultak – és a munkáltatói jogkörgyakorlás

Egy társaság képviseletére a cégjegyzék értelmében annak két képviselője együttesen jogosult. Van-e akadálya annak, hogy a munkáltatói jogkör gyakorlásának rendjét úgy alakítsa...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármester – ha nem kaphat képviselői tiszteletdíjat

Helyi – megyei jogú városi – önkormányzatnál a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester illetményére, illetve képviselői tiszteletdíjának egyidejű megállapítására...

Tovább a teljes cikkhez

Áthelyezés hiánya és orvoslása

Járási hivatal kormányablakosztályán dolgozó kormányzati szolgálati jogviszonyban álló alkalmazott áthelyezéssel átvehető-e közös önkormányzati hivatalhoz közszolgálati...

Tovább a teljes cikkhez

Próbaidő kikötése óvodaigazgató részére

Önkormányzati fenntartású óvodában igazgatói megbízás betöltésére jelentkezett egy kolléganő. A 401/2023. Korm. rendelet a Púétv. 7. §-a (2) bekezdésének b) pontja szerint nem...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jogviszony nyugdíj mellett

Dajka munkakörre vonatkozik a kérdésünk. Önkormányzati fenntartású óvodánk dajkája nyugdíjba vonul a 40 év jogosultsági idővel, december 31-ével. Az intézményvezető szeretné...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaadói utasítás – korlátok és minősítés

A munkáltató utasítási joga az Mt. 52. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakból fakad? Mi ennek a korlátja, határa? Például a munkáltató egyoldalúan meghatározhatja a...

Tovább a teljes cikkhez

Munkáltató által előírt végzettség megszerzése

A munkáltató a munkavállalóval munkaviszonyt létesített, és a munkakörre előírt egy meghatározott végzettséget. Egy év elteltével a munkáltató jogosult-e erre a munkakörre...

Tovább a teljes cikkhez

Pihenőnap-áthelyezés munkaidőkeret hiányában

Általános munkarend szerinti foglalkoztatás esetén jogszerű-e az, hogy egy hétköznapra eső munkanapot pihenőnappá tegyen a munkáltató, és helyette valamely szombaton dolgoztassa azt...

Tovább a teljes cikkhez

Időarányos szabadság számítása

Az augusztusi diákmunkánál 1 munkanap szabadság jár a diákoknak, hiszen 2024. 08. 01-től 2024. 08. 21-ig (15 munkanap) tart a program. A számítás: 20 munkanap alapszabadság és 5...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 5134 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 268-ik lapszám, amely az 5134-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Külföldi munkavállalók foglalkoztatása – a munkaerő-áramlással kapcsolatos legfontosabb adózási és társadalombiztosítási kérdések Megnézem

ÁRULKODÓ JELEK ADÓELLENŐRZÉSKOR
Az adóhatósági vizsgálatok gyakorlata
Megnézem

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem